آیا می خواهید یک پست وبلاگ قانع کننده بنویسید که مخاطبان هدف شما آن را بخوانند و موتورهای جستجو رتبه بندی کنند؟ کار نوشتن پست وبلاگ را با یک طرح کلی شروع کنید.
نوشتن طرح کلی پست وبلاگ، نکات کلیدی شما را به طور منطقی سازماندهی می کند تا خوانندگان شما بتوانند دنبال کنند. علاوه بر این، تضمین می کند که هیچ ایده مهمی را کنار نگذارید.
کاملاً مطمئن نیستید که چگونه یک پست وبلاگ را ساختار دهید؟ این پست به شما کمک می کند تا با مرور این موضوعات شروع کنید:
وقتی اینجا هستید، با عضویت در خبرنامه رایگان هفتگی ما، نکات بازاریابی محتوای بیشتری را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!
ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!
پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!
ایمیل خود را در زیر وارد کنید:
فرم اشتراک درون خطی – CTA 72
“*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد
(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

6 نکته برای نوشتن طرح کلی پست وبلاگ
قبل از اینکه مراحل گام به گام نوشتن یک پست وبلاگ را طی کنیم، در اینجا یک نکته حرفه ای وجود دارد:
مخاطب مورد نظر خود را در نظر داشته باشید که نمایه مشتری ایده آل شما (ICP) است. مطمئن شوید که پست وبلاگ شما برای آنها و نیازهای آنها نوشته شده است.
اکنون، در اینجا شش نکته برای نوشتن طرح کلی پست وبلاگ آورده شده است:
- هدف مخاطبان خود را برای جستجو یا خواندن موضوع پست وبلاگ خود مشخص کنید
- با عنوان کاری شروع کنید
- نکات یا موضوعات اصلی پست وبلاگ خود را مشخص کنید
- نکات کلیدی خود را برای هر نکته اصلی بنویسید
- موضوعات خود را سازماندهی کنید و ساختار طرح کلی خود را مرور کنید
- افزودن یک تماس برای اقدام (CTA)
بیایید به جزئیات بپردازیم.
1. هدف مخاطبان خود را برای جستجو یا خواندن موضوع پست وبلاگ خود مشخص کنید
اولین قدم این است که هدف مخاطبان هدف خود را از خواندن پست وبلاگ خود درک کنید. مدیر بازاریابی محتوای شما ممکن است پیشینه ای در مورد این موضوع و اینکه چرا به یک پست وبلاگ با موضوع منتشر شده در وب سایت خود نیاز دارید به شما ارائه دهد. شاید این سوالی باشد که مشتریان احتمالی شما معمولاً از نمایندگان فروش شما می پرسند.
همچنین می توانید برای درک هدف جستجوی مخاطبان خود به گوگل مراجعه کنید. هدف جستجو هدف یک کاربر آنلاین برای انجام جستجوی خود، یافتن پاسخ به سؤالات یا راه حل مشکلات خود است.
به عنوان مثال، شما نویسنده پست وبلاگ برای شرکت خود، یک استودیوی یوگا هستید، و موضوع شما یوگا در مقابل دویدن است. طبق گفته اعضای تیم مشتری شما، استودیوی شما سوالات زیادی از افراد بالقوه در مورد تفاوت یوگا با فعالیت هایی مانند دویدن دریافت می کند.
شما همچنین یک جستجوی سریع در گوگل انجام دهید تا صفحات رتبه بندی موضوع را بررسی کنید. این صفحات را تجزیه و تحلیل کنید و اطلاعاتی را که شامل می شوند بیابید – اینها بینش ها و اطلاعاتی است که مشتریان احتمالی شما به دنبال آن هستند.
بر اساس اطلاعات پیشزمینه و جستجوی شما در گوگل، پست وبلاگ شما باید یوگا و دویدن، فواید هر کدام و اینکه یوگا چگونه میتواند به دوندگان کمک کند، مقایسه کند.
2. با عنوان کاری شروع کنید
اکنون که هدف مخاطبان خود را مشخص کرده اید، می توانید یک عنوان کاری برای پست وبلاگ خود بنویسید. یک تیتر باید هدف پست وبلاگ شما را خلاصه کند – بدون اینکه چیزهای زیادی به شما بدهد. این باید به خوانندگان شما ایده دهد که چه چیزی از قطعه شما انتظار دارند.
یک عنوان جذاب بنویسید که مخاطبان هدف شما را متقاعد می کند تا با کلیک کردن بر اساس:
- استفاده از لیست ها و اعداد
- به وضوح بیان کنید که پست وبلاگ در مورد چیست
- پرداختن به خواننده و نیازهای او
- عنوان خود را سئو پسند کنید
نکته حرفه ای: چندین نسخه از عنوان کاری خود را بنویسید. بعداً می توانید قوی ترین را انتخاب کنید.
در مثال قبلی ما، چند نمونه عنوان کاری عبارتند از:
- یوگا در مقابل دویدن: کدام یک برای شما مناسب است؟
- کدام فعالیت برای شما مناسب است: یوگا یا دویدن؟
- یوگا در مقابل دویدن: آیا یکی بهتر از دیگری است؟
3. نکات یا موضوعات اصلی پست وبلاگ خود را مشخص کنید
اکنون که هدف جستجوی مخاطبان هدف خود را می دانید، ایده ای از موضوعاتی که پوشش می دهید دارید. موضوعات خود را به صورت منطقی و طبق سرفصل کاری خود مرتب کنید.
احتمالاً سه تا پنج موضوع در پست وبلاگ خود خواهید داشت. با این حال، این تعداد بسته به دامنه موضوع و هدف مخاطبان شما متفاوت خواهد بود.
با استفاده از مثال قبلی یوگا در مقابل دویدن، ممکن است نکات زیر را به عنوان نکات اصلی داشته باشید:
- آشنایی با یوگا و دویدن
- فواید و مضرات یوگا
- مزایا و معایب دویدن
- یوگا و دویدن: کدام یک با سبک زندگی شما مناسب است؟
- چگونه یوگا می تواند به دوندگان کمک کند
4. نکات کلیدی خود را برای هر نکته اصلی بنویسید
اکنون که نکات اصلی خود را دارید، نکات مهم هر یک را فهرست کنید. شما می توانید برای هر موضوع نکات مهم را یادداشت کنید.
آیا به مطالعات یا تحقیقات بازار در یک موضوع خاص اشاره می کنید؟ آن را به عنوان یک نقطه در موضوع خود یادداشت کنید. اگر در حال مصاحبه با یک متخصص برای موضوع خاصی هستید، می توانید آن را نیز به آن اضافه کنید.
یک نمونه طرح کلی ممکن است به این صورت باشد:
- معرفی
- یوگا و دویدن دو تمرین محبوب برای رسیدن به تناسب اندام هستند.
- مزایای یوگا افزایش انعطاف پذیری و قدرت عضلانی است.
- از مزایای دویدن می توان به تقویت استخوان ها و بهبود آمادگی قلبی عروقی اشاره کرد.
- فواید و مضرات یوگا
- یوگا یک تمرین تمام بدن است که می تواند ذهن شما را آرام کند.
- یوگا کالری کمتری نسبت به دویدن می سوزاند.
- مزایا و معایب دویدن
- دویدن به سرعت کالری بیشتری می سوزاند.
- مضرات دویدن درد و آسیب مفاصل است.
- یوگا و دویدن: کدام یک با سبک زندگی شما مناسب است؟
- اگر می خواهید انعطاف پذیری خود را بهبود بخشید، یوگا را در نظر بگیرید.
- اگر می خواهید کالری بیشتری بسوزانید، دویدن را در نظر بگیرید.
- هر دو را برای بهره مندی از مزایای بهبود انعطاف پذیری و تناسب اندام قلبی عروقی در نظر بگیرید.
- چگونه یوگا می تواند به دوندگان کمک کند
- یوگا می تواند عضلات اطراف باسن، زانو و مچ پا را کشش دهد تا از آسیب دیدن جلوگیری کند.
- یوگا می تواند تحرک دونده را افزایش دهد.
5. موضوعات خود را سازماندهی کنید و ساختار طرح کلی خود را مرور کنید
با توجه به اینکه موضوعات شما با نکات کلیدی پر شده است، آیا نیازی به تغییر توالی موضوعات خود می بینید؟ هنگامی که موضوعات و نکات کلیدی خود را در زیر هر یک بررسی کردید، در ساختار طرح کلی خود تجدید نظر کنید.
ممکن است لازم باشد موضوعی را برای معرفی بخشی مطرح کنید. یا شاید شما نیاز دارید که فوراً به هدف مخاطبان خود پاسخ دهید، بنابراین باید پست وبلاگ خود را با اطلاعاتی که مشتری احتمالی شما جستجو میکند، بارگذاری کنید.
در مثال ما، دسته بندی موضوعات اصلی را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که بلافاصله به قصد مشتری احتمالی خود پاسخ می دهید. در طرح کلی اصلاح شده، موضوع «یوگا و دویدن: کدام یک با سبک زندگی شما مناسب است؟» را مطرح کردیم. بنابراین ما می توانیم به سرعت به این سوال خواننده پاسخ دهیم که کدام تمرین برای آنها مناسب تر است.
طرح کلی پست اولیه وبلاگ | طرح کلی پست وبلاگ اصلاح شده |
1. معرفی 2. فواید و مضرات یوگا 3. مزایا و معایب دویدن 4. یوگا و دویدن: کدام یک با سبک زندگی شما مناسب است؟ 5. چگونه یوگا می تواند به دوندگان کمک کند |
1. معرفی 2. یوگا و دویدن: کدام یک با سبک زندگی شما مناسب است؟ 3. فواید و مضرات یوگا 4. مزایا و معایب دویدن 5. چگونه یوگا می تواند به دوندگان کمک کند |
6. افزودن یک فراخوان برای اقدام (CTA)
طرح کلی پست وبلاگ خود را با یک فراخوان برای اقدام (CTA) به پایان برسانید. کسب و کارهای مختلف ممکن است از CTA های متفاوتی استفاده کنند. برای مثال، شرکتهای نرمافزاری ممکن است از خوانندگان پست وبلاگ دعوت کنند تا برای یک دوره آزمایشی رایگان ثبت نام کنند. از سوی دیگر، یک فروشنده خودرو میتواند مخاطبان آنلاین خود را به بازدید از نمایشگاه دعوت کند تا خودروهای خود را بررسی یا آزمایش کنند.
CTAها نیز ممکن است بسته به هدف مخاطب شما متفاوت باشد. اگر پست وبلاگ شما در مورد آخرین تبلیغ شما باشد، خوانندگان به احتمال زیاد به خرید نزدیک هستند. CTA که آنها را به خرید دعوت می کند گام بعدی منطقی برای آنها است.
آیا پست وبلاگ شما اطلاعاتی است؟ مخاطبان خود را به سمت محتوای مرتبط هدایت کنید که ممکن است پس از خواندن پست وبلاگ شما به آن نیاز داشته باشند. اگر خبرنامه ای دارید که می توانند برای اطلاعات بیشتر در آن مشترک شوند، می توانید به فرم ثبت نام پیوند دهید.
سوالات متداول
ما نحوه ساختار یک پست وبلاگ را بررسی کردیم. اکنون، اجازه دهید از طریق برخی از سوالات متداول در مورد نوشتن رئوس مطالب پست وبلاگ مرور کنیم:
طرح کلی پست وبلاگ چیست؟
طرح کلی پست وبلاگ، نقشه راه نویسنده برای نوشتن یک پست وبلاگ است. بخشها، نکات کلیدی و عناوین کاری پست وبلاگ را فهرست میکند تا نویسنده بتواند روی موضوع متمرکز بماند.
چرا به یک طرح کلی پست وبلاگ نیاز دارید؟
طرح کلی پست وبلاگ می تواند به شما کمک کند افکار خود را سازماندهی کنید و به پست وبلاگ خود ساختاری بدهد که خوانندگان شما به راحتی می توانند آن را دنبال کنند. همچنین میتواند به شما کمک کند تا در مسیر درست بنویسید و نکات کلیدی خود را با یک جریان منطقی بنویسید.
چهار عنصر یک پست وبلاگ چیست؟
یک پست وبلاگ دارای عناصر زیر است:
- عنوان: تیتر شما باید قانع کننده باشد تا خوانندگان روی پست وبلاگ شما کلیک کنند.
- سرفصل های فرعی: سرفصل های فرعی خوانندگان شما را در مورد موضوعات اصلی شما راهنمایی می کنند.
- چند رسانه ای: درک نکات کلیدی خود را با تصاویر و ویدیوها برای خوانندگان خود آسان کنید.
- بدن: متن اصلی پست وبلاگ محتوایی را ارائه می دهد که به هدف مخاطب هدف شما پاسخ می دهد. همچنین به صفحات مرتبط دیگر پیوند می خورد که برای مخاطبان شما مفید خواهد بود. این عمل پیوند داخلی نامیده می شود و به شما کمک می کند پست وبلاگ خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.
بود کارشناسی ارشد از صنایع دستی ما
WebFX پیشرو در صنعت بازاریابی و طراحی است.
برای نوشتن رئوس مطالب پست وبلاگ آماده اید؟
انتشار پست های وبلاگ برای کسب و کار شما می تواند شهرت شما را بهبود بخشد و آگاهی از برند شما را افزایش دهد. اگر برای تلاشهای بازاریابی محتوا، از جمله نوشتن طرحهای پست وبلاگ، به کمک نیاز دارید، با WebFX همکاری کنید.
WebFX یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل، دارای تیمی متشکل از 500+ متخصص بازاریابی دیجیتال است که برای یادگیری در مورد تجارت، صنعت و نیازهای شما آماده شده اند. آنها یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد می کنند و خطوط کلی پست وبلاگ را می نویسند که نتایجی را ارائه می دهد که نتیجه شما را افزایش می دهد.
با ما به صورت آنلاین تماس بگیرید یا با ما تماس بگیرید 888-601-5359 برای صحبت با یک استراتژیست در مورد خدمات بازاریابی محتوای ما!