چگونه یک پیشنهاد بودجه برای بازاریابی شرکت خود برای موفقیت بنویسید

به نحوه نوشتن پیشنهاد بودجه نگاه می کنید؟ چندین عنصر وجود دارد که باید در نظر گرفته شود و اهدافی که باید مشخص شوند. یک پیشنهاد بودجه بازاریابی مشخص می کند که تیم و کسب و کار شما چگونه سفر خود را برای جذب مشتریان جدید، فروش بیشتر و گسترش آگاهی از برند انجام خواهند داد.

برای شروع، ما مراحلی را که برای از بین بردن بودجه بازاریابی خود نیاز دارید، بیان کرده ایم. ما همچنین قالب‌های رایگانی را برای شما قرار داده‌ایم که می‌توانید با آنها کار کنید و سفر خود را شروع کنید. پس از تکمیل، پیشنهاد بودجه بازاریابی شما را قادر می سازد تا دیدگاه بازاریابی خود را با وضوح و اطمینان بیان کنید. تو متوجهش شدی!

قبل از شروع، اجازه دهید اصول نوشتن بودجه برای پروپوزال را پوشش دهیم

بیایید عناصر اساسی پیشنهاد بازاریابی شما را بررسی کنیم. هدف این بودجه مشخص کردن الزامات مالی برای اجرای استراتژی بازاریابی شما است. این به عنوان طرحی برای ذینفعان شما عمل خواهد کرد تا بودجه و تایید لازم را تامین کنند.

مولفه های کلیدی که در برنامه بودجه بازاریابی شما بیان می شود عبارتند از:

خلاصه اجرایی

خلاصه شما شامل اهداف کلیدی شما و نتایج مورد انتظاری است که می خواهید به آن برسید. این بخش باید مختصر و جذاب باشد. یک عکس فوری از نکات اصلی پیشنهاد خود ایجاد کنید. اغلب، زمانی که پروپوزال را به طور کلی درک کردید، این بخش در آخر باقی می ماند.

معرفی

اطلاعات پیشینه شرکت خود را در مقدمه قرار دهید. نیاز به کمپین بازاریابی خود را با موارد زیر توضیح دهید:

  • تحلیل بازاریابی
  • شناسایی مخاطبان هدف
  • تشریح چشم انداز رقابتی

استراتژی بازاریابی

بخش استراتژی واقعی پیشنهاد بازاریابی شما بر تمام فعالیت ها و کمپین هایی که استفاده می کنید متمرکز است. توضیح خواهد داد که چگونه این فعالیت ها به تمام اهداف کمپین شما دست خواهند یافت. فعالیت های بازاریابی که می توانید در این بخش قرار دهید عبارتند از:

  • تبلیغات
  • تولید محتوا
  • مشارکت در رسانه های اجتماعی
  • مناسبت ها

توجیه بودجه

هر مورد بودجه را توضیح دهید. منطق هزینه ها را درج کنید. درک روشنی از تمام هزینه ها و مزایایی که به همراه خواهد داشت نشان دهید. یک تجزیه و تحلیل هزینه و فایده ارائه دهید که بازگشت سرمایه مورد انتظار (ROI) را نشان می دهد.

همچنین می‌توانید برای اثبات هزینه‌های پیشنهادی، نقل قول‌هایی از فروشندگان و تامین‌کنندگان را در اینجا قرار دهید. دریافت ورودی شخص ثالث می تواند به برآوردهای بودجه شما اعتبار دهد. به عنوان مثال، اگر به دنبال استخدام یک آژانس بازاریابی دیجیتال هستید، طرح پیشنهادی آنها را برای خدمات پیوست کنید.

خلاصه بودجه

الان داریم به آخر میرسیم خلاصه بودجه به طور واضح و شفاف کل هزینه تخمینی کمپین را نشان می دهد. در این بخش وقت بگذارید. شما تقریبا تمام شده اید.

نتیجه

نتیجه گیری تمام نکات کلیدی پیشنهاد بودجه بازاریابی شما را خلاصه می کند و شامل فراخوانی برای اقدام برای مراحل بعدی می شود. اهمیت بودجه پیشنهادی و تاثیر بالقوه کمپین بازاریابی را تقویت کنید.

ضمیمه ها

بخش آخر شامل هر گونه اسناد پشتیبانی است که می خواهید در پیشنهاد بودجه بازاریابی خود بگنجانید. اگر به نقل‌قول‌ها، داده‌های تحقیقات بازار یا نامه‌های پشتیبانی اشاره کردید، می‌توانید آن‌ها را در اینجا قرار دهید. همچنین باید شامل هر گونه اطلاعات مرتبطی باشد که پیشنهاد شما را تقویت می کند.

6 مرحله برای ایجاد پیشنهاد بودجه

شما باید پروپوزال خود را به طور کامل آماده کنید. اینجاست که ما با قدم های شما شروع می کنیم. از آنجا، ما از طریق هر یک قدم خواهیم زد. وقت بگذارید و دقیق باشید.

مرحله 1. آماده سازی پیشنهاد شما

درک دلیل اصلی پشت پیشنهاد بودجه شما اولین قدم شما خواهد بود. مشخص کنید که هدف چه خواهد بود. جهت در طول فرآیند با تمرکز شما را راهنمایی می کند.

ذینفعان را شناسایی کنید. اینها شامل هر ذینفعی می شود که تحت تأثیر پیشنهاد بودجه قرار گرفته یا به آن علاقه دارند. درک انتظارات و دیدگاه‌های آن‌ها به شما بینشی در مورد چگونگی ایجاد پیشنهادی که به این نگرانی‌ها رسیدگی می‌کند، می‌دهد.

در نهایت، اطمینان حاصل کنید که با اهداف تجاری شرکت مطابقت دارد. این پیشنهاد نشان می دهد که چگونه تلاش های بازاریابی شما به اولویت های استراتژیک گسترده تر سازمان کمک می کند.

مرحله 2. انجام تحقیقات بازار

قبل از ایجاد یک پیشنهاد بودجه، باید تمام داده ها و تحقیقات خود را برای تجزیه و تحلیل روندهای فعلی و فعالیت های رقبای خود جمع آوری کنید. این بینش همچنین به شما درک درستی از مخاطبان و رفتارهای آنها و تعاملات فعلی آنها با برند شما می دهد.

مخاطبان هدف خود را بر اساس اطلاعات جمعیتی، روانشناسی و رفتار خرید تعریف کنید.

مرحله 3. هزینه های خود را برآورد کنید

هزینه های مربوط به هر فعالیت بازاریابی را تقسیم کنید. می توانید برای موارد مختلفی مانند تبلیغات و ابزارهای نرم افزاری هزینه ها را در نظر بگیرید. اگر موارد مرتبط دیگری وجود دارد، آنها را درج کنید. حتما جزئیات هر مورد را ذکر کنید و مراقب باشید هزینه ها را دست کم نگیرید.

یکی از راه های جلوگیری از دست کم گرفتن، به دست آوردن قیمت های فروشنده و برآورد هزینه دقیق است. اطلاعات شخص ثالث همچنین به پیشنهاد بودجه شما اعتبار می بخشد.

مرحله 4. خلاصه بودجه خود را به پایان برسانید

هزینه کل هر دسته را محاسبه کنید. می‌توانید هزینه‌های خود را در دسته‌هایی مانند تولید محتوا یا رسانه‌های اجتماعی سازماندهی کنید. طبقه بندی به ذینفعان کمک می کند تا تخصیص بودجه را درک کنند.

مرحله 5. برنامه های اندازه گیری و ارزیابی را توسعه دهید

شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را که برای اندازه گیری موفقیت تلاش های بازاریابی شما مورد استفاده قرار می گیرند، شناسایی کنید. آنها باید با اهداف شما هماهنگ باشند. سپس، نحوه نظارت و ارزیابی عملکرد هر فعالیت را شرح دهید. در صورت نیاز، تنظیمات را بر اساس عملکرد انجام دهید.

مرحله 6. پیشنهاد را بنویسید

اکنون برای ادامه نوشتن هر بخش آماده هستید، می توانید یک پیشنهاد بودجه برای تیم بازاریابی خود ایجاد کنید. الگوی پیشنهاد بودجه رایگان ما را به عنوان نقطه شروع دانلود کنید. در حالی که باید آن را مطابق با اهداف شرکت خود سفارشی کنید، تمام نکات اساسی را در بر خواهد داشت.

اجازه دهید یک پیشنهاد بازاریابی متناسب با بودجه شما به شما ارائه دهیم

اکنون که به نحوه نوشتن پیشنهاد بودجه برای استراتژی بازاریابی خود تسلط دارید، ما را همراهی کنید.

ما بیش از 25 سال تجربه در زمینه بازاریابی آنلاین داریم و می دانیم که چگونه یک استراتژی بازاریابی متناسب با نیازهای خاص شرکت شما تهیه کنیم. یک استراتژی سفارشی به شما کمک می‌کند بودجه بازاریابی خود را بیشتر به دست آورید، بنابراین می‌توانید درآمد و بازگشت سرمایه را به حداکثر برسانید.

آنلاین با ما تماس بگیرید یا با ما تماس بگیرید 888-601-5359 برای صحبت با استراتژیست در مورد راه حل های بازاریابی دیجیتال سفارشی ما!

Source link