نحوه استفاده از هدف گذاری مخاطب در تبلیغات گوگل

هدف گذاری مخاطب در تبلیغات گوگل برای موفقیت کمپین های شما بسیار مهم است و چندین گزینه عالی برای انتخاب از بین پلتفرم وجود دارد. خب از کجا شروع کنیم؟ بیایید بررسی کنیم که چه مخاطبانی هستند و چگونه می توانید از این ابزار در کمپین های خود استفاده کنید.

هدف گذاری مخاطب

برای درک نحوه استفاده از مخاطبان در تبلیغات گوگل، ابتدا باید به نحوه تعریف بخش مخاطبان خود توسط گوگل نگاه کنیم. برای هر کمپین گوگل، مخاطبان را می توان در بخش های خاصی گروه بندی کرد. این بخش‌ها شامل افراد با علایق مشترک، افرادی که در بازار یک محصول/خدمت خاص هستند و اطلاعات جمعیت شناختی یک فرد است. به طور خاص، گوگل بخش های مخاطب را به این صورت توصیف می کند:

جمعیت شناسی تفصیلی

جمعیت شناسی تفصیلی نوعی بخش است که به شما امکان می دهد مخاطبان خود را بر اساس وضعیت والدین، وضعیت تأهل، سطح تحصیلات، وضعیت مالکیت خانه و وضعیت شغلی آنها محدود کنید. نمونه ای از اینکه چگونه می توانید از این نوع بخش استفاده کنید این است که شما صاحب یک بوتیک لباس هستید که والدین نوزادان-کودکان را هدف قرار می دهد. شما می توانید این جمعیت شناسی خاص را در ابزار بخش های مخاطب هدف قرار دهید تا به گروه ایده آل خود برسید.

بخش های وابسته:

با بخش‌های وابستگی، می‌توانید بر اساس عادت‌ها، علایق و موضوعاتی که به آن‌ها علاقه دارند به کاربران دسترسی پیدا کنید. گوگل این اطلاعات را در مورد کاربران بر اساس صفحاتی که بازدید می کنند، تاریخچه جستجوی آنها و مدت زمان جلسه صرف شده در سایت های مختلف می آموزد. به عنوان مثال، اگر در حال ایجاد یک کمپین برای تبلیغ یک شرکت مدیریت مالی هستید، می‌توانید «بانکداری و مالی» را به عنوان بخش وابسته انتخاب کنید. این ویژگی تبلیغات شما را به افرادی که گوگل فکر می کند به این موضوع علاقه مند هستند نشان می دهد.

در بخش های بازار:

بخش های درون بازار به شما این امکان را می دهد که به کاربرانی دسترسی پیدا کنید که در حال حاضر برای محصول/خدمات شما در بازار هستند. اگر می‌خواهید تبلیغات شما برای افرادی که اخیراً در جستجوی محصولات آرایشی جدید هستند نشان داده شود، می‌توانید بخش «زیبایی و مراقبت شخصی» را در این بخش انتخاب کنید. اگر قبلاً محصول یا خدماتی را در Google جستجو کرده‌اید و زمانی را صرف تحقیق در مورد چیزهایی کرده‌اید که در بازار برای آن‌ها حضور دارید، به احتمال زیاد در وب‌سایت‌های دیگری که بازدید می‌کنید آگهی‌هایی را برای این محصولات/خدمات خاص مشاهده کرده‌اید. این نمونه ای از مخاطبان داخل بازار در محل کار است. در این مثال، به این صورت است که گوگل از مخاطبان درون بازار برای تبلیغاتی که در شبکه نمایش گوگل نمایش داده می‌شوند، استفاده می‌کند، اما می‌توانید هنگام ایجاد یک تبلیغ جستجوی معمولی از این بخش مخاطب نیز استفاده کنید. یک مورد استفاده برای این نوع مخاطب هنگام ایجاد یک کمپین جستجو، هدف قرار دادن تنها کاربرانی است که برای محصول/خدمت شما در بازار هستند یا مشاهده نحوه تعامل مخاطبان درون بازار با تبلیغات شما بدون محدود کردن دامنه تبلیغات شما.

هدف گذاری مجدد مخاطبان:

این بخش جایی است که می‌توانید مخاطبانی را که از Google Analytics وارد شده یا در تب مدیر مخاطب در Google Ads ایجاد شده‌اند، به هدف‌گذاری مجدد اضافه کنید. اگر می خواهید تبلیغات شما برای کاربرانی که قبلاً با وب سایت شما تعامل داشته اند نشان داده شود، می توانید بخش های سفارشی خود را با استفاده از این بخش از مخاطبان هدف قرار دهید.

همانطور که می بینید، گوگل به شما این امکان را می دهد که هنگام ایجاد یک کمپین یا گروه تبلیغاتی، از بین بخش های مختلف مخاطب انتخاب کنید. هنگامی که گزینه‌های مختلف موجود را مرور کردید و بخش‌هایی را انتخاب کردید که بیشتر مرتبط با کسب‌وکار شما هستند، تبلیغات شما برای افرادی که در این دسته‌ها قرار دارند نشان داده می‌شود.

مخاطبان سفارشی:

مخاطبان سفارشی فقط برای تبلیغات نمایشی، اکتشافی و ویدیویی در دسترس هستند. گوگل توضیح می دهد که می‌توانید با «افزودن کلیدواژه‌ها، URL‌ها و برنامه‌های خاص مرتبط با محصول یا خدمات خود برای نمایش تبلیغات خود به افرادی که این علایق یا قصد خرید در صفحات، برنامه‌ها و ویدیوها دارند» از این تبلیغات استفاده کنید.

به عبارت ساده تر، این بدان معنی است که شما می توانید مخاطبان خود را بر اساس علایق کاربر و تاریخچه جستجو ایجاد کنید، برخلاف انتخاب از لیست گزینه هایی که گوگل ارائه می دهد. چند سطل مختلف وجود دارد که مخاطبان سفارشی در آن قرار می گیرند:

  • علاقه و رفتار خرید
  • افرادی که عبارات خاصی را در گوگل جستجو کردند
  • انواع وب سایت هایی که کاربر مرور کرده است
  • انواع برنامه هایی که کاربر دانلود کرده است

اگر صاحب یک نمایندگی خودرو هستید و می‌خواهید از تبلیغات نمایشی Google برای نشان دادن کاربرانی که علاقه‌مند به خرید خودرو هستند استفاده کنید، می‌توانید از مخاطبان سفارشی برای هدف قرار دادن این علایق با استفاده از «افراد با هر یک از این علایق یا قصد خرید» استفاده کنید.

مثال دیگری از نحوه استفاده از مخاطبان سفارشی این است که اگر در حال راه اندازی یک شرکت کفش ورزشی هستید و می خواهید کاربرانی را که قبلا از سایت هایی مانند نایک، آدیداس یا هوکا بازدید کرده اند را هدف قرار دهید، می توانید این URL ها را به عنوان مخاطبان سفارشی اضافه کنید تا کاربرانی را هدف قرار دهید که به سایر برندهای کفش ورزشی علاقه مند هستند. اطلاعات آماری درباره این مخاطب در کنار صفحه نمایش داده می شود تا به شما ایده دهد که با این انتخاب مخاطب چه کسی را هدف قرار خواهید داد.

استفاده از هدف گذاری مخاطب

اکنون که می دانید گوگل چه بخش هایی را ارائه می دهد، بیایید در مورد اینکه چگونه می توانید این مخاطبان را در تبلیغات خود اعمال کنید، بحث کنیم. وقتی صحبت از استفاده از بخش‌های مخاطب در کمپین‌هایتان می‌شود، گوگل سه گزینه را در اختیار شما قرار می‌دهد:

اگر گزینه “هدف گذاری” را در داخل تبلیغات انتخاب کنید، این اطمینان حاصل می کند که تبلیغات شما انجام می شود فقط برای کاربرانی که در بخش‌هایی که انتخاب کرده‌اید قرار می‌گیرند نشان داده شود. این می تواند برای شما بسیار مفید باشد اگر مخاطبان هدف بسیار خاصی و بودجه محدودی دارید. شما می توانید مطمئن شوید که تبلیغ شما فقط برای مرتبط ترین مخاطبان ارائه می شود و بودجه شما به طور موثر هزینه می شود. با این حال، انتخاب این گزینه همچنین به این معنی است که شما دامنه کمپین های خود را محدود می کنید و به طور بالقوه می توانید ترافیک زیادی را از دست بدهید. گوگل به این دلیل انتخاب این گزینه را توصیه نمی کند، اما قطعا می تواند برای کمپین های خاص مفید باشد.

گزینه “مشاهده” گوگل همان چیزی است که ما معمولاً به عنوان بهترین روش توصیه می کنیم. این گزینه به شما امکان می‌دهد بخش‌های خاصی را انتخاب کنید که مربوط به کسب‌وکار شما هستند و نحوه تعامل آنها با کمپین شما را «مشاهده» کنید. این گزینه دامنه کمپین شما را محدود نمی‌کند، و همچنین به شما این امکان را می‌دهد که در صورت استفاده از مناقصه دستی، قیمت‌ها را بر روی مخاطبانی که می‌خواهید مشاهده کنید، تنظیم کنید. با این حال، اگر از مناقصه هوشمند استفاده می کنید، Google از آموخته های مشاهدات مخاطبان شما برای بهینه سازی استراتژی پیشنهادی انتخابی شما استفاده می کند. این گزینه عالی است زیرا می توانید ببینید که آیا مخاطبان هدف شما در حال تبدیل شدن هستند یا خیر و کمپین شما را بر این اساس بهینه کنید.

گزینه سوم برای بخش‌های مخاطب، «استخراج» یک بخش خاص است. اگر مخاطبان خاصی دارید که می‌دانید نمی‌خواهید بودجه خود را صرف آن کنید، می‌توانید انتخاب کنید که آنها را در پایین برگه مخاطبان حذف کنید. این تضمین می‌کند که تبلیغات شما برای این افراد در دسته‌هایی که انتخاب می‌کنید برای حذف نمایش داده نمی‌شوند و می‌تواند برای صرفه‌جویی در بودجه بسیار مفید باشد.

بهترین شیوه های مخاطب

اکنون که درک خوبی از مخاطبان و گزینه‌هایی که برای هدف قرار دادن این مخاطبان دارید، دارید، اجازه دهید برخی از بهترین روش‌ها را در مورد ایجاد تغییرات در مخاطبان خود مرور کنیم.

هنگامی که بخش‌های مخاطب اولیه را که می‌خواهید هدف قرار دهید و/یا حذف کنید، اضافه کردید، باید حدود 2 تا 4 هفته قبل از ایجاد هرگونه تغییر مهم صبر کنید. این به Google زمان کافی برای یادگیری این بخش‌های مخاطب و جمع‌آوری داده‌هایی در مورد نحوه تعامل این مخاطبان با تبلیغات شما می‌دهد.

وقتی به داده‌های اولیه نگاه می‌کنید، می‌توانید ببینید که آیا مخاطب هدف شما در حال تبدیل شدن است یا خیر، و اگر نه، متوجه شوید که چه تغییراتی را باید انجام دهید تا توجه آنها را جلب کنید. راه دیگر برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا باید تغییری در مخاطب ایجاد کنید این است که ببینید آیا کمپین شما با بودجه محدود است یا خیر. اگر بودجه اضافی برای خرج کردن ندارید، می‌توانید بخش‌های پرهزینه را حذف کنید تا هزینه را به طور موثر کاهش دهید، و Google بر اساس آموخته‌های بخش‌های مخاطب باقی‌مانده که مشاهده می‌کنید و/یا هدف قرار می‌دهید، بهینه‌سازی را انجام می‌دهد.

بهترین روش دیگر ایجاد یک مخاطب هدف‌گیری مجدد برای کمپین هدف‌گیری مجدد نمایشگر است. مخاطبان هدف گذاری مجدد رایج ترین مخاطبانی هستند که تبلیغ کنندگان در داخل گوگل از آن استفاده می کنند. در Go Fish Digital، ما تمایل داریم با استفاده از مدت زمان عضویت 90 روزه، مخاطبان هدف‌گیری مجدد ایجاد کنیم. این مدت زمان کافی برای جذب کاربرانی است که ممکن است همچنان به کسب و کار شما علاقه مند باشند، اما خیلی طولانی نیست تا جایی که به احتمال زیاد دیگر علاقه ای به آن ندارند. مدت زمان عضویتی که انتخاب می‌کنید باید در نهایت با چرخه فروش معمولی و اهداف تجاری خاص شما مطابقت داشته باشد، می‌توانید هر تعداد روز تا 180 روز برای شبکه جستجو و 540 روز برای شبکه نمایش انتخاب کنید.

هنگامی که صحبت از ایجاد مخاطبین هدف‌گیری مجدد می‌شود، باید به اندازه مخاطب نیز توجه زیادی داشته باشید. اگر اندازه مخاطبان هدف‌گیری مجدد شما برای به دست آوردن بینش واقعی بسیار کوچک است، ممکن است بخواهید برای جذب کاربران بیشتر، مخاطبی با مدت زمان عضویت طولانی‌تر ایجاد کنید. هنگامی که مخاطبان هدف‌گیری مجدد خود را ایجاد می‌کنید، حدود یک هفته طول می‌کشد تا این مخاطبان ایجاد شود و سپس می‌توانید ببینید که چه تعداد کاربر مخاطب را تشکیل می‌دهند.

هنگام استفاده از مخاطبان هدف‌گیری مجدد، بهترین روش حذف مشتریان/سرنخ‌های موجود است تا بودجه خود را صرف کسانی نکنید که قبلاً تبدیل شده‌اند. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که بودجه شما فقط صرف افرادی می شود که به محصول یا خدمات شما علاقه نشان داده اند، اما هنوز به یک مشتری یا مشتری تبدیل نشده اند.

هدف گذاری بهینه

گوگل منتشر کرد هدف گذاری بهینه در سال 2021و از آن زمان بسیاری از تبلیغ‌کنندگان از اینکه کمپین‌ها به‌طور خودکار در این مورد شرکت کرده‌اند، بی‌اطلاع هستند. هدف گذاری بهینه تبلیغات شما را به کاربرانی نشان می دهد که در بین مخاطبان هدف شما نیستند. هدف گیری بهینه در کمپین های نمایش، اکتشاف و ویدیو در دسترس است. اگر می‌خواهید مخاطبان خود را گسترش دهید و دسترسی داشته باشید، این تنظیم می‌تواند مفید باشد. با این حال، با استراتژی کمپینی که برای هدف‌گیری مجدد بازدیدکنندگان وب‌سایت در نظر گرفته شده است، مطابقت ندارد.

برای اینکه ببینید آیا هدف‌گذاری بهینه‌شده را اجرا می‌کنید، می‌توانید ابتدا به عملکرد مخاطبان خود نگاه کنید تا ببینید آیا به کمپین شما آسیب می‌زند یا کمک می‌کند. برای خاموش کردن هدف گذاری بهینه، باید به تنظیمات گروه تبلیغاتی بروید. همانطور که در زیر نشان داده شده است، این تنظیم در لیست نیست، بنابراین باید روی “ویرایش تنظیمات گروه تبلیغات” کلیک کنید تا گزینه غیرفعال کردن تنظیم هدف بهینه شده را ببینید.

بررسی عملکرد مخاطب

اکنون که هدف گذاری مخاطبان خود را تنظیم کرده اید و 2 تا 4 هفته صبر کرده اید تا تغییراتی ایجاد کنید، بیایید نحوه مقایسه عملکرد در تمام بخش های مخاطبان خود را بررسی کنیم. در تب مخاطبین کمپین خود، می توانید جدول مخاطبان خود را مشاهده کنید تا عملکرد آنها را مشاهده کنید. اگر چندین گروه تبلیغاتی در یک کمپین دارید، توصیه می‌کنم به نمای گروه تبلیغاتی نگاه کنید تا بتوانید نحوه عملکرد مخاطبان برای هر گروه تبلیغاتی را متمایز کنید.

اگر می بینید که تمام بودجه شما به سمت مخاطبی می رود که هیچ بازدهی از آن نمی بینید، بهتر است یک تعدیل پیشنهادی منفی به بخش اضافه کنید یا آن بخش را به طور کامل حذف کنید تا بتوانید روی مخاطبانی تمرکز کنید که بازده مثبتی را مشاهده می کنند.

در زیر، خواهید دید که من داده ها را بر اساس نرخ تبدیل از بالاترین به کمترین مرتب کرده ام، زیرا این معیار اولویت برای این شرکت خاص است. من می توانم به راحتی مشاهده کنم که کدام بخش از مخاطبان دارای عملکرد برتر و کدام بخش در انتهای لیست هستند تا بتوانم مطابق داده های ارائه شده در اینجا تغییراتی ایجاد کنم.

نتیجه

امیدواریم این نکات و بهترین روش ها به هدایت استراتژی مخاطبان شما کمک کند! نگاه کردن به همه گزینه‌های مخاطبی که گوگل ارائه می‌کند می‌تواند دلهره‌آور باشد، اما دانستن نحوه استفاده صحیح از آنها به شما کمک می‌کند بهترین نتایج را بگیرید.

اکنون زمان آن رسیده است که این دانش را در کمپین های خود پیاده سازی کنید تا بتوانید به طور موثر مخاطب ایده آل خود را هدف قرار دهید!

اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید

*ضروری

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور