نحوه ردیابی بازگشت سرمایه PPC: 5 نکته حرفه ای

چندین چیز وجود دارد که تنظیم می شود تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC). جدا از سایر استراتژی های دیجیتال مارکتینگ. برخی از این چیزها خوب هستند – مانند این که PPC نتایج سریعی را ارائه می دهد – اما برخی دیگر چندان خوشایند نیستند. برای مثال، PPC یک استراتژی گران‌تر است، به طوری که تبلیغ‌کنندگان هر بار که شخصی روی یکی از تبلیغات آنها کلیک می‌کند، هزینه مستقیمی را پرداخت می‌کنند.

از آنجایی که PPC هزینه‌های اقدام مستقیم دارد، پیگیری اینکه آیا سود کلی از کمپین‌های تبلیغاتی پولی خود به دست می‌آورید، بسیار مهم است. به همین دلیل است که باید بازگشت سرمایه (ROI) PPC را دنبال کنید. اما PPC ROI چیست و بهترین راه برای ردیابی آن چیست؟

در این صفحه با مرور مباحث زیر به هر دوی این سوالات پاسخ خواهیم داد:

به خواندن ادامه دهید تا بیشتر بدانید. و برای دریافت نکات بیشتر در بازاریابی دیجیتال که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود، حتماً این کار را انجام دهید مشترک شدن در Revenue Weekly، خبرنامه ایمیل ما!

PPC ROI چیست؟

PPC ROI اندازه گیری میزان درآمدی است که از کمپین های PPC خود نسبت به مقداری که برای آنها خرج می کنید، به دست می آورید. اساسا، ردیابی بازگشت سرمایه به شما کمک می کند تا تعیین کنید آیا تبلیغات پولی شما ارزش پولی را که برای آنها خرج می کنید، دارد یا خیر. ROI مثبت نشان دهنده سود است، بنابراین شما می خواهید بازگشت سرمایه شما تا حد امکان بالا باشد.

PPC ROI در مقابل ROAS

بسیاری از مردم بین ROI تبلیغات پولی و بازگشت هزینه تبلیغات (ROAS). این دو معیار بسیار شبیه به هم هستند، اما درک تفاوت بسیار مهم است.

ROAS بر کمپین های خاص تمرکز دارد. همچنین محدود به پولی است که مستقیماً روی کلیک‌ها در آن کمپین خرج می‌شود. بنابراین، برای یک کمپین تبلیغاتی معین، ROAS به سادگی به شما می‌گوید که چقدر پول برای کلیک‌ها خرج کرده‌اید نسبت به میزان درآمدی که از آن تبلیغات کسب کرده‌اید.

ROI بسیار بزرگتر است. به جای تمرکز بر کمپین های فردی، به استراتژی PPC شما به عنوان یک کل نگاه می کند. و صرفاً هزینه تبلیغات مستقیم را در نظر نمی گیرد – بلکه در کل هزینه استراتژی شما از جمله هزینه خرید ابزارهای خاص یا اجرای تاکتیک های خارج از کمپین های خاص تأثیر می گذارد.

فرمول PPC ROI چیست؟

با توجه به آنچه که ما در مورد آن صحبت کردیم، محاسبه ROI PPC شما نسبتاً ساده است. فقط می توانید از فرمول زیر استفاده کنید و نتیجه نهایی به صورت درصد بیان شود:

PPC ROI (%) = (کل درآمد – کل هزینه ها) / کل هزینه ها x 100

ترفند واقعی این است که بفهمید چه درآمدها و هزینه هایی را باید در آن محاسبه لحاظ کنید. شما باید مدتی را صرف محاسبه تمام عناصر مختلف استراتژی PPC خود کنید که برای آن پول خرج کرده اید، و سپس مطمئن شوید که همه آنها را در بخش “هزینه” فرمول لحاظ کنید.

5 نکته در مورد نحوه ردیابی بازگشت سرمایه PPC

اکنون که تعریف و فرمول را مشخص کردیم، بیایید در مورد نحوه ردیابی PPC ROI صحبت کنیم. برای بهترین نتایج، باید پنج مرحله را دنبال کنید:

  1. ردیابی تبدیل را تنظیم کنید
  2. داده های خود را در یک CRM متمرکز کنید
  3. مدل انتساب خود را تعیین کنید
  4. صفحات فرود اختصاصی ایجاد کنید
  5. به طور منظم معیارهای مرتبط را محاسبه کنید

برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید!

1. ردیابی تبدیل را تنظیم کنید

یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید ردیابی تبدیل و تبدیل‌های آفلاین را در هر یک از پلتفرم‌های تبلیغاتی خود تنظیم کرده‌اید. این به شما امکان می دهد فروش های خاص (و در نتیجه مقادیر مشخص درآمد) را به تبلیغات پولی خود ردیابی کنید.

همچنین می‌توانید یک مقدار پویا برای فروش تجارت الکترونیک، یا مقادیر مختلف برای مراحل مختلف سرب اضافه کنید. به عنوان مثال، ممکن است مقدار بالاتری را به a اختصاص دهید سرنخ واجد شرایط فروش (SQL) نسبت به یک سرنخ غیرمجاز حتی می‌توانید فروش خاص را با کمپین‌های خاص برای دقت بالاتر همگام‌سازی کنید.

2. داده های خود را در یک CRM متمرکز کنید

شما احتمالاً از پلتفرم‌ها و ابزارهای متعددی برای ردیابی داده‌های PPC خود استفاده می‌کنید، به این معنی که داده‌هایی از چندین منبع مختلف دریافت می‌کنید. برای کمک به شما برای یکسان کردن این داده ها و تسهیل جمع آوری درآمدها و هزینه های خود، باید پلتفرمی داشته باشید که به عنوان منبعی واحد از حقیقت عمل کند.

بینش کارشناسان از نحوه ردیابی بازگشت سرمایه PPC: 5 نکته حرفه ای

هد شات کایلا

کایلا یوهانسن
کارشناس بازاریابی اینترنتی در WebFX

«از آنجایی که تبلیغ‌کنندگان به‌طور فزاینده‌ای استراتژی‌های بین کانالی را برای دستیابی به مخاطبان هدف خود در هر کجا که زمان آنلاین خود را سپری می‌کنند، اتخاذ می‌کنند، پیاده‌سازی یک منبع حقیقت واحد برای گزارش‌دهی PPC شما بسیار حیاتی‌تر می‌شود. با یک منبع حقیقت، می‌توانید داده‌ها را از چندین پلتفرم مختلف PPC یکپارچه کنید تا به شما کمک کند با دقت ROI خود را ردیابی کنید.

ابزارهای مختلف می توانند آن عملکرد را انجام دهند، از استودیو Looker به خودمان MarketingCloudFX. اما شاید بهترین ابزار برای یکسان سازی داده ها a پلت فرم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، که می تواند به شما در جمع آوری، سازماندهی و تجزیه و تحلیل داده های مشتری کمک کند.

3. مدل انتساب خود را تعیین کنید

همانطور که قبلاً دیدیم، بخشی از محاسبه بازگشت سرمایه PPC شما شامل جمع کردن درآمدی است که از استراتژی PPC خود به دست آورده اید. سوال این است که چگونه این کار را انجام می دهید؟ موقعیتی را تصور کنید که شخصی پس از مشاهده سه چیز خرید می کند: یک پست وبلاگ، یک تبلیغ پولی و یک ایمیل از شرکت شما. این فروش تا چه اندازه توسط آگهی پولی انجام شد؟

این سوالی است که باید به آن پاسخ دهید. هیچ پاسخ درستی وجود ندارد – این شما هستید که تصمیم می گیرید چگونه درآمد را به کمپین های بازاریابی خود نسبت دهید. برای انجام این کار، باید در مورد یک تصمیم بگیرید مدل انتساب. سپس می‌توانید از آن مدل برای تعیین اینکه چه زمانی (و تا چه میزان) به PPC خود برای درآمدزایی اعتبار می‌دهید، استفاده کنید.

4. صفحات فرود اختصاصی ایجاد کنید

روش کار تبلیغات پولی به این صورت است که مردم روی آنها کلیک می کنند و به تبلیغات اختصاصی منتقل می شوند صفحات فرود. آن صفحات فرود سپس آنها را تشویق به تبدیل می کنند. حداقل راهش همین است باید کار کردن برخی از شرکت ها فقط تمام تبلیغاتشان را مستقیماً به صفحه اصلی وب سایتشان ارسال می کنند. اما این راهش نیست.

شما می خواهید برای هر کمپین تبلیغاتی که اجرا می کنید یک صفحه فرود متفاوت ایجاد کنید. برای یک چیز، این به شما اجازه می دهد تا افراد را با پیام های شخصی تر هدف قرار دهید. اما برای محاسبه ROI PPC شما نیز مهم است.

هنگامی که برای هر کمپین تبلیغاتی صفحه فرود متفاوتی دارید، ردیابی کمپین هایی که باعث ایجاد تبدیل می شوند آسان تر می شود. می توانید قرار دهید کدهای UTM در هر صفحه فرود، که پلتفرم های تبلیغاتی شما می توانند آن را ردیابی کنند تا بتوانید به راحتی جریان های درآمد را به کمپین های خاص مرتبط کنید.

5. به طور منظم معیارهای مرتبط را محاسبه کنید

در نهایت، مهم است که بدانیم ROI آخرین و همه تبلیغات پولی نیست. شما می خواهید سایر معیارهای مهم PPC را نیز پیگیری کنید، از جمله:

این معیارها به شما کمک می‌کند تا سودآوری کمپین‌های خاصی را پیگیری کنید، به این معنی که می‌توانید کمپین‌های بی‌اثر را حذف یا دوباره بهینه کنید و موفقیت کمپین‌های مؤثر را تکرار کنید. این به شما کمک می کند تا ROI کلی PPC خود را در طول زمان افزایش دهید.

ROI تبلیغات پولی خود را با خدمات تخصصی WebFX افزایش دهید

داشتن فرمول PPC ROI به شما کمک می کند ROI خود را محاسبه کنید، اما به بهبود آن کمکی نمی کند – که در نهایت همان چیزی است که می خواهید. هر چه بازگشت سرمایه تبلیغات پولی شما بیشتر باشد، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. اما بهینه‌سازی کمپین‌های PPC برای ارائه ROI بالاتر کار بسیار زیادی است، به همین دلیل است که بسیاری از مشاغل با آژانس حرفه‌ای PPC مانند WebFX شریک می‌شوند.

با بیش از 28 سال تجربه کسب درآمد برای کسب و کارها، ما می دانیم که چگونه کمپین های PPC درست کنیم. با همکاری با ما، می‌توانید بازگشت سرمایه (ROI) خود را به ارتفاعات جدیدی ارتقا دهید، بدون اینکه مجبور باشید خودتان بار کاری را انجام دهید.

علاقه مند به همکاری با ما برای ما خدمات PPC? فقط با ما تماس بگیرید 888-601-5359 یا آنلاین با ما تماس بگیرید امروز

Source link