آیا با پنالتی گوگل دست و پنجه نرم می کنید؟ این نحوه بازیابی وب سایت است!

گوگل-بازیابی پنالتی

گوگل منبع اصلی برای میلیون ها نفر برای یافتن اطلاعات و وب سایت های مرتبط در اینترنت است. بنابراین، مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه را برای اسکن کامل وب‌سایت‌ها، ارائه رتبه‌بندی مبتنی بر شایستگی و همچنین پاداش یا جریمه کردن سایت‌ها بسته به ارزش کلی که به کاربران ارائه می‌دهند، ایجاد کرده است.

پنالتی گوگل به منصرف کردن سایت ها از استفاده از تاکتیک های دستکاری یا سئو کلاه سیاه برای فریب دادن الگوریتم ها کمک می کند. اگر سایت شما نیز توسط گوگل جریمه شده است، این پست ممکن است به شما در بهبودی کمک کند.

در اینجا، نحوه شناسایی دلیل جریمه های گوگل و نحوه بازیابی آنها را ذکر خواهیم کرد.

جریمه گوگل چیست؟

اگر وب‌سایتی دستورالعمل‌های خود را نقض کند، به گوگل هشدار داده می‌شود – به‌ویژه تلاش برای دستکاری رتبه‌بندی جستجو برای کسب موقعیت برتر از طریق روش‌های غیراخلاقی. چنین سایت هایی با کاهش دید خود منضبط می شوند. به عنوان پنالتی گوگل شناخته می شود.

پنالتی گوگل چه تاثیری روی وب سایت دارد؟

جریمه گوگل می تواند (و در بیشتر موارد کلی) سایت شما را چندین رتبه پایین بیاورد یا در موارد شدیدتر حتی ممکن است سایت شما را از لیست خارج کند. در حالت دوم، سایت شما در نتایج SERP حتی برای مرتبط ترین کلمات کلیدی نمایش داده نمی شود. دید کمتر مستقیماً بازدیدکنندگان، فرصت های تجاری و پتانسیل درآمد سایت شما را کاهش می دهد.

گوگل چگونه جریمه را تعیین می کند؟

گوگل از دو روش مختلف برای تعیین اینکه آیا سایتی نیاز به جریمه شدن دارد یا خیر استفاده می کند.

روش اول استفاده از الگوریتم هایی است که مجموعه پیچیده ای از معیارهای مختلف هستند که سایت شما بر اساس آن بررسی می شود. این توسط هوش مصنوعی پیشرفته و یک باطن منطقی قوی طراحی شده است. با این حال، تغییر چنین الگوریتم‌هایی حتی اگر درگیر روش‌های دستکاری یا سئو کلاه سیاه نباشید، می‌تواند باعث جریمه شود. این اتفاق می افتد زیرا سایت شما ممکن است تمام چک باکس ها را برای تعیین کیفیت کلی طبق معیارهای جدید/به روز شده علامت نزند.

علاوه بر این، همچنین دارای یک تیم درخشان از بازبینان انسانی است که وب سایت شما را برای هر گونه ناهماهنگی کیفیت، سئو کلاه سیاه یا سایر استراتژی های دستکاری برای فریب دادن موتور جستجو به دقت بررسی می کنند.

چگونه پنالتی گوگل را بررسی کنیم؟

می‌توانید با کلیک بر روی Security and Manual Actions و بررسی اینکه آیا گزینه No problem detected یک علامت سبز رنگ است، مجازات‌های دستی را بررسی کنید. اگر بله، پس شما در سمت امن هستید!

همچنین امکان تجربه پنالتی به دلیل اشتباهات در هنگام ورود دستی وجود دارد.

توجه داشته باشید: کاهش ترافیک ممکن است دلیل جریمه گوگل باشد، اما همیشه اینطور نیست. به عنوان مثال، مشاغلی که با وسایل جشن سروکار دارند معمولاً در ژانویه در مقایسه با دسامبر – ماه کریسمس، جستجوهای کمتری دریافت می کنند. به همین ترتیب، ورود یک برند جهانی در صنعت منطقه ای شما نیز می تواند URL شما را چندین موقعیت پایین بیاورد. شاید، شما ممکن است از برخی امتیازات انحصاری در صنعت خود برخوردار باشید

بنابراین، همیشه بهترین کار این است که عوامل مختلف احتمالی را به درستی در پس افت رتبه بندی خود در نظر بگیرید. با این اوصاف، همیشه توصیه می شود که محتوای خود را به صورت دوره ای ممیزی و بهینه سازی کنید. Google متعهد است که مطالب با کیفیت بالا و خواننده پسند را بر محتوای نازکی که فقط حجم را بدون ایجاد ارزش اشغال می کند، اولویت دهد.

ممیزی محتوا

محتوای خود را به طور معمول بررسی کنید، ناهماهنگی ها و شکاف های اطلاعاتی را بررسی کنید و بر اساس آن آن را ویرایش کنید. همچنین، ببینید محتوای شما چگونه با آخرین به‌روزرسانی‌ها مطابقت دارد. فناوری به سرعت تغییر می کند و پست شما که بهترین عملکرد را در سال گذشته داشته است ممکن است نیاز به بررسی و ویرایش جدی داشته باشد.

آیا روند جدیدی در بازار وجود دارد که باید به پست فعلی شما اضافه شود؟ آیا ابزاری که نام بردید هنوز موجود است؟ آیا آنها همان استانداردهای کیفیت را حفظ کرده اند؟ آیا بازیگران جدیدی در بازار وجود دارند که ارزش بهتری ارائه دهند؟

پاسخ به چنین سؤالاتی به شما کمک می کند تا پست های خود را به طور مناسب به روز کنید.

نوع حرفه ای: همچنین از این فرصت استفاده کنید تا ببینید عملکرد محتوای شما در برابر رقبای شما چگونه است – مخصوصاً برای صفحات با رتبه برتر. شاید موقعیت اصلی شما را با خلق موادی با ارزش بالاتر ربودند. الهام بگیرید و ببینید چگونه می توانید موقعیت قبلی خود را بازیابی کنید.

بازیابی از جریمه گوگل چقدر طول می کشد؟

به طور کلی، حدود یک ماه طول می کشد تا هر سایتی از جریمه گوگل بازیابی شود. با این حال، بهبودی و زمان بهبودی به عوامل مختلفی بستگی دارد. این شامل رفع صحیح مشکل(ها) و درخواست بررسی مجدد از طریق یک فرآیند رسمی استاندارد است. در نهایت، گوگل نیز باید درخواست شما را در صورت مناسب بودن بررسی و قبول کند.

با این اوصاف، دوره بازیابی می تواند بیشتر طول بکشد، به خصوص اگر جریمه توسط به روز رسانی های الگوریتمی ایجاد شود. غیر معمول نیست که 20 تا 24 ماه قبل از بهبودی سایت خود صبر کنید. با این حال، در صورت انجام صحیح و پیگیری صحیح، زمان بهبودی به طور متوسط ​​نباید بیش از 6 ماه باشد.

بازیابی از پنالتی گوگل: بهترین نکات برای دنبال کردن

در حالی که نه خیلی وقت ها، گاهی اوقات خطاهای گوگل ممکن است علت جریمه ها نیز باشد. در چنین مواردی، می‌توانید با تیمی که از آن‌ها درخواست می‌کند تا مشکل را بررسی و رفع کنند، ارتباط برقرار کنید.

ابزارهایی که باید در نظر گرفته شوند

Website Penalty Indicator ابزاری کارآمد است که علت دقیق جریمه را شناسایی و تعیین می کند تا بتوانید استراتژی بازیابی خود را در جهت درست متمرکز کنید.

نکته: با این حال، شما همچنین می خواهید از این فرصت برای کاهش احتمال هرگونه مجازات احتمالی در آینده استفاده کنید. Ubersuggest ابزاری است که به شما پیشنهاد می‌کند محتوای تکراری، به‌روزرسانی الگوریتم، بک لینک‌های ناسالم و هر گونه اختلاف یا مشکل در نمایه‌سازی را انجام دهید. همه این عوامل ممکن است فوراً روی شما تأثیر نگذارند، اما راه را برای مجازات های آینده هموار می کنند. با کمک Ubersuggest، می‌توانید مشکل را قبل از اینکه به مشکل بزرگ‌تری تبدیل شود، برطرف کنید.

به‌روزرسانی‌های اخیر در الگوریتم‌های Google را بررسی کنید

برای بررسی علل الگوریتمی پشت جریمه، ترافیک را در داشبورد تحلیلی گوگل خود بررسی کنید و ببینید که چگونه با تغییرات مختلف در الگوریتم های گوگل مطابقت دارند.

به طور کلی، اگر زمان ترافیک مطابقت با به‌روزرسانی‌های الگوریتمی را کاهش دهد، به احتمال زیاد یک به‌روزرسانی خاص دلیلی پشت جریمه است.

اما برای تایید بیشتر این شک:

  • منبع ترافیک را با کلیک بر روی acquisition all traffic و انتخاب منبع/رسانه بررسی کنید.
  • اکنون روی Google/organic کلیک کنید تا گزارش دقیق بازدیدکننده سایت خود را که از جستجوی Google آمده است، مشاهده کنید.
  • در بالا سمت راست دوره گزارش را کلیک کنید و سپس سال گذشته را بررسی کنید. ببینید که چگونه کاهش عمده ترافیک با تاریخ به‌روزرسانی‌های الگوریتم Google مطابقت دارد.

این به شما کمک می کند تا به روز رسانی خاصی را که در پس برهم زدن موقعیت شما وجود دارد شناسایی کنید. اکنون عمیقاً در به روز رسانی غوطه ور شوید و ببینید چگونه می توانید مشکل را برطرف کنید و روند بازیابی را شروع کنید.

نمونه ها/اثرات به روز رسانی الگوریتمی

  • به روز رسانی پنگوئن سایت هایی با کیفیت پایین، بک لینک های اسپم یا نامربوط یا توزیع نامتعادل انکر تکست را جریمه می کند.
  • به همین ترتیب، آپدیت پاندا به دلیل کیفیت پایین محتوا، سایت را جریمه می کند.

ممیزی کامل سئو

ممیزی SEO در خدمت یک هدف دوگانه اولاً، آنها به شما کمک می کنند تا در صدر بازی خود باقی بمانید یا حداقل شما را از عقب ماندن از رقبای خود نجات دهید. ثانیا، همچنین به شما کمک می کند تا متوجه شوید که آیا سایت شما ممکن است توسط گوگل به دلیل خطاهای SEO جریمه شود یا خیر.

برخی از اجزای کلیدی حسابرسی سئو عبارتند از:

  • ممیزی فنی سئو
  • میزبانی باطن
  • نمایه سازی
  • فراداده، محتوا، کلمات کلیدی، و سایر مسائل فرانت اند
  • کیفیت لینک ها
  • مراجع خارجی

چک لیست ممیزی SEO

ممیزی SEO با استفاده از ابزارهای مناسب آسان تر می شود. به عنوان مثال، چک کننده های بک لینک می توانند به راحتی و به سرعت لینک های اسپم را اسکن و کشف کنند.

در اینجا چند مورد عمده چک لیست ممیزی سئو وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید یا بهترین خروجی را در نظر داشته باشید:

در اینجا چند خطای کلیدی SEO وجود دارد:

  • بک لینک های هرزنامه/با کیفیت پایین
  • پر کردن کلمات کلیدی
  • نقشه سایت ناسازگار یا نادرست
  • تأخیر بالا و سرعت بارگذاری کند
  • عناصر نفوذی مانند پنجره های بازشو

رفع سئو باید کمک کند. اگر اینطور نیست، ممکن است نکات دیگری را امتحان کنید.

ممیزی محتوا

مسائل مربوط به محتوا نیز می تواند دلیل جریمه گوگل باشد. برای این کار، می‌توانید به یک ممیزی و اصلاح محتوای دقیق بروید. محتوایی که به طور منظم به روز نمی شود یا مطابق با انتظارات موتورهای جستجو یا بازدیدکنندگان بهینه سازی نمی شود، به گوگل هشدار می دهد.

اگر به چیزی سریع و دقیق‌تر نیاز دارید بدون اینکه عرق کنید، ممکن است بخواهید ابزارهای موجودی محتوا را بررسی کنید. گزینه های زیادی وجود دارد اما دو برند معتبر به نظر می رسند – DynoMappe و Blaze. با این اوصاف، بسیاری از گزینه های دیگر وجود دارد که می توانید بررسی کنید. فقط مطمئن شوید که آنها قابلیت های مناسب، فرآیند کاربرپسند و شهرت قوی دارند.

در طول ممیزی محتوای خود، به دنبال موارد زیر باشید:

  • شکاف در کیفیت محتوا
  • محتوا برای مدت طولانی به روز نشده است
  • مشکلات مربوط به ابرداده
  • مشکلات مربوط به برچسب های تصویر
  • تعداد کلمات حداقل معیارها را برآورده نمی کند

از ابزارهای مناسب برای ممیزی محتوا استفاده کنید

ابزارهای ایده آل نه تنها باید به مشکلات خاص اشاره کنند، بلکه باید پیشنهادات و توصیه های عملی برای رفع آنها را نیز به شما ارائه دهند. آنها همچنین باید با درجه بندی واضح مسائل به شما کمک کنند تا استراتژی خود را عاقلانه برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال ابزارهایی مانند Ubesuggest مسائل مختلف را از کم به بالا درجه بندی می کنند. با رفع مشکلات درجه بالا ابتدا می توانید اثرات مثبت ملموسی را در رتبه بندی SERP های خود در مدت زمان معقول مشاهده کنید.

بک لینک های بی کیفیت و اسپم

پنگوئن یک الگوریتم قوی گوگل است که برای کشف و جریمه کردن سایت هایی با کیفیت پایین یا بک لینک های اسپم برنامه ریزی شده است.

در حالی که نمی توانید تمرین بک لینک خود را متوقف کنید، ضروری است که کیفیت و ارتباط بک لینک هایی که به دست می آورید را زیر نظر داشته باشید. کار را با استفاده از ابزارهای طراحی شده به صورت خودکار انجام دهید. برخی از ابزارها شایستگی بیشتری نسبت به سایرین دارند:

  • ابزار Disavow گوگل برای حذف تمام بک لینک های هرزنامه. در صورتی که ارتباط مستقیم با صاحب وب سایت به نتیجه ای نرسد از آن استفاده می شود
  • Majestic SEO برای بررسی منطقه خاص و روشی که بک لینک های شما در آن کار می کنند
  • جستجوگر بک لینک Ahrefs برای یک ابزار دقیق برای تجزیه و تحلیل پیوند که به طور منظم به روز می شود
  • جستجوگر بک لاین WebMeUp یک مدل نمودار دایره ای ساده از نمایه بک لینک شما را نمایش می دهد
  • Link Detox برای رد کردن خودکار لینک های بی کیفیت و هرزنامه. هنگام استفاده از ویژگی خودکار محتاط باشید زیرا ممکن است اشتباهاتی رخ دهد و ممکن است در نهایت پیوندهای سالم را نیز از دست بدهید.

از شر لینک های بی کیفیت خلاص شوید

  • بر اساس بینش های ابزار حسابرسی بک لینک، لیستی از سایت های با عملکرد پایین و سایت های اسپم ایجاد کنید.
  • اکنون صفحه تماس آن سایت ها را باز کنید تا آدرس ایمیل آنها را دریافت کنید.
  • برای حذف بک لینک به مدیران وب ایمیل ارسال کنید.

توجه داشته باشید: از زبان مودبانه استفاده کنید و شخصی نشوید. کافی است بگوییم که با دستورالعمل هایپرلینک برند شما مطابقت ندارد.

نکات: در بیشتر موارد می توانید از این روش ایمیل دریافت کنید. همچنین می‌توانید اطلاعات whois را برای دریافت آدرس بررسی کنید. در صورتی که اقدامی صورت نگرفت، پیگیری کنید و چند روز صبر کنید. همچنین می توانید از طریق صفحات رسانه های اجتماعی آنها با آنها تماس بگیرید.

به عنوان آخرین راه، می توانید با کمک گزینه Google Disavow لینک ها را حذف کنید.

به طور کلی، دستورالعمل‌ها و قابلیت‌های الگوریتمی گوگل به اندازه کافی خوب و قابل توجه هستند تا بین لینک‌های بد ایجاد شده توسط سایت خارجی بدون اطلاع شما و پیوندهایی که فعالانه با استفاده از روش‌های دستکاری به دست آورده‌اید، تفاوت قائل شوند. بنابراین، به طور کلی، اگر دستان شما تمیز باشد، سایت شما در منطقه تهدید قرار نخواهد گرفت.

نتیجه

یکی از سخت‌ترین موقعیت‌ها زمانی رخ می‌دهد که سایت شما توسط گوگل جریمه شود. ریکاوری از این پنالتی کار سختی است. در این پست، ما در مورد بهترین راه های بازیابی از جریمه گوگل صحبت کردیم. با رعایت دقیق این نکات می توانید به تدریج موقعیت اصلی خود را به دست آورید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور