نحوه تخصیص مجدد بودجه بازاریابی در سال 2024

پشت کامپیوترت نشسته ای شما صفحه گسترده را باز دارید. رئیس شما به شما اطلاع داده است که بودجه بازاریابی مانند سال گذشته است، اما آنها می‌خواهند شاهد بهبود نتایج باشند.

اکنون عرق کرده اید – باید نحوه تخصیص مجدد بودجه بازاریابی خود را برای به حداکثر رساندن آن بیابید بازگشت سرمایه (ROI).

قبل از اینکه شروع به کندن موهای خود با تلاش برای کشف نحوه تغییر در هزینه های بازاریابی خود کنید، این صفحه را بخوانید تا به شما کمک کند تا روند تخصیص مجدد بودجه برای شما و تیمتان آسان شود.

این راهنمای برای تخصیص مجدد هزینه های بازاریابی موارد زیر را پوشش می دهد:

تخصیص مجدد بودجه بازاریابی چیست؟

تخصیص مجدد بودجه بازاریابی فرآیند تجزیه و تحلیل عملکرد بازاریابی و تعیین محل تغییر هزینه های بازاریابی است.

چرا مهم است که هر سال بودجه خود را بازبینی و تخصیص مجدد دهید

یک سوال رایج که مردم می پرسند این است: آیا من واقعا آیا نیاز به تخصیص مجدد بودجه هر سال دارم؟

پاسخ این است بله.

اما چرا؟

واقعیت این است که بازاریابی دیجیتال به طور مداوم در حال تغییر و تحول است. پانزده سال پیش، رسانه های اجتماعی واقعاً فکری برای بازاریابی مشاغل نبود. در حال حاضر، برای بسیاری از شرکت ها، این بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی آنها است.

نه تنها این، بلکه مخاطبان شما نیز به طور مداوم در حال تکامل هستند. به عنوان مثال، 73 درصد از مصرف کنندگان سنین 18 تا 49 سال، راحتی چت زنده را در برقراری ارتباط با مشاغل ترجیح می دهند. ده سال پیش، داشتن یک پنجره چت در یک وب سایت بسیار خوب بود و مردم هنوز به شرکت های تلفنی متکی بودند.

از آنجا که چشم انداز دیجیتال و مخاطبان شما به طور مداوم در حال تغییر و تغییر هستند، بازاریابی شما باید با آن تغییر کند و تغییر کند. برخی از استراتژی هایی که دو سال پیش برای کسب و کار شما خوب عمل کردند، ممکن است به خوبی استراتژی های دیگر در حال حاضر عمل نکنند – و این اشکالی ندارد! به همین دلیل است که شما همیشه هزینه های بازاریابی را مجددا ارزیابی و تخصیص می دهید تا با نیازهای فعلی خود سازگار شوید.

قبل از تخصیص مجدد بودجه بازاریابی چه چیزی را باید در نظر بگیرید

قبل از اینکه به نحوه تخصیص مجدد بودجه بازاریابی خود بپردازیم، مهم است که به چند عامل تأثیرگذار بپردازیم چگونه شما هزینه های بازاریابی خود را دوباره تخصیص می دهید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

1. عملکرد گذشته

عملکرد گذشته شاخص بزرگی است که نشان می دهد چگونه بودجه بازاریابی خود را تقسیم خواهید کرد. باید به نحوه عملکرد هر استراتژی برای شما در سال گذشته نگاه کنید، بنابراین می توانید تعیین کنید چه استراتژی هایی باید بودجه بیشتری داشته باشند.

2. روند صنعت و بازار

هنگام تعیین نحوه تقسیم بودجه بازاریابی خود، صنعت فعلی و روندهای بازار را در نظر بگیرید. برخی از تاکتیک ها ممکن است در صنعت شما در حال افزایش باشند و ارزش این را داشته باشند که بودجه خود را به سمت آن تغییر دهید. مثلاً وقتی تبلیغات خدمات محلی Google شروع به جلب توجه، کسب و کارهای خدمات محلی بیشتری بودجه تبلیغات خود را به این استراتژی تغییر دادند.

برای کمک به اطلاع از تخصیص مجدد بودجه، کمی وقت بگذارید و به آنچه در صنعت و بازار شما روند می‌گذرد نگاه کنید.

3. مخاطب

همانطور که قبلا ذکر شد، ترجیحات مخاطبان شما به طور مداوم در حال تغییر است. نه تنها نیاز دارید که درک محکمی داشته باشید چه کسی شما در حال هدف گذاری هستید، اما همچنین باید درک کنید که آنها چگونه با کسب و کار شما تعامل دارند، تا بتوانید بهتر به آنها خدمت کنید.

4. رقبا

قبل از تخصیص مجدد هزینه های بازاریابی، یک کار را انجام دهید تجزیه و تحلیل رقیب و ببینید رقابت شما چه رویکردی دارد. این می تواند به شما کمک کند که چه استراتژی هایی را برای بهتر شدن از رقبای خود هزینه کنید یا فرصت های جدیدی را که رقبای شما نمی توانند از آنها استفاده کنید.

5. سرمایه گذاری نرم افزاری

قبل از تخصیص مجدد بودجه بازاریابی خود، باید در نظر بگیرید که آیا از نرم افزاری برای کمپین های بازاریابی خود استفاده می کنید یا خیر. ممکن است لازم باشد بخشی از بودجه بازاریابی خود را به سمت سرمایه گذاری نرم افزاری تخصیص دهید.

برخی از نرم افزارهایی که ممکن است روی آنها سرمایه گذاری کنید عبارتند از:

  • ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
  • ابزارهای نظارت بر سئو
  • ابزارهای اتوماسیون بازاریابی
  • ابزارهای مدیریت ایمیل

نحوه تخصیص مجدد از هزینه های بازاریابی سنتی به هزینه های بازاریابی دیجیتال

اگر عمدتاً از بازاریابی سنتی استفاده می کنید، ممکن است به فکر تخصیص مجدد هزینه های بازاریابی به استراتژی های دیجیتال باشید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

1. نسبت هزینه به سود استراتژی های سنتی را در نظر بگیرید

اولین کاری که باید قبل از تخصیص مجدد بودجه بازاریابی انجام دهید، نگاهی به نسبت هزینه به سود استراتژی های سنتی است. یکی از چالش برانگیزترین جنبه های بازاریابی سنتی، ردیابی استراتژی هایی است که مردم را به سمت کسب و کار شما سوق داده است.

بنابراین، در عوض، باید نسبت هزینه به سود استراتژی های خود را در نظر بگیرید.

برای مثال، اگر یک تبلیغ بیلبورد را اجرا می کنید، آیا هزینه آن برای مزایای بالقوه آن قابل توجیه است؟ برای یک شرکت تهویه مطبوع که سعی در دستیابی به صاحبان خانه دارد، نسبت هزینه به سود ممکن است ارزشش را داشته باشد، زیرا آنها مخاطبان زیادی دارند تا از دیدن بیلبورد استفاده کنند. برای شرکتی با مخاطبان خاص تر، بیلبورد ممکن است ارزش این هزینه را نداشته باشد.

این چیزی است که شما باید با تمام استراتژی های سنتی خود در نظر بگیرید. سوالاتی مانند:

  • آیا من بیشتر به مخاطبان هدفم دسترسی دارم یا مخاطبانی که عمدتاً پر از افرادی هستند که به محصولات/خدمات من علاقه ای ندارند؟
  • چه استراتژی هایی احساس می کنند ارزش وقت و پول را ندارند؟
  • مشتریان من بیشتر وقت خود را در کجا می گذرانند؟
  • مشتریان من چگونه اطلاعات را مصرف می کنند؟

پرسیدن این سؤالات می تواند به شما کمک کند که تعیین کنید از کدام روش های بازاریابی سنتی استفاده نکنید، بنابراین می توانید آن بودجه را به هزینه های دیجیتال اختصاص دهید.

2. اهدافی را که می خواهید با بازاریابی خود به دست آورید، تعیین کنید

قبل از اینکه بتوانید در مورد استراتژی های دیجیتالی که می خواهید روی آن سرمایه گذاری کنید تصمیم بگیرید، باید اهدافی را تعیین کنید. با استراتژی دیجیتال خود به چه چیزی امیدوار هستید؟ ممکن است هدفتان این باشد:

  • سرنخ ها را افزایش دهید
  • افزایش فروش
  • افزایش درآمد
  • حفظ مشتری را افزایش دهید
  • افزایش میانگین ارزش سفارش

تعیین اهدافتان به تعیین استراتژی های دیجیتالی که باید در اولویت قرار دهید کمک می کند.

3. روی استراتژی هایی تمرکز کنید که به دستیابی به اهداف شما کمک می کند

شما می دانید به چه اهدافی می خواهید برسید. شما تعیین کرده اید که از کدام استراتژی های سنتی در حال حرکت هستید، بنابراین بودجه خود را می دانید. اکنون زمان تصمیم گیری در مورد استفاده از استراتژی های دیجیتال است.

اما از کجا شروع کنید؟

در اینجا خلاصه ای از هزینه هر استراتژی (به طور متوسط) و آنچه به کسب و کار شما کمک می کند آورده شده است:

استراتژی قیمت آنچه به شما کمک می کند انجام دهید
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) هزینه های سئو 2500 تا 7500 دلار در ماه ترافیک و سرنخ ها را به سمت وب سایت خود هدایت کنید، شناخت برند را افزایش دهید
تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC). هزینه های PPC 100-10000 دلار در ماه منجر به جذب مشتری و تبدیل، افزایش آگاهی از برند
بازاریابی محتوا هزینه های بازاریابی محتوا 5000 تا 10000 دلار در ماه ترافیک ارگانیک را هدایت کنید، تعامل را افزایش دهید، سرنخ ها را جذب کنید
بازاریابی ایمیلی هزینه های بازاریابی ایمیلی 51 تا 1000 دلار در ماه سرنخ ها را پرورش دهید، تبدیل ها را افزایش دهید، وفاداری مشتری را ایجاد کنید
بازاریابی رسانه های اجتماعی هزینه های مدیریت رسانه های اجتماعی 100 تا 5000 دلار در ماه شناخت برند، تعامل و وفاداری مشتری ایجاد کنید
تبلیغات رسانه های اجتماعی هزینه های تبلیغات در شبکه های اجتماعی 0.01 تا 8 دلار در هر اقدام است سرنخ ها و تبدیل ها را افزایش دهید
طراحی وب هزینه های طراحی وب سایت 1000 تا 100000 دلار در سال به رسمیت شناختن نام تجاری، ایجاد سرنخ و تبدیل

مطمئن نیستید که کدام استراتژی برای شما و بودجه شما بهتر عمل می کند؟ شراکت با الف را در نظر بگیرید آژانس دیجیتال مارکتینگ! شما یک تیم ماهر از کارشناسان بازاریابی را دریافت خواهید کرد که می توانند به شما در ایجاد یک برنامه سفارشی بر اساس صنعت، اهداف و بازار خود کمک کنند.

نحوه تخصیص مجدد بودجه بین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ

اگر در حال حاضر در بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری می کنید، ممکن است به دنبال تغییر جایی باشید که دلارهای بازاریابی خود را خرج می کنید. برای تخصیص مجدد بودجه بازاریابی خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. به عملکرد گذشته استراتژی های دیجیتال و بازگشت سرمایه نگاه کنید

قبل از تصمیم گیری در مورد نحوه تخصیص مجدد هزینه های بازاریابی، باید عملکرد گذشته استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود را تجزیه و تحلیل کنید. شما می‌خواهید به نتایج و بازگشت سرمایه برای این استراتژی‌ها نگاه کنید تا مشخص کنید کدام یک از آنها با ارزش هستند و کدام یک ممکن است ارزش سرمایه‌گذاری برای کسب‌وکار شما را نداشته باشند.

شما باید میزان سرمایه گذاری و همچنین زمان را در نظر بگیرید. برای مثال، اگر زمان و پول زیادی را صرف تبلیغات PPC می کنید و بازده کمی از آنها دریافت می کنید، ممکن است بخواهید بودجه خود را به جای دیگری تخصیص دهید.

قبل از حذف استراتژی مبتنی بر بازگشت سرمایه پایین، مطمئن شوید که چیز دیگری را در نظر می گیرید – تبدیل های کمکی.

2. به تبدیل های کمکی نگاه کنید

تبدیل های کمکی کانال هایی هستند که به تبدیل ها کمک می کنند، اما آخرین تعامل یک کاربر قبل از تبدیل نیستند. برای مثال، شخصی ممکن است یک پست وبلاگ را بخواند و روز بعد روی یک تبلیغ گوگل کلیک کرده و تبدیل کند. در حالی که پست وبلاگ مستقیماً مسئول این تبدیل نبود، نقشی ایفا کرد.

بنابراین هنگامی که بودجه خود را مجدداً تخصیص می دهید، باید استراتژی هایی را در نظر بگیرید که ممکن است باعث تبدیل مستقیم نشوند اما تأثیرگذار باشند. بنابراین، برای مثال، اگر می‌بینید که استراتژی بازاریابی محتوای شما دارای تبدیل‌های کمکی زیادی است، ممکن است بخواهید به سرمایه‌گذاری در آن ادامه دهید، زیرا تأثیری که بر روی تبدیل دارد.

3. استراتژی هایی که کارساز نیستند را حذف کنید

می‌دانید چه استراتژی‌هایی با بازگشت سرمایه پایینی دارند و به شما کمکی نمی‌کنند تا بازدیدکنندگان را تبدیل کنید. بنابراین، وقت آن است که آنها را از برنامه بازاریابی خود حذف کنید!

هر استراتژی برای هر کسب و کاری موفقیت به ارمغان نمی آورد. برای مثال، بازاریابی ایمیلی ممکن است موفقیت بیشتری برای یک شرکت تجارت الکترونیک نسبت به یک شرکت تولیدی داشته باشد. و این اشکالی ندارد! کلید بازاریابی دیجیتال، استفاده از استراتژی هایی است که به بهترین وجه به شما کمک می کند تا به مخاطبان هدف خود برسید.

4. نحوه توزیع بودجه اضافی را تعیین کنید

اکنون که استراتژی هایی را که به رشد کسب و کار کمک نمی کنند حذف کرده اید، چگونه بودجه بازاریابی باقی مانده خود را تقسیم می کنید؟ یک قانون سرانگشتی خوب این است که بیشتر روی چیزی که در حال حاضر کار می کند سرمایه گذاری کنید. اگر سئو نتایج فوق‌العاده‌ای را برای کسب‌وکار شما به ارمغان می‌آورد، سرمایه‌گذاری بیشتر در استراتژی فقط باعث رشد و بازگشت سرمایه بهتر می‌شود.

نحوه تقسیم بودجه بازاریابی به شما بستگی دارد! می توانید هزینه اضافی خود را در بهترین استراتژی خود قرار دهید یا آن را در بین استراتژی های برتر خود تقسیم کنید. شما همیشه می توانید با یک ملاقات کنید مشاور بازاریابی برای کمک به شما در مورد بهترین روش برای تخصیص مجدد هزینه های بازاریابی شما.

نکته حرفه ای: بخشی از هزینه های بازاریابی خود را مجدداً برای آزمایش استراتژی های جدید اختصاص دهید. همیشه خوب است که بخش کوچکی از بودجه خود را برای استراتژی های جدید بگذارید تا بتوانید به طور مداوم راه های جدیدی برای افزایش درآمد کسب و کار خود بیابید. در یک نقطه، استراتژی‌های آزمایش شده و واقعی شما آزمایش‌هایی بودند – بنابراین همیشه خوب است که فضایی برای امتحان چیزهای جدید بگذارید!

سوالات متداول در مورد تخصیص مجدد بودجه بازاریابی

قانون 70-20-10 چیست؟

وقتی به بودجه ریزی بازاریابی نگاه می کنید، می بینید که مردم قانون 70-20-10 را ذکر می کنند. این یعنی خرج کردن:

  • 70% از زمان و پول در چه چیزی در حال حاضر برای شما کار می کند
  • 20% از زمان و پول در استراتژی های جدید در افق
  • 10% از زمان و پول در استراتژی های نوظهور و تجربی

این یک چارچوب اساسی است که می‌تواند به کسب‌وکارها در تعیین نحوه خرج کردن پول خود کمک کند.

آیا باید هر سال بودجه خود را دوباره تخصیص دهم؟

بله!

آخرین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که پول خود را صرف استراتژی‌هایی کنید که کارساز نیستند. همیشه خوب است که در پایان سال مالی خود بازاریابی خود را مجدداً ارزیابی کنید و تعیین کنید که آیا بهتر می توانید بودجه بازاریابی خود را در جای دیگری خرج کنید.

چگونه بودجه بازاریابی خود را تقسیم کنم؟

پاسخ به این سوال سخت است زیرا در نهایت این به شما و کسب و کار شما بستگی دارد. برای برخی از شرکت ها، صرف بیشتر بودجه خود در سئو و PPC بسیار منطقی است. برای دیگری، ممکن است منطقی تر باشد که به تبلیغات رسانه های اجتماعی متمایل شوید و وب سایت آنها را دوباره طراحی کنید.

شما واقعاً می خواهید به نیازهای کسب و کار خود توجه کنید، مخاطبان شما زمان خود را در کجا می گذرانند و چه استراتژی هایی به شما در دستیابی به اهدافتان کمک می کند.

برای تخصیص مجدد بودجه بازاریابی خود به کمک نیاز دارید؟

فهمیدن اینکه دلارهای بازاریابی خود را کجا خرج کنید می تواند چالش برانگیز باشد. اما با کمک یک مشاور بازاریابی می توانید آن را به درستی انجام دهید.

در WebFX، ما ارائه می دهیم خدمات مشاوره بازاریابی تا به شما کمک کند تا برنامه بازاریابی خود را در مسیر درست قرار دهید. ما مشاوران بازاریابی با تجربه ای داریم که با شما و تیم شما برای بررسی وب سایت، اهداف و مراحلی که برای رسیدن به آنها باید بردارید، همکاری خواهند کرد.

هنگامی که مشاوره خود را ترک می کنید، یک برنامه اقدام مشخص دریافت خواهید کرد که می توانید بلافاصله اجرای آن را شروع کنید.

آماده برای شروع؟ آنلاین با ما تماس بگیرید یا امروز با ما تماس بگیرید 888-601-5359 امروز با یک استراتژیست صحبت کنید!

Source link