9 استراتژی پشت موفقیت تیم ما

Google Search Generative Experience (SGE) (که اکنون به نام AI Overviews نامیده می شود) اینجاست، و اگر می خواهید در نتایج تولید شده توسط SGE رتبه بندی کنید، باید از هم اکنون بهینه سازی را برای Search Generative Experience و عکس های فوری مبتنی بر هوش مصنوعی آن شروع کنید.

به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید که چگونه با استراتژی های تیم برنده جوایز ما در SGE رتبه بندی کنید!

9 تاکتیک موثر برای نحوه رتبه بندی در SGE

موثرترین تاکتیک ها برای نحوه رتبه بندی در SGE شامل موارد زیر است:

  1. تمرین بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
  2. وارد نمودار دانش گوگل شوید
  3. جستجوهای دم بلند واجد شرایط را هدف قرار دهید
  4. بهبود خوانایی محتوا
  5. ساخت تصاویر پشتیبانی
  6. از داده های ساخت یافته استفاده کنید
  7. از Google Merchant Center استفاده کنید
  8. سیگنال های EEAT را تقویت کنید
  9. در سایت های شخص ثالث برجسته شوید

در زیر بیاموزید که چگونه آنها را به استراتژی SGE خود بیاورید:

1. بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را تمرین کنید

آزمایش‌ها همچنان نشان می‌دهند که وب‌سایت‌هایی که بهینه‌سازی موتور جستجو را انجام می‌دهند – و آن را به خوبی انجام می‌دهند – شانس بیشتری برای ظاهر شدن در عکس‌های فوری جستجوی Generative Experience یا AI دارند. گوگل همچنین بیان می‌کند که SGE «ریشه در سیستم‌های رتبه‌بندی و کیفیت جستجوی اصلی ما دارد».

این سیستم های اصلی رتبه بندی و کیفیت شامل موارد زیر است:

  • برت
  • سیستم های اطلاعات بحران
  • سیستم های Deduplication
  • سیستم دامنه مطابقت دقیق
  • سیستم های تازگی
  • سیستم محتوای مفید
  • سیستم های تحلیل لینک
  • سامانه های خبری محلی
  • مامان
  • تطابق عصبی
  • سیستم های محتوای اصلی
  • سیستم های تنزل بر اساس حذف
  • سیستم رتبه بندی پاساژ
  • RankBrain
  • سیستم های اطلاعاتی قابل اعتماد
  • سیستم بررسی
  • سیستم تنوع سایت
  • سیستم های تشخیص هرزنامه

بهترین شیوه های سئو را دنبال کنید و طبیعتاً با سیستم هایی مانند سیستم های تشخیص هرزنامه هماهنگ خواهید شد.

جایی که ما تمرکز تلاش‌های بهینه‌سازی SGE را توصیه می‌کنیم بر روی سیستم‌های مبتنی بر محتوا است، مانند:

  • سیستم های تازگی
  • سیستم محتوای مفید
  • سیستم های محتوای اصلی
  • سیستم رتبه بندی پاساژ
  • سیستم های تحلیل لینک

به عنوان مثال، بهینه سازی در این زمینه ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • به روز رسانی محتوای قدیمی برای موضوعات مرتبط
  • تولید محتوای اصلی، مانند مطالعات تحقیقاتی یا ابزارهای مفید، برای جذب بک لینک
  • خواندن و درک محتوا برای کاربران (و مدل‌های هوش مصنوعی) آسان‌تر می‌شود
  • بهبود سیگنال های اعتماد محتوا با نقل قول از پزشکان، اطلاعات بینش شخص اول و موارد دیگر

به عنوان یک سلب مسئولیت – بهترین شیوه های سئو خارج از بهینه سازی های مبتنی بر محتوا را نادیده نگیرید. به عنوان مثال، سئوی فنی برای موتورهای جستجو مانند گوگل که محتوای شما را خزیده و نمایه می کند بسیار مهم است. با این حال، سایت هایی با برنامه سئوی قوی بیشتر محتوای بهینه سازی SGE خود را هدف قرار می دهند.

2. وارد نمودار دانش گوگل شوید

تجربه مولد جستجو یا مرورهای AI شامل نقل‌قول‌ها است و Google Knowledge Graph یک منبع استنادی محبوب برای SGE است. این پایگاه داده به مدل‌های زبان بزرگ (LLM) میلیاردها نقطه داده را برای استفاده از نتایج تولید شده توسط SGE به جستجوی مولد می‌دهد.

ورود به Google Knowledge Graph مانند دریافت نمایه کسب و کار Google نیست — شما نمی توانید فقط برای آن درخواست دهید. در عوض، باید گوگل را وادار کنید تا کسب و کار شما را به عنوان یک موجودیت شناسایی کند. سپس، یک پنل دانش Google ایجاد می کند.

برای تحقق موارد فوق، چند تاکتیک وجود دارد که مشاغل از آنها استفاده می کنند، از جمله:

  • داشتن یک صفحه اصلی یا صفحه “درباره ما” در سایت شما
  • ایجاد پروفایل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و لینکدین
  • استفاده از نشانه گذاری طرحواره سازمان در وب سایت شما
  • پیوند دادن به صفحه اصلی یا صفحه “درباره ما” از نمایه های اجتماعی شما
  • جذب بک لینک خارجی از سایر سایت های معتبر داخل و خارج از صنعت شما

بسته به کسب و کارتان، ممکن است از قبل یک پنل دانش Google داشته باشید! نام برند خود را در جستجوی Google جستجو کنید و ببینید آیا پانل سمت راست ظاهر می شود یا خیر. اگر چنین شد، مراحل درخواست پانل دانش Google خود را طی کنید.

3. جستجوهای دم بلند واجد شرایط را هدف قرار دهید

Google Search Generative Experience را برای ارائه عکس‌های فوری مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کرده است که «به عنوان نقطه پرش عمل می‌کنند» تا کاربران بتوانند موضوعات را از طریق پیوندهای ذکر شده یا جستجوهای پیشنهادی پیگیری مکالمه بررسی کنند.

جستجوهای بعدی پیشنهادی، مانند «چگونه هزینه یک سقف جدید را محاسبه کنم» تا «هزینه نصب سقف»، راه بهینه‌سازی دیگری را برای SGE به SEO ارائه می‌دهد. شما می توانید این جستجوهای طولانی مدت (اگر با مخاطبان هدف شما همسو باشد) را در محتوای جدید یا موجود هدف قرار دهید.

جستجوهای بعدی در عکس های فوری SGE

به عنوان مثال، اگر جستجوهای فوق را هدف قرار دهید، کسب و کار شما می تواند راهنمای جامعی در مورد هزینه های سقف تولید کند. این راهنما می تواند یک نمای کلی از هزینه نصب سقف ارائه دهد، به علاوه ابزارهای محاسبه هزینه ها را در اختیار خوانندگان قرار دهد.

حتی می‌توانید یک ابزار محاسبه‌گر هزینه تعاملی ایجاد کنید – ابزارها برای گرفتن ترافیک SGE عالی هستند!

جستجوی SGE با ماشین حساب

4. خوانایی محتوا را بهبود بخشید

به عنوان یک موتور جستجوی مولد، SGE از LLM هایی مانند Gemini، MUM و PaLM2 برای تقویت نتایج خود استفاده می کند. شما باید مطمئن شوید که این LLM ها می توانند محتوای شما و زمینه آن را درک کنند، جایی که بهبود خوانایی به عنوان یک استراتژی برای نحوه رتبه بندی در نتایج SGE مطرح می شود.

با ابزار رایگانی مانند ابزار تست خوانایی ما، شروع به کار با این بهینه سازی آسان است.

نتایج خوانایی برای بهینه سازی SGE

URL یا متن خود را وارد کنید تا ابزار خوانایی محتوای شما را محاسبه کند. ما سطح خواندن کلاس هشتم را برای محتوای وب توصیه می کنیم، اگرچه این می تواند بسته به مخاطبان هدف شما متفاوت باشد.

5. تصاویر پشتیبانی بسازید

ویژوال ها یکی دیگر از استراتژی های قدرتمند برای رتبه بندی در عکس های فوری SGE و پاسخ به تاثیر SGE بر نتایج جستجوی گوگل هستند. به این دلیل که عناصر چند رسانه ای، از اینفوگرافیک گرفته تا ویدئو، جایگزینی برای نتایج مبتنی بر متن ارائه می کنند.

برای مثال، مرورهای هوش مصنوعی در جستجوی Google Image یا Google Video وجود ندارد. به سئوی تصویر و سئوی ویدئو متمایل شوید، و کسب و کار شما می‌تواند یک خروجی جدید برای ایجاد ترافیک ارگانیک ایجاد کند، زیرا انتظار می‌رود با تجربه مولد جستجو کاهش یابد.

بصری ها هنوز برای رتبه بندی در نتایج SGE مفید هستند زیرا جستجوی مولد تجربه شامل تصاویر (و پیوندهایی به سایت های میزبان آنها) در صورت لزوم می شود. به عنوان مثال، «انواع پاسیو در فضای باز» را جستجو کنید، و SGE تصاویری خواهد داشت.

تصاویر در عکس های فوری SGE

در حالی که موارد فوق عکس هستند، Search Generative Experience یا مرورهای AI نیز می تواند شامل گرافیک باشد.

با استفاده از جستجوی تصویر Google یا نتایج تولید شده توسط SGE، ایده هایی را برای موارد بصری در نظر بگیرید. به این فکر کنید که چه چیزی برای خریدار هدف شما هنگام جستجوی کلمه کلیدی هدف شما مفید است. حتی اگر وجود نداشته باشد، به این معنی نیست که مفید نخواهد بود!

6. از داده های ساخت یافته استفاده کنید

داده های ساختاریافته یکی دیگر از تاکتیک های موثر برای نحوه رتبه بندی در جستجوی Generative Experience است. به این دلیل که داده های ساختاریافته اطلاعات ارزشمندی در مورد محتوا و برند شما به مدل های هوش مصنوعی ارائه می دهد.

برای مثال، نشانه‌گذاری محصول، نمودار خرید Google را با اطلاعاتی مانند:

  • قیمت
  • فهرست
  • رتبه بندی ها
  • و بیشتر

Search Generative Experience از Google Shopping Graph استفاده می‌کند – Google می‌گوید SGE «بر اساس نمودار خرید Google ساخته شده است» – برای ایجاد نتایج، به‌ویژه نتایجی با هدف جستجوی تراکنشی مانند «مجموعه پاسیو در فضای باز».

SGE به نمودار خرید گوگل ارجاع می دهد

سایر انواع نشانه گذاری که ارزش توجه دارند عبارتند از Organization و LocalBusiness.

7. از Google Merchant Center استفاده کنید

علاوه بر ارجاع به محتوای فهرست Google، Google Shopping Graph همچنین از Google Merchant Center استفاده می‌کند، که Search Generative Experience سپس هنگام تولید نتایج مبتنی بر هوش مصنوعی از آن استفاده می‌کند.

اگر مربوط به کسب و کار شما است، به Google Merchant Center بپیوندید که رایگان است.

8. سیگنال های EEAT را تقویت کنید

مطالعات در مورد موتورهای جستجوی مولد مانند AI Overviews نشان می دهد که شاخص های EEAT بر موتورها تأثیر می گذارد. در حالی که EEAT است نه یک عامل رتبه بندی SGE، با هدف سیستم محتوای مفید گوگل (که یک عامل رتبه بندی SGE است) مرتبط است.

EEAT مخفف Experience, Expertise, Authority, and Trust است و می تواند با موارد زیر بهبود یابد:

  • از جمله علائم اعتماد، مانند گواهینامه ها، جوایز، یا سال ها تجربه
  • پشتیبانی از اظهارات با مطالعات، آمار یا نقل قول از منابع مورد اعتماد
  • استفاده از لحن معتبر مانند «رایانه را راه‌اندازی مجدد» در مقابل «باید رایانه را راه‌اندازی مجدد کنید».

در یک مطالعه موتور مولد اخیر، محققان دریافتند که به‌روزرسانی‌های بالا می‌توانند باعث بهبود بیش از 100 درصدی در دید شوند. علاوه بر دید بهتر، EEAT بهتر می‌تواند بر سایر معیارهای مهم تجاری مانند نرخ تبدیل برای خرید محصول یا درخواست‌های مظنه تأثیر بگذارد.

9. در سایت های شخص ثالث برجسته شوید

همچنین می‌توانید به‌طور غیرمستقیم از طریق سایت‌های شخص ثالث در عکس‌های فوری SGE رتبه‌بندی کنید. برای مثال جستجوهایی را در نظر بگیرید که حاوی «بهترین» یا «برترین» هستند. این جستجوها اغلب دارای سایت هایی هستند که محصولات، خدمات و مشاغل را گردآوری و بررسی می کنند.

سایت های شخص ثالث در عکس های فوری SGE

در مثال بالا، محصولاتی که اغلب به آنها اشاره می شود برجسته می شوند (اگرچه SGE به وب سایت برند پیوند نمی دهد – فقط وب سایت میزبان تصویر). با این حال، اگر کاربران ترجیح دهند از یکی از سایت های ذکر شده بازدید کنند، کسب و کار شما شانس دریافت ترافیک ارجاع را دارد.

برجسته شدن در سایت‌های شخص ثالث مانند ایجاد پیوند با انجام ارتباط است. با این حال، مانند ایجاد لینک، این ویژگی ها می توانند به طور طبیعی از طریق دهان به دهان و با رشد نام تجاری شما اتفاق بیفتند. همچنین می‌توانید به سایت‌های فهرستی مانند Yelp و Angi's بپیوندید و روی جذب نظرات در آنجا کار کنید.

شروع رتبه بندی در نتایج SGE

درست مانند آماده شدن برای منسوخ شدن کوکی‌های شخص ثالث یا Universal Analytics، برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای تجربه مولد جستجوی Google بهتر است از همین الان شروع کنید تا بعداً. بنابراین، اکنون با نکات رتبه بندی SGE در بالا شروع کنید!

به کارشناسان SGE نیاز دارید؟ با ما به صورت آنلاین تماس بگیرید تا بدانید خدمات بهینه سازی SGE ما چگونه می تواند کمک کند!


سوالات متداول

پاسخ سوالات متداول Search Generative Experience را در زیر دریافت کنید:

تجربه مولد جستجو چیست؟

به گفته گوگل، Search Generative Experience “روشی جدید برای جستجو با هوش مصنوعی مولد” با ارائه عکس‌های فوری مبتنی بر هوش مصنوعی در جستجوی گوگل است که مروری سریع و گزینه‌هایی برای پیگیری مکالمه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. SGE به عنوان AI Overviews در می 2024 راه اندازی شد.

چرا تجربه مولد جستجوی گوگل مهم است؟

تجربه مولد جستجوی گوگل به دلیل تاثیر پیش بینی شده آن بر جستجوی ارگانیک مهم است. اکنون که Search Generative Experience بخشی از جستجوی گوگل است، سئوکاران پیش‌بینی می‌کنند که SGE ترافیک ارگانیک را کاهش دهد، که بر سایر معیارهای ارگانیک مانند درآمد تأثیر می‌گذارد.

چه چیزی رتبه بندی SGE را تعیین می کند؟

موارد زیر رتبه بندی SGE شما را تعیین می کند:

  1. مدل های هوش مصنوعی
  2. سیستم های اصلی رتبه بندی برای جستجوی گوگل
  3. پایگاه های داده
  4. موضوع
  5. هدف جستجو
  6. چند رسانه ای
  7. داده های ساخت یافته

بهینه سازی برای این عوامل رتبه بندی می تواند رتبه بندی SGE شما را بهبود بخشد.

Source link