نحوه بهینه سازی کمپین های Google Performance Max –

حداکثر عملکرد

Performance Max، جدیدترین نوع کمپین مبتنی بر هدف گوگل، اخیراً جایگزین کمپین های Google Shopping برای اکثر تبلیغ کنندگان شده است. اگر قبلاً از کمپین‌های خرید هوشمند استفاده می‌کردید، می‌دانید که Google به طور خودکار این کمپین‌ها را در سپتامبر به Performance Max ارتقا داد.

حداکثر عملکرد، همانطور که توسط Google تعریف شده است، یک گزینه پیشنهاد قیمت مبتنی بر بودجه برای کمپین های Google Shopping است که به شما امکان می دهد حداکثر مبلغی را که می خواهید برای هر آگهی یا پیشنهاد مزایده خرج کنید تعیین کنید. Performance Max برای پشتیبانی از کمپین های جستجوی شما ایجاد شده است تا به شما کمک کند مشتریان بیشتری را در کانال های متعدد Google مانند YouTube، Display، Search، Discovery و غیره پیدا کنید. اگرچه Performance Max جایگزین Smart Shopping شد، PMax می تواند خارج از تجارت الکترونیک نیز استفاده شود. با این حال، به خاطر این راهنما، ما بر روی بهینه‌سازی حداکثر عملکرد برای تبلیغات تجارت الکترونیک تمرکز می‌کنیم که به یک فعال نیاز دارد. Google Merchant Center برای ارسال فیدهای محصول

اگر می‌خواهید کمپین‌های PMax خود را ارتقا دهید، به خواندن ادامه دهید تا بهترین شیوه‌ها، نکات و ترفندها را برای به دست آوردن عملکرد بهینه از Performance Max بیاموزید.

بهینه سازی گروه های دارایی

در Performance Max، می توانید چندین گروه دارایی ایجاد کنید. همانطور که توسط گوگل تعریف شده است، an گروه دارایی مجموعه‌ای از خلاقیت‌ها است که بسته به کانالی که در آن ارائه می‌شود برای ایجاد آگهی استفاده می‌شود. سازماندهی گروه‌های دارایی مانند گروه‌های تبلیغاتی خود، با یک موضوع مشترک، بهترین روش است. معمولاً، توصیه می‌کنیم حداقل 1 گروه دارایی ایجاد کنید، مگر اینکه بخواهید محصولات خود را از بین ببرید. به عنوان مثال، اگر فروشنده مبلمان هستید و می خواهید با تمام محصولات بدون اولویت خاصی به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید، یک گروه دارایی ایجاد کنید. اگر می‌خواهید نسخه خاصی برای مبل‌ها در مقابل سکشنال ایجاد کنید، یک گروه دارایی برای سکشنال‌ها و یکی برای مبل‌ها ایجاد کنید. در یک گروه دارایی، می توانید یک دارایی کاملاً بهینه را بسازید.

این شامل:

  • حداکثر 5 عنوان (30 کاراکتر)
  • حداکثر 5 توضیحات (90 کاراکتر)
  • حداکثر 5 توضیحات طولانی (90 کاراکتر)
  • حداکثر 5 ویدیوی YouTube
  • تا 20 تصویر نمایش داده شود
  • حداکثر 1 فایل HTML5
  • حداکثر 5 لوگو
  • 4+ پیوند سایت
  • 1 CTA (با استفاده از منوی کشویی)

به عنوان بهترین روش، توصیه می‌کنیم تا حد ممکن دارایی‌های موجود را با استفاده از دارایی‌های مربوطه با بالاترین عملکرد پر کنید (جستجوی کپی/نمایش تصاویر/ویدیوهای YouTube و غیره). Google با پر کردن اطلاعات موجود، «امتیاز بهینه‌سازی» را به شما ارائه می‌کند و اگر بتوانید رتبه «عالی» کسب کنید، تبلیغ شما برای موفقیت تنظیم می‌شود. اگر گروه دارایی شما رتبه‌بندی «ضعیف» را می‌بیند، باید آگهی را تا زمانی که «خوب» یا «عالی» را ببینید، تغییر دهید.

سیگنال های مخاطب گروه دارایی را بهینه کنید

علاوه بر حجیم کردن سرفصل‌ها و توضیحات، اکنون می‌توانید سیگنال‌های مخاطب را ویرایش کنید، که در کمپین‌های خرید موجود نبودند. سیگنال های مخاطب به شما این امکان را می دهد که پیشنهادات مخاطبانی را اضافه کنید که به خودکارسازی Google Ads برای بهینه سازی اهداف انتخابی شما کمک می کند. این سیگنال‌ها می‌توانند شامل مخاطبان درون‌بازار، سفارشی، جمعیت‌شناسی و بازاریابی مجدد باشند تا عملکرد را افزایش دهند. برای مثال، اگر فروشنده مبلمان سطح بالایی بودید، ممکن است بخواهید محدوده سنی افرادی را که از لحاظ تاریخی محصولات شما را خریداری می‌کنند انتخاب کنید تا Google بتواند به بهینه‌سازی در این محدوده سنی کمک کند. همچنین ممکن است بخواهید گزینه جمعیت شناختی درآمد خانوار را در بین 10 مورد برتر انتخاب کنید، زیرا این افراد ممکن است بیشتر مبل گران‌تری بخرند. همچنین چندین مخاطب درون بازار وجود دارد که می توانند در اینجا عالی کار کنند، مانند: مبلمان اتاق نشیمن، مبلمان مدرن، مبل های خواب و مبلمان. در نهایت، باید برخی از سیگنال‌های بازاریابی مجدد کاربرانی که از سایت بازدید کرده‌اند اما خریدی را در ۹۰ روز گذشته انجام نداده‌اند، اضافه کنید. اینها فقط برخی از ایده ها هستند، اما گوگل گزینه های زیادی در دسترس دارد که به ارتقاء کمپین شما کمک می کند.

فید Google Merchant Center را بهینه کنید

اولین بخش بهینه‌سازی فید شما، بررسی خطاها و هشدارها در Google Merchant Center در بخش عیب‌یابی است. بخش عیب‌یابی را می‌توانید در بخش محصولات پیدا کنید و موارد فعال، در حال انقضا، در انتظار و تایید نشده را نشان می‌دهد.

نگران نباشید، کمپین همچنان با اکثر خطاها اجرا می شود، اما آن محصولات خاص واجد شرایط نمایش در Google نخواهند بود. رایج‌ترین خطاهایی که مشاهده می‌کنیم عبارتند از عدم تطابق قیمت‌ها (بین فهرست محصول و صفحه فرود)، خطاهای تصویر یا صفحات فرود در دسترس نیست. محصولات آسیب دیده را می توان به راحتی در بخش تشخیص با دستورالعمل های خاص در مورد نحوه تعمیر آنها پیدا کرد.

توصیه می‌کنم هر بار که نسخه جدیدی از فید خود را آپلود می‌کنید، مرکز Google Merchant را برای خطاها و هشدارها بررسی کنید، به خصوص اگر تغییر قابل توجهی در قالب یا ساختار باشد. اغلب اوقات، خطاها و هشدارها را می توان با ایجاد قوانین فید حل کرد.

از قوانین فید استفاده کنید

ابزار دیگری که توسط گوگل در اختیار تبلیغ‌کنندگان قرار می‌گیرد، قوانین فید است که می‌تواند در Google Merchant Center برای بهینه‌سازی بهتر فیدهای محصول ایجاد شود. قوانین خوراک به شما این امکان را می دهد که داده های خود را برای مطابقت با الزامات مشخصات داده محصول ما تغییر دهید. به طور خاص، قوانین فید به کاربر این امکان را می دهد که اکثر ویژگی های محصول (برند، عنوان، رنگ و غیره) را با یک “قانون” خاص به روز کند، که می تواند به رفع هشدارها و پیام های خطا کمک کند. قوانین فید مشابه تابع if-then است در برنامه نویسی پایه: اگر شرط خاصی برای یک محصول برآورده شود، قانون شما برای آن اعمال می شود.

برای مثال، اگر تعطیلات مهمی در راه است و می‌خواهید «فروش تعطیلات» را به عنوان محصول خود اضافه کنید، اما نمی‌خواهید عنوان محصول را در وب‌سایت تغییر دهید، می‌توانید یک قانون فید ایجاد کنید که اساساً اضافه می‌کند. این عبارت به عنوان محصول واجد شرایط است.

برخی از محبوب ترین قوانین خوراک عبارتند از:

  • اگر این ویژگی وجود نداشته باشد، نام تجاری را به عنوان محصول اضافه کنید
  • افزودن متغیرهای اضافی به عناوین محصول (مانند فروش، پس انداز، فروش تعطیلات)
  • حذف کلمات یا عبارات از عنوان یا توضیحات محصول
  • اضافه کردن رنگ، جنسیت، گروه سنی و غیره به عنوان یا توضیحات محصول

اگر علاقه مند به یادگیری قوانین فید خاص هستید، زیرا این قوانین کمی فنی هستند، می توانید آن ها را در Google مرور کنید. مقاله یا در داخل این وبلاگ توسط فروشگاه سازان.

گروه های لیست PMax را بر اساس دسته بندی محصولات سازماندهی کنید

همانطور که توسط گوگل تعریف شده است، لیست کردن گروه ها از فهرست‌هایی تشکیل شده‌اند که در حال حاضر هم محصولات و هم مجموعه‌ها را شامل می‌شوند (گروه‌هایی از محصولات، دارایی‌ها، و داده‌های خرده‌فروشی غنی که نشان‌دهنده صفحه فرود دسته در وب‌سایت شما هستند). گروه‌های فهرست‌بندی اساساً محصولات واجد شرایطی هستند که انتخاب می‌کنید در گروه دارایی نشان داده شوند.

تفکیک گروه‌های فهرست خود (فهرست‌های محصولات) در هر گروه دارایی به شما کمک می‌کند قیمت‌ها را بهتر تنظیم کنید و بازگشت سرمایه عمیق‌تری را نشان دهید. در اینجا چند مورد از رایج ترین گزینه ها در مورد نحوه انجام این کار آورده شده است:

  • گروه بندی بر اساس دسته بندی محصولات به عنوان مثال، شما می توانید محصولات را بر اساس مبلمان یا سخت افزار یا کالاهای ورزشی به عنوان دسته تقسیم کنید.
  • گروه بندی محصولات بر اساس نوع محصول به عنوان مثال، شما می توانید محصولات را بر اساس نوع محصول مبلمان (مبل، سکشنال، صندلی عشق، تخت و غیره) تقسیم کنید.
  • گروه بندی محصولات بر اساس برچسب های سفارشی (یعنی امتیاز قیمت، AOV). به عنوان مثال، ممکن است بخواهید محصولات را به سطل های قیمتی بالاتر و کمتر از 2000 دلار تقسیم کنید.

گزینه‌های دیگری برای تقسیم‌بندی محصولات وجود دارد، اما اینها ابتدایی‌ترین راه برای تقسیم‌بندی در گروه فهرست‌بندی برای مشاهده ROI بسیار خاص و محصولات با بالاترین عملکرد هستند. ساختاری که انتخاب می‌کنید به اهداف کمپین و محصولاتی که می‌خواهید بفروشید بستگی دارد.

نتیجه

امیدواریم این نکات به شما در بهینه سازی کمپین های Performance Max خود کمک کند. به یاد داشته باشید که اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد تا نتایج را ببینید، بهینه سازی کمپین شما می تواند تفاوت زیادی در میزان درآمد شما از آن ایجاد کند!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور