آنها چیست، چگونه آنها را اندازه گیری کنیم، و انواع KPI

برای رشد به‌عنوان یک کسب‌وکار، به راهی برای اندازه‌گیری اینکه چه چیزی مؤثر است و چه چیزی نیست، نیاز دارید.

شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) به شرکت شما اجازه می دهد اهدافی را تعیین کرده و عملیات را ارزیابی کند. در این پست — درباره KPIها بیشتر بیاموزید — از مزایای ردیابی آنها تا نحوه پیاده سازی آنها برای کسب و کارتان.

KPI چیست؟

آنها چیست، چگونه آنها را اندازه گیری کنیم، و انواع KPI

تعریف KPI

KPIها یا شاخص‌های کلیدی عملکرد، اندازه‌گیری‌هایی هستند که شما یا شرکتتان می‌توانید برای اندازه‌گیری عملکرد بلندمدت با ردیابی اهداف و معیارهای خاص استفاده کنید. ممکن است KPIها را برای کمپین رسانه های اجتماعی آتی تنظیم کنید یا برای بررسی عملکرد سالانه آماده شوید.

شما باید KPIها را در یک دوره طولانی برای دقیق ترین اندازه گیری جمع آوری و ردیابی کنید. هرچه بیشتر اهداف خود را دنبال کنید، داده های ارزشمندتری برای اطلاع رسانی کمپین های بازاریابی آینده، بودجه بندی، عملکرد کارکنان و سایر جنبه های کسب و کار خود خواهید داشت.

شاخص های کلیدی عملکرد شما باید همیشه قابل اندازه گیری و مرتبط با کسب و کار یا سازمان شما باشد و هرگز بر اساس عواملی خارج از کنترل شما باشد، مانند تأثیرات مربوط به آب و هوا بر تولید تولید، رقبای جدید که در نزدیکی باز می شوند یا نیازهای جامعه تغییر می کنند.

بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها برای ایجاد و مدیریت KPI در میان تیم‌ها و بخش‌ها به نرم‌افزار تحلیلی و ابزارهای گزارش‌دهی متکی هستند.

مزایای ردیابی KPI ها

هرچه بیشتر در مورد عملیات خود بدانید، آمادگی بیشتری برای ادامه رشد و رسیدن به اهداف جدید خواهید داشت. نگه داشتن یک کارت امتیاز KPI برای ردیابی معیارها به شما کمک می کند نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید، عملیات را ساده کنید و هر گونه روند در بازاریابی یا فرآیندها را یادداشت کنید.

برخی از مزایای مدیریت KPI عبارتند از:

  • یافتن زمینه های رشد: با تنظیم KPI برای بهبود استراتژی ها و فرآیندها، فرصت های رشد را در فرآیندهای فعلی خود بیابید. به عنوان مثال می توان به بهبود کارایی، سرعت یا ایمنی در تولید یا افزایش میزان رضایت مشتری اشاره کرد. از این اطلاعات برای ایجاد آموزش تکمیلی و بهبود تجهیزات در صورت نیاز استفاده کنید.
  • افزایش سود یا پایگاه مشتری: افزایش ترافیک فروشگاه یا بازدیدکنندگان آنلاین یک چیز است – ردیابی معیارهای قابل سنجش برای نرخ‌های مکالمه خاص، فروش خالص و سود در مقابل زیان، چیز دیگری است.
  • انتخاب‌های بازاریابی هوشمند بر اساس داده‌ها و پیش‌بینی‌ها: بینش عملیات شما از طریق KPI به شما این دانش را می‌دهد که تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیرید و تلاش‌ها و منابع را به سودآورترین و مرتبط‌ترین حوزه‌ها اختصاص دهید. مجموعه ای از شاخص های کلیدی عملکرد مالی می تواند به شما کمک کند تا بودجه سه ماهه بعدی خود را بهتر تقسیم کنید، در حالی که شاخص های کلیدی عملکرد بازاریابی می توانند کمپین های رسانه های اجتماعی سه ماهه بعدی را اطلاع دهند.

4 نوع معیار KPI

چهار نوع KPI رایج برای شرکت‌ها و سازمان‌ها عبارتند از معیارهای فرآیندی، مالی، مشتری و بازاریابی.

1. فرآیند

معیارهای مبتنی بر فرآیند معمولاً برای عملیات پشتیبان، مانند تولید، حمل و نقل، تولید، ایجاد محتوا و موارد مشابه رزرو می‌شوند.

نمونه های KPI فرآیند عبارتند از:

  • کاهش میانگین زمان برای تکمیل یک کار خاص، مانند زمان تحویل محموله
  • تعادل دقت با سرعت تکمیل
  • راندمان تنظیم دقیق با کاهش تعداد محصولات معیوب در مقایسه با محصولات کلی تولید شده
  • رعایت استانداردهای ایمنی خاص صنعت
  • بهبود نرخ کلیک و زمان صرف شده در فروشگاه تجارت الکترونیک شما برای انجام سفارش آنلاین

2. مالی

اندازه‌گیری KPIهای مالی بینش بهتری نسبت به بودجه‌های فصلی و سالانه، هزینه‌های عملیاتی و سود کسب‌وکار در مقایسه با زیان‌ها به دست می‌دهد. بسیاری از KPIهای مالی با KPIهای فرآیندی همراه هستند، مانند اندازه گیری سود و زیان در مقایسه با خطاهای تولید و نقص محصول.

نمونه هایی از KPIهای مالی عبارتند از:

  • سود خالص در مقابل هزینه های عملیاتی
  • جریان نقدی عملیاتی
  • نسبت بدهی
  • درآمد به ازای هر مشتری یا کارمند
  • سود قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک (EBITDA)

3. مشتری

KPI های مرتبط با مشتری به شما این امکان را می دهد که میزان نیازهای مشتریان هدف خود را اندازه گیری کنید و زمینه های بهبود را شناسایی کنید.

نمونه هایی از معیارهای مشتری برای اندازه گیری عبارتند از:

4. بازاریابی

شما می خواهید بودجه بازاریابی شما تا آنجا که ممکن است گسترش یابد، مصرف کننده ایده آل خود را هدف قرار دهید و آنها را در جایی که هستند ملاقات کنید. شاخص های کلیدی عملکرد بازاریابی به شما کمک می کند تا میزان موفقیت یا عدم موفقیت یک کمپین بازاریابی را برای تنظیم و تخصیص بهتر منابع در حرکت رو به جلو، پیگیری کنید.

نمونه هایی از KPI در بازاریابی عبارتند از:

  • رتبه بندی سئو
  • نرخ کلیک
  • عملکرد وب سایت
  • عملکرد تبلیغات در پلتفرم های مختلف، مانند ایمیل، رسانه های اجتماعی، تبلیغات چاپی یا تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)
  • نرخ فالوور و تعامل در رسانه های اجتماعی

نحوه تنظیم و اندازه گیری KPI

KPI را برای پروژه یا کسب و کار خود با این مراحل اندازه گیری و تعریف کنید:

1. پایه خود را بشناسید

یک خط پایه برای مقایسه داده های جدید ایجاد کنید. به عنوان مثال، برای تنظیم KPI برای بهبود زمان حمل تا سه ماهه سوم، ابتدا باید میانگین زمان حمل و نقل در سه ماهه دوم را اندازه گیری کنید و داده هایی را از اطلاعات حمل و نقل سه ماهه سال گذشته جمع آوری کنید تا یک “پایه” برای اندازه گیری ها ایجاد کنید.

“شاخص عقب ماندگی” شما، زمان حمل و نقل در سه ماهه سوم سال گذشته، این است که چگونه موفقیت خود را از این پایه اندازه گیری می کنید. «نشانگر پیشرو»، مانند زمان‌های چرخش فعلی Q2، نحوه ردیابی و مقایسه داده‌ها است.

2. معیارهای هدف را شناسایی کنید

اکنون که می‌دانید در کجا هستید، آسان‌تر تصمیم می‌گیرید که کجا می‌خواهید بروید. به دیگران در صنعت خود، مانند رهبران یا رقبا، نگاه کنید تا به تعیین یک معیار استاندارد برای کار کردن کمک کنند.

KPIهای کیفیت باید عینی و متمرکز بر یک هدف نهایی باشند. کاهش زمان لازم برای پاسخگویی به سوالات مشتری یکی از اهداف است، اما برای تبدیل آن به یک KPI، باید دقیق تر باشد و از یک ایده آل بلندمدت پشتیبانی کند.

در این مورد، هدف بلندمدت شما می تواند بهبود رضایت مشتری در سه ماهه بعدی با تجزیه و تحلیل و بهبود زمان پاسخگویی در یک کانال خاص، مانند فرم تماس وب سایت شما باشد. می‌توانید این KPI را با پیاده‌سازی روشی برای ردیابی پرسش‌های وب و زمان پاسخ‌دهی و ترسیم چگونگی تأثیر عوامل مختلف، مانند زمان روز یا اعضای تیم در حال انجام، بر آن زمان‌ها قابل اندازه‌گیری کنید.

3. از روش SMART استفاده کنید

استفاده از روش SMART برای KPI به معنای ایجاد اهدافی است که عبارتند از:

  • اسخاص
  • مقابل درک
  • آقابل اجرا
  • آریک فیل
  • تیبه موقع

KPI SMART برای سازمان، جدول زمانی و منابع شما واقع بینانه است و از اهداف بیهوده اجتناب می کند، مانند “KPI ما بهترین شرکت حمل و نقل در سطح جهان است” یا “فروشگاه خرده فروشی ما تا سه ماه آینده در سطح بین المللی گسترش خواهد یافت.” اهداف شما باید به راحتی قابل اندازه گیری و برای کسب و کار شما واقع بینانه باشد.

4. ابزارها و نرم افزارها را یکپارچه کنید

ابزارها و نرم افزارهای خاص، کار و سازمان وقت گیر را از ردیابی و اندازه گیری KPI ها خارج می کند. به دنبال برنامه های مبتنی بر ابر با ذخیره خودکار، تولید گزارش و ویژگی های مشابه باشید تا اندازه گیری متریک را ساده کنید.

5. گزارش های KPI را تولید و توزیع کنید

تنها زمانی می توانید KPI های خود را برآورده کنید که کل سازمان شما در هیئت مدیره باشد. گزارش‌های KPI ایجاد کنید که هر KPI، هدف یا استدلال کلی آن، هر تصویر یا داده مرتبط و فهرستی از مراحل یا روش‌های دستیابی و پیگیری پیشرفت را بیان می‌کند. گزارش های KPI را برای هر یک از طرف های مربوطه توزیع کنید.

6. نظارت و تنظیم کنید

از روش ردیابی خود برای نظارت و تنظیم KPI خود استفاده کنید، روندها و الگوها را یادداشت کنید. می توانید چندین KPI برای هر بخش، زیربخش یا هدف در سازمان خود ایجاد و اندازه گیری کنید، مانند:

  • بعد از شیفت های روزانه
  • در پایان هفته کاری
  • در طول چک این ماهانه
  • به عنوان بخشی از بررسی فصلی شما
  • سالانه برای اندازه گیری های بلند مدت

هنگامی که به KPIهای تنظیم شده خود رسیدید یا از دست دادید، عملیات را بر این اساس تنظیم کنید و نظارت را با همان مجموعه معیارها و رویکردی جدید یا معیارهای دست یافتنی تر، مانند اهداف افزایشی، ادامه دهید.

با راه حل های بازاریابی درآمد از WebFX به اهداف KPI خود برسید

اگر اهداف سازمان شما شامل ایجاد کمپین‌های بازاریابی دیجیتال مؤثرتر و سودآورتر است، با WebFX تماس بگیرید تا بدانید چگونه به دیگران در صنعت شما کمک کرده‌ایم تا با کمپین‌های طراحی‌شده سفارشی به نتیجه برسند.

ما به شما کمک می‌کنیم کمپین‌های بازاریابی را راه‌اندازی و نظارت کنید تا معیارهای عملکرد کلیدی شرکتتان را ردیابی و برآورده کنید. امروز پیشنهاد رایگان و بدون تعهد خود را دریافت کنید!

Source link