چگونه محتوای تکراری Shopify را رفع کنیم

ShopifyDuplicateContentShopifyDuplicateContent

پلت فرم Shopify در بین ارائه دهندگان تجارت الکترونیک محبوبیت فزاینده ای پیدا می کند. همانطور که بیشتر و بیشتر برندها به سمت انجام تجارت دیجیتالی می روند، Shopify راه حل آسانی را برای بسیاری برای مدیریت حضور تجارت الکترونیک خود ارائه می دهد.

با این حال، همانطور که در مقاله قبلی Shopify SEO اشاره کردیم، برخی تنظیمات سئو وجود دارد که صاحبان فروشگاه باید با پلتفرم در نظر بگیرند. یکی از بزرگترین مشکلات پلتفرم Shopify این واقعیت است که محتوای تکراری خارج از جعبه ایجاد می کند.

مطالب مرتبط:

محتوای تکراری می تواند عملکرد رتبه بندی را مختل کند. این به این دلیل است که چندین نسخه از یک محتوا در URL های مختلف قابل دسترسی است، به این معنی که سیگنال های سهام داخلی و خارجی را می توان بین چندین صفحه تقسیم کرد. این باعث ایجاد چندین صفحه ضعیف تر در مقابل یک صفحه قوی می شود. این امر گوگل را مجبور می کند تصمیم بگیرد که کدام یک از URL های تکراری اعتبار رتبه بندی را ارائه دهد و ممکن است رتبه پایین تری به URL با اولویت بالاتر بدهد. به همین دلیل، همیشه بهترین کار حذف محتوای تکراری در صورت امکان است.

محتوای تکراری Shopify چیست؟

محتوای تکراری Shopify مجموعه ای از صفحات است که دقیقاً همان اطلاعات را در خود دارد. سایت های Shopify می توانند محتوای تکراری را از طریق صفحات محصول، URL های صفحه بندی شده و برچسب های محصول ایجاد کنند.

محتوای تکراری و برچسب‌های Canonical Shopify

توجه به این نکته بسیار مهم است که در حالی که Shopify محتوای تکراری ایجاد می کند، اقداماتی را برای ادغام انجام می دهد. در مثال‌های زیر، Shopify از برچسب متعارف برای ارجاع به صفحه رتبه‌بندی به درستی استفاده می‌کند. این به Google کمک می کند تا این URL های تکراری را در یک واحد ادغام کند.

با این حال، بهترین کار این است که به برچسب‌های متعارف تکیه نکنید، زیرا آنها نکاتی هستند که برخلاف دستورالعمل‌ها هستند. در صورت امکان، سعی کنید محتوای تکراری را به طور کامل حذف کنید.

مراحل حذف محتوای تکراری Shopify را در زیر بیاموزید.

1. URL های محصول تکراری

در حال حاضر، یکی از بزرگترین راه‌هایی که Shopify محتوای تکراری تولید می‌کند، ایجاد لینک‌های صفحه محصول تکراری است. این پیوندهای صفحه محصول تکراری در صفحات دسته بندی ایجاد می شوند.

در اینجا یک مثال است:

هنگام پیمایش به صفحه دسته بندی در سایت Shopify، می توانیم ببینیم که صفحه حاوی لیست محصولات ما است. این باید لیستی از پیوندهای مرتبط با آن دسته باشد:

وقتی روی یکی از این صفحات کلیک می کنید، به صفحه محصول با متن /collections/ & /products/ در مسیر URL وارد می شوید. قالب چیزی شبیه به این خواهد بود.

domain.com/مجموعه ها/.*/محصولات/.*

در اینجا می توانید نمونه ای از این را ببینید:

با این حال، اگر تگ متعارف آن صفحه را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که تگ به URL دیگری ارجاع می دهد. این یک URL با متن /products/ در مسیر URL خواهد بود. فرمت به این صورت خواهد بود:

domain.com/محصولات/.*

می بینیم که این صفحه دقیقاً تکراری از صفحه فهرست شده در بالا است:

این بدان معنی است که هر محصولی که در صفحات دسته بندی سایت Shopify شما فهرست شده است، یک صفحه تکراری است:

به طور پیش فرض، این چیزی است که فروشگاه Shopify شما به Google سیگنال می دهد:

  1. در اینجا صفحات دسته بندی من با پیوندهایی به صفحات محصول وجود دارد. من از شما می خواهم که بخیزید و سهام عدالت را به آنها منتقل کنید.
  2. هنگامی که به آنجا رسیدید، یک برچسب وجود خواهد داشت که به شما می‌گوید بخیزید و ارزش سهام را به این صفحات دیگر منتقل کنید. من از شما می‌خواهم که آن‌ها را فهرست کنید.

در اصل، این بدان معنی است که کل ساختار سایت شما به URL هایی پیوند می خورد که واقعاً نمی توانند رتبه بندی کنند. در عوض، محصولات شما که پیوندهای داخلی دریافت می کنند، به گوگل می گویند که صفحات دیگر را فهرست کند. در حالت ایده آل، تمام لینک های داخلی سایت شما باید به صفحاتی اشاره کنند که قابلیت رتبه بندی را دارند.

راه حل:

خوشبختانه، یک راه حل بسیار آسان برای این وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تنظیم ساده در فایل های تم Shopify خود انجام دهید. با تنظیم این کد، باید بتوانید این مشکل را در تمام صفحات دسته بندی خود در مقیاس برطرف کنید.

در اینجا نحوه رفع این مشکل آورده شده است.

  1. در نوار کناری سمت چپ، را انتخاب کنید فروشگاه آنلاین > تم ها
  2. انتخاب کنید اقدامات > ویرایش کد
  3. پیدا کن پوشه “Snippets”، و انتخاب کنید “product-grid-item.liquid”
  4. کد زیر را تنظیم کنید:

از جانب:

به:

با تنظیم این کد، این اطمینان حاصل می کند که همه پیوندهای شما به صفحات محصول باید در مسیر URL صحیح خود تنظیم شوند.

تبریک می گویم! شما فقط مشکل اصلی محتوای تکراری Shopify را در مقیاس با تنظیم یک خط کد برطرف کردید.

GFD_DisplayCampaigns_GFDBlog_1200x628GFD_DisplayCampaigns_GFDBlog_1200x628

2. صفحات دسته بندی را در صفحه بندی تکرار کنید

مشکل محتوای تکراری دیگری وجود دارد که Shopify ایجاد می کند. این مشکل در صفحه بندی صفحات دسته بندی رخ می دهد.

برای نشان دادن یک مثال، اجازه دهید در واقع از صفحه دو یک صفحه دسته بندی خاص شروع کنیم. با اسکرول کردن به پایین صفحه، می‌توانیم صفحه‌بندی را در زیر فهرست‌های محصول جداگانه مشاهده کنیم:

صفحه 2 صفحه بندی

البته، این لینک های صفحه بندی به مجموعه های مختلفی از محصولات اشاره می کنند که تحت دسته خاصی از سایت Shopify قرار می گیرند. حالا از صفحه دو، روی دکمه صفحه بندی به صفحه یک کلیک می کنیم.

وقتی روی این کلیک می کنیم، می بینیم که یک URL با پارامتر ?page=1 به انتها اضافه شده است:

این در واقع یک صفحه تکراری از صفحه مجموعه های منبع است. در این مثال، این یک URL تکراری است https://www.terrebleu.ca/collections/all.

این به این دلیل است که یک URL با “?page=1” همیشه با صفحه دسته بندی بدون پارامتر اصلی یکسان خواهد بود. توجه داشته باشید که چگونه صفحات زیر در URL های مختلف وجود دارند اما حاوی محتوای دقیقاً یکسان هستند:

صفحه دسته اصلی

URL صفحه بندی با پارامتر ?page=1

راه حل:

برای تنظیم این مورد، ما معمولاً از کمی جاوا اسکریپت برای تغییر پیوند به صفحه یک سری معین استفاده می کنیم. در زیر نمونه ای از جاوا اسکریپت است که توسعه دهندگان ما در گذشته برای حذف این پیوندهای تکراری برای مشتریان استفاده کرده اند. برای این راه حل به توسعه دهنده ما Laurentiu Danu فریاد بزنید!



if($(".pagination").length) {

    var fniv = $(".pagination .prev").next("span").find("a").attr("href");

    if(fniv.indexOf("?page=1") >= 0) {

  let newval = fniv.replace('?page=1','');

      $(".pagination .prev").next("span").find("a").attr("href", newval);

    }

    if($(".pagination .prev").length){

    if($(".pagination .prev a").attr("href").indexOf("?page=1") >= 0) {

          let newval = fniv.replace('?page=1','');

          $(".pagination .prev a").attr("href", newval);

    }

    }

  }

این جاوا اسکریپت اساساً بسته بندی صفحه بندی را جستجو می کند تا هر نمونه ای از “?page=1” را بیابد. اگر نمونه ای از آن رشته را پیدا کند، آن را از URL داخل صفحه بندی حذف می کند. البته، ممکن است نیاز داشته باشید که یک توسعه دهنده کد را برای سایت شما سفارشی کند تا با تم Shopify شما کار کند.

این باید به حذف برخی از محتوای تکراری Shopify ایجاد شده توسط صفحه‌بندی کمک کند.

3. محتوای تکراری ایجاد شده توسط برچسب های Shopify

آخرین چیزی که باید در مورد محتوای تکراری Shopify مراقب آن بود، صفحاتی است که توسط برچسب های محصول تولید می شوند. در داخل هر محصول، یک ماژول در نوار کناری سمت راست وجود دارد که به شما امکان می دهد برچسب ها را به یک محصول جداگانه اضافه کنید:

این برچسب ها صفحات دسته بندی جداگانه ای ایجاد می کنند که همه محصولات موجود در آن برچسب را فهرست می کند. در حالی که این می تواند راهی عالی برای شروع گروه بندی محصولات با هم باشد، همچنین می تواند مشکلات محتوای تکراری احتمالی را در Shopify ایجاد کند.

به عنوان مثال، اگر گروهی از محصولات در برچسبی که ایجاد می کنید بسیار شبیه به یکی از صفحات دسته اصلی شما باشد، چه؟ در آن نمونه، محتوای مشابه/تکراری وجود دارد: صفحه دسته بندی اصلی شما و صفحات دسته ایجاد شده توسط تگ.

به عنوان مثال، در زیر می توانید نمونه ای از دو صفحه بسیار مشابه را مشاهده کنید. اولین مورد، صفحه فرود اصلی سایت برای “قهوه پودر” است. صفحه دوم یک صفحه تکراری است که توسط برچسب “قهوه” ایجاد شده است که سایت روی این محصولات قرار داده است:

صفحه فرود اولیه

یک صفحه تکراری که توسط برچسب “قهوه” ایجاد شده است

می بینیم که از آنجایی که محصولات در صفحه فرود اصلی و محصولات با برچسب “قهوه” مشابه هستند، سایت محتوای تکراری ایجاد کرده است. ما می‌خواهیم تگ را از فهرست حذف کنیم تا مطمئن شویم که همچنان می‌توانیم از عملکرد برچسب‌گذاری استفاده کنیم بدون اینکه Google بتواند URL تکراری را فهرست کند.

راه حل:

خوشبختانه، یک راه حل آسان وجود دارد. اولین قدم این است که بررسی کنید که آیا این مشکل در سایت شما وجود دارد یا خیر. این صفحات برچسب گذاری شده اغلب دارای قالب /collections/all/ هستند. می توانید از اپراتور جستجوی زیر در سایت Shopify خود برای مشاهده هر صفحه برچسب محصولی که ممکن است ایندکس شده است استفاده کنید: site:example.com/collections/all/

این باید لیستی از صفحات برچسب را به شما نشان دهد:

در مرحله بعد، باید این صفحات را مرور کنید تا ببینید آیا هر یک از این صفحات می‌توانند تکراری بالقوه صفحات فرود اصلی شما باشند.

اگر تشخیص دادید که این صفحات می‌توانند محتوای تکراری در نظر گرفته شوند، می‌توانید به سادگی با افزودن یک برچسب noindex آنها را از فهرست حذف کنید. خوشبختانه، اضافه کردن تگ «noindex» از طریق یک مسیر URL خاص بسیار آسان است. با استفاده از دستور request.path در فایل theme.liquid، باید بتوانید به راحتی تمام این صفحات برچسب را “noindex” کنید.


{% if request.path contains "/collections/all/" %}



{% endif %}

توجه داشته باشید که همیشه اینطور نیست. گاهی اوقات، صفحات از قالب URL /collections/all/ پیروی نمی کنند. در آن صورت، می‌توانید از این عملگر جستجو برای یافتن برچسب‌های وبلاگ استفاده کنید: site:example.com intitle:”tagged”. این همچنین باید تمام صفحات برچسب محصول را که در فهرست ظاهر می شوند به شما نشان دهد. ممکن است لازم باشد چندین قانون “noindex” در فایل theme.liquid بنویسید تا مطمئن شوید که این قوانین از فهرست حذف می شوند.

نتیجه

با ظهور Shopify، درک نحوه کار با فروشگاه های Shopify در سال های آینده برای برندها و SEO ها مهم است. ما شاهد هستیم که برندهای بیشتری از پلتفرم تجارت الکترونیک برای بهبود تجارت دیجیتال خود استفاده می کنند. با درک مشکلات محتوای تکراری Shopify، فروشگاه خود را در موقعیت بسیار سودمندتری قرار می دهید تا رتبه خوبی در موتورهای جستجو کسب کند. در حالی که این مطمئنا تنها بهبود SEO نیست که باید انجام دهید، اما فروشگاه شما را با یک پایه فنی محکم راه اندازی می کند. اگر در مورد محتوای تکراری یا خدمات سئوی Shopify ما سؤالی دارید، با خیال راحت تماس بگیرید!

سایر منابع SEO Shopify

اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید

*ضروری

Source link