نحوه ایجاد فید داده در Google Merchant Center

اگر صاحب کسب و کار تجارت الکترونیک هستید، تبلیغات جستجو و خرید برای کسب و کار شما حیاتی است. اگر در نتایج جستجو نشان داده نمی‌شوید، مشتریان بالقوه را از دست می‌دهید و فرصت‌های زیادی را روی میز باقی می‌گذارید. خوشبختانه، یک راه آسان برای اطمینان از اینکه خریداران می توانند محصولات شما را پیدا کنند وجود دارد: فید محصول.

اگر با چیستی فید محصول یا نحوه عملکرد آن آشنا نیستید، نگران نباشید! در این مقاله همه چیزهایی را که باید در مورد ایجاد خود بدانید را توضیح خواهیم داد فید محصول Google Merchant Center به طوری که می تواند توسط Google Search و پلتفرم های خرید از طریق Google Ads استفاده شود. همچنین می‌توانید از همان فید محصول برای Merchant Center بینگ استفاده کنید.

خوراک محصول چیست؟

به بیان ساده، فید محصول فایلی است که حاوی اطلاعاتی درباره محصولات شما است. این مهم ترین فایلی است که می توانید در صورت اجرای یک تجارت الکترونیکی جمع آوری کنید. کیفیت فید شما موفقیت کمپین‌های Shopping یا Performance Max شما را تعیین می‌کند و می‌تواند باعث ایجاد یا شکست یک کسب‌وکار شود. بنابراین، بدون هیچ مقدمه ای، اجازه دهید تا کمی عمیق تر به خوراک محصول بپردازیم.

Google Merchant Center Product Feed ابزاری است که به شما امکان می‌دهد داده‌های محصول خود را در Google آپلود کنید، بنابراین می‌توانید از آن در حداکثر عملکرد و تبلیغات خرید استفاده کنید.

شما سه گزینه برای آپلود محصولات دارید:

  1. فیدهای خودکار: از برنامه های شخص ثالث مانند کانال گوگل یا فید خرید Google Simprosys برای ایجاد آپلود انبوه از هزاران مورد فقط در چند دقیقه!
  2. فیدهای دستی: آنها را با استفاده از صفحات گسترده (مانند Excel یا Google Sheets) آپلود کنید.
  3. آپلود انفرادی: محصولات تکی را یک به یک بارگذاری کنید.

همانطور که در بالا ذکر شد، فید محصول حاوی تمام اطلاعات مربوط به محصولات شما است. چه یک یا میلیون ها محصول داشته باشید، باید یک خوراک محصول ایجاد کنید. برای Google Merchant Center، فیلدهایی وجود دارد که برای پذیرفته شدن محصولات شما در حالی که سایرین اختیاری هستند لازم است.

برخی از ویژگی های مورد نیاز عبارتند از:

  • عنوان: می‌خواهید مطمئن شوید که عناوین شما تا حد امکان واضح هستند و در عین حال کلمات کلیدی را که می‌خواهید محصولاتتان برای آن‌ها نمایش داده شوند، درج کنید.
  • قیمت: قیمتی که به گوگل ارسال می کنید باید همان قیمتی باشد که در وب سایت خود نشان می دهید، در غیر این صورت محصولات شما پذیرفته نمی شوند.
  • شناسه: حتی اگر لازم باشد، می تواند هر چیزی باشد که شما بخواهید.
  • شرح: درست مانند عنوان، تا حد امکان اطلاعات بیشتری در مورد محصول خود وارد کنید، زیرا گوگل با خواندن توضیحات شما، محصولات شما را برای کلمات کلیدی نشان می دهد.
  • ارتباط دادن: آدرس صفحه محصول شما
  • لینک تصویر: حداقل یک پیوند تصویر مورد نیاز است.
  • دسترسی: باید به Google بگویید که آیا محصول موجود است یا موجود نیست.
  • GTIN (معروف به UPC یا بارکد): برای اکثر محصولات مورد نیاز است. اگر محصول شما یک محصول سفارشی است، می توانید فقط یک MPN و نام تجاری ارسال کنید.
  • MPN: فقط در صورتی لازم است که محصول شما GTIN نداشته باشد.
  • وضعیت: برای محصولات استفاده شده یا بازسازی شده مورد نیاز است.

ویژگی های اختیاری و مورد نیاز برای فیدهای محصول

بسته به دسته‌ای که محصولات شما در آن قرار می‌گیرند، برخی از ویژگی‌های دیگر ممکن است به یک الزام تبدیل شوند، اما فیلدهای ذکر شده قبلا برای هر فهرست مورد نیاز است. به عنوان مثال، اگر تی شرت، ساعت، کفش و غیره می فروشید، باید موارد زیر را تهیه کنید: اندازه، جنسیت، رنگ و گروه سنی. اگر شما نمایندگی خودرو هستید، باید شماره VIN و غیره ارائه دهید.

ارائه ویژگی هایی که اختیاری هستند قطعا مهم است. هنگام اجرای کمپین های Google Shopping / Performance Max، گوگل کلمات کلیدی خاصی را برای شما هدف قرار می دهد. گوگل چگونه می داند که محصولات شما را برای کدام کلمات کلیدی نمایش دهد؟ با نگاه کردن به عنوان، توضیحات، و تمام ویژگی‌های دیگری که از طریق فیدهای محصول ارسال کرده‌اید. هرچه فید محصول شما جزئیات بیشتری داشته باشد، شانس شما برای نشان دادن در جستجوهایی که مربوط به چیزی است که ارائه می دهید بیشتر است. این بدان معناست که ترافیک با کیفیت بهتری دریافت خواهید کرد که شانس بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری دارد.

بیایید تصور کنیم که یک عبارت جستجو شده توسط یک مشتری بالقوه برای «تی شرت آبی کوچک زنانه» وجود دارد، محصول شما ممکن است در نتایج خرید Google ظاهر شود اگر همه ویژگی‌های لازم و اختیاری را برای تی شرت خود ارسال کرده باشید، حتی اگر پیشنهاد شما این باشد. پایین تر از فروشگاهی که تمام جزئیات را در فید محصول خود ارائه نکرده است.

هنگام ارائه فیدهای خرید، مهم است که به یاد داشته باشید:

  • Google برای بهبود تجربه هم برای مصرف کنندگان و هم برای تبلیغ کنندگان به ویژگی های خاصی نیاز دارد
  • اگر قیمت‌های شما کمتر از رقبا باشد، GTIN می‌تواند اطلاعات فوق‌العاده مفیدی باشد.
  • دسته محصول یکی دیگر از ویژگی های نادیده گرفته شده است که می تواند CPA شما را کاهش دهد
  • اطلاعات بیشتری درباره محصولات خود ارائه دهید که ممکن است برای مشتریان یا خرید Google مفید باشد

اکنون که به موارد مورد نیاز و اختیاری برای فید محصول پرداختیم، بیایید نحوه ایجاد یک فید محصول را بررسی کنیم..

نحوه ایجاد فید محصول

راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید فیدهای محصول خود را ایجاد کنید، اما سه راه اصلی که اکثر بازرگانان برای ایجاد فید خود از آن استفاده می‌کنند عبارتند از Content API، افزودن محصولات جداگانه و فیدهای دستی. هر روش ارسال محصولات شما به اندازه روش های دیگر معتبر است، اما بهترین راه برای شما تعیین کننده میزان محصولات شماست.

اگر یک فروشگاه تک محصولی هستید، پس افزودن جداگانه در Google Merchant Center ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. با این حال، اگر بیش از 10 محصول دارید، توصیه می کنیم با فیدهای خودکار یا دستی بروید. بیایید به تفاوت ها بپردازیم.

فیدهای خودکار

Content API یک سرویس وب RESTful است که به شما امکان می دهد محتوا را از حساب Google Merchant Center خود آپلود، مدیریت و بازیابی کنید. می‌تواند توسط هر برنامه‌ای که نیاز به دسترسی به داده‌های محصول به منظور ارائه اطلاعات درباره محصولات در وب‌سایت‌ها یا برنامه‌های خود دارد، استفاده کند. Content API به شما امکان می دهد داده های محصول خود را به صورت برنامه ریزی شده مدیریت کنید.

api محتوای مرکز تجاری گوگل

Content API به شما اجازه می دهد:

  • داده های محصول را به صورت انبوه به عنوان فایل CSV با استفاده از نقطه پایانی POST/content آپلود کنید.
  • بازیابی داده های محصول موجود با استفاده از درخواست های GET.
  • لیست محصولات موجود را با استفاده از درخواست های PUT به روز کنید.

به بیان ساده، Content API سیستمی است که مستقیماً با Google Merchant Center ارتباط برقرار می کند و به طور مداوم ویژگی های محصول را با تغییر در فروشگاه شما به روز می کند.

به‌عنوان مثال، اگر محصول خاصی را به اتمام می‌رسانید، Content API در دسترس بودن آن محصول را به «تمام موجودی» به‌روزرسانی می‌کند و پس از به‌روزرسانی وضعیت موجودی شما در فروشگاه، آن را به «در انبار» برمی‌گرداند. لازم نیست هر بار که چیزی تغییر می کند وارد شوید و تغییراتی در محصولات خود ایجاد کنید. Content API روند نمایش محصولات شما در برگه‌های خرید Google را تا حد امکان بدون دردسر می‌سازد.

محصولات را با برنامه های شخص ثالث آپلود کنید

همچنین می توانید محصولاتی را از Magento، Shopify، BigCommerce و دیگر پلتفرم های تجارت الکترونیک وارد کنید. این ابزار آپلود انبوه یک راه عالی برای اضافه کردن دسته های بزرگ اطلاعات محصول به طور همزمان است. همچنین می‌توانید از آن برای به‌روزرسانی محصولات موجود که قبلاً داده‌های محصول Merchant Center را دارند، استفاده کنید.

اگر به دنبال کنترل بیشتری بر روی ظاهر هر مورد در فید خود در Google Shopping هستید:

  • با استفاده از یکی از روش های بالا (یا روش دیگری) موارد جداگانه را به صورت دستی آپلود کنید. سپس به آن محصولات در Merchant Center برگردید و قبل از انتشار در آگهی‌های جستجوی خرید و آگهی‌های فهرست محصولات یا فیدهای Merchant Center (بسته به نوع داده‌ای که می‌خواهید)، ویژگی‌های آن‌ها را در صورت نیاز ویرایش کنید.
  • روش دیگر برای به‌روزرسانی ویژگی‌های محصولاتی که قبلاً دارید، ارسال فیدهای تکمیلی است.

کانال Google Shopify

Shopify یکی از محبوب ترین پلتفرم های تجارت الکترونیک است و ابزارهای شخص ثالثی وجود دارد که می توانید برای مدیریت فید خود از آنها استفاده کنید. Shopify یک برنامه رایگان “Google Channel” دارد که فروشگاه شما را به Google Merchant Center متصل می کند. برنامه های پولی نیز وجود دارند که مزایای خاص خود را دارند، اما اگر بودجه اشتراک های اضافی را ندارید، ممکن است بخواهید به راه حل های رایگان ارائه شده برای پلتفرم خود نگاه کنید.

برنامه کانال Google Shopify

برنامه کانال Google Shopify

در حالی که فروشگاه برنامه Shopify دارای برنامه های زیادی است که به شما امکان می دهد فروشگاه خود را به Google Merchant Center متصل کنید، کانال گوگل محبوب ترین راه حل در بین تجار است. نصب و راه اندازی آن آسان است.

پس از نصب، فقط می توانید دستورالعمل های راه اندازی را دنبال کنید و محصولات شما با استفاده از Content API در عرض 24 ساعت ارسال می شود. نکته ای که باید توجه داشته باشید، کانال Google در بخش برنامه های شما در سرپرست Shopify نشان داده نمی شود، از طریق دکمه “کانال های فروش” قابل دسترسی خواهد بود.

برنامه کانال Google Shopify

فیدهای دستی

وقتی صحبت از فیدهای دستی می شود، راه های مختلفی برای ایجاد فید دستی وجود دارد، مانند فایل های XML و TXT و Google Sheets.

در اینجا نمونه ای از خطوط کد مورد نیاز برای ایجاد یک فایل XML آورده شده است:

فایل XML برای خوراک خرید دستی

به نظر ما، وقتی می‌توانید یک Google Sheet را در Google Merchant Center ایجاد کنید و آن را به همین راحتی ویرایش کنید، چرا مشکل ایجاد یک فایل XML را پشت سر بگذارید. همچنین می‌توانید محصولات خود را با صفحه‌گسترده در Google Merchant Center آپلود کنید.

فید محصول از طریق Google Sheets

می‌توانید از Google Sheets برای ایجاد، ویرایش و اشتراک‌گذاری صفحات گسترده استفاده کنید. البته، می‌توانید Google Sheets را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید تا مجبور نباشید هر بار که می‌خواهید در موردی با هم همکاری کنید، داده‌ها را در یک صفحه‌گسترده وارد کنید. این برای تیم‌های بزرگ یا کسب‌وکارهایی که چندین کارمند به طور همزمان روی جنبه‌های مختلف یک پروژه کار می‌کنند عالی است (مثلاً اعضای تیم فروش صفحات محصول را ایجاد می‌کنند).

دلیل اصلی استفاده از صفحه‌گسترده‌ها این است که آسان‌تر از آپلود فهرست‌های محصول تک تک از طریق رابط یا API است. لازم نیست نگران دریافت جزئیاتی مانند عنوان، توضیحات و قیمت باشید که هر بار دقیقاً به درستی انجام می شود – فقط مهم این است که در نهایت همه آن فیلدها پر شوند!

همچنین: صفحه‌گسترده‌ها نسبت به سایر ابزارها انعطاف‌پذیرتر هستند، زیرا امکان تغییر در قالب داده‌ها را فراهم می‌کنند (مثلاً، کاما در مقابل نقطه ویرگول)، به این معنی که آنها با هر خوراک محصولی که ایجاد می‌کنید بدون نیاز به هیچ تغییری از قبل کار می‌کنند. با استفاده از Google Sheets، ایجاد صفحه‌گسترده با تمام محصولات فهرست‌شده در یک صفحه برای مشاهده آسان توسط هر کسی که نیاز به دسترسی دارد، آسان است – حتی اگر اکسل نداشته باشد!

محصولات را به صورت جداگانه بارگذاری کنید

وقتی محصولات را به صورت جداگانه وارد می‌کنید، می‌توانید از ابزار فید محصول Google Merchant Center برای آپلود هر محصول استفاده کنید. باز هم، اگر بیش از 10 محصول دارید، توصیه می کنیم با فیدهای خودکار یا دستی بروید.

آپلود محصول انفرادی Google Merchant Center

برای انجام این:

  1. وارد حساب کاربری خود در https://www.merchants.google.com (یا اگر هنوز این کار را نکرده اید، یکی ایجاد کنید).
  2. روی محصولات > همه محصولات > افزودن محصولات کلیک کنید.
  3. شما دو گزینه خواهید داشت: افزودن محصول جدید یا افزودن محصول کاتالوگ.
  4. برای محصولات جدید، تمام مشخصات محصول خود را وارد خواهید کرد
  5. برای محصولات کاتالوگ، کد UPC را ارائه می دهید و گوگل بیشتر جزئیات را برای شما پیدا می کند.
  6. هنگامی که تمام فیلدهای مورد نیاز را پر کردید، روی “ذخیره” کلیک کنید و همه چیز تمام است.

نتیجه

امیدواریم این مقاله به شما در درک اهمیت فیدهای محصول و اینکه چگونه آنها می توانند عاملی در دیده شدن دیجیتال شما باشند کمک کرده باشد. همچنین امیدواریم که این مقاله به شما در درک مزایای استفاده از Google Sheets، محصولات جداگانه و Content API برای آپلود محصولات Merchant Center کمک کرده باشد. همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، داشتن یک حساب Google Merchant Center برای اجرای تبلیغات خرید بسیار مهم است تا هیچ فرصتی را برای کسب درآمد از فروشگاه آنلاین خود از دست ندهید. فیدهای محصول مهمترین بخش حساب GMC شما هستند و ایجاد یک فید با کیفیت با هر جزئیات محصول بسیار مهم است. به یاد داشته باشید، فید محصول با کیفیت به معنای بازگشت بهتر هزینه تبلیغات و سود بیشتر برای کسب و کار شما است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور