هنگام کنترل یک حساب تبلیغاتی Google که قبلاً توسط شخص دیگری ایجاد شده یا متعلق به آن بوده است، اقداماتی وجود دارد که باید برای اطمینان از راهاندازی کارآمد حساب و کمپینها انجام دهید. یک ممیزی خوب حساب تبلیغات گوگل مستلزم برداشتن یک گام به عقب و بررسی جزئیات حساب خود و اثربخشی هر یک از کمپین های خود است. حسابرسی حساب های شما مزایای زیادی دارد از جمله: شناسایی فرصتها برای گسترش، یافتن مناطقی که ممکن است هزینههای تبلیغاتی خود را هدر دهید، کشف خطاها (همه ما انسان هستیم)، و کشف بینشهای مخاطبان که تضمین میکند با پیامهای مناسب در زمان مناسب به مخاطبان هدف خود میرسید.
این راهنما به شما کمک میکند تا زمینههایی را که ممکن است در تکمیل یک ممیزی مؤثر مورد توجه قرار گیرند، شناسایی کنید تا بتوانید مطمئن شوید که برای موفقیت آماده هستید. همچنین مهم است که از حسابهایی که روزانه مدیریت میکنید یک گام به عقب بردارید و آنها را به صورت دورهای بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمام جنبههای مدیریت کمپین را پوشش میدهید.
قبل از شروع، مهم است که مطمئن شوید اهداف بازاریابی، مخاطبان و نتایجی را که می خواهید از تلاش های بازاریابی PPC خود به دست آورید، شناسایی کنید.
1. تنظیمات ردیابی تبدیل را مرور کنید
این مهم است که ابتدا اهدافی را که میخواهید با کمپینهای تبلیغاتی گوگل خود به دست آورید، درک کنید. هنگامی که درک واضحی از اهدافی که میخواهید با کمپینهای خود به آنها دست یابید، داشته باشید، باید مطمئن شوید که اهداف تبدیل شما در تبلیغات Google برای کمک به شما در دستیابی به اهدافی که تعیین کردهاید، همسو هستند.
چند مرحله برای دنبال کردن:
- مطمئن شوید که تبدیلهای شما به درستی تنظیم و ردیابی شدهاند.
- به اهداف تبدیل خود یک ارزش بدهید و تبدیل های اولیه و ثانویه را تنظیم کنید.
- اهداف کمپین خود را مرور کنید و مطمئن شوید که اهداف کمپین با هدف هر کمپین همسو هستند. مهم است که اهداف کمپین شما برای اهدافی که برای آن کمپین مهم هستند تعیین شوند.
2. تنظیمات همه حساب، کمپین و تبلیغات گروه را بررسی کنید
هنگام ایجاد کمپین های تبلیغاتی گوگل، تنظیماتی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.
جستجوی شرکا و شبکه های نمایش
شرکای جستجو و شبکههای نمایش مواردی هستند که هنگام ایجاد یک کمپین انتخاب میشوند و اغلب این موارد فعال باقی میمانند. این به تبلیغات شما اجازه میدهد تا در داراییهای متعلق به Google مانند YouTube و Google Maps، سایر شرکتهایی که با آنها شریک هستند و سایر وبسایتهایی که مکانهای تبلیغاتی را میفروشند، نمایش داده شود. در حالی که افزایش مکانها ایدهآل به نظر میرسد، معایبی نیز وجود دارد، مانند عدم کنترل و استفاده از دامنههای پارک شده.
به طور خلاصه، ما معمولاً توصیه میکنیم از شرکای جستجو و شبکههای نمایشی به عنوان بهترین روش انصراف دهید.
با این حال، میتوانید عملکرد شرکای جستجو را قبل از تصمیمگیری با تقسیمبندی عملکرد خود بر اساس شبکه از جمله شرکای جستجو، بررسی کنید.
محتوای حذف شده
تنظیمات محتوای حذف شده خود را مرور کنید و در نظر بگیرید که آیا مکانهای انتخابی نشاندهنده برند شما هستند یا خیر. به عنوان مثال، انصراف از قرار دادنهایی که شامل فحاشی یا توهینکننده جنسی هستند، ممکن است ایده خوبی برای هویت برند شما باشد.
انواع و برچسب های حذف شده
برچسبهای محتوای دیجیتالی که ممکن است برند شما را به خوبی نشان ندهند، مانند مخاطبان بالغ را حذف کنید. همچنین، باید از دامنه های پارک شده انصراف دهید، زیرا این امکان را به شما می دهد که بودجه بازاریابی خود را بدون اینکه شخص واقعی تبلیغات شما را ببیند، خرج کنید.
اهداف کمپین
تنظیمات هدف هر کمپین را بررسی کنید تا مطمئن شوید که با اهداف کسب و کار شما مطابقت دارند. اگر از تنظیمات هدف حساب کاربری استفاده می کنید، مهم است که مطمئن شوید که همه اهداف حساب شما مربوط به کمپین شما هستند. اگر همه اهداف حساب مربوط به کمپین شما هستند، توصیه میکنیم از اهداف خاص کمپین استفاده کنید و فقط اهدافی را انتخاب کنید که مرتبط و دارای اولویت هستند. تنظیمات هدف کمپین شما با Google ارتباط برقرار می کند که چه اهدافی را برای بهینه سازی کمپین شما باید انجام دهد.
هدف گذاری بهینه
از زمان انتشار هدف گذاری بهینه در سال 2021، بسیاری از تبلیغ کنندگان نمی دانند که کمپین ها به طور خودکار در این مورد شرکت می کنند. هدف گذاری بهینه به نظر می رسد از بین مخاطبان هدف شما گسترش یابد. هدفیابی بهینه در کمپینهای نمایش، اکتشاف و ویدیو در دسترس است و در حالی که اگر میخواهید مخاطبان خود را گسترش دهید و دسترسی داشته باشید، ممکن است این تنظیم منطقی باشد. با استراتژی کمپینی که برای هدف قرار دادن مجدد بازدیدکنندگان وب سایت در نظر گرفته شده است، مطابقت ندارد. گوگل پیدا کردن این تنظیمات را دشوار کرده است و بسیاری از حسابها بدون اینکه بدانند هدفگذاری بهینهسازی شده را اجرا میکنند!
برای اینکه ببینید آیا هدفگذاری بهینهشده را اجرا میکنید، میتوانید ابتدا نگاهی به عملکرد مخاطبان خود بیندازید. در اینجا می توانید ببینید که این کمپین هدف گیری مجدد 99 درصد از بودجه خود را صرف هدف گذاری بهینه در مقابل مخاطبان بازدیدکننده وب سایت کرده است.
برای خاموش کردن هدف گذاری بهینه، باید به تنظیمات گروه تبلیغاتی بروید. همانطور که در زیر نشان داده شده است، این تنظیم در لیست نیست، اما باید روی «ویرایش تنظیمات گروه تبلیغات» کلیک کنید تا گزینه خاموش کردن تنظیمات هدف بهینه شده را ببینید.
یواشکی، یواشکی درسته؟! بسیار مهم است که بدانید آیا از هدف گذاری بهینه استفاده می کنید یا خیر. به خصوص در کمپین های هدف گیری مجدد شما.
3. کلمات کلیدی، انواع تطابق و عبارات جستجو را مرور کنید
ابتدا کلمه کلیدی خود را انجام دهید تحقیق کنید و تأیید کنید که تمام کلمات کلیدی مرتبط با اولویت را در کمپین های خود هدف قرار داده اید. حذف کلمات کلیدی که با اهداف تجاری شما مرتبط نیستند یا هر کلمه کلیدی که اولویت پایینی دارد اما از درصد بالایی از بودجه شما استفاده می کند را در نظر بگیرید. مهم است که اطمینان حاصل کنید که اهداف شما توسط ترکیب کلمات کلیدی شما پشتیبانی می شود.
در مرحله بعد، انواع تطابق را که برای این کلمات کلیدی استفاده می کنید، مرور کنید. در Go Fish Digital، در بیشتر موارد توصیه می کنیم هنگام کار با بودجه، از کلمات کلیدی عبارت و مطابقت دقیق استفاده کنید. کلمات کلیدی تطبیق گسترده ظرفیت این را دارند جستجوهایی را که حاوی معنای مستقیم کلمات کلیدی شما نیستند شامل شود و در بسیاری از موارد می تواند منجر به هدر رفتن هزینه تبلیغات شود. به عنوان مثال، کوچ زندگی به عنوان یک اصطلاح گسترده میتواند به جستجوی یک مربی رابطه یا مربی ازدواج که به طور کلی پیشنهاد متفاوتی است، بپردازد.
گوگل نمونه ای از هوادهی چمن را در نتیجه جستجوی کاربر برای “خدمات چمن زنی” ارائه می دهد. و در حالی که برخی از شرکت ها ممکن است هر دو خدمات را ارائه دهند. یک شرکت چمن زنی ممکن است هوادهی ارائه ندهد، در این صورت اگر کاربر روی تبلیغ شما کلیک کند، هزینه تبلیغات هدر می رود.
در نهایت، عبارات جستجویی را که کلمات کلیدی شما به کار میبرند، مرور کنید و به دنبال کلمات کلیدی باشید که ممکن است باعث جستجوی نادرست شوند. باز هم، به دنبال کلمات کلیدی باشید که ممکن است منجر به هدر رفتن هزینه های تبلیغاتی شوند و یا حذف کلمات کلیدی که باعث جستجوی نامعتبر می شوند یا ایجاد یک لیست کلیدواژه منفی برای حذف جستجوهای نامعتبر. همچنین، کلمات کلیدی منفی فعلی را مرور کنید و به دنبال کلمات کلیدی منفی متضاد باشید. ما کلمات کلیدی منفی را می بینیم که بیشتر از آنچه انتظار دارید با کلمات کلیدی در تضاد هستند، بنابراین باید همیشه هنگام حسابرسی حساب مورد بررسی قرار گیرد.
4. کپی آگهی، قدرت آگهی و صفحات فرود را بررسی کنید
تبلیغات عالی برای حساب Google شما ضروری است. همیشه قدرت تبلیغات عالی را هدف قرار دهید، در حالی که این ممکن است همیشه امکان پذیر نباشد، ضروری است که قدرت تبلیغ خود را تا حد امکان بالا ببرید.
برخی از عناصر کلیدی که باید به دنبال آنها باشید:
- مطمئن شوید که کلمات کلیدی شما در عناوین شما گنجانده شده است.
- از توضیحات برای برجسته کردن ارزش کسب و کار، کلمات کلیدی و دعوت به اقدام خود استفاده کنید.
- تأیید کنید که تبلیغات به یک صفحه فرود مربوطه هدایت می شوند.
برای بهترین شیوه های کپی تبلیغات اضافی، وبلاگ Go Fish Digital را بخوانید.راهنمای ایجاد تبلیغات جستجوی واکنشگرا.”
برای کلمات کلیدی با نمره کیفیت پایین، دلیل آن را بررسی کنید. آیا CTR شما پایین است، آیا تبلیغات شما مرتبط است، آیا صفحه فرود شما تجربه کاربری خوبی در ارتباط با کلمات کلیدی شما دارد؟ همه اینها عوامل مهمی در حفظ نمره کیفیت خوب هستند.
برای نمایش، مکانهای کانال، وبسایت و برنامهها را در کمپین هدفگیری مجدد بررسی کنید و مکانهای نامربوط را حذف کنید
5. جغرافیای هدف را تأیید کنید
تأیید کنید که جغرافیای هدف شما در همه کمپین ها درست است. همچنین موارد استثنای جغرافیایی خود را بررسی کنید. یکی از حسابهایی که ما بررسی کردیم از هدفیابی کد پستی استفاده میکرد، با این حال شخصی شهری را که میزبان کدهای پستی هدف بود، حذف کرد! شما هرگز نمی دانید چه نوع اشتباهی ممکن است کشف کنید، بنابراین هیچ فرضیاتی نداشته باشید و همه جزئیات را بررسی کنید.
6. مخاطبان و جمعیت
تأیید کنید که هدف گیری مخاطب شما درست است.
- اطمینان حاصل کنید که هر مخاطب هدفی درست و به اندازه کافی بزرگ است که بتواند خدمات ارائه دهد.
- به دنبال مخاطبان مشاهده ای باشید که می توانند برای یادگیری اضافه شوند.
- تأیید کنید که اطلاعات جمعیتی شما با اهداف تجاری مطابقت دارد. هر گونه جمعیت شناسی را که با اهداف شما همخوانی ندارد حذف کنید یا اگر برخی از جمعیت شناسی عملکرد بسیار پایین تری نسبت به سایرین دارند، موارد استثنا را در نظر بگیرید.
در نهایت، تأیید کنید که ساختار کمپین با اهداف تجاری هماهنگ است. راه های زیادی برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی گوگل شما وجود دارد. برای تفکیک کامل، راهنمای ما در اینجا است ایجاد یک ساختار کمپین تبلیغاتی گوگل بهینه.
نتیجه:
توصیه میکنیم علاوه بر کنترل حسابتان، حساب تبلیغات Google خود را هر سه ماه یکبار بررسی کنید. تنظیمات و گزینه های بهینه سازی زیادی وجود دارد و مهم است که همه جنبه های حساب خود را به طور منظم بررسی کنید. جزئیات کوچک می تواند همه تفاوت را ایجاد کند و یک تنظیم می تواند عملکرد شما را به طور کامل تغییر دهد. Go Fish Digital پشتیبانی حسابرسی حساب را ارائه می دهد و خوشحال است که در ممیزی حساب شما کمک کند. اگر مایلید در مورد اینکه چگونه تیم رسانه پولی ما می تواند به کسب و کار شما کمک کند بیشتر بدانید، برای شروع همین امروز با Go Fish Digital تماس بگیرید!
اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید
*ضروری