اگر میخواهید به کسبوکارهای جدید دست پیدا کنید، از فیسبوک استفاده کنید. در این پست، نحوه تبلیغ در فیس بوک، به علاوه نکاتی برای کمپین تبلیغاتی شما ارائه خواهیم کرد.
بنابراین، به خواندن ادامه دهید!
ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!
پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!
ایمیل خود را در زیر وارد کنید:
فرم اشتراک درون خطی – CTA 72
“*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد
(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

چرا در فیسبوک تبلیغ کنیم؟
قبل از اینکه به سؤال شما پاسخ دهیم، “چگونه در فیس بوک تبلیغ کنم”، بیایید بررسی کنیم که چرا باید این کار را انجام دهید.
دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید محصولات و خدمات خود را در فیس بوک تبلیغ کنید. در اینجا فقط چند مورد از مزایای تبلیغات فیس بوک آورده شده است:
- افزایش دید آنلاین خود: تبلیغات فیس بوک به صدر جدول زمانی کاربران می رسد، صرف نظر از اینکه در حال حاضر صفحه کسب و کار شما را دوست دارند یا دنبال می کنند. این بدان معناست که میتوانید به تعداد زیادی از مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید، زیرا آنها در بهروزرسانیهای خود پیمایش میکنند.
- افرادی که به احتمال زیاد مشتری می شوند را هدف قرار دهید: تبلیغات فیس بوک همچنین به شما این امکان را می دهد که از ویژگی های پیشرفته هدف گیری مخاطب استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که تبلیغ شما هر بار به افرادی که بیشتر به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند دسترسی پیدا می کند. شما می توانید کاربران را بر اساس سن، موقعیت مکانی و موارد دیگر هدف قرار دهید!
- راه اندازی انواع قالب های تبلیغاتی: برخلاف تبلیغات جستجوی گوگل، میتوانید انواع مختلف تبلیغات از جمله ویدیوها و تصاویر را در فیسبوک راهاندازی کنید. همچنین می توانید اشیاء مختلفی را برای هدف قرار دادن کاربران در مراحل مختلف سفر خرید خود تنظیم کنید.
چگونه در فیس بوک تبلیغ کنیم
بنابراین، شما آماده شروع تبلیغات در فیس بوک هستید، اما چگونه شروع کنید؟ کمپین خود را با خواندن این هفت مرحله برای نحوه تبلیغ در فیس بوک شروع کنید:
- هدف خود را انتخاب کنید
- مخاطبان خود را هدف قرار دهید
- نوع تبلیغ خود را انتخاب کنید
- بودجه خود را تنظیم کنید
- از پیکسل فیسبوک استفاده کنید
- تبلیغات خود را تست کنید
- عملکرد خود را پیگیری کنید
1. هدف خود را انتخاب کنید
اولین قدم برای نحوه تبلیغ در FB انتخاب هدف شماست. هنگامی که یک کمپین تبلیغاتی اجرا می کنید، ضروری است که ایجاد کنید چرا شما آن کمپین را اجرا می کنید. هر کمپین تبلیغاتی باید تمرکز داشته باشد. در فیس بوک، گزینه های متعددی برای انتخاب هدف تبلیغاتی دارید:
- آگاهی از برند: ایجاد آگاهی از برند در کمپین های تبلیغاتی رایج است. شما می خواهید مردم با برند شما آشنا شوند تا وقتی که آماده خرید هستند صفحه رسانه اجتماعی شما را دنبال کنند یا کسب و کار شما را انتخاب کنند.
- رسیدن: اگر به دنبال افزایش فالوورهای خود و کسب سرنخ های جدید هستید، رسیدن به هدف بسیار خوبی است. شما می توانید برای رسیدن به تعداد معینی از افراد هدف تعیین کنید.
- نامزدی: بسیاری از شرکت ها هدف خود را افزایش مشارکت تا درصد مشخصی تعیین می کنند. تعامل یک راه عالی برای شناخت برند و به دست آوردن سرنخ برای انتخاب کسب و کارتان در خط است.
- نصب برنامه: اگر در حال اجرای یک تبلیغ فیس بوک برای برنامه خود هستید، می توانید نصب برنامه را به عنوان هدف کمپین خود تنظیم کنید. با انجام این کار، می توانید هر بار که شخصی برنامه شما را از آگهی شما دانلود می کند، ردیابی کنید.
- بازدیدهای ویدیو: اگر یک کمپین تبلیغاتی ویدیویی اجرا میکنید، میتوانید هدفی تعیین کنید که تعداد معینی بازدید از ویدیو داشته باشید.
- تولید سرب: اگر به دنبال افزایش تعداد دنبال کنندگان در صفحه فیس بوک خود هستید، تولید سرنخ یک هدف عالی است. شما می توانید برای تشویق مردم به دنبال کردن کسب و کارتان، تبلیغی را اجرا کنید.
- تبدیل ها: اکثر کسب و کارها تبلیغاتی را اجرا می کنند که بر روی تبدیل تمرکز دارند. این تبلیغات معمولاً افراد را مستقیماً به سمت یک محصول یا خدمات هدایت می کند تا آن را خریداری کنند.
برای انتخاب هدف بر اساس هدف کمپین خود، باید بدانید که می خواهید با کمپین تبلیغاتی فیسبوک خود به چه چیزی برسید.
2. مخاطبان خود را هدف قرار دهید
هنگامی که هدف خود را شناختید، تصمیم خواهید گرفت که چه کسی را هدف قرار دهید. مخاطبان هدف شما گروهی از افرادی هستند که بیشترین علاقه را به محتوای تبلیغاتی شما دارند.
شما می خواهید به افرادی دسترسی پیدا کنید که به احتمال زیاد با تبلیغات شما درگیر هستند. فیس بوک مکانی عالی برای هدف قرار دادن دقیق افراد است. میتوانید با گزینههای هدفیابی شبکه بسیار دقیق شوید.
فیس بوک به شما اجازه می دهد تا افراد را بر اساس سن، جنسیت، موقعیت مکانی، زبان، علایق و عادات خرید هدف قرار دهید. این هدف گذاری دقیق به شما امکان می دهد به مرتبط ترین سرنخ های علاقه مند به کسب و کار خود برسید. این یک راه عالی برای به دست آوردن نتایج بهتر با کمپین شما است.
برای تعیین مخاطبان هدف خود، باید به این فکر کنید که چه کسی احتمالاً محصولات شما را خریداری می کند یا از خدمات شما استفاده می کند. شما می توانید از پایگاه مشتری فعلی خود استفاده کنید تا درک کنید که چه کسانی به محصولات و خدمات شما علاقه مند هستند و مخاطبانی شبیه به آن ایجاد کنید. این به شما کمک می کند تعیین کنید چه کسی را هدف قرار دهید و چگونه در فیس بوک تبلیغ کنید.
3. نوع تبلیغ خود را انتخاب کنید
بعد از اینکه مخاطبان هدف خود را مشخص کردید، روی نوع تبلیغ خود تمرکز خواهید کرد. فیس بوک چند فرمت تبلیغاتی را برای کسب و کار شما ارائه می دهد. در اینجا چهار قالب اصلی وجود دارد:
- تبلیغات عکس: تبلیغات عکس یک نوع تبلیغات رایج در فیس بوک است. این تبلیغات یک عکس دارند، معمولاً از محصول یا خدمات شما، که پیام بازاریابی شما را به نمایش می گذارد.
- تبلیغات ویدیویی: این تبلیغات فرمت بسیار محبوبی برای کسب و کار است زیرا مردم ویدیوها را دوست دارند و برای تماشای آنها وقت می گذارند. تبلیغات ویدیویی زمانی که افراد از کنار آنها عبور می کنند به صورت خودکار پخش می شوند، بنابراین بلافاصله کاربران را درگیر می کنند و علاقه آنها را جلب می کنند. این تبلیغات راهی عالی برای نمایش محصول یا خدمات شما در عمل است.
- تبلیغات چرخ و فلک: تبلیغات چرخ و فلک از حداکثر 10 ویدیو یا عکس برای نمایش محصولات یا خدمات استفاده می کند. این قالب اغلب مزایای مختلف یک محصول را برجسته می کند یا چندین محصول را زیر یک موضوع به نمایش می گذارد. به عنوان مثال، اگر به کت های چرمی علاقه مند بودید، یک فروشگاه لباس ممکن است چندین سبک از کت های چرمی را به شما نشان دهد به این امید که یکی مورد علاقه شما باشد.
- تبلیغات نمایش اسلاید: اینها تبلیغات ویدیویی کوتاهی هستند که از مجموعهای از عکسهای ثابت و کلیپهای ویدیویی تشکیل شدهاند. آنها مانند ویدیوها حرکت چشم نوازی دارند، اما از پهنای باند کمتری استفاده می کنند. اگر میخواهید از چیزی سادهتر برای اجرا استفاده کنید، اینها گزینهای عالی برای کسبوکار شما هستند.
اینها چهار قالب اصلی تبلیغات هستند که هنگام تنظیم تبلیغات فیس بوک با آنها مواجه خواهید شد.
4. بودجه خود را تعیین کنید
آخرین گام مهم برای نحوه تبلیغ در FB تنظیم بودجه است. شما می خواهید مطمئن شوید که می دانید چقدر برای کمپین تبلیغاتی فیس بوک خود هزینه می کنید.
تبلیغات فیس بوک مانند تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) عمل می کند. زمانی که شخصی با تبلیغ شما درگیر می شود، پول می پردازید. شما حداکثر مبلغ پیشنهادی را تعیین می کنید، که حداکثر مبلغی است که می خواهید وقتی شخصی روی تبلیغ شما کلیک می کند بپردازید. شما می توانید یک بودجه روزانه یا مادام العمر برای کمپین خود تعیین کنید.
شما هر روز بودجه روزانه را تعیین می کنید، و زمانی که به آن مقدار روزانه رسیدید، کمپین شما تا روز بعد متوقف می شود. با یک بودجه مادام العمر، مقدار مشخصی برای مدت زمان کمپین خود دارید.
انتخاب مقداری که میخواهید برای کمپین خود خرج کنید به شما کمک میکند تا در مسیر بودجه خود بمانید و در عین حال کمپین مؤثری را اجرا کنید.
5. از پیکسل فیس بوک استفاده کنید
اگر شخصی قبلا یکی از محصولات شما را مشاهده کرده باشد، احتمال زیادی وجود دارد که هنوز در فرآیند تصمیم گیری خرید باشد. آنها در تلاشند تا بفهمند کدام محصول برای آنها مناسب است.
با استفاده از پیکسل فیس بوک، می توانید این سرنخ ها را دوباره هدف گیری کنید و آنها را وادار کنید تا شرکت شما را انتخاب کنند. پیکسل فیس بوک قطعه کوچکی از کد است که در وب سایت خود قرار می دهید.
با استفاده از این ابزار، میتوانید تبدیلها و بازاریابی مجدد افرادی را که قبلاً محصولی را در سایت شما مشاهده کردهاند، پیگیری کنید. این یک فرصت عالی برای بازاریابی مجدد به مشتریان در فیس بوک است.
استفاده از پیکسل فیس بوک برای استراتژی بازاریابی مجدد یک راه عالی برای کمک به کسب و کار شما برای کسب تبدیل است.
6. تبلیغات خود را تست کنید
آزمایش تبلیغات شما برای موفقیت کمپین شما بسیار مهم است. اولین نسخه تبلیغ شما هرگز بهترین نسخه تبلیغ شما نخواهد بود. آزمایش و بهینه سازی لازم است تا شما بهترین نسخه تبلیغ خود را برای مخاطبان خود منتشر کنید.
وقتی کمپین تبلیغاتی فیسبوک خود را اجرا می کنید، تست A/B را انجام دهید. آزمایش به شما امکان می دهد نحوه عملکرد عناصر مختلف را هنگام اجرای تبلیغ خود مقایسه کنید.
برای مثال، میتوانید آزمایش کنید که چگونه دکمههای مختلف فراخوان (CTA) بر عملکرد تبلیغ شما تأثیر میگذارند. ممکن است یک آزمایش مقایسه ای بین استفاده از «بیشتر بدانید» و «اکنون خرید» به عنوان دکمه های CTA خود انجام دهید.
در تبلیغ اصلی خود، ممکن است فکر کرده باشید که «اکنون خرید کنید» بهترین دکمه CTA برای آن تبلیغ است. پس از آزمایش، ممکن است متوجه شوید که «بیشتر بیاموزید» نسبت به «اکنون خرید کنید» درگیر تبلیغات شما میشود. آزمایش برای اطمینان از اینکه بهترین محتوای خود را منتشر می کنید بسیار مهم است.
7. عملکرد خود را پیگیری کنید
کلید نحوه تبلیغ موفقیت آمیز در فیس بوک، ردیابی و نظارت بر عملکرد شما است. اگر میخواهید بهترین تبلیغ را منتشر کنید، باید روی عملکرد آن و نحوه بهبود آن تمرکز کنید.
شما می توانید معیارهای متعددی را در رابطه با عملکرد کمپین خود دنبال کنید. خواهید دید که چند نفر تبلیغ شما را می بینند، با آن درگیر می شوند، روی آن کلیک می کنند و تبدیل می کنند. این معیارها برای درک نحوه درک مخاطبان از تبلیغ شما عالی هستند.
با ردیابی عملکرد تبلیغ خود، می توانید عملکرد تبلیغ خود را بهبود بخشیده و نتایج بهتری را به دنبال داشته باشید. به عنوان مثال، ردیابی عملکرد تبلیغات می تواند به شما در تعیین زمان تبلیغ در فیس بوک کمک کند.
به عنوان مثال، اگر تبلیغات شما معمولاً در آخر هفته بهترین عملکرد را دارند، می توانید بودجه بیشتری را به اجرای تبلیغات اختصاص دهید. اندازه گیری عملکرد تبلیغات شما همچنین می تواند به شما در تعیین انواع تبلیغات ایده آل، مخاطبان هدف و موارد دیگر کمک کند.
تبلیغات را از امروز در فیس بوک شروع کنید
تبلیغات فیسبوک روشی عالی برای کمک به رشد کسب و کار شما است. با اجرای تبلیغات فیس بوک، به سرنخ های ارزشمند تری خواهید رسید که به سازمان شما علاقه مند هستند.
اکنون که می دانید چگونه در فیس بوک تبلیغ کنید، می توانید با تبلیغات فیس بوک اولین گام را در جهت رشد کسب و کار خود بردارید.
اگر آماده شروع تبلیغات در فیس بوک هستید، یک قیمت آنلاین رایگان درخواست کنید یا با ما تماس بگیرید 888-601-5359 بیاموزید که چگونه خدمات تبلیغاتی فیس بوک ما می تواند به شما در شروع کار کمک کند.