چقدر برای سئو هزینه کنید: استراتژی های بودجه ای که باید در نظر بگیرید

شکستن بودجه بازاریابی: دیجیتال در مقابل سنتی

بودجه های بازاریابی معمولاً شامل هزینه برای فعالیت های بازاریابی دیجیتال و سنتی می شود. کسب‌وکارهایی که مستقیماً به مصرف‌کنندگان می‌فروشند (B2C) به طور متوسط ​​5 تا 12 درصد از درآمد خود را صرف بازاریابی می‌کنند، در حالی که آنهایی که به مشاغل (B2B) می‌فروشند معمولاً حدود 8 تا 9 درصد از درآمد خود را برای هزینه‌های بازاریابی کنار می‌گذارند.

هنگامی که بودجه کلی بازاریابی را تعیین کردید، در نظر بگیرید که چقدر باید بر استراتژی های دیجیتال تأکید کنید. همانطور که توسط Forrester Research گزارش شده است، شرکت ها به طور متوسط ​​نیمی از بودجه بازاریابی خود را به استراتژی های آنلاین، مانند SEO، ایمیل مستقیم، رسانه های اجتماعی، تجزیه و تحلیل داده ها و یادگیری ماشین اختصاص می دهند. البته، اگر یک کسب‌وکار کاملاً مبتنی بر وب دارید، احتمالاً درصد بیشتری از کل بودجه خود را صرف استراتژی‌های دیجیتال می‌کنید.

نحوه بودجه بندی برای سئو

با برنامه ریزی برای سئو در بودجه بازاریابی خود، پتانسیل جستجوی واقعی خود را آزاد کنید. راهنمای رایگان ما را برای یادگیری نحوه بودجه بندی سئو دانلود کنید:

چقدر باید برای سئو هزینه کنم؟

طبق نظرسنجی CMO، نزدیک به 74 درصد از شرکت ها در سئو سرمایه گذاری می کنند. با این حال، هر کسب‌وکاری نیازهای متفاوتی دارد و میزان بودجه شما به مدل کسب‌وکار و جایگاه شما بستگی دارد.

در اینجا چند سوال برای پرسیدن وجود دارد:

  • مخاطبان هدف من چگونه کسب و کار من را پیدا می کنند؟
    شرکت‌هایی که به کانال‌های دیجیتالی مانند تجارت الکترونیک متکی هستند، نسبت به شرکت‌هایی که منابع درآمدی سنتی دارند، تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری در استراتژی سئو دارند.
  • رقابت چقدر تهاجمی است؟
    اگر رقبای شما در رتبه های برتر برای کلمات کلیدی صنعت قرار دارند، ممکن است لازم باشد سرمایه گذاری خود را در سئو و خدمات تحقیق کلمات کلیدی افزایش دهید تا رقابتی باشید.
  • وب سایت من چقدر بهینه شده است؟
    در نظر بگیرید که چقدر باید روی حضور دیجیتال خود انجام دهید. آیا سایت قدیمی است؟ رتبه کسب و کار شما در حال حاضر در نتایج موتورهای جستجو چگونه است؟ آیا سایت شما دارای جریمه های گوگل است که باید برطرف شود؟ یک سایت بهینه شده به این معنی است که شما از دید آنلاین سایت خود راضی هستید.
  • در حال حاضر مرحله رشد کسب و کار من چیست؟
    برای مثال، شرکت‌های جوان‌تر تمایل دارند به عنوان درصدی از درآمد، بیشتر برای بازاریابی هزینه کنند.
  • سئو چقدر برای صنعت من مهم است؟
    شرکت‌هایی که در خدمات مصرف‌کننده یا B2B کار می‌کنند احتمالاً بیشتر از شرکت‌هایی که در بخش تولید یا مراقبت‌های بهداشتی هستند، در سئو سرمایه‌گذاری می‌کنند.

نمونه تفکیک بودجه کمپین سئو

با در نظر گرفتن متغیرهایی که بر یک کسب و کار فردی تأثیر می گذارند، در اینجا نگاهی به نمونه هزینه های بازاریابی و سئو می اندازیم.

من معیارهای صنعت را برای ایجاد برخی تفکیک بودجه متوسط ​​برای انواع مختلف شرکت ها (B2B یا B2C) با سطوح مختلف درآمد اعمال کرده ام. من بر اساس اینکه آیا کسب و کارها محصولات یا خدمات را می فروشند، جزئیاتی را اضافه کرده ام.

نوع شرکت درآمد سالانه % درآمد بازاریابی کل بودجه بازاریابی دلار برای سئو*
محصولات B2B 500 میلیون دلار 12% 60 میلیون دلار 18 میلیون دلار
خدمات B2B 100 میلیون دلار 10% 10 میلیون دلار 3 میلیون دلار
محصولات B2B 50 میلیون دلار 12% 6 میلیون دلار 1.8 میلیون دلار
محصولات B2C 25 میلیون دلار 20% 5 میلیون دلار 1.5 میلیون دلار
خدمات B2C 10 میلیون دلار 15% 1.5 میلیون دلار 450000 دلار
محصولات B2C 5 میلیون دلار 12% 600000 دلار 180000 دلار
* 30 درصد از بودجه بازاریابی

داده ها از نظرسنجی CMO 2021

در حالی که این جدول نشان می دهد که بودجه سئو شما چگونه می تواند باشد، تفکیک بودجه سئو شما باید متناسب با نیازهای خاص شما باشد.

مطالب پیشنهادی  MediaTek Dimensity 9000+ کمی تقویت می کند

تعیین میزان هزینه برای سئو

چند روش وجود دارد که می توانید برای بودجه بندی سئو از آنها استفاده کنید، از درصدهای کلی درآمد گرفته تا محاسبات دقیق تر بر اساس معیارهای بازاریابی.

اجازه دهید برخی از گزینه ها را مرور کنیم.

1. نسبتی از بودجه کلی بازاریابی خود را متعهد کنید

چگونه کار می کند

درصدی از بودجه بازاریابی دیجیتال (یا بودجه کلی بازاریابی) خود را برای سئو بر اساس میزان تکیه شما به ترافیک وب سایت برای ایجاد فروش کنار بگذارید. به عنوان مثال، یک تجارت الکترونیک ممکن است نیاز به هزینه بیشتری برای سئو داشته باشد.

آنچه باید در ذهن داشته باشید

تخصیص درصدی از بودجه بازاریابی شما یک محاسبه آسان است، اما نیازهای خاص سئوی شما را در نظر نمی گیرد.

2. یک مقدار دلار ثابت تعیین کنید

چگونه کار می کند

آیتم های ردیف بودجه بازاریابی خود را بررسی کنید و مقداری را که فکر می کنید می توانید برای سئو اختصاص دهید، تصمیم بگیرید.

آنچه باید در ذهن داشته باشید

اگر بودجه سئوی خود را صرفاً بر اساس آنچه تشخیص داده اید که می توانید نسبت به سایر فعالیت های بازاریابی خود بپردازید، ممکن است به این معنی باشد که برای دیدن نتایج معنادار از یک کمپین سئو هزینه کافی نمی کنید.

در یک تجزیه و تحلیل در مقیاس بزرگ از خدمات سئو، Backlinko یک ارتباط مستقیم بین هزینه و رضایت یافت.

داده‌ها نشان می‌دهد که کسانی که سئوی کم‌هزینه را انتخاب کرده‌اند، نسبت به کسانی که به‌طور کامل روی سئو به‌عنوان کانال بازاریابی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، رضایت کمتری دارند.

به یاد داشته باشید، آنچه برای سئو هزینه می کنید می تواند عملکرد کانال های بازاریابی دیگر را بهبود بخشد.

3. رقابت خود را مطابقت دهید

چگونه کار می کند

کسب‌وکارهایی که دارای رقبای هستند که کلمات کلیدی صنعت را هدف قرار می‌دهند، باید برای حفظ سهمی از ترافیک ارگانیک، بیشتر به SEO متعهد شوند. رتبه بندی موتورهای جستجوی موجود خود را با رقبای خود مقایسه کنید و هزینه فرصت از دست دادن مشتریان را برای آنها اندازه گیری کنید.

آنچه باید در ذهن داشته باشید

این رویکرد به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا باید سئو را اولویت بندی کنید یا خیر. گام بعدی تعیین بودجه سئو است که برای برتری از رقبای خود به آن نیاز دارید.

4. اهداف بازاریابی خود را در نظر بگیرید

چگونه کار می کند

قبل از تخصیص یک دلار خاص به آن خط در بودجه خود، در مورد اهداف SEO خود در زمینه اهداف بازاریابی گسترده تر خود فکر کنید.

آیا برای دستیابی به KPIهای کلیدی مانند سرنخ یا فروش به رشد ترافیک ارگانیک متکی هستید؟ یا آیا اهداف درآمدی خود را برآورده می کنید و به دنبال گسترش برای به دست آوردن دیده شدن و قدرت در صنعت خود هستید؟ اطمینان حاصل کنید که انتظارات داخلی درستی را برای سرمایه گذاری بازاریابی خود تنظیم کرده اید و مطمئن شوید که به اندازه کافی در کانال سرمایه گذاری کرده اید تا به نتایج مطلوب برسید.

آنچه باید در ذهن داشته باشید

برای هماهنگ کردن بودجه شما با اهدافتان نیاز به برنامه ریزی پیشرفته است، اما این تضمین می کند که وجوه شما به گونه ای توزیع شود که از اهداف شما پشتیبانی کند.

5. ارزش ترافیک ارگانیک یک رقیب را مقایسه کنید

چگونه کار می کند

از معیارها استفاده کنید تا عمیقاً به جزئیات بودجه خود برسید. ابزارهای پیچیده سئو می توانند به شما کمک کنند ترافیک ارگانیکی که رقبای شما از SERP دریافت می کنند را تخمین بزنید و می توانید از این رقم برای تعیین میزان بودجه برای سئو استفاده کنید تا بتوانید سهمی از آن ترافیک را به دست آورید.

مطالب پیشنهادی  Conversions API Gateway & AEM برای کاربران iOS14
تخمین ارزش جستجوی ارگانیک

با استفاده از ابزار بهینه‌سازی موتور جستجو مانند Ahrefs، SEMrush یا SearchMetrics، می‌توانید میزان ترافیک ارگانیک دریافتی رقبا را مشاهده کنید.

برای مثال، Ahrefs ترافیکی را که یک صفحه هدف ایجاد می‌کند، با جمع‌آوری داده‌های رتبه‌بندی کلمات کلیدی و نرخ‌های کلیک تخمینی تخمین می‌زند.

می توانید این معیار را بیشتر ببرید و ارزش دلاری را به ترافیک ارگانیک اضافه کنید.

  1. نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به سایت مورد نظر را تخمین بزنید. میانگین نرخ تبدیل برای سایت های تجارت الکترونیک در ایالات متحده حدود 2.63٪ است و بسته به صنعت متفاوت است.
  2. بر اساس دانش صنعت خود، میانگین ارزش این خریدها را تخمین بزنید.
  3. مقدار ترافیک ارگانیک را با ضرب کردن محاسبه کنید:

به عنوان مثال، اگر یک صفحه رقیب دارای ترافیک ارگانیک ماهانه 40000 بازدیدکننده، نرخ تبدیل 1% و میانگین خرید تخمینی 50 دلار باشد، ارزش صفحه 20000 دلار است.

آنچه باید در ذهن داشته باشید

این استراتژی بر برآورد متکی است، بنابراین خیلی دقیق نیست. با این حال، به طور مداوم استفاده می شود، کمک می کند تا به طور دقیق از پاداش های بالقوه بهبود رتبه موتور جستجو حمایت کنید. به عنوان مثال، اگر ترافیک ارگانیک سایت شما در حال حاضر 30000 دلار در ماه ارزش دارد، اما یک سایت با رتبه بالاتر ارزشی معادل 50000 دلار در ماه دارد، فرصتی وجود دارد که از طریق سئوی خوب اجرا شده، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهید.

شما می توانید از این ارقام برای تعیین اهداف افزایش ترافیک خود و تعیین میزان بودجه برای سئو برای دستیابی به آنها استفاده کنید.

6. ارزش طول عمر مشتری (CLTV) را در نظر بگیرید

چگونه کار می کند

مزایای ترافیک ارگانیک فراتر از خرید یکباره است، به خصوص اگر بر رضایت مشتری، حفظ و وفاداری به برند تمرکز کنید. این رویکرد ارزش یک صفحه وب را بر اساس ارزش طول عمر مشتری (CLTV) تعیین می کند، که مبلغی است که می توانید انتظار داشته باشید در طول رابطه خود از مشتری کسب کنید.

بودجه بندی برای سئو با استفاده از CLTV

فرض کنید کسب و کار شما یک صفحه وب دارد که هر ماه 10000 بازدیدکننده دارد. اگر 1٪ ​​بازدیدکنندگان را تبدیل کنید، به 100 مشتری در ماه می فروشید. اکنون، اگر ارزش طول عمر مشتری (CLTV) شما 3000 دلار باشد، ارزش صفحه وب شما در طول زمان 300000 دلار است.

شما می توانید از این رقم برای تعیین مبلغی برای سئو استفاده کنید. شاید شما بخواهید که استراتژی های سئوی شما ترافیک را تا 10 درصد افزایش دهد و 1000 بازدیدکننده دیگر در ماه ایجاد کند. با نرخ تبدیل 1٪، این ترافیک مستقیماً 10 مشتری جدید را به همراه می آورد و سرمایه گذاری های سئو شما 30000 دلار ارزش اضافی برای صفحه به ارمغان آورده است و بهبودهای مداوم CRO یا UX شما را تقویت می کند.

آنچه باید در ذهن داشته باشید

اگر نرخ تبدیل به سودآوری تلاش های سئوی شما تبدیل شود، با افزایش نرخ تبدیل وب سایت خود، تأثیرات نهایی را بهبود می بخشید.

برخی از این منابع را برای اطلاعات در مورد سئو و تبدیل بررسی کنید.

7. تعیین اثربخشی سئو در مقابل هزینه جستجوی پولی

چگونه کار می کند

شما همچنین می توانید سئو را در رابطه با هزینه تبلیغات پرداختی به ازای کلیک (PPC) با در نظر گرفتن اثربخشی هر استراتژی بازاریابی، بودجه بندی کنید.

مطالب پیشنهادی  آسیب پذیری پلاگین وردپرس ACF تا +2 میلیون سایت را تحت تأثیر قرار می دهد

به گفته Marketing Sherpa، اکثر شرکت ها بیشتر از SEO برای PPC هزینه می کنند. با این حال، سئو معمولاً دو برابر ترافیک بیشتری ایجاد می کند. تحقیقات نشان می دهد که به طور متوسط ​​53 درصد از ترافیک وب سایت توسط نتایج جستجوی ارگانیک ایجاد می شود، در حالی که جستجوی پولی حدود 15 درصد از ترافیک را ایجاد می کند.

اگر سئو به طور مؤثرتری بازدیدکنندگان را به سایت شما جذب می کند، بودجه بازاریابی دیجیتال خود را مجدداً تخصیص دهید تا بازتاب بیشتری از بازده سئو در سرمایه گذاری شما داشته باشد.

آنچه باید در ذهن داشته باشید

در حالی که PPC می تواند نتایج سریع ایجاد کند، پس از توقف اجرای تبلیغات، دید شما کاهش می یابد. از سوی دیگر، یک وب‌سایت بهینه‌شده که رتبه‌بندی خوبی دارد، می‌تواند شتاب بیشتری به دست آورد و در درازمدت به افزایش ترافیک ادامه دهد.

بسته به نیازهای تجاری خود، ممکن است بخواهید ترکیبی از SEO و PPC را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال خود در نظر بگیرید.

مقایسه جامع ما از SEO در مقابل PPC را بررسی کنید.

موردی برای افزایش بودجه سئوی شما

همانطور که شروع به بررسی اعداد و ارقام می کنید تا بفهمید چقدر باید برای سئو هزینه کنید، ممکن است به ارقام بالاتر از آنچه انتظار داشتید برسید. ممکن است ذینفعان بودجه شما متوجه نشوند که چرا این امر ضروری است، بنابراین در اینجا چند نکته مفید وجود دارد که می توانید به آنها توجه کنید.

SEO-Basement SEO نتایج قابل توجهی ارائه نمی دهد

ارتباطی بین هزینه سئو و رضایت وجود دارد. بکلینکو دریافت که مشتریانی که بالاتر از حد آستانه سرمایه گذاری کرده اند، در مقایسه با کسانی که کمتر هزینه می کنند، 53.3 درصد بیشتر احتمال دارد که «بسیار راضی» باشند. شما می خواهید با متخصصان سئو که در مورد موفقیت شما جدی هستند شریک شوید.

سئو در مقایسه با کانال های دیگر بسیار موثر است

به جای اینکه بودجه بازاریابی دیجیتال خود را بسیار ناچیز کنید، اولویت بندی کنید که آن پول را کجا خرج کنید تا بالاترین بازدهی داشته باشید.

در نظر بگیرید که:

  • جستجوی ارگانیک دارای میانگین نرخ تبدیل 5 درصدی است، بالاتر از بازاریابی ایمیلی (3.9 درصد)، جستجوی پولی (3.6 درصد) و رسانه های اجتماعی (1.9 درصد).
  • به گفته گوگل، کسب و کارها به ازای هر کلیک روی تبلیغات به طور متوسط ​​پنج کلیک روی نتایج جستجوی ارگانیک دریافت می کنند.
  • سئو 1000 درصد بیشتر از رسانه های اجتماعی ارگانیک بازدید کننده ایجاد می کند.

بگذارید اعداد صحبت کنند و بودجه خود را با در نظر گرفتن ROI نهایی و قابل مشاهده برای سهامداران خود برنامه ریزی کنید.

تغییرات حریم خصوصی بر تبلیغات آنلاین تأثیر می گذارد

رایج است که به جای سئو، به نفع نتایجی سریع به PPC می پردازیم. انواع اشکالات در این رویکرد وجود دارد (به بالا نگاه کنید: برنامه ریزی بودجه با در نظر گرفتن بازگشت سرمایه نهایی)، اما به موقع ترین اطلاعاتی که باید هنگام فکر کردن به بودجه 2023 خود در نظر داشته باشید، تأثیر مقررات حفظ حریم خصوصی در سراسر جهان است.

کوکی‌های شخص ثالث کاربران را هنگام بازدید از وب‌سایت‌های مختلف ردیابی می‌کنند و به بازاریابان کمک می‌کنند تا مخاطبان مناسبی را برای پاپ‌آپ‌ها و تبلیغات آنلاین هدف قرار دهند. گوگل و اپل به دلایل حفظ حریم خصوصی محدودیت هایی را بر روی کوکی های شخص ثالث اعمال می کنند، حرکتی که انتظار می رود اثربخشی استراتژی های تبلیغات دیجیتال مانند PPC را کاهش دهد.

در حالی که بازاریابانی که به کوکی‌های شخص ثالث متکی هستند باید تاکتیک‌های تبلیغاتی خود را زیر نظر داشته باشند، این تغییرات بر کوکی‌های شخص اولی که برای ردیابی مشتریان در سایت شما استفاده می‌شوند تأثیری نمی‌گذارد.

حتی در یک چشم انداز آنلاین در حال تغییر، سئو یک استراتژی دیجیتال قوی باقی می ماند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور