ما همیشه متوجه شدهایم که شرکتهای SaaS از نظر تلاشهای بازاریابی دیجیتال، مشتریان بسیار جالبی برای کار با آنها هستند. از آنجایی که مدلهای کسبوکار آنها اغلب با حاشیههای بالاتر همخوانی دارند، این به آنها امکان انعطافپذیری اهداف بازاریابی تهاجمیتر را میدهد. در طول سالها در Go Fish Digital، ما با تعداد زیادی از شرکتهای SaaS در تلاشهای PPC و SEO کار کردهایم، و اغلب واضح است که تیمهای آنها میخواهند از نظر جذب مشتری سریع حرکت کنند.
با دانستن اینکه این شرکتها بودجههای تبلیغاتی تهاجمی دارند، فکر میکنیم جالب است که نگاهی مبتنی بر داده به میزان هزینههای مارکهای SaaS برای این تلاشها بیندازیم. به هر حال، پلتفرمهایی مانند Google Ads کانالی را به مدیران بازاریابی و معاونان بازاریابی ارائه میکنند که بلافاصله برای ایجاد تقاضا و جذب کاربر ساخته شده است.
در حالی که نمیتوانیم به طور قطع بدانیم که این شرکتها چقدر برای تبلیغات پولی هزینه میکنند، ابزارهایی وجود دارند که به ما امکان میدهند هزینههای تبلیغاتی را تخمین بزنیم. SEMRush یک ارائه دهنده راه حل بازاریابی دیجیتال است (از قضا یک SaaS نیز در این مطالعه) که تخمین هایی از کلمات کلیدی تبلیغاتی، ترافیک و هزینه ها را ارائه می دهد. در حالی که این داده ها هرگز منعکس کننده هزینه دقیق تبلیغات برای این سایت ها نیستند، ما می توانیم از آن برای تقریبی هزینه های تبلیغات Google شرکت های موجود در این مجموعه داده استفاده کنیم.
در مورد نحوه جمع آوری داده ها بعداً به جزئیات بیشتری خواهم پرداخت. با این حال، اکنون بیایید به یافته هایی که مطالعه ما نشان داد تغییر دهیم.
هنگامی که به دادهها به طور کلی نگاه میکنیم، توانستیم دادههای جالبی در مورد میزان بازدید از این سایتها و هزینههای ترافیک سالانه برآورد شده پیدا کنیم:
- میانگین هزینه ترافیک سالانه: 1,311,768 دلار
- میانگین ترافیک سالانه: 177267 جلسه
- میانگین کلمات کلیدی ماهانه: 705
شرکت های مخارج برتر
اولین چیزی که میخواستیم تحلیل کنیم، شرکتهایی بود که صرفاً بیشترین هزینه را داشتند.
برخی از نتایج بلافاصله تعجب آور بودند. به عنوان مثال، ما انتظار نداشتیم که DocuSign را در 10 نتیجه برتر ببینیم یا شرکت هایی مانند WordStream (نرم افزار تبلیغاتی PPC) از نظر هزینه های تبلیغاتی گوگل از غول هایی مانند Salesforce پیشی بگیرند.
البته، با نگاهی به این فهرست، عمدتاً از شرکت های سهامی عام تشکیل شده است، بنابراین فکر کردیم منطقی است که این داده ها را به دو لیست مختلف تقسیم کنیم.
شرکت های سهامی عام
ابتدا داده ها را به شرکت های سهامی عام تقسیم کردیم. این نشان دهنده هزینه تخمینی یک وب سایت است که مستقیماً متعلق به یک نهاد شرکتی است که در NYSE معامله می شود:
Adobe در بالای لیست با توجه به موقعیت تجاری و مجموعه وسیعی از محصولات ارائه شده، شگفتانگیز نیست. با این حال، دیدن شرکتهای متمرکز تری مانند Bill.com و Freshworks که از نظر میزان هزینههایشان در سطح بالایی قرار دارند، چشمگشاتر بود.
شرکت های خصوصی
در مرحله بعد، شرکت های خصوصی را که به صورت عمومی معامله نمی شوند، جدا کردیم. این فقط سازمانهایی را نشان میدهد که مستقیماً عمومی نیستند و در نظر نمیگیرند که آیا آنها متعلق به یک نهاد بزرگتر هستند یا نه:
صنایع برتر بر اساس هزینه
یکی از جالبترین دیدگاهها در مورد دادهها، گروهبندی شرکتهای SaaS بر اساس صنعت و تجزیه و تحلیل سطوح تخمینی هزینههای Google Ads بود. پس از انجام این کار، ما توانستیم روندها را برای دسته های خاص ببینیم:
حداقل 4 شرکت در هر دسته در مجموعه داده یافت می شود
شگفتانگیزترین نکته از دادهها این است که فضای E-Signature چقدر رقابتی است. وقتی فهمیدیم که آنها بیش از 2 برابر به عنوان شرکت هایی در صنایع CRM یا خدمات مالی برای تبلیغات هزینه می کنند، شوکه شدیم. DocuSign، PandaDoc، و HelloSign همگی جزو 40 تبلیغکننده برتر Google در مجموعه دادهها هستند. اگر می خواهید از صنعتی بیاموزید که در آن تبلیغات پولی بیداد می کند.
محبوب ترین صنایع SaaS
برعکس، در اینجا می توانید میانگین هزینه تبلیغات گوگل را بر اساس محبوب ترین دسته ها مشاهده کنید: فناوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل، بازاریابی، رایانش ابری و منابع انسانی. توجه داشته باشید که چگونه “Cloud Computing” از نظر بودجه تبلیغاتی رقابتی ترین است.
با این حال، این نمودار واقعاً میانگین سطوح مخارج دستههای برتر را در مقایسه با محبوبترینها نشان میدهد:
سطوح هزینه رقبای خود را مرور کنید
در نهایت، ما فکر میکنیم یکی از بهترین موارد استفاده برای این دادهها، درک بهتر صنعت و رقبای فردی است. با این دادهها، حداقل دادههای معیاری در اختیار خواهید داشت تا ببینید در مقایسه با دیگرانی که در بازار شما رقابت میکنند، از نظر هزینههای بازاریابی دیجیتال در چه جایگاهی قرار دارید.
برای مشاهده لیست کامل شرکت هایی که تجزیه و تحلیل کردیم، می توانید به داده ها در اینجا دسترسی داشته باشید: SaaS Google Ads Spending Sheet
درباره داده ها
برای جمعآوری این دادهها، ما از Crunchbase برای ایجاد فهرست شرکتها از پایگاه دادهشان استفاده کردیم که آنها در زیر «SaaS» طبقهبندی کردند. همچنین، شرکتها و رقبای را نیز اضافه کردیم که میدانستیم مارکهای برجسته در صنعت SaaS هستند.
پس از ساخت لیست خود، ما توانستیم این شرکت ها را از طریق ابزار شخص ثالثی به نام SEMRush برای جمع آوری تخمین هایی از تعداد تخمینی کلمات کلیدی، ترافیک و هزینه اجرا کنیم. اکثر نمودارهای فوق از معیار “هزینه ترافیک” استفاده می کنند که شامل “میانگین تخمینی هزینه ماهانه برای رتبه بندی کلمات کلیدی فهرست شده در تبلیغات گوگل.ما سایتهایی را که دادههای Google Ads نداشتند را کنار گذاشتیم تا مطالعه را روی شرکتهایی متمرکز کنیم که تخمین زده میشد تبلیغ کنند.
البته محدودیت هایی برای مجموعه داده وجود دارد. این معیارهای هزینه تخمینی از هزینهها هستند که احتمالاً براساس موقعیت شرکت در نتایج Google Ads و CPC (هزینه به ازای هر کلیک) تخمینی یک جستجوی فردی است. همچنین، دادهها دارای سوگیری انتخابی از آنهایی هستند که میتوانستند از پایگاه داده Cruchbase صادر شوند و هر شرکت SaaS را منعکس نمیکند.
با این حال، من معتقدم که این دادهها برای برآورد میزان هزینههای شرکتهای SaaS و اینکه کدام صنایع با شدت بیشتری نسبت به سایرین تبلیغ میکنند بسیار مفید است. این می تواند منبعی برای شرکت ها برای درک بهتر رقبا و صنایع خود استفاده شود تا ایده ای از بودجه بازاریابی دیجیتال سایر بازیکنان SaaS بدست آورند.
اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید
*ضروری