روش شناسی
ما پرسیدیم 200 متخصص بازاریابی و فروش در سطح ارشد مستقر در ایالات متحده چگونه آنها در حال حاضر یا قصد دارند از هوش مصنوعی استفاده کنند. آنچه را آشکار کردند بیاموزید. بعلاوه، از رهبران WebFX Sr. بینش عملی برای کمپین های خود دریافت کنید!
این راز نیست – هوش مصنوعی (AI) توجه جهان را با پیشرفتهای فناوری به خود جلب کرده است که باعث ایجاد برنامههای کاربردی جدید شده است.
با پیش بینی درآمد بازار جهانی برای هوش مصنوعی در بازاریابی 107 میلیارد دلار در سالهای آینده، ما میخواستیم مستقیماً از بازاریابان بشنویم که چگونه هوش مصنوعی را در جریان کاری خود به کار میگیرند.
به خواندن ادامه دهید تا دادههای مربوط به نحوه استفاده بازاریابان از هوش مصنوعی – مزایای برتر، ابزارها، نگرانیهای هوش مصنوعی و موارد دیگر را کشف کنید!
خوراکی های کلیدی
- 50% بازاریابان از هوش مصنوعی برای کمپین ها استفاده می کنند
- 50% بازاریابان در مورد حفظ حریم خصوصی داده های هوش مصنوعی و اخلاقیات نگرانی هایی دارند
- 78% بازاریابان با شرکت هایی که از هوش مصنوعی برای شخصی سازی کمپین ها استفاده می کنند راحت هستند
- تحلیل داده ها بالاترین مورد استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی است
- ChatGPT یکی از پرکاربردترین ابزارهای هوش مصنوعی توسط متخصصان بازاریابی است
پذیرش هوش مصنوعی توسط بازاریابان
هوش مصنوعی – استفاده از سیستم های کامپیوتری برای انجام وظایفی که معمولاً به هوش انسانی نیاز دارند – مفهوم جدیدی نیست. چندین دهه است که وجود دارد.
اما پیشرفت ها در پردازش زبان طبیعی، چت بات ها و موارد دیگر این موضوع را در سال های اخیر به یک موضوع داغ به ویژه در بین بازاریابان تبدیل کرده اند. با این حال، چند درصد از بازاریابان به طور فعال از هوش مصنوعی برای کمپین های خود استفاده می کنند؟
برای درک بهتر نرخ پذیرش هوش مصنوعی، از 200 بازاریاب پرسیدیم که آیا در حال حاضر از هوش مصنوعی در استراتژی های بازاریابی خود استفاده می کنند یا پیش بینی می کنند.
نتایج:
جای تعجب نیست، نیمی از بازاریابان بررسیشده در حال حاضر از هوش مصنوعی برای استراتژیهای بازاریابی خود استفاده میکنند، در حالی که فقط 9.5٪ می گویند قصد استفاده از هوش مصنوعی را ندارند.
این یعنی چی؟
اگر هوش مصنوعی بخشی از زرادخانه بازاریابی شما نباشد، فرصت ارزشمندی را از دست داده اید.
مزایای هوش مصنوعی (حتی در اوایل) به قدری گسترده است که بازاریابان تقریباً مطمئناً می توانند راهی برای انجام کاری در جریان کاری خود به طور مؤثرتری پیدا کنند.
خواه کمک به کدنویسی، ویرایش رسانه، یا تجزیه و تحلیل مجموعه داده های پیچیده باشد، ما مزایای بی شماری از یکپارچه سازی هوش مصنوعی برای رقابتی نگه داشتن بازاریابی و مرتبط با مخاطبان خود و در عین حال ساده سازی عملکردهای تجاری را می بینیم.
تروین شیری، معاون توسعه تجارت WebFX
داده ی منبع:
بیاموزید که چگونه هوش مصنوعی می تواند به کسب و کار شما مزیت رقابتی بدهد
مزایای برتر هوش مصنوعی برای بازاریابی
صحبت از مزایای هوش مصنوعی – ما از همان بازاریابان خواستیم که مزایای برتر استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی را به اشتراک بگذارند.
در اینجا 10 مزیت برتری که آنها گزارش کردند، به ترتیب اهمیت رتبه بندی شده اند:
این یعنی چی؟
سریع تحلیل داده ها در صدر فهرست مزایای هوش مصنوعی قرار گرفت و از ارزش استفاده از هوش مصنوعی برای ساده کردن وظایف بازاریابی پیچیده و به دست آوردن بینش های عملی که می توانید برای شخصی سازی بهتر، هدف گذاری و در نهایت تبدیل های بیشتر استفاده کنید، صحبت می کند.
اغلب، سختترین بخش دریافت پاسخ صحیح از دادههایتان، سر و کار داشتن با همه چیزهای کثیف مانند سازماندهی، تمیز کردن و نمایش آن است. درخواست از هوش مصنوعی برای انجام این کار می تواند باعث صرفه جویی در زمان شود!
اما، نکته اینجاست: در وهله اول، خود داده ها باید خوب باشند. کار دستی برای گرفتن داده های مغرضانه، گمشده یا نادرست بسیار مهم است. بازاریابان باید مراقب باشند که بیش از حد به هوش مصنوعی اعتماد نکنند و بدانند چه زمانی باید وارد عمل شوند تا صحت تجزیه و تحلیل داده های خود را تأیید کنند.
دن شفر، مدیر عملیات بازاریابی WebFX
داده ی منبع:
مزایای برتر هوش مصنوعی، رتبه بندی شده:
- توانایی تجزیه و تحلیل سریع داده ها
- خودکارسازی فرآیندهای بازاریابی
- افزایش شخصی سازی و تجربه کاربری
- بهبود تصمیم گیری
- تبلیغات هدفمندتر
- بینش بهتر در مورد رفتار مشتری
- تولید سرنخ با کارایی بیشتر
- افزایش وفاداری مشتری
- افزایش تعامل با مشتری
- بهینه سازی کمپین ها برای بازگشت سرمایه بهتر
خدمات فعال سازی داده از WebFX را کاوش کنید
موارد استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی
در مرحله بعد، ما در موارد خاص استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی کمی عمیق تر بررسی کردیم – در اینجا درصد بازاریابانی که از هوش مصنوعی برای هر استراتژی استفاده می کنند، آمده است.
این یعنی چی؟
مجدداً، تجزیه و تحلیل داده ها به بالای لیست صعود کرد. با این حال، پاسخدهندگان موارد استفاده از هوش مصنوعی را به اشتراک گذاشتند، از ایجاد محتوا و پشتیبانی مشتری گرفته تا شخصیسازی کمپین و پیشبینی رفتار مصرفکننده.
مانند تروین اشاره کرد، هوش مصنوعی واقعاً طیف گسترده ای از مزایای را دارد شرکت ها در هر صنعتی. بنابراین، وقتی صحبت از شروع کار با هوش مصنوعی می شود، او اضافه کرد:
من به بازاریابان توصیه می کنم که با هوش مصنوعی بازی کنند تا بفهمند که چه نقطه شیرینی برای آنها خوب است. مهارتهایی که در آنها هوش مصنوعی میتواند پشتیبانی کند، کدامند؟ برخی از کارهای خسته کننده که می توانند از طریق هوش مصنوعی خودکار یا تجزیه و تحلیل شوند چیست؟
ما تمایل داریم به روندهای جدید به عنوان “همه درون” یا “همه بیرون” نگاه کنیم، اما من فکر میکنم حوزههای خاکستری زیادی در هوش مصنوعی وجود دارد که میتوانید از آن برای تکمیل تمام تلاشهای بازاریابی مبتنی بر انسان و تمرکز بر مردم استفاده کنید. همه ما در حال کار هستیم مطمئناً اکنون فرصتهایی برای پیروزیهای سریع وجود دارد و شاید حتی در ادامه راه فرصتهای بیشتری وجود دارد!
داده ی منبع:
ابزارهای برتر هوش مصنوعی برای بازاریابی
در مرحله بعد، ما به ابزارهای برتر هوش مصنوعی در زرادخانه بازاریابان خود دست یافتیم.
تا به حال، ChatGPT بیشترین گزارششدهترین ابزار بود 34.5٪ پاسخ دهندگانی که ادعا می کنند این بخشی از جریان کاری آنهاست.
دیگر اشارههای ابزار، به تفکیک دستهبندی، عبارتند از:
محتوا:
پشتیبانی مشتری/چت:
تحلیل داده ها:
طرح:
عمومی/سایر:
سئو:
این یعنی چی؟
جالب اینکه، ابزارهای محتوای هوش مصنوعی علیرغم گزارش بازاریابان تجزیه و تحلیل داده ها به عنوان یک مورد استفاده برتر از هوش مصنوعی، بیشترین تذکر را دریافت کرد، که شاید نشان دهنده شکاف در پذیرش ابزارهای هوش مصنوعی برای عملکردهای بازاریابی پیشرفته تر باشد.
همانطور که از داده ها می بینیم، ابزارهای محتوای هوش مصنوعی به راحتی در جریان کار شما ادغام می شوند و می توانند به همه چیز، از تحقیق گرفته تا طرح و نوشتن کپی وب سایت کمک کنند. پیشرفتها در پردازش زبان طبیعی بسیاری از ابزارهای محتوا را نیز به منصه ظهور رسانده است.
ChatGPT و سایر LLM ها ابزارهای باورنکردنی هستند که به تیم های بازاریابی اجازه می دهند کمپین های بهتری ایجاد کنند که نتایج را بهبود می بخشد.
ما تازه در ابتدای درک موارد استفاده بالقوه هستیم، اما برخی از بزرگترین پیروزیها تا کنون در استراتژیهای محتوای پشتیبانی شده با هوش مصنوعی بودهاند. هوش مصنوعی می تواند به ما کمک کند دیدگاه هایی را کشف کنیم که نیازهای مشتریان را به طور کامل برآورده می کند و بازاریابان انسانی می توانند این بینش ها را اجرا کنند.
کریس وارنر، مشاور ارشد WebFX، نوآوری نتایج
به خاطر داشته باشید، با این حال، برای برجسته کردن محتوای خود به صورت آنلاین (و رتبه بندی در نتایج جستجو)، باید دیدگاهی تازه و منحصر به فرد را خارج از متن عمومی و تولید شده توسط هوش مصنوعی قرار دهید.
بهعنوان یک خواننده و نویسنده مادامالعمر، من همچنان به ارزش صلاحدید، تفکر انتقادی و خلاقیت انسان در مورد کلام نوشتاری اعتقاد دارم، و معتقدم هرگز نمیتوان این چیزها را به طور کامل با هوش مصنوعی جایگزین کرد.
با این حال، راههای بسیار خوبی وجود دارد که هوش مصنوعی میتواند فرآیند نوشتن را با کمک به شناسایی گرایشها یا جمعآوری اطلاعاتی که روند تحقیق را سرعت میبخشد، تقویت کند.
آدرین ولتر، مدیر رسانه های کسب شده WebFX
درباره خدمات بازاریابی محتوا از WebFX بیشتر بیاموزید
نگرانی در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی
اگرچه هوش مصنوعی مزایای زیادی را برای بازاریابان فراهم می کند، آنها همچنین به نگرانی هایی در مورد استفاده از هوش مصنوعی اشاره کردند. حریم خصوصی داده ها و اخلاق در صدر فهرست
این یعنی چی؟
همانطور که داده ها نشان می دهد، حفظ حریم خصوصی داده ها یکی از مهمترین نگرانی های گزارش شده در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی است. به خصوص در دوران به روز رسانی های ردیابی شخص ثالث گوگل و حفاظت از حریم خصوصی ایمیل اپل، مردم از نحوه جمع آوری و استفاده از داده های آنها در کمپین های بازاریابی آگاهی بیشتری دارند.
با توجه به سوگیری های احتمالی محتوای هوش مصنوعی، آدرین به اشتراک گذاشته شده است:
بزرگترین نگرانی من در اینجا این است که این فناوری مبتنی بر اجماع است، بنابراین ممکن است سوگیریها پدیدار شوند، و حتی زمانی که اطلاعات تماماً واقعی باشد، میتواند حس بازگرداندن همه چیز را بدون افزودن چیز جدیدی ایجاد کند.
بنابراین این وظیفه انسان است که ماشین را کنترل میکند، حقیقت را بررسی کند، ارتباطات الهامگرفته ایجاد کند و حس اصالت و ارزشی را که منحصراً انسانی است، حفظ کند.
داده ی منبع:
درک هوش مصنوعی برای بازاریابی شخصی – ترسناک یا مفید؟
با توجه به اینکه بازاریابان از حفظ حریم خصوصی داده ها به عنوان یک نگرانی اصلی یاد می کنند، ما می خواستیم بدانیم – آیا آنها با سایر شرکت ها که از هوش مصنوعی استفاده می کنند تا با کمپین های سفارشی به آنها دسترسی پیدا کنند، راحت هستند؟
طبق نظر اکثریت قاطع، بله.
این یعنی چی؟
در حالی که هوش مصنوعی جایگزینی برای اتصالات معتبر نیست، فرآیند دستیابی و تعامل با مخاطبان هدف شما را آسانتر میکند و به شما کمک میکند تا روابط پایدارتری ایجاد کنید که باعث خریدهای تکراری شود.
عظیم 77 درصد از مصرف کنندگان برای برندهایی که تجربیات شخصی ارائه می دهند، انتخاب کنید، توصیه کنید و هزینه بیشتری بپردازید. بنابراین، استفاده از هوش مصنوعی برای شخصیسازی کمپینهای شما مزیت بزرگی را به همراه دارد.
با این حال، حفظ عنصر “انسانی” برند خود برای ایجاد روابطی که باعث تقویت آن می شود، همچنان مهم است مشتریان وفادار و خوشحال.
ما با یک توصیه از تروین:
بازاریابی در واقع ایجاد ارتباط با مردم است و ارتباط فرد به فرد و روح در بازاریابی چیزی است که هوش مصنوعی نمی تواند به طور کامل جایگزین آن شود. اما من فرصت هایی را می بینم که به کارآمدتر کردن فرآیند ایجاد این ارتباطات کمک می کند.
داده ی منبع:
کمپین های بازاریابی خود را با بینش هوش مصنوعی و مشاوره تخصصی WebFX ارتقا دهید
همانطور که دادهها نشان میدهند، هوش مصنوعی مجموعهای از کاربردهای عملی برای سادهسازی کمپینها و افزایش نتایج دارد.
اگر در حال حاضر از هوش مصنوعی برای بازاریابی خود استفاده نمی کنید، منتظر چه چیزی هستید؟ ما داریم 500+ کارشناسان آماده کمک هستند!
ما را بررسی کنید راه حل های AI سفارشی، با بینش های ما کامل می شود مجموعه فناوری MarketingCloudFX (انحصاری برای مشتریان WebFX)، و با ما ارتباط برقرار کنید برای یادگیری بیشتر!