آنها چه هستند و چگونه آنها را پیدا کنیم

در سال 2018، گوگل بینش های شگفت انگیزی را در مورد اینکه چگونه جستجوی آنلاین نحوه تفکر بازاریابان در مورد مفاهیم بازاریابی سنتی را به چالش می کشد منتشر کرد. و به طور خاص، چگونه قیف فروش کلاسیک کمتر خطی شده است زیرا مشتریان از موتورهای جستجو برای جایگزینی بین پرسیدن سؤالات دقیق و تحقیق در مورد موضوعات گسترده استفاده می کنند.

به‌عنوان بازاریاب دیجیتال، می‌دانیم که اگر با تغییر تقاضای مخاطبان سازگار نباشیم، بازده تلاش‌های خود را کاهش خواهیم داد. با درک هدف جستجو و استفاده از کلمات کلیدی با هدف بالا، می‌توانیم نیازهای مشتریان را پیش‌بینی کنیم و ارزش بیشتری را در حین جستجو در مسیر سفر مشتری منحصر به فرد خود در گوگل ارائه کنیم.

درک هدف جستجو

هدف جستجو (یا هدف کاربر) است چرا شخصی یک جستجوی موتور جستجو انجام می دهد. این همان چیزی است که مشتری هنگام جستجوی چیزی به صورت آنلاین قصد پیدا کردن آن را دارد.

تعیین هدف کلمه کلیدی اغلب شبیه تلاش برای خواندن ذهن مشتری است. اما با درک انواع هدف جستجو و زبانی که افراد در مرحله بررسی نهایی استفاده می کنند، می توانید تاکتیک های بازاریابی خود را بهتر با نیازهای مشتریان خود هماهنگ کنید.

چهار دسته از هدف جستجو وجود دارد، اگرچه احتمالاً با کلمات کلیدی برخورد خواهید کرد که زبان را از چندین دسته ترکیب می کنند.

  1. اطلاعاتی. جستجوگران به دنبال یک اطلاعات خاص یا پاسخ به یک سوال هستند. این گسترده ترین دسته کلمات کلیدی است. کی، چی، کی، کجا، چرا و غیره
  2. ناوبری. جستجوگران در حال تحقیق در مورد مشاغل محلی یا تلاش برای یافتن یک صفحه وب خاص هستند. مسیرها به [place]، [place] ساعات کاری فروشگاه، [business type] نزدیک من، [site] وارد شدن، [company] شماره خدمات مشتری و غیره
  3. تحقیق تجاری قبل از تصمیم گیری برای خرید، جستجوگران گزینه های خود را مقایسه می کنند. بررسی از [product]، بهترین [products in a category]، [brand A] در مقابل. [brand B]، و غیره.
  4. معامله ای. جستجوگران در انتهای قیف فروش هستند و آماده تعهد هستند. خرید کنید [product]، قیمت از [product]، گرفتن یک [product]، کد کوپن برای [product]، و غیره.

کلمه کلیدی با هدف بالا چیست؟

هنگامی که ما از اصطلاح “مقصد بالا” استفاده می کنیم، به کلمات کلیدی اشاره می کنیم که به وضوح نشان می دهد مشتری آماده خرید است یا در مراحل نهایی تصمیم گیری بین محصولات است. تجاری و معاملاتی کلمات کلیدی معمولاً بالاترین هدف را دارند.

در اینجا چند نمونه از کلمات کلیدی با هدف بالا آورده شده است:

  • «درخشش در تاریکی بند کفش بخرید»
  • “بهترین مارک های غذای سگ ارشد”
  • “ahrefs vs hubspot”
  • “قیمت نیروی فروش”

در بسیاری از موارد، کلمات کلیدی دم بلند قوی ترین هدف را دارند زیرا مشتریان به دنبال مارک های خاص یا محصولات با ویژگی های خاص هستند. هنگامی که مشتری جزئیات زیادی را در یک پرس و جو وارد می کند، معمولاً نشان می دهد که مراحل تحقیق و آگاهی قیف فروش را پشت سر گذاشته و به تصمیم گیری برای فروش نزدیک تر است. به عنوان مثال، تفاوت بین «بهترین غذاهای سگ» و «بهترین غذاهای ارگانیک سگ سالمندان برای نژادهای بزرگ» را در نظر بگیرید.

نحوه یافتن کلمات کلیدی با هدف بالا

1. مانند مشتریان خود فکر کنید.

کشف کلمات کلیدی با هدف بالا مستلزم بینش در مورد نحوه تفکر مخاطبان و سؤالاتی است که هنگام یادگیری در مورد جایگاه شما دارند. پیشنهاد می کنم به عنوان یک مشتری بالقوه که از برند شما آگاه نیست، نقش آفرینی کنید. چه سوالاتی می پرسید؟ برای یافتن راه حلی برای نیازهای خود چه نوع تحقیقی انجام می دهید؟ این باید به ایجاد یک نقطه شروع برای تحقیق کلمات کلیدی کمک کند.

در صورت امکان، پیشنهاد می‌کنم قبل از انتخاب شرکت شما، با تیم فروش خود مشورت کنید تا در مورد فرآیند جذب مشتری و ویژگی‌هایی که مشتریان در یک شرکت جستجو می‌کردند مطلع شوید. آیا آنها شما را به این دلیل انتخاب کردند که محصول یا خدمات خاصی را ارائه می دهید که هیچ رقیبی انجام نمی دهد؟ چه شرکت های دیگری را در نظر داشتند؟ آنها چگونه در مورد شرکت شما یاد گرفتند؟ یافتن این پاسخ ها می تواند به شما در مهندسی معکوس سفر مشتری کمک کند.

مطالب پیشنهادی  Evoland، Titan Quest، 3D EARTH PRO، و موارد دیگر

این پاسخ ها را در گوگل جستجو کنید تا در مورد نوع محتوای موجود و اینکه با چه کسانی رقابت خواهید کرد بیشتر بدانید. از این اطلاعات در طول تحقیق کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

2. کلمات کلیدی با هدف بالا را از طریق تحقیق کلمات کلیدی شناسایی کنید.

شما می توانید فرآیند تحقیق کلمه کلیدی معمولی خود را برای کشف کلمات کلیدی با هدف بالا سفارشی کنید. به خاطر داشته باشید که کلمات طولانی و با هدف بالا ممکن است حجم جستجوی کمتری نسبت به آنچه شما به آن عادت دارید داشته باشند – اما حجم جستجوی کم لزوماً با کیفیت پایین برابر نیست.

با یک کلمه کلیدی گسترده شروع کنید، سپس نتایج مرتبط را محدود کنید. به عنوان مثال، بیایید از Ahrefs Keyword Explorer برای یافتن کلمات کلیدی با هدف بالا در مورد دانه های قهوه استفاده کنیم. با استفاده از “دانه های قهوه” به عنوان دانه، می توانیم نتایج تمام عبارات کلیدی و سوالات حاوی “دانه های قهوه” را مشاهده کنیم.

سپس، می توانیم از Keyword Explorer استفاده کنیم عبارتند از عملکردی برای فیلتر کردن دستی آن نتایج به‌گونه‌ای که شامل عباراتی باشد که هم شامل seed ما و هم هر عبارات ویژه‌ای که انتخاب می‌کنیم، مانند «بهترین»، «خرید»، «چگونه»، «نزدیک من» و غیره.

اسکرین شات از فرآیند فیلتر کردن ابزار تحقیق کلمه کلیدی Ahrefs با جستجوی کلمات کلیدی از جمله بهترین، خرید، چگونگی یا نزدیک به من، برای فایل‌های کلیدواژه‌های با هدف بالا فایل‌گذاری می‌شود.

جستجوی خود را برای در نظر گرفتن کلمات کلیدی که مقوله‌های هدف متفاوتی دارند، گسترش دهید. خود را به کلمات کلیدی با اهداف کاملا تجاری یا معاملاتی محدود نکنید. در حالت ایده آل، سعی کنید مشتریان را در تمام مراحل قیف فروش جذب کنید، از جمله آنهایی که هنوز در مراحل تحقیقات اولیه هستند.

به جستجوی مرتبط و پیشنهادات تکمیل خودکار نگاه کنید. در SERP برای یک کلمه کلیدی، به سؤالات یا اصطلاحات Google در کادر “People also ask” یا کادر جستجوی مرتبط در پایین صفحه نگاه کنید. این نتایج می تواند با ارائه ایده های مرتبط با معنایی برای کلمات کلیدی به شما کمک کند.

3. یک تم کلمه کلیدی ایجاد کنید.

توصیه می‌کنم هنگام برنامه‌ریزی محتوای پرمحتوا خود، مضامین کلیدواژه ایجاد کنید. مضامین کلیدواژه گروه‌بندی عبارات مرتبط با معنایی هستند که همگی هدف جستجوی یکسانی دارند.

برای مثال، فهرست تم کلیدواژه برای صفحه دستور پخت کیک شکلاتی ممکن است شامل عباراتی مانند «دستور پخت کیک شکلاتی»، «ساخت کیک شکلاتی»، «نحوه پخت کیک شکلاتی» و «مراحل پخت کیک شکلاتی» باشد. افرادی که این عبارات را جستجو می کنند، هدف نهایی یکسانی دارند، حتی اگر ممکن است عبارت های جستجوی خود را کمی متفاوت بیان کنند.

بهینه سازی برای اصطلاحات مرتبط با معنایی به صفحه شما شانس بیشتری برای دسترسی به افراد بیشتری می دهد و در عین حال روی یک موضوع واحد متمرکز می شود. راهنمای ما در مورد مضامین کلمات کلیدی را برای نکاتی در مورد کشف این تغییرات بخوانید.

اگر نتوانید کلمات کلیدی با هدف بالا پیدا کنید چه؟

گاهی اوقات در طول تحقیق کلمات کلیدی، کلمات کلیدی مرتبطی را پیدا می کنید که دشواری کلمات کلیدی فوق العاده بالایی دارند. اغلب، این SERP ها با نام های بزرگ پر می شوند. هنگام رقابت در SERP در برابر غول‌هایی مانند آمازون، توصیه می‌کنم یک کلمه کلیدی مرتبط با مشکل کلمه کلیدی کمتر را در صفحه وبلاگ هدف قرار دهید و سپس با استفاده از کلمه کلیدی با هدف بالا به عنوان متن لنگر به صفحه با مشکل بالاتر پیوند دهید.

مطالب پیشنهادی  Pixel 7 / 7 Pro را از کجا بخریم، Pixel Watch را برای بهترین معاملات

به عنوان مثال، برای کلمه کلیدی «خرید صندلی»، به جای رقابت با Amazon، Wayfair و Overstock برای آن عبارت، «سبک صندلی های اتاق ناهارخوری» را با یک پست وبلاگ اطلاعاتی هدف قرار دهید. سپس جمله ای مانند «وقتی به دنبال خرید صندلی برای اتاق خود هستید» را در پست وبلاگ قرار دهید و «خرید صندلی» را به صفحه محصول خود پیوند دهید.

بهینه سازی یا ایجاد محتوا پیرامون کلمات کلیدی با هدف بالا

شما کلمات کلیدی خود را دارید و هدف آنها را درک می کنید – حالا چه؟ بیایید در مورد استفاده از آن کلمات کلیدی صحبت کنیم.

مرحله 1. صفحاتی را با هدف جستجو و محتوای مناسب پیدا کنید.

شما تحقیق را انجام داده اید و یک موضوع کلیدواژه ایجاد کرده اید. اکنون زمان آن است که آن کلمات کلیدی را با صفحات موجود در سایت خود مطابقت دهید یا تعیین کنید که آیا نیاز به ایجاد محتوای جدید دارید یا خیر.

اگر سایت شما از قبل صفحاتی دارد که به طور منطقی با کلمات کلیدی جدید شما مطابقت دارند، توصیه می کنم راهنمای ما برای بهینه سازی محتوای موجود را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه آنها را به حداکثر پتانسیل خود برسانید.

اگر به دنبال ایجاد صفحات جدید هستید، باید تعیین کنید که این صفحات در چه مکان هایی با معماری کلی سایت شما قرار می گیرند و از نزدیک بررسی کنید که رقبا چه چیزی را به کاربران ارائه می دهند. ما این فرآیند را در بخش های زیر بیشتر بررسی خواهیم کرد.

توجه داشته باشید: گاهی اوقات ممکن است صفحاتی با کلمات کلیدی مشابه داشته باشید. با این حال، تا زمانی که هدف جستجو متفاوت است، نباید هیچ کلمه کلیدی آدمخواری وجود داشته باشد.

مرحله 2. رتبه بندی صفحات در نقاط برتر برای کلمه کلیدی مورد نظر خود را تجزیه و تحلیل کنید.

یک حسابرسی رقابتی سریع از کلمات کلیدی هدف شما نشان می دهد که مشتریان بالقوه در حال حاضر چه ارزشی را هنگام انجام جستجوهای خود دریافت می کنند. هنگامی که به نتایج جستجوی موجود نگاه می کنید، این سوالات را از خود بپرسید:

  • چه نوع صفحاتی را بیشتر می بینید؟ (پست های وبلاگ، صفحات محصول، صفحات بررسی و غیره)
  • اهداف این صفحات چیست؟ آیا آنها با هدف جستجوی کلمه کلیدی مطابقت دارند؟ (خرید محصول، برنامه قرار ملاقات، ثبت نام در حساب کاربری و غیره)
  • آیا طول کپی صفحه شما با این صفحات مطابقت دارد؟ آیا صفحه شما برای رسیدن به برابری رقابتی نیاز به نسخه بیشتری دارد یا باید آن را کوتاه کرد؟
  • چه ارزشی می توانید ارائه دهید که شما را از رقبا متمایز کند؟ آیا شکاف دانش یا فرصت های از دست رفته ای وجود دارد که صفحه شما می تواند پر کند؟ چه کاری می توانید بهتر از رقابت انجام دهید؟

مرحله 3. مطمئن شوید که کپی صفحه با هدف جستجو مطابقت دارد.

چه در حال ویرایش یک صفحه موجود باشید یا محتوای تازه، هدف جستجو باید نیروی محرکه پشت هر خط و تصمیم خلاقانه باشد. اکنون زمان آن است که بر روی نیازهای مشتریان خود تمرکز لیزری داشته باشید. اگر به دنبال این کلمه کلیدی بودید، آیا این صفحه به تمام سوالات شما پاسخ می دهد یا نیازهای شما را برآورده می کند؟ آیا هر چیزی که یک مشتری برای تصمیم گیری نیاز دارد را فراهم می کند؟

اگر در تلاش برای افزودن ارزش متقاعد کننده بیشتر به صفحه خود هستید، در اینجا چند پیشنهاد برای محتوا وجود دارد:

  • بخش سؤالات متداول که پیش بینی می کند مشتری چه چیز دیگری ممکن است بخواهد در مورد آن بیاموزد
  • پیوندهایی به دموها یا نسخه های آزمایشی رایگان
  • منابع، راهنماها یا کتاب های الکترونیکی رایگان قابل دانلود
  • صفحات مرتبط را توصیه کنید
  • یک چت بات یا خط خدمات مشتری که در آن مشتریان می توانند سوالات بیشتری بپرسند
مطالب پیشنهادی  Oppo Watch 3 در رندرها و تصاویر زنده فاش شد

به خاطر داشته باشید که این محتوا نباید مانع خرید مشتری شود یا او را از هدف نهایی خود منحرف کند.

مرحله 4. کلمات کلیدی را به عنوان و ابرداده اضافه کنید.

علاوه بر کارکردن کلمات کلیدی با هدف بالا در متن اصلی صفحه، در صورت لزوم، عبارات هدف خود را به این نقاط اضافه کنید:

  • عنوان صفحه
  • آدرس صفحه
  • توضیحات متا
  • عنوان H1
  • متن جایگزین تصویر

به یاد داشته باشید که از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید. کلمات کلیدی را به طور طبیعی در سراسر کپی صفحه ترکیب کنید، و فقط در مواردی که منطقی و مرتبط هستند، عباراتی را درج کنید.

مرحله 5. پیوندهای داخلی ایجاد کنید که ترافیک را به صفحه شما نشان می دهد.

لینک های داخلی بازدیدکنندگان و ربات ها را از صفحه ای به صفحه دیگر سایت شما جذب می کنند. یک سیستم قوی از پیوندهای داخلی به طور طبیعی افراد را به کاوش در صفحات مرتبط دعوت می کند و در عین حال به ربات ها کمک می کند تا آناتومی سایت شما را بهتر درک کنند.

همانطور که صفحات جدید را منتشر می کنید یا محتوای موجود را به روز می کنید، چند لحظه وقت بگذارید و پیوندهای داخلی را که به این محتوای تازه اشاره می کنند قرار دهید. در اینجا چند نقطه پیشنهادی برای پیوند داخلی وجود دارد:

  • منوهای ناوبری (سربرگ / پاورقی)
  • عناصر محتوای پیشنهادی «کاوش بیشتر».
  • وبلاگ/اخبار یا صفحات مرکز دسته بندی محصول
  • پیوندها در کپی بدنه صفحات دیگر

نکته: من توصیه می کنم در صورت امکان از کلمه کلیدی با هدف بالا به عنوان متن لنگر استفاده کنید. متن لنگر توصیفی به ربات‌های جستجو می‌گوید که صفحه پیوند شده در مورد چیست، که می‌تواند بر نحوه نمایش صفحات در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) تأثیر بگذارد.

مرحله 6. از گوگل بخواهید که صفحه را از طریق ابزار بازرسی URL دوباره بخزد.

پس از انتشار مجدد یک صفحه، مدتی طول می کشد تا گوگل آن صفحه را دوباره بررسی کند و فهرست آن را متناسب با آن به روز کند. هنگامی که بهینه سازی یک محتوای موجود را به پایان رساندید، از ابزار بازرسی URL برای سرعت بخشیدن به روند با درخواست دستی یک صفحه برای خزیدن مجدد استفاده کنید.

مرحله 7. یک استراتژی لینک سازی ایجاد کنید.

یک کمپین موثر سئو پس از زدن «انتشار» در یک صفحه پایان نمی‌یابد – بلکه باید شامل یک استراتژی برای ایجاد بک لینک در خارج از سایت نیز باشد. یک بک لینک از یک سایت شخص ثالث به صفحه شما قدرت الگوریتمی می دهد و می تواند به عنوان یک منبع ضروری برای ترافیک ارجاع عمل کند.

استراتژی محتوای شما باید به طور ایده آل شامل فضایی برای ایجاد لینک برای صفحات جدید و موجود باشد. راهنمای ما برای ساخت لینک را برای ایده هایی در مورد چگونگی به دست آوردن بک لینک بخوانید.

خدمات تحقیق کلمات کلیدی برای افزایش دید جستجوی شما

استفاده از کلمات کلیدی با هدف بالا می تواند به شما کمک کند در بحرانی ترین مراحل سفر خرید مشتریان به آنها دسترسی پیدا کنید. کشف این کلمات کلیدی قدرتمند می تواند چالش برانگیز باشد، به همین دلیل است که کمک یک متخصص سئو می تواند گامی مهم در رقابت ایجاد کند.

درباره اینکه چگونه خدمات تحقیق کلمات کلیدی ما می تواند عملکرد SEO شما را بهبود بخشد، بیشتر بیاموزید. امروز یک مشاوره رایگان سئو را برنامه ریزی کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور