هزینه های پنهان عدم انجام سئو


PPC برای ایجاد آگاهی و اعتبار برند کافی نیست. اگر خواهان موفقیت پایدار در SERP هستید، به SEO نیاز دارید.


ممکن است تعجب کنید که چرا وقتی می توانید کسب و کار خود را به روش های دیگر تبلیغ کنید، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) اهمیت دارد. آیا وقتی می توانید تبلیغات PPC را اجرا کنید، در رسانه های اجتماعی پست کنید و ایمیل های بازاریابی ارسال کنید، واقعاً به ترافیک ارگانیک نیاز دارید؟ بر اساس نتایجی که در ویکتوریوس دیدم، باید بگویم بله.

در اینجا دلیل آن است: شما می توانید بدون سرمایه گذاری در بهینه سازی موتورهای جستجو به برخی از مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید، اما واقعیت این است که 86 درصد از مصرف کنندگان هنوز فکر می کنند موتورهای جستجو موثرترین راه برای پاسخ به سؤالات آنها هستند. اگر هنگام مقایسه محصولات، انتخاب خدمات یا خرید در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ظاهر نمی‌شوید، رقبای شما این کار را انجام می‌دهند – و آنها از ربودن سرنخ‌های شما خوشحال می‌شوند.

در زیر، در مورد اهمیت سئو و اینکه چرا نادیده گرفتن جستجوی ارگانیک می تواند کسب و کار شما را در زمانی که پتانسیل پیشرفت داشته باشد، به پایین بکشد، به اشتراک خواهم گذاشت.

1. گم شدن در SERP

اینترنت مملو از محتوا است – آن را به عنوان یک جنگل دیجیتالی در نظر بگیرید که به راحتی می توان در آن گم شد. به همین دلیل است که بسیاری از مردم از موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات استفاده می کنند. اگر سایت شما برای رتبه‌بندی خوب بهینه‌سازی شده باشد، گوگل می‌تواند کاربران را مستقیماً به خانه شما هدایت کند. بدون سئو، احتمالاً در رتبه بندی سقوط خواهید کرد و از دید خارج خواهید شد. حتی ممکن است صفحاتی داشته باشید که گوگل نتواند آنها را بخزد یا یک جریمه دستی دریافت کنید که سایت شما را مستقیماً از SERP ها پاک می کند.

برای جلب توجه مخاطبان خود، باید در بالای نتایج جستجو ظاهر شوید. با توجه به Search Engine Land، سه موقعیت اول در SERP ها بیش از 50٪ از برداشت ها را به خود اختصاص می دهند. موقعیت های 15 تا 20 حدود 25 درصد از برداشت ها را تشکیل می دهند، در حالی که هر چیزی در موقعیت 30 و پایین تر فقط 10 درصد از کل برداشت ها را تشکیل می دهد. هنگامی که سئو را تمرین نمی کنید، در معرض گمنامی در SERP ها قرار می گیرید.

2. عدم هدایت ترافیک ارگانیک

یکی از بزرگترین معایب عدم نمایش در SERP ها از دست دادن ترافیک ارگانیک است. صفحات وب با رتبه بالا به مخاطبان هدف ارائه می دهند – افرادی که به طور خاص به دنبال اطلاعات، محصولات و خدمات مرتبط با جایگاه شما هستند. به عبارت دیگر، آنها به موتورهای جستجو روی آورده اند زیرا می دانند به دنبال چه هستند. و اگر بتوانید ارائه دهید، شانس خوبی برای گرفتن پیشتاز دارید.

بله، شما می توانید از طریق تبلیغات پولی مخاطب جذب کنید، اما مردم تمایل دارند به نتایج جستجوی ارگانیک بیشتر اعتماد کنند. بر اساس مطالعه Backlinko، بالاترین نتیجه ارگانیک در میانگین صفحه نتایج جستجوی گوگل دارای نرخ کلیک (CTR) 27.6٪ است. در همین حال، تبلیغات پردرآمد تنها 2.1٪ CTR داشت. مشخص است که مردم بیشتر به کدام کانال جذب می شوند.

همچنین می‌توانید از تبلیغات رسانه‌های اجتماعی یا فهرست مشترکین خود ترافیک دریافت کنید، اما در این شرایط، زمانی که مخاطبان به دنبال محصول یا خدمات شما هستند، لزوماً به آنها دسترسی ندارید. آنها ممکن است از روی کنجکاوی روی یک لینک کلیک کنند، اما تمایلی به تبدیل ندارند.

3. کاهش اعتبار

حضور قوی آنلاین نشان دهنده شهرت و اقتدار شماست. بدون سئو، سخت است که مشتریان را متقاعد کنید که کسب و کار شما قابل اعتماد است. شرکتی با وب‌سایت پراکنده، تعداد انگشت شماری از بررسی‌های پنج سال پیش، و به ندرت اشاره‌ای آنلاین به احتمال زیاد با مخاطبان دیجیتالی آشنا نخواهد شد.

کسب و کارهایی که اعتماد را القا می کنند در صدر SERP ها قرار می گیرند. آن‌ها نمایه‌های کسب‌وکار Google قوی دارند، در جستجوهای نقشه ظاهر می‌شوند و بررسی‌های آنلاین را از مشتریان راضی تضمین می‌کنند. کسب و کارهای معتبر در دایرکتوری ها، وبلاگ ها و وب سایت های مختلف ذکر شده اند و وب سایت های کاربر پسندی دارند که اطلاعات جامعی را ارائه می دهند.

این نوع حضور برند به طور طبیعی نتیجه سئوی با کیفیت است. هنگامی که بک لینک و استناد آنلاین ایجاد می کنید، ستون های محتوا را توسعه می دهید، محتوای درجه یک منتشر می کنید و جنبه های فنی وب سایت خود را به درستی دریافت می کنید، کادرهایی را که به گوگل کمک می کند وب سایت شما را معرفی کند، علامت گذاری می کنید. دیده شدن جستجوی شما بهبود می یابد و تصور قدرتمندی از نام تجاری شما ایجاد می کند که اعتماد را پرورش می دهد و باعث فروش می شود.

4. عقب افتادن از رقابت

اگر شما بر صفحات نتایج جستجو تسلط ندارید، پس رقبای شما تسلط دارند. بسیاری از آنها احتمالاً به ارزش سئو پی برده اند و در حال بازسازی وب سایت خود، شناسایی کلمات کلیدی مهم، بازنگری محتوا و ایجاد بک لینک هستند. مشکل اجازه دادن به رقبای شما این است که هرچه بیشتر در SERP ها تثبیت شوند، شکست دادن آنها دشوارتر است. شما نمی توانید فقط یک سوئیچ را بزنید و در کنار آنها ظاهر شوید – شما به یک استراتژی سئو جامع نیاز دارید که اجرای آن به زمان نیاز دارد.

هنوز برای شروع بهینه سازی وب سایت خود دیر نیست، اما باید کارهایی را انجام دهید. هرچه زودتر بتوانید زمینه را ایجاد کنید و وب سایت خود را با بهترین شیوه ها هماهنگ کنید، بهتر است.

در این مرحله باید اشاره کنم که سئو یک بازی طولانی است. شما می توانید از رقبا جهش کنید و رتبه کلمات کلیدی آنها را کسب کنید، اما مراقب رویکرد خود باشید. یک استراتژی سئو بلندمدت بازگشت سرمایه بهتری است زیرا به شما یک پایه محکم برای حفظ رتبه خود و رشد در طول زمان می دهد.

5. تکیه بر کانال های تبلیغاتی گران تر

بدون ترافیک ارگانیک، برای ارسال بازدیدکنندگان به سایت خود باید به کانال های پولی تکیه کنید. می‌توانید با تبلیغات در موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی و سایر وب‌سایت‌ها مخاطبان خود را پیدا کنید، اما هزینه‌ها می‌تواند به سرعت افزایش یابد، به خصوص اگر برای جستجوهای پرطرفدار و با حجم بالا رقابت می‌کنید. اشکال دیگر تبلیغات پولی این است که پس از توقف اجرای آنها، دید و ترافیک شما کاهش می یابد.

به همین دلیل سئو در جعبه ابزار شما قرار دارد. در حالی که باید با یک آژانس شریک شوید یا یک تیم داخلی بسازید، زمانی که بتوانید به صورت ارگانیک برای شرایط حیاتی کسب و کار رتبه بندی کنید، می توانید هزینه تبلیغات پرداختی خود را کاهش دهید. همچنین متوجه خواهید شد که پیاده سازی SEO نسبت به تبلیغات زمان بیشتری می برد، اما نتایج بسیار پایدارتر هستند.

6. از دست دادن آگاهی از برند

یک مزیت دیگر برای سئو فراتر از کلیک وجود دارد. هر بار که شخصی جستجویی را انجام می دهد، نتایج برتر را اسکن می کند و وب سایت ها و مارک های جدیدی را کشف می کند. این احتمال وجود دارد که آنها بیش از یک جستجوی مرتبط را انجام دهند زیرا سعی می کنند اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند. ممکن است کسی قبل از رفتن به “فیزیوتراپیست در سانفرانسیسکو” با جستجوی “درد ساق پا” و “تمرینات اسپلینت ساق پا” شروع کند. با یک استراتژی کلمه کلیدی جامع، تا جایی که می توانید در جستجوهای مرتبط ظاهر می شوید تا پروفایل برند خود را بسازید.

این رویکرد سئو یک اثر دومینوی زیبایی دارد: کاربران شروع به شناسایی کسب و کار شما و جذب محتوای شما می کنند. تا زمانی که هنگام ورود به سایت شما یک تجربه کاربری عالی ارائه دهید، می توانید شروع به ایجاد وفاداری و اعتماد کنید.

7. سرنخ کمتر

سخت است که مشتریان بالقوه را به سرنخ تبدیل کنید، اگر زمانی که آنها به دنبال راه حل هستند، قابل مشاهده نباشید. سئو به چند روش به تولید سرنخ کمک می کند:

  • افزایش دید شما در جستجوهای منظم، گزیده‌های برجسته، قطعه‌های غنی، نقشه‌ها و چرخ فلک‌ها
  • بر اساس کلمات کلیدی که استفاده می کنند، مخاطبان هدف خود را به صفر برسانید
  • ایجاد ترافیک واجد شرایط با بهینه سازی صفحات فرود مهم و آهنرباهای سرب

با افزایش دید جستجوی شما، جریان ثابتی از ترافیک را به سایت خود ارسال خواهید کرد. همه بازدیدکنندگان بلافاصله تبدیل نمی شوند زیرا در مراحل مختلف سفر خریدار خواهند بود. با این حال، تا زمانی که هدف جستجوی آن‌ها را در نظر بگیرید و محتوای مرتبط و فراخوان‌هایی برای اقدام ارائه دهید، می‌توانید شروع به ایجاد رابطه کنید و سرنخ‌ها را به قیف فروش خود بکشید.

8. فرصت های فروش از دست رفته

در نهایت، بدون SEO، فروش فوری را از دست خواهید داد – آن دسته از مخاطبان بسیار مورد علاقه که در نقطه حساسی از سفر خود هستند و آماده تبدیل هستند. این مشتریان در تلفن های همراه خود به دنبال یافتن ارائه دهندگان نزدیک هستند یا در گوگل جستجو می کنند تا در نهایت کالایی را که مد نظرشان بوده خریداری کنند. سایت هایی که در نتایج جستجو بالا ظاهر می شوند از این جستجوهای پرسود بهره مند خواهند شد.

سئو با تمرکز بر کلمات کلیدی با هدف بالا، کسب و کار شما را در ترکیب قرار می دهد. مخاطبانی که در آستانه تبدیل قرار دارند تمایل دارند از کلمات کلیدی دقیق طولانی یا مبتنی بر مکان استفاده کنند که به آنها کمک می کند تا یک کار خاص را انجام دهند. یک استراتژی موثر سئو تضمین می کند که وب سایت خود را برای این عبارات جستجو بهینه کرده اید – به جای صرفاً «تعمیر خودرو»، «تعمیر مقرون به صرفه گیربکس» خاص تر را هدف قرار داده اید. به جای «بسته یخ»، شما در رتبه بندی «بسته یخ با بند برای پشت» قرار می گیرید. اگر زمانی که مشتریان شما آماده خرید هستند برای عبارات جستجوی ارزشمند ظاهر نمی شوید، فروش بالقوه را از دست داده اید.

زمان آن است که با یک شریک سئوی اختصاصی پیش بروید

وقتی مشتریان به دنبال راه حل هستند، کسب و کار شما باید بخشی از گفتگو باشد. به همین دلیل سئو برای رشد کسب و کار بسیار مهم است. بهینه سازی موتور جستجو ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما یک شریک قابل اعتماد می تواند شما را در این فرآیند راهنمایی کند و استراتژی هایی را برای حمایت از اهداف کلی شما تنظیم کند. یک مشاوره رایگان با یکی از کارشناسان ما در ویکتوریوس برنامه ریزی کنید و بیاموزید که چگونه روش های اثبات شده ما می تواند به شما کمک کند تا در جستجوی دید باشید، از رقبای خود پیشی بگیرید، و ترافیک واجد شرایطی را که برای رشد کسب و کار خود نیاز دارید هدایت کنید.

Source link