قبل از پیوستن به گوگل، آلخاندرا برامبیلا در رویترز کار می کرد و به ناشران در سرتاسر آمریکای لاتین کمک می کرد تا گزارش های این خبرگزاری را در نشریات خود ادغام کنند. او که با اتاقهای خبر در سراسر منطقه کار میکرد، از نزدیک متوجه چالشهایی بود که آنها در ایجاد یک کسبوکار خبری پایدار با آنها مواجه بودند. اکنون او این بینش را بهعنوان عضوی از تیم مشارکتهای خبری آمریکای لاتین Google به کار میگیرد و از نزدیک با ناشران همکاری میکند تا به آنها کمک کند تا عملیات دیجیتالی خود را رشد داده و مقیاسپذیر کنند. با او در مورد اهمیت تعادل و اینکه چرا همه چیز از مخاطب شروع می شود صحبت کردیم.
قبل از ورود به گوگل چه کار می کردید؟
من با یک خبرگزاری بزرگ کار کردم که سرویس اشتراکی دارد که ناشران برای تکمیل پوشش خود از آن استفاده می کنند. آنها در سرتاسر جهان خبرنگاران دارند، بنابراین برای ناشرانی که ممکن است خبرنگاران جهانی نداشته باشند، واقعا مفید است. در زمان حضورم در آنجا، از نزدیک با انواع ناشران، از رسانههای سنتی گرفته تا بومیهای دیجیتال جدیدتر و استارتآپها، کار کردم.
حالا نقش شما چیست؟
من با تیمی کار می کنم که راه حل هایی را برای طیف وسیعی از ناشران در سراسر آمریکای لاتین ارائه می دهد. ما با شرکای خود برای رشد کسبوکارشان و تغییر در صنعت کار میکنیم، و همچنین به آنها کمک میکنیم بیشترین استفاده را از محصولات تبلیغاتی و کسب درآمد Google ببرند.
چه چیزی برای ناشران در منطقه چالش برانگیز است؟
از دیدگاه کسب و کار، برخی از بزرگترین چالش ها در فناوری و
تحول دیجیتال بسیاری از شرکت های رسانه ای در این منطقه با فناوری در هسته خود ساخته نشده اند. بنابراین آنها در حال تطبیق بوده اند، اما لزوماً دارای استراتژی فناوری نیستند که در فرآیند تصمیم گیری در بالاترین سطوح ادغام شده باشد. این تا حدودی منجر به مشکلات اجرایی می شود، اما در مورد تغییر ذهنیت نیز هست.
برخی از آن چالش های اجرایی چیست؟
یک مشکل واقعی در منطقه با یافتن و حفظ استعدادهای فنی وجود دارد. من دائماً با شرکای خود در آرژانتین، کلمبیا، مکزیک میبینم که استعدادهای فناوری خیلی سریع تغییر میکنند. بنابراین گاهی اوقات رهبری دارید که میداند باید تغییراتی ایجاد کند و واقعاً مشتاق انجام آن است، اما ساختار لازم برای تحقق آن را ندارند.
ما همیشه شرکا را تشویق می کنیم که واقع بین باشند و با تغییراتی که می دانند می توانند اجرا کنند شروع کنند. این همچنین در مورد داشتن آن طرز فکر محصول است، جایی که شما همیشه به بهبودهایی فکر می کنید که می توانید به طور مداوم انجام دهید، نه صرفاً تغییرات یکباره.
آیا می توانید توضیح دهید که منظورتان از تحول به طور کلی که نیاز به تغییر ذهنیت دارد چیست؟
برای بسیاری از این شرکتها، تحولات زیادی را پشت سر گذاشتهاند. ابتدا باید با تبلیغات دیجیتال سازگار می شدند. اکنون بسیاری از آنها سعی می کنند بیشتر روی اشتراک های دیجیتال تمرکز کنند، اما بسیار مخاطره آمیز و مخاطره آمیز به نظر می رسد.
چگونه به این نوع نگرانی ها رسیدگی می کنید؟
این واقعاً در مورد یافتن تعادل بین تبلیغات و اشتراک است. و ناشرانی که توانستهاند این کار را انجام دهند، علاوه بر داشتن چشمانداز فناوری، یک برند قوی نیز ایجاد کردهاند. داشتن مخاطب زیاد کافی نیست. شما نیاز به خوانندگان وفادار دارید که به سایت شما بازگردند. همچنین باید فناوری مناسبی را در اختیار داشته باشید. برای مثال، از آنجایی که در آمریکای لاتین ما سریعترین دستگاهها یا اتصالات اینترنتی را نداریم، محتوا باید سبک و سریع بارگذاری شود تا درآمد تبلیغاتی شما به حداکثر برسد. بنابراین شما به یک CMS خوب نیاز دارید که سریعتر بارگذاری شود و بهتر ایندکس شود.
اما کسبوکارهایی که من میبینم که در حال رونق هستند، بر ایجاد ارتباط با مخاطبان متمرکز شدهاند، چه با داشتن استانداردهای بالا برای روزنامهنگاری یا خدمت به جامعه خود به روشهای مختلف، مانند رویدادها.
چه پیشرفت های دلگرم کننده دیگری از نظر مدل های کسب و کار می بینید؟
من می بینم که رسانه های بیشتری راه های مختلفی برای دستیابی به مخاطبان خود پیدا می کنند، به عنوان مثال، از طریق عمودهای جدید مانند آموزش، آشپزی یا بهداشت. همچنین استارت آپ ها و کارآفرینانی وجود دارند که از پلتفرم های مختلفی مانند Substack و البته پادکست استفاده می کنند.
ما همچنین شاهد هستیم که شرکای بیشتری بر تقویت استعدادهای فناوری و تیم های محصول خود متمرکز شده اند. آنها در حال کار بر روی اعمال این رویکرد محصول و قرار دادن ساختارها و چارچوب ها برای تکرار و آزمایش هستند. همه آن چیزها شروع به حرکت در مسیر درست می کنند و دیدن آن دلگرم کننده است.