به روز رسانی محتوای مفید آن چیزی نبود که شما فکر می کنید

گوگل مدت‌هاست که در مورد به‌روزرسانی‌های اصلی الگوریتم‌ها کمی مرموز بوده است. در سال 2011، با راه اندازی اولین آپدیت پاندا، گوگل گفت:

این به‌روزرسانی برای کاهش رتبه سایت‌های با کیفیت پایین طراحی شده است – سایت‌هایی که ارزش افزوده پایینی برای کاربران دارند، محتوای سایت‌های دیگر را کپی می‌کنند یا سایت‌هایی که خیلی مفید نیستند.» – منبع

این تقریباً می‌توانست برای همراهی با یک به‌روزرسانی Core در سال 2024 نوشته شده باشد. تصور در صنعت این است که با گذشت زمان، ارجاع به اطلاعات تاکتیکی خاص نازک‌تر و نازک‌تر شده است، و ما هجوم‌ها یا مرجع‌های بیشتری را شنیده‌ایم. به چیزهایی که بسیاری از سئوکارها گمان می‌کنند که ندارند مستقیم تاثیر رتبه بندی

من در گذشته در این وبلاگ در مورد اینکه چگونه به روز رسانی های Core کمی به آزمون رورشاخ تبدیل شده اند، نوشته ام. سایت‌های بسیار معتبر و با کیفیت بالا و پایین می‌روند و اساساً هیچ وب‌سایتی به طور مداوم مجازات نمی‌شود یا به طور مداوم پاداش نمی‌گیرد. به‌روزرسانی‌های اصلی بیشتر شبیه به‌روزرسانی هستند – شاید سیگنال‌های کوتاه‌مدت کاربر یا برخی داده‌های موقت دیگر. آنها به احتمال زیاد بیشتر از تغییراتی که سئوکاران وحشت زده در بین به روز رسانی ها ایجاد می کنند، با گوگل درگیر با شماره گیری های سیستم خود هستند.

بنابراین، به‌روزرسانی‌های محتوای مفید چه می‌توانند باشند؟ آنها با تغییرات بسیار مشابه به به‌روزرسانی‌های Core وارد شدند. با این حال، به نظر می‌رسید که بسیاری از «بازنده‌ها» دقیقاً مطابق با آنچه گوگل می‌گوید آن‌ها امیدوار بودند مطابقت داشته باشند پاداش. سپس، در ماه می امسال، نشت را داشتیم. مایک کینگ، در باز کردن بسته‌بندی اولیه‌اش، حدس می‌زد که چیزی به نام «babyPandaDemotion» ممکن است به‌روزرسانی محتوای مفید باشد. او همچنین این موضوع را به یک حق اختراع بسیار قدیمی مربوط به جستجوی مارک یا ناوبری مرتبط دانست که بیش از یک دهه پیش با به‌روزرسانی‌های اصلی پاندا مرتبط بود. این من را کمی از حفره خرگوشی فرو برد، زیرا مفهوم جستجوی ناوبری یا نام تجاری در معیار مرجع برند Moz مرکزی است، که من، دکتر پیت و دیگران برای چند سال روی آن کار کرده بودیم.

بنابراین، فرضیه این است که سیستم محتوای مفید با نسبت مشکوک حجم جستجو برای عبارات ناوبری یک سایت، به سیگنال های پیوند آن ارتباط دارد. اگر پیوندهای زیادی دارید (بیش از سئو؟)، و علاقه زیادی به ناوبری در سایت خود ندارید، احتمالاً شایسته رتبه بندی آنچنان که ممکن است به نظر می رسد ندارید. خوشبختانه، ما در مکان بسیار خوبی برای ارزیابی این نظریه با داده ها هستیم.

Source link