از آنجایی که موتورهای جستجو به طور فزاینده ای مملو از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می شوند، ایجاد اعتبار، قدرت و تخصص آنلاین هرگز مهم نبوده است. برای سالها، Help A Reporter Out (HARO) یک ابزار فوقالعاده ارزشمند برای کسبوکارها، برندها و افراد بوده است تا نه تنها حضوری معتبر از طریق نشریات بزرگ ایجاد کنند، بلکه برای کسب بک لینکهای باکیفیت نیز برای وبسایتهای خود کسب کنند (درباره دلیل ایجاد لینک بیشتر بدانید. مهم است).
HARO به خبرنگاران و روزنامه نگاران اجازه می دهد تا با تطبیق آنها با پاسخ دهندگان و کارشناسانی که به دنبال حضور در این داستان ها هستند، منابعی برای داستان های خود بیابند. با ثبت نام برای انفجار ایمیل HARO و ارسال برخی از پاسخها، میتوانید از نشریات مختلف از وبلاگهای تخصصی گرفته تا رسانههای بزرگ مانند نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، فوربس، مجله تایم و بسیاری دیگر، نام و پیوند دریافت کنید.
فراهم کردن دسترسی بیشتر به رسانه های اصلی مانند این ها، ایجاد لینک HARO را به یک استراتژی قانونی برای بسیاری از بازاریابان تبدیل کرده است که به دنبال گسترش دامنه دسترسی خود و به دست آوردن بک لینک هستند. با این حال، برقراری ارتباط واقعی با یک روزنامه نگار یا گزارشگر کار آسانی نیست. با رشد سریع پلتفرم، هرگز رقابت بیشتری برای جلب توجه خبرنگاران وجود نداشته است – به ویژه آنهایی که نشریات محبوب را نمایندگی می کنند.
خوشبختانه، HARO تنها گزینه برای ارتباط با خبرنگاران و قرار گرفتن در یک داستان نیست.
مزایای استفاده از جایگزین های HARO
HARO بیشترین درخواست های منبع را بر اساس حجم ارائه می دهد و برخی از خوانده شده ترین و معتبرترین نشریات در جهان برای یافتن منابع خود به آن تکیه می کنند. پس چرا به استفاده از یک جایگزین HARO زحمت بکشید؟
برای شروع، در حالی که گزینه های HARO ممکن است خبرنگاران کمتری به دنبال منابع داشته باشند، آنها همچنین پاسخ دهندگان کمتری دارند که برای آن منابع رقابت می کنند. در واقع، HARO ادعا می کند که به بیش از 1 میلیون منبع دسترسی دارد. این خیلی رقابت است! ایجاد پاسخی که واقعاً در میان انبوهی از پاسخهایی که میانگین فراخوانی دریافت میکند، متمایز باشد، آسان نیست. در برخی موارد، به دست آوردن یک بک لینک ارزشمند با ارزش لینک مستحکم میتواند به زمان، تلاش و صبر زیادی نیاز داشته باشد – بنابراین یافتن یک پلتفرم جایگزین که در آن رقابت شدیدتر باشد، ممکن است راهحل بهتری باشد.
علاوه بر این، دیگر پلتفرمهای HARO مانند میتوانند به شما این شانس را بدهند که فرصتهای خاص بیشتری را پیدا کنید. HARO هزاران فرصت مختلف را در طیف وسیعی از موضوعات و جایگاهها در اختیار ما قرار میدهد، و در حالی که این میتواند یک مزیت بزرگ باشد، میتواند مرتبسازی همه چیز را برای یافتن فرصتهایی که واقعاً به دنبال آن هستید دشوار کند. بهجای اینکه شما موضوعات گسترده را بررسی کنید، برخی از جایگزینهای HARO میتوانند زندگی شما را با تجزیه بیشتر آن موضوعات برای شما آسانتر کنند.
علاوه بر این، همه فرمت خبرنامه ایمیل HARO را دوست ندارند – و این قابل درک است. فرمت ایمیل نه تنها می تواند سخت و طاقت فرسا باشد، بلکه خود ایمیل ها فقط در زمان های خاصی هر روز ارسال می شوند، به این معنی که در زمان واقعی به روز نمی شوند. حداقل، پلتفرمهای دیگر ممکن است ابزارهای فیلترینگ بهتری را ارائه دهند تا زمان کمتری را برای جستجوی درخواستهای نامربوط تلف کنید.
جایگزین های HARO برای آزمایش
چندین جایگزین مختلف HARO برای شما وجود دارد که اگر پلتفرم آنطور که انتظار داشتید برای شما کار نمیکند، آن را امتحان کنید. هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و بسته به اهداف و بودجه شما ممکن است یکی از گزینه های کاربردی تر از دیگری باشد. در اینجا چند جایگزین HARO وجود دارد که در میان جمعیت برجسته هستند و ارزش امتحان کردن را دارند.
ProfNet
ProfNet مکان خوبی برای شروع زمانی است که به دنبال جایگزین Help A Reporter Out هستید، زیرا بسیار شبیه به HARO عمل می کند. در واقع، آنها در حال حاضر متعلق به یک شرکت هستند: غول نرم افزار روابط عمومی CISION. مانند HARO، وبلاگ نویسان، روزنامه نگاران و گزارشگران هر ماه هزاران سرنخ داستان را به شبکه ProfNet ارسال می کنند که کارشناسان می توانند به دلخواه به آنها پاسخ دهند.
تفاوت اصلی بین این دو پلتفرم در این است که ProfNet برای متخصصان روابط عمومی که به دنبال فرصت های رسانه ای هستند طراحی شده است، در حالی که HARO بیشتر مخاطبان عمومی است. میتوانید این تفاوت را در ویژگی هشدارهای متخصص ProfNet مشاهده کنید، که منابع رسانهای را از در دسترس بودن متخصص برای بحث در مورد یک خبر یا موضوع پرطرفدار مطلع میکند. در نهایت، اگر به دنبال چیزی بسیار مشابه (و در محدوده قیمتی یکسان) هستید، ProfNet یک جایگزین عالی HARO است که ماهیت آن کمی حرفه ای تر و دارای ویژگی های غنی است.
برخلاف مدل قیمتگذاری ساده و سرراست HARO، ProfNet برنامههای قیمتگذاری رقابتی و قابل تنظیمی را ارائه میدهد که متناسب با هر سازمان و نیازهای آن ایجاد شده است. نداشتن گزینه رایگان، ProfNet را به گزینه ای کمتر جذاب برای سئوکاران و آژانس هایی تبدیل می کند که به دنبال فرو بردن انگشتان پا در آب و آزمایش محصول هستند. با این وجود، سابقه چشمگیر این پلتفرم خود گویای این موضوع است: ProfNet از سال 1992 همچنان یک پلت فرم قابل اعتماد برای روزنامه نگاران و کارشناسان بوده است.
منبع بطری
SourceBottle یک پلت فرم رایگان و با کاربری آسان است که روزنامه نگاران را با ارسال ایمیل روزانه با پیام های تبلیغاتی به منابع متصل می کند. مانند HARO، SourceBottle برای استفاده رایگان است اما چندین طرح پولی را نیز ارائه می دهد.
یکی از چیزهایی که واقعا SourceBottle را به عنوان جایگزین HARO متمایز میکند، ویژگیهای اشتراک پولی آن است که به پاسخدهندگان اجازه میدهد در بررسی مواردی مانند هدایا، محصولات و کیفهای کالای خوب شرکت کنند. همچنین گاهی اوقات شامل فراخوان هایی برای مطالعات موردی می شود – فرصت هایی که می تواند به ویژه برای کارشناسانی که به دنبال ایجاد اعتبار و در معرض دید قرار گرفتن در صنایع خاص هستند مفید باشد. علاوه بر این، این پلتفرم به شما امکان میدهد تا یک نمایه متخصص (یکی برای هر عضو تیم) ایجاد کنید که در آن میتوانید زمینههای تخصص خود را فهرست کنید، بنابراین میتواند بلافاصله به شما پیشنهاد دهد که روزنامهنگار یک پیام جدید ارسال کند.
SourceBottle همچنین حداقل معیارهای واجد شرایط را برای روزنامه نگاران ندارد، بنابراین کارشناسان به نشریات و وبلاگ های کوچکی که ممکن است در سایر پلت فرم های جایگزین HARO نمایش داده نشوند دسترسی دارند. از جنبه منفی، موقعیت جغرافیایی آن محدود به ایالات متحده، کانادا، استرالیا، بریتانیا، نیوزلند و ایرلند است – چیزی که می تواند برای شرکت ها یا آژانس های چند ملیتی که با مشتریان بین المللی کار می کنند مشکل ساز باشد.
با استفاده از SourceBottle
برای شروع استفاده از SourceBottle، یک صفحه نمایه راهاندازی کنید تا پلتفرم بتواند با استفاده از کلمات کلیدی انتخابی شما را با کارشناسان مطابقت دهد. مطمئن شوید که صفحه جزئیات حساب خود را نیز ایجاد کرده اید و موضوعات و مناطق جغرافیایی مناسب را انتخاب کنید که با حوزه های تخصصی شما مطابقت دارد. پس از آن، فقط منتظر بمانید تا ایمیل های “Drink Up” به صندوق ورودی شما برسد و شروع به پاسخ دادن به عنوان منبع کنید.
موک رک
Muck Rack یک پلت فرم روابط عمومی است که ابزارها و خدمات مختلف روابط عمومی را ارائه می دهد. در مقایسه با HARO، Muck Rack به شما کنترل بسیار بیشتری بر روند ارتباط با خبرنگاران و مدیریت آن ارتباطات می دهد.
مانند HARO، پلتفرم Muck Rack به شما امکان می دهد به درخواست های روزنامه نگاران پاسخ دهید، اما واقعاً خیلی بیشتر از این کار می کند. برای شروع، با دسترسی شما به پایگاه داده روزنامه نگاران، گزارشگران و تأثیرگذاران، به شما امکان می دهد روزنامه نگاران را بیابید و با آنها تماس بگیرید، نه اینکه منتظر بمانید تا آنها در رادار شما ظاهر شوند. صفحات نمایه روزنامهنگار آنها تمام اطلاعاتی را که برای مرتبسازی روزنامهنگاران، یادگیری همه چیز در مورد آنها، ایجاد فهرست رسانهای سفارشی، و ارسال مطالب شخصیشده نیاز دارید، در اختیار شما قرار میدهد.
همچنین به شما امکان می دهد خبرنگاران را ردیابی کنید و مقالات منتشر شده، مناطق مورد علاقه و ضربات آنها را مشاهده کنید. این میتواند به شما کمک کند روزنامهنگاران را راحتتر فیلتر کنید تا بتوانید آنهایی را که احتمالاً میخواهند با شما ارتباط برقرار کنند پیدا کنید. حتی میتواند دادههایی را در مورد سایتهایی که آثارشان در آنها منتشر میشود، از جمله اعتبار دامنه، امتیاز هرزنامه و بازدیدکنندگان منحصربهفرد در ماه به شما ارائه دهد.
پلت فرم Muck Rack هشدارهای کلمات کلیدی را ارائه می دهد، بنابراین هرگز فرصت مناسبی را از دست ندهید. هشدارهای ضربان آن همچنین هر زمان که یک روزنامهنگار یا اینفلوئنسر ضربان خود را تغییر داده است به شما میگوید و میتواند برای مدیریت مخاطبین شما و اطمینان از بهروز بودن زمانی که یکی از آنها از جایگاه شما خارج میشود یا صنعت رسانه را ترک میکند بسیار مفید باشد. علاوه بر این، این پلتفرم ابزارهایی را برای تولید خبرنامه ها و گزارش هایی با تصاویر گرافیکی و قطعات مقاله برای به اشتراک گذاشتن پیشرفت کمپین های ارتباطی شما با اعضای تیم یا مشتریان ارائه می دهد – ویژگی که واقعاً آن را به عنوان جایگزین HARO متمایز می کند.
نقطه ضعف بزرگ نگاه کردن به Muck Rack به عنوان جایگزین Help A Reporter Out قیمت آن است. مجموعه ابزار چشمگیر Muck Rack آن را به ابزاری عالی برای آژانس ها و متخصصان روابط عمومی تبدیل می کند، اما قیمت سالانه 5000 دلاری آن به این معنی است که برای اکثر مشاغل کوچک دور از دسترس است.
استفاده از Muck Rack
Muck Rack اطلاعات زیادی را در مورد نحوه انجام آموزش ها، مطالعات موردی، وبینارها، راهنماها و کتاب های الکترونیکی و پست های وبلاگ ارائه می دهد. پس از ورود به پلتفرم، کمی وقت بگذارید تا با پایگاه داده، گزینه های فیلتر و نقاط داده مختلف آشنا شوید، زیرا این موارد مزیت بزرگی نسبت به HARO دارند. ابزارهای ردیابی زمین آنها را نادیده نگیرید، که برای پیگیری مواردی که شما یا اعضای تیمتان ارسال می کنید و برای برنامه ریزی پیگیری های شخصی شده با مخاطبین شما مفید هستند.
Qwoted
Qwoted پلتفرمی است که بسیار شبیه به HARO است، اما تأکید بیشتری بر سرویس دهی به سمت روزنامه نگار معادله دارد.
برای این منظور، Qwoted زمان میبرد تا هر منبع و متخصصی را که با آنها ثبت نام میکند بهصورت جداگانه بررسی کند. این به روزنامه نگاران آرامش خاطر بیشتری را در مورد کیفیت منابع خود می دهد، در حالی که رقابت برای پاسخ دهندگان و کارشناسان را با حذف متقاضیان کمتر واجد شرایط از استخر کاهش می دهد. اگر واقعاً در زمینه خود متخصص هستید یا یکی از آنها را در اختیار دارید، Qwoted می تواند راهی عالی برای جدا کردن خود از انبوه پاسخ دهندگان در HARO باشد.
برنامه پولی Qwoted چندین ویژگی مفید را ارائه می دهد که در HARO نخواهید یافت، مانند:
- Pitch Intelligence به شما می گوید که یک روزنامه نگار چند پاسخ کارشناسی دریافت می کند و به آنها پاسخ می دهد)
- هشدارهای مشاهده نمایه (به شما می گوید زمانی که شخصی نمایه متخصص شما را مشاهده می کند)، و
- پایگاه های اطلاعاتی خبرگان (شما را به عنوان یک متخصص در پایگاه های اطلاعاتی روزنامه نگاران فهرست می کند).
یکی از مزیتهایی که Qwoted به عنوان جایگزین Help A Reporter Out ارائه میکند این است که درخواستهای رسانهای را در زمان واقعی به جای ارسال ایمیلهای مرتب ارسال میکند. در حالی که این بدان معناست که انتظار کمتری برای نمایش فرصتها وجود دارد، باید به طور مرتب صندوق ورودی خود را چک کنید تا فرصتی را از دست ندهید.
به یک نویسنده B2B کمک کنید
Help a B2B Writer به اندازه برخی دیگر از گزینه های HARO در این لیست محبوب نیست یا درباره آن صحبت می شود، اما هنوز هم ارزش ذکر را دارد – به خصوص که پلتفرم بسیار مشابهی است، اما با یک تغییر اساسی. به یک نویسنده B2B کمک کنید فرصت های بیشتری برای ارتباط با نویسندگان مشاغل کوچک (در مقابل روزنامه نگاران) از جمله نویسندگان شرکت هایی مانند Zapier ارائه می دهد.
Help a B2B Writer از شما میخواهد صفحه نمایهای را پر کنید که شامل زمینههای تخصصی شما باشد. هنگامی که یک نویسنده درخواست کارشناسی ارسال می کند، پلتفرم تنها در صورتی به شما اطلاع می دهد که درخواست موضوع با یکی از حوزه های فهرست شده در نمایه شما مطابقت داشته باشد.
Help a B2B Writer به خود می بالد که نسبت به HARO پلتفرمی کمتر رقابتی و وقت گیر ارائه می دهد. این پلتفرم کاملاً رایگان است که هم برای منابع و هم برای روزنامه نگاران امتحان کنید، بنابراین اگر به دنبال یک جایگزین بسیار مشابه هستید که کمی ساده تر است، کمک به نویسنده B2B قطعا ارزش یک بار دیدن را دارد.
استفاده از Help a B2B Writer
شروع کار با این پلتفرم و استفاده از آن برای معرفی نویسندگان ساده است. فقط از طریق وب سایت آنها برای یک حساب ثبت نام کنید و صفحه نمایه خود را با دقت تنظیم کنید. سپس، فقط به درخواستهای مشارکت در حین ورود به صندوق ورودی شما پاسخ دهید.