با شروع فصل خرید تعطیلات، گوگل دادهها و ابزارهای جدیدی را منتشر کرده است که بینشهای ارزشمندی را برای بازاریابان جستجو ارائه میدهد که به دنبال ارتباط مشتریان با هدایا و معاملات برتر هستند.
این شرکت فهرست سالانه Holiday 100 خود را منتشر کرد و 100 جستجوی محصول پرطرفدار را برجسته کرد. علاوه بر این، گوگل یک مرکز معاملات تعطیلات راه اندازی کرد تا تخفیف ها را در یک مکان مرکزی جمع کند.
این داده ها و مجموعه ابزار جدید فرصت هایی را برای بهینه سازی کمپین های تعطیلات پیرامون هدایا و معاملات پرتقاضا ارائه می دهد.
لیست هدیه 100 تعطیلات نشان دهنده جستجوهای پرطرفدار است
فهرست 100 تعطیلات سالانه گوگل، پرطرفدارترین جستجوهای هدیه را برجسته می کند. فهرست گسترده شامل هدایا در هفت دسته است، از جمله خانه و باغ، پوشاک، لوازم جانبی، لوازم الکترونیکی، اسباب بازی، زیبایی و سلامتی.
برخی از روندهای جالبی که در دادههای تعطیلات امسال گوگل مشاهده شدهاند، شامل افزایش محبوبیت محصولات خانگی دنج مانند گرمکن شمعها و تختهای سگ به اندازه انسان است. جستجو برای تخت های انسان-سگ امسال 1650 درصد افزایش یافته است، در حالی که شمع گرمکن ها در دسته بندی دکوراسیون خانه جستجوهای برتر بوده اند.
قطعات جواهرات پایدار مانند گردنبندهای الماس تولید شده در آزمایشگاه نیز در این فهرست قرار گرفتند که نشان دهنده علاقه رو به رشد مصرف کنندگان به هدایای سازگار با محیط زیست است.
سایر ایده های منحصر به فرد هدیه برجسته عبارتند از پتوهای وزن دار، گلدان های پازلی (افزایش 1150 درصدی در جستجوها)، گیره های پنجه ای که از محبوبیت پیشی گرفته اند، صندلی های کیسه ای در فضای باز، و دوربین های چاپ فوری برای بچه ها.
در سراسر دسته بندی ها، به نظر می رسد هدایای کاربردی مانند ردیاب چمدان، دوچرخه های برقی، و تشک های طب فشاری نیز در سال 2023 مورد توجه خریداران قرار گرفته است.
گوگل فهرست ۱۰۰ تعطیلات را با تجزیه و تحلیل روند جستجو از ژوئن تا سپتامبر جمعآوری کرد تا هدایایی را که نسبت به سالهای گذشته افزایش یافتهاند، شناسایی کند. این شرکت امیدوار است که این لیست الهام بخش 41 درصد از خریداران تعطیلات مورد بررسی قرار گیرد که در تلاش برای ارائه ایده هستند.
اطلاعات بینش برای بازاریابان خردهفروشی و جستجو ارائه میدهد
برای بازاریابان خردهفروشی و جستجو، فهرست Holiday 100 ایدههای هدیهای را نشان میدهد که به طور بالقوه در تبلیغات و تبلیغات تعطیلات گنجانده میشوند. در همین حال، مرکز معاملات فرصتی را برای دریافت تخفیفها و فروش در مرکز و جلوی کاربران ارائه میدهد.
برندهایی که در این فصل به دنبال جلب توجه خریداران هستند، باید روی همسو کردن استراتژی های خود با جستجوهای محبوب و مناطق مورد علاقه شناسایی شده توسط Google تمرکز کنند. بازاریابان جستجو همچنین میتوانند به دنبال بهینهسازی جستجوهای پرطرفدار مرتبط با هدایا باشند و معاملاتی را در مقابل کاربران Google قرار دهند که به دنبال پسانداز هستند.
به طور خلاصه
فهرست سالانه Holiday 100 بر اساس جستجوهای برتر، الهامبخش هدایایی است، در حالی که مرکز معاملات جدید تخفیفها را جمع میکند.
برای خریداران، این ابزارها به کشف ایده ها و پس انداز در این فصل کمک می کنند. برای خرده فروشان، داده ها روندهای رو به رشدی را نشان می دهد که به طور بالقوه در بازاریابی تعطیلات گنجانده شده است.