گوگل می گوید URL ها حداقل سیگنال های اضافی را برای موتورهای جستجو ارائه می دهند

گوگل می گوید URL ها حداقل سیگنال های اضافی را برای موتورهای جستجو ارائه می دهند

مبحث URL ها برای سئو و رتبه بندی یکی از موضوعاتی است که از زمانی که موتورهای جستجو برای اولین بار وجود داشته اند و بیش از 25 سال بعد، هنوز هم یک موضوع محبوب است. گوگل بارها و بارها گفته است که کلمات کلیدی در URL ها برای اهداف سئو و رتبه بندی افزایش رتبه قابل توجهی را ارائه نمی دهند و گوگل دوباره در سال 2025 این را اعلام کرد.

جان مولر از گوگل در Bluesky گفت، من نیز انتظار ندارم که چیزی به وضوح تغییر کند. با برداشتن یک قدم به عقب، URL به تنهایی حداقل “سیگنال” اضافی را برای موتورهای جستجو به ارمغان می آورد.”

جان گفت آنچه مهم است، این است که “محتوا + هر چیز دیگری سیگنال های قوی زیادی به همراه دارد.” او افزود: «حتی تغییر از ?id=12345 به / پنیر به تنهایی چیز مهمی/قابل توجهی نیست.

در اینجا پاسخ کامل است:

من همچنین انتظار ندارم که چیزی به وضوح تغییر کند. با برداشتن یک قدم به عقب، URL به تنهایی حداقل “سیگنال” اضافی را برای موتورهای جستجو به ارمغان می آورد. محتوا + هر چیز دیگری سیگنال های قوی زیادی به همراه دارد. حتی تغییر از ?id=12345 به /cheese به تنهایی چیز مهمی/قابل توجه نخواهد بود.

ساختار URL برای معیارها و ردیابی شما فوق العاده است، گروه بندی کارها را بسیار آسان تر می کند. همچنین اگر می خواهید چیزی را از بقیه سایت خود جدا کنید (به عنوان مثال ugc. yoursite. com) عالی است. قسمت رو به کاربر نیز قوی است.

آنها احتمالاً (امروزه تلفن‌ها چگونه آن را نشان می‌دهند؟) در مواجهه با کاربر، اکثراً نام دامنه را می‌بینند + در هنگام اشتراک‌گذاری URLها در چت اجتماعی/چت، نگاهی اجمالی به طول اغلب خنده‌دار دارند. به عنوان مثال، من شک دارم که کاربران حتی آگاهانه متوجه چیزی در مسیر شوند.

اکنون، این با اولین باری است که جان این را گفته است، در اینجا برخی از داستان های ما در طول سال ها آمده است (برخی به سال 2006 باز می گردند):

بحث در انجمن در Bluesky.

Source link