آیا گوگل با کنترل پارامتر URL جدید در جستجو بیرون خواهد آمد؟

آیا گوگل با کنترل پارامتر URL جدید در جستجو بیرون خواهد آمد؟

به عنوان بخشی از پادکست Search Off The Record از Google در مورد خزیدن، که به طور خلاصه در روز جمعه به آن پرداختیم، گری ایلیز از Google گفت که در حال بررسی راه‌هایی است که Google بتواند پارامترهای URL را بهتر مدیریت کند.

جان مولر از گوگل از گری ایلیس پرسید، “چه نوع بهینه سازی دیگری را در رابطه با خزیدن می بینید؟”

گری پاسخ داد، “شاید مدیریت بهتر پارامتر URL.”

پارامترهای URL، کاراکترها و پارامترهای اضافی هستند که در انتهای URL پیدا می‌کنید، که اغلب برای ردیابی، و همچنین برای تولید پویا صفحات و از جمله موارد دیگر استفاده می‌شوند. می‌تواند باعث شود Google در فضایی بی‌نهایت بخزد، مانند صفحات تقویم که برای همیشه ادامه می‌یابند.

سپس جان از گری پرسید منظورش چیست، و پرسید: «چیزی شبیه ابزار مدیریت پارامتر URL که قبلاً در قالب پروتکل بیشتر داشتیم که می‌گویید «این پارامتر اختیاری است؟» گری پاسخ داد: «اوه، این ایده خوبی است. “

مسئله این است که گوگل باید تمام تغییرات URL را بخزد تا همه پارامترها را بداند تا بداند چه چیزی را باید URL اصلی را متعارف کند. گری نوشت: “ما اساساً باید ابتدا بخزیم تا بدانیم چیزی متفاوت است، و باید نمونه بزرگی از URL ها داشته باشیم تا تصمیم بگیریم که “اوه، این پارامترها بی فایده هستند.”

گوگل یک ابزار پارامتر URL در کنسول جستجو داشت اما آن را در آوریل 2022 از کار انداخت. گری گفت که دلیل خلاص شدن گوگل از شر آن “به دلیل استفاده نشدن از آن” بود.

پس گوگل چه کاری می تواند بهتر انجام دهد؟ گری گفت: “اگر کسی شکایت می کند که ما در حال خزیدن بیش از حد آنها هستیم زیرا یکی از این فضاهای URL عجیب و غریب با تعداد نامتناهی پارامتر URL را دارد، می توانیم به آنها بگوییم، “خوب، از این روش برای مسدود کردن فضای URL استفاده کنید. “”

گری اضافه کرد که کنترل هایی مانند “robots.txt می تواند برای این مورد استفاده شود” یا قوانینی مانند هر چیزی که بعد از این نماد باید نادیده گرفته شود یا ترکیبی از همه آنها باشد.

این پادکست است، تقریباً از ساعت 22:42 شروع می شود:

بحث انجمن در X.

Source link