Google Trends یک ابزار رایگان و ارزشمند است که مستقیماً از تریلیونها جستجویی که هر سال در Google انجام میشود استخراج میکند. با استفاده از دادههای بیدرنگ و تاریخی، میتوانید ببینید که مردم در یک دوره زمانی انتخابی و در مناطق خاص به دنبال چه چیزی هستند. تجزیه و تحلیل دادههای پیشبینی و روند به شما امکان میدهد الگوها را شناسایی کنید و از روندهای کلمات کلیدی برای ایجاد محتوایی استفاده کنید که نیازهای مخاطب هدف شما را بهتر برآورده کند، و Google Trends را به یک منبع فوقالعاده مفید برای بازاریابان محتوا تبدیل میکند.
هنوز نمیدانید، “اما چگونه از Google Trends استفاده کنم؟” به خواندن ادامه دهید تا اطلاعات عملی در مورد نحوه استفاده از این داده ها برای درک عادات جستجوی مشتریان خود و اطلاع رسانی در مورد تحقیقات کلمات کلیدی خود بیاموزید.
چک لیست سئو و ابزارهای برنامه ریزی
برای حرکت دادن سوزن روی سئوی خود آماده اید؟ چک لیست تعاملی و ابزارهای برنامه ریزی ما را دانلود کنید و
از امروز شروع به بهبود سایت خود کنید.
Google Trends چیست؟
Google Trends یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که بر اساس دادههای ناشناس و جمعآوری شده از همه جستجوهای Google از سال 2004 به بعد است. جستجوی Google Trends نشان میدهد که افراد چقدر یک کلمه کلیدی خاص را در رابطه با جستجوهای کلی برای مدت زمان مشابه جستجو میکنند.
وقتی ایدههای کلیدواژه جدیدی را در Google Trends وارد میکنید، میتوانید ببینید:
- جستجوهای بلادرنگ
- الگوهای جستجوگر از سال 2004 تا کنون
- جستجو بر اساس منطقه جغرافیایی
- پرس و جوهای مرتبط یا جستجوهای کلمه کلیدی
- موضوعات مرتبط
- جستجوهای پرطرفدار
سایر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، حجم جستجو را برای یک عبارت نشان میدهند، اما Google Trends با نشان دادن حجم نسبی جستجو در مکانها یا لحظاتی از زمان، دیدگاهی را در مورد آنچه مردم در مورد آن فکر میکنند، ارائه میدهد. میتوانید کلمات کلیدی Google Trends را فیلتر کنید و به تغییرات حجم جستجو نگاه کنید – در برخی موارد، حتی مشاهده کنید که چگونه دادههای یک کلمه کلیدی در سطح شهر متفاوت است.
Google Trends چگونه برای سئو کار می کند؟
وقتی کلمات کلیدی را در گوگل جستجو میکنید، روندها اهمیت دارند زیرا به شما کمک میکنند علایق فعلی و رفتارهای جستجوی مخاطبان خود را درک کنید و به شما امکان میدهند محتوای به موقع و مرتبطی ایجاد کنید که با آنچه مردم فعالانه به دنبال آن هستند، همسو باشد. در اینجا اصول اولیه نحوه عملکرد روندهای جستجوی کلمات کلیدی گوگل و نحوه استفاده از Google Trends برای مشاهده داده های پرطرفدار آورده شده است.
Google Trends را باز کنید تا شروع به تحقیق در مورد کلمات کلیدی در مورد موضوعات مرتبط برای کسب و کار یا جایگاه خود کنید. از منوی کشویی در بالا برای انتخاب مکان استفاده کنید.
عبارت کلید واژه را وارد کنید
هنگامی که یک عبارت یا عبارت خاص را وصل می کنید – مانند “دستور العمل های شکرگزاری” – با یک نمودار خطی روبرو می شوید که علاقه به آن عبارت را در یک محدوده زمانی و مکانی خاص نشان می دهد.
- نمودار علاقه به موضوعات مرتبط را به عنوان نسبتی از کل جستجوها در یک زمان و مکان خاص نشان می دهد. چرا پرس و جوهای واقعی جستجو نمی شود؟ یک نسبت امکان مقایسه دقیقتر دادهها از دورهها و مکانهای مختلف را فراهم میکند و تصویری از آنچه در حال افزایش است را نشان میدهد.
- داده های Google Trends به 100 ایندکس می شوند که 100 نشان دهنده حداکثر علاقه است. در این مثال، هفته 21 نوامبر با 100 نمایه شده است، زیرا در آن زمان است که علاقه جستجو در محدوده زمانی به اوج خود رسیده است.
یک منطقه را انتخاب کنید
می توانید داده ها را با استفاده از منوی کشویی بالای نمودار اصلاح کنید. می توانید داده های جستجو را در سراسر جهان یا در یک کشور خاص مشاهده کنید. در مثال بالا، ما به داده های ایالات متحده نگاه می کنیم. بیایید نگاهی به کانادا بیندازیم.
از آنجایی که روز شکرگزاری کانادا در ماه اکتبر برگزار می شود، من همچنین محدوده تاریخ را به 90 روز تغییر دادم. اکنون می توانید اوج علاقه به “دستور العمل های شکرگزاری” در حدود 12 اکتبر رخ می دهد.
همچنین میتوانید به پایین پیمایش کنید تا علاقه جستجو را به صورت بصری روی نقشه ببینید. قسمتهای تیرهتر نقشه نشان میدهد که کلمه کلیدی هدف شما در کجا محبوبتر است.
برای محدود کردن نتایج روی قسمت هایی از نقشه کلیک کنید.
به عنوان مثال، می توانید از کشوری به ایالت دیگر حرکت کنید…
و مترو…
مقایسه میزان محبوبیت عبارت جستجو در شهرهای خاص در منطقه متروی لس آنجلس.
یک محدوده زمانی تنظیم کنید
Google Trends امکان دسترسی به داده های بلادرنگ را فراهم می کند. با استفاده از منوی کشویی بالای نمودار، پرس و جوی خود را فیلتر کنید تا فعالیت آخرین ساعت یا تمام پرس و جوها از سال 2004 تا کنون را ببینید.
گسترش محدوده تاریخ می تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی فصلی را شناسایی کنید. اگر فقط به 12 ماه گذشته نگاه کنید، کلمات کلیدی فصلی می توانند مانند اصطلاحات پرطرفدار به نظر برسند. اما وقتی خط زمانی را گسترش می دهید، می توانید نوک های فصلی را مشاهده کنید.
از سوی دیگر، نظارت بر الگوهای چرخهای میتواند به شما در تعیین زمان تولید محتوایی کمک کند که احتمالاً در روندهای فصلی به شدت جستجو میشود و زمانبندی فعالیتهای بازاریابی سالانه شما را مشخص میکند.
برای مثال، درخواستهای کولهپشتی روند فصلی منظمی دارند، به جز کاهش شدید زمانی که مدارس به دلیل همهگیری در سال 2020 تعطیل شدند.
یک ابزار را مشخص کنید
داده ها به طور پیش فرض از جستجوی وب گوگل استخراج می شوند. اگر میخواهید ببینید کاربران در پلتفرمهای خاص به دنبال چه چیزی هستند، از منوی کشویی با عنوان «جستجوی وب» استفاده کنید. در Google Trends، میتوانید دادهها را برای مشاهده اطلاعات جستجوی تصویر یا روندها در Google Shopping، Google News یا ویدیوی YouTube محدود کنید.
فیلتر بر اساس دسته
همانطور که گوگل توضیح می دهد، برخی از پرس و جوها معانی متعددی دارند، مانند کلمه “جگوار”. از فیلتر دسته برای محدود کردن داده ها و انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای دسته های مرتبط مانند حیوانات یا اتومبیل ها استفاده کنید.
با Google Trends چه کاری می توانید انجام دهید؟
اکنون که میدانید چگونه به این دادهها دسترسی داشته باشید، به شما نشان میدهم که چگونه از Google Trends برای یافتن کلمات کلیدی استفاده کنید و بفهمید مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند. سپس میتوانید از این دادهها برای بهینهسازی محتوای خود و بهبود استراتژی سئو استفاده کنید.
1. کلیدواژه های تحقیق
عبارتی را برای صنعت یا جایگاه خود در نوار جستجوی Google Trends وارد کنید. صفحه نتایج را به پایین اسکرول کنید، دو جدول خواهید دید:
- موضوعات مرتبط
- پرس و جوهای مرتبط
اینها کلمات کلیدی محبوبی هستند که توسط افرادی استفاده می شود که همان عبارتی را که شما وارد کرده اید وارد می کنند. به عنوان مثال، وقتی عبارت جستجوی «چای نعناع» را برای ایالات متحده وصل کردم، سؤالات مرتبط شامل «چای لیمو» و «چای نعناع برای ناراحتی معده» بود.
بخش پرس و جوهای مرتبط نه تنها می تواند به شما در کشف روندهای اضافی کلمات کلیدی Google کمک کند، بلکه می تواند بینشی در مورد موضوعات مرتبط برای در نظر گرفتن محتوای آینده ارائه دهد. فهرستها را غربال کنید تا تصمیم بگیرید که کدام موضوعات ممکن است به پستهای رسانههای اجتماعی کمک کند یا یک پست وبلاگ عالی ایجاد کنید که با استراتژی محتوای شما مطابقت دارد.
2. روند کلمات کلیدی را شناسایی کنید
Google Trends به شما کمک می کند تا روندهای جستجوی بلادرنگ را شناسایی کنید تا ببینید در آن لحظه در زمینه یک رویداد خبری یا سایر رویدادهای جاری چه اتفاقی می افتد.
جدول عبارتهای جستجوی مرتبط، عباراتی را نشان میدهد که در حال حاضر شاهد افزایش فراوانی جستجو هستند. به ستون سمت راست جداول نگاه کنید تا سنبله مورد نظر را مشخص کنید.
- افزایش جستجوها در Google Trends بیشترین رشد را در حجم جستجو برای بازه زمانی مشخص شده دارند. مقدار درصد در کنار موضوعات مرتبط نشان دهنده افزایش علاقه نسبت به دوره قبل است.
- جستجوهای مرتبط با برچسب “شکست” بیش از 5000٪ افزایش یافت، احتمالاً به این دلیل که موضوعات جدید بودند.
- جستجوهای برتر در Google Trends (این را از منوی کشویی انتخاب کنید) محبوبیت موضوعات را در مقیاس نسبی نشان می دهد. موضوع اول بیشترین جستجو را دارد و به آن مقدار 100 داده می شود. موضوعی با مقدار 50 به نصف تعداد جستجو می شود.
3. روندهای فصلی را شناسایی کنید
تجزیه و تحلیل Google Trends می تواند به بازاریابان کمک کند تا الگوهای چرخه ای را بر اساس فصل ها، مناسبت ها یا تعطیلات شناسایی کنند. جستجو برای گل رز قرمز در حوالی روز ولنتاین به اوج خود می رسد، اما نمودار خطی نشان می دهد که روند صعودی از ژانویه شروع می شود.
به طور مشابه، جستجو برای کوله پشتی مدرسه معمولاً در ژوئن افزایش می یابد و در اوت به اوج خود می رسد.
اختلال در روندهای چرخه ای به همان اندازه مهم است که باید مراقب آنها بود. به علاقه کمتر از حد معمول جستجو در ژوئن تا اوت 2020 توجه کنید، زمانی که عدم قطعیت ناشی از بیماری همه گیر بر علاقه جستجو تأثیر گذاشت.
این الگوهای Google Trends می توانند به شما کمک کنند بهترین پنجره را برای دستیابی به مشتریان پیدا کنید. تقویم محتوای خود را طوری بسازید که محتوای شما در جای خود باشد و قبل از افزایش حجم جستجو بهینه شود.
4. شرایط جستجو را مقایسه کنید
Google Trends به شما امکان می دهد چندین عبارت را همزمان با هم مقایسه کنید و به شما کمک می کند کلمات کلیدی را بر اساس مخاطب هدف خود اولویت بندی کنید.
در این پرس و جو برای نودل های pho، ramen و soba، می توانید ببینید که به طور متوسط، ramen محبوب ترین اصطلاح در سراسر جهان از جمله در ایالات متحده است.
اگر به نحوه نمایش داده ها در کشورهای مختلف علاقه مند هستید، خواهید دید که درست در شمال مرز آمریکا، کانادایی ها تقریباً به طور مساوی pho و ramen را جستجو می کنند.
این جستار جستجوهای «کت زمستانی»، «کت زمستانی» و «پارکا» را برای ایالات متحده در 12 ماه گذشته مقایسه میکند. Google Trends نشان می دهد که کاربران در اکثر ایالت ها تمایل بیشتری به جستجوی “parka” دارند. ساکنان مینه سوتا تمایل بیشتری به جستجوی “کت زمستانی” دارند و بسیاری از مردم ایالت های غرب میانه ترجیح می دهند از “کت زمستانی” استفاده کنند. برای دیدن کلمات کلیدی مرتبط برای هر عبارت جستجو، به پیمایش ادامه دهید – به عنوان مثال، «فروش کت زمستانی زنانه» و «مانتو زمستانی سایز بزرگ».
برای مقایسه اصطلاحات:
- اولین عبارت جستجوی خود را در Google Trends وارد کنید.
- برای وارد کردن پرس و جوی دیگر، روی «+ Add Comparison» کلیک کنید.
- فیلترهای هر عبارت را با نگه داشتن ماوس روی کادر جستجو و کلیک بر روی سه نقطه روی هم تغییر دهید.
5. محتوا را برای جستجوی YouTube بهینه کنید
بیش از 2.1 میلیارد نفر در سراسر جهان برای تماشای انواع ویدیوهای DIY، سرگرمی و آموزشی از YouTube بازدید می کنند. اگر کسبوکار شما میخواهد محتوای ویدیویی مانند نسخه نمایشی محصول یا آموزش ویدیویی تولید کند، که ممکن است نیاز به استراتژی SEO ویدیو داشته باشد، دانستن موضوعات پرطرفدار Google برای YouTube مفید است.
برای بازیابی اطلاعات فقط برای روندهای جستجوی YouTube:
- یک عبارت کلیدی را در Google Trends وارد کنید.
- روی منوی کشویی بالای نمودار خطی با عنوان «جستجوی وب» کلیک کنید.
- روی یوتیوب کلیک کنید.
با استفاده از همان تکنیک های تحلیلی که در بالا توضیح داده شد، اکنون می توانید جستجوهای پرطرفدار را شناسایی کنید، کلمات کلیدی هدف جدید را بیابید و به دنبال تغییرات بر اساس موقعیت جغرافیایی باشید. این اطلاعات می تواند به شما کمک کند ویدیوهایی را که کاربران به دنبال آن هستند ایجاد کنید و لیست ها را با کلمات کلیدی بهینه کنید، بنابراین محتوای شما در رتبه بالاتری قرار می گیرد.
با Victorious پتانسیل کسب و کار خود را آزاد کنید
استفاده از Google Trends برای تحقیق کلمات کلیدی به عنوان بخشی از کمپین کلی SEO شما منطقی است، اما این تنها یک ابزار عالی در یک جعبه ابزار وسیع برای افزایش دید جستجو، جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما و جذب مشتریان بیشتر است.
اگر برای افزایش نتایج جستجو کمک میخواهید، با ما تماس بگیرید تا درباره خدمات تحقیق کلمات کلیدی و سایر پیشنهادات ما بیشتر بدانید. ما مجموعه کاملی از خدمات سئو را برای ایجاد یک استراتژی سئو ارائه می دهیم که از اهداف و بودجه کسب و کار شما پشتیبانی می کند. امروز مشاوره رایگان خود را برنامه ریزی کنید.