Google ترافیک اکتشاف بیشتری را اما ترافیک جستجوی کمتری را برای ناشران اخبار ارسال می کند

Google ترافیک اکتشاف بیشتری را اما ترافیک جستجوی کمتری را برای ناشران اخبار ارسال می کند

Google ترافیک بسیار کمتری را از جستجوی وب Google به ناشران اخبار ارسال می کند، اما همچنین ترافیک بسیار بیشتری را از Google Discover ارسال می کند. گزارش جدیدی که توسط Newzdash انجام شده است و با استفاده از داده‌های کنسول جستجوی Google، 8.1 میلیارد کلیک را در بین صدها ناشر اخبار تجزیه و تحلیل می‌کند، داده‌های سال 2023 تا 2024 را مقایسه کرده است.

جان شهاتا، موسس Newzdash، این داده ها را در X پست کرد و گفت: “ما به تازگی یک تجزیه و تحلیل عظیم از 8.1 میلیارد کلیک در صدها ناشر اخبار را با استفاده از داده های کنسول جستجوی Google تکمیل کرده ایم. تیم Newzdash ما در gddash.com اعداد را خرد کرده است. و نتایج چشمگیر است.”

او نشان داد که Discover 14 امتیاز در ترافیک ناشری که ردیابی می‌کند افزایش می‌یابد، در حالی که جستجوی Google کاهش 10 امتیازی در ترافیک ناشری که ردیابی می‌کند داشته است.

در اینجا آن نقاط داده وجود دارد:

  • افزایش Google Discover: سهم ترافیک Google Discover از 41.6٪ به 55.6٪ از کل ترافیک Google ناشران افزایش یافت – نسبت افزایش 14٪!
  • Google Web Search Discover: جستجوی وب سنتی اکنون تنها 36 درصد از ترافیک ناشران در گوگل را به خود اختصاص داده است که از 46.5 درصد کاهش یافته است.
  • سایر انواع جستجو سهم خود را از دست می دهند: جستجوی Google News، News، تصویر، و ویدیو همگی نسبت ترافیک خود را کاهش می دهند.

ترافیک Google News از 7.3٪ به 6.0٪ کاهش یافته است و همچنین ترافیک برگه اخبار، برگه تصویر و برگه ویدیو کاهش یافته است.

این نمودار است:

تغییر ناشر ترافیک جستجوی گوگل

جان افزود: “نکته مهم: این درصدها سهم ترافیک از هر نوع جستجو را نشان می دهد، نه اعداد ترافیک مطلق. سهم بیشتر لزوماً به معنای ترافیک بیشتر نیست – این نشان دهنده تغییر در اهمیت نسبی هر کانال است.”

آیا می توانید به ترافیک Google Discover از Google تکیه کنید؟ من شک دارم، پس موفق باشید.

بحث انجمن در X.

Source link