گوگل راه حل جدید حریم خصوصی کاربران و هدف گیری خود را با نام Topics API معرفی می کند که جایگزین راه حل FLoC مورد انتقاد شدید خواهد شد.
روزهای راه حل هدف گیری کاربران گوگل، FLoC (آموزش فدرال همگروه ها)، رسما به پایان رسیده است.
این تغییر پس از آن که گوگل از اوایل سال 2021 بازاریابان را برای حذف کوکیهای شخص ثالث آماده کرده بود، شگفتزده شد.
FLOC چیست؟
اگر نمیدانید FLoC چیست، در اینجا یک مرور مختصر وجود دارد. ممکن است درباره آن در اخبار صنعت شنیده باشید، اما در واقع به چه معناست؟
FLoC (فدراسیون یادگیری همگروه ها) در مارس 2021 معرفی شد. این یک ابتکار جعبه ایمنی حریم خصوصی بود که اساساً به مرورگرها اجازه می داد تا هدف گذاری مبتنی بر علاقه را فعال کنند.
این راه حل به دلیل نگرانی از حذف کوکی های شخص ثالث از مرورگر گوگل کروم در سال 2023 معرفی شد.
راه حل FLoC یک تغییر بزرگ بود زیرا افراد به منظور حفظ ناشناس بودن و حفظ حریم خصوصی کاربران به گروههایی گروهبندی میشوند.
تبلیغکنندگان میتوانند بر اساس آن گروهها هدفگذاری کنند، با این حال تأثیرات هدفگیری فردی همچنان یک نگرانی است. گروهها از هزاران کاربر تشکیل میشوند، نه خود افراد.
New Topics API
به نظر می رسد گوگل با معرفی راهکار Topics API بازخورد جامعه تبلیغاتی را جدی گرفته است.
Topics API یک راه حل Privacy Sandbox برای تبلیغات مبتنی بر علاقه است.
وجه تمایز اصلی بین Topics و FLoC نحوه جمع آوری هدف گذاری علاقه است.
با راه حل جدید Topics API، رفتار مرور شما «موضوعات» علایق فردی شما را برای آن هفته خاص انتخاب می کند. این موضوعات فقط به مدت سه هفته ذخیره می شوند و سپس حذف می شوند.
موضوعات فقط در دستگاه کاربر ذخیره می شوند و نیاز به سرورهای خارجی از جمله سرور گوگل را از بین می برند.
موضوعات چگونه با FLoC متفاوت هستند؟
در حالی که دو راه حل هدف گیری هر دو حول محور علایق کاربر می چرخند، تفاوت های کلیدی بین آنها وجود دارد.
بزرگترین تفاوت این است که موضوعات مورد علاقه هر 3 هفته از یک کاربر حذف می شود. در حالی که FLoC کاربران را به گروههایی گروهبندی میکرد، هیچ محدودیت زمانی برای مدت زمانی که کاربر میتواند در آن گروه بماند وجود نداشت.
علاوه بر این، راهحل قبلی FLoC یک شناسه گروهی تولید میکند که تبلیغکنندگان میتوانند از آن برای هدفگیری استفاده کنند. راهحل جدید Topics API شناسههای همگروهی نخواهد داشت و از موضوعاتی برای اشتراکگذاری با تبلیغکنندگان و وبسایتها استفاده میکند.
در کنار تفاوتهای عملکردی این دو راهحل، در کنترلهای حریم خصوصی کاربر نیز تفاوتهایی وجود دارد.
با Topics API، کاربر را تحت کنترل قرار می دهد. کاربران می توانند موضوعات مرتبط با آنها را مشاهده کنند. افراد همچنین می توانند به طور کامل از موضوعات انصراف دهند یا موضوعات خاص مرتبط با آنها را حذف کنند.
سایت هایی که به عنوان یک دسته حساس در نظر گرفته می شوند به طور خودکار از یک کاربر حذف می شوند، مانند نژاد یا گرایش جنسی. این به روز رسانی ایمنی کاربر را در بالاترین حد خود نگه می دارد.
چرا تبلیغ کنندگان باید اهمیت دهند؟
گوگل هنوز در سال 2023 با حذف کوکی های شخص ثالث رو به جلو است. به دلیل این تغییر، تبلیغ کنندگان باید گزینه های خود را بدانند.
دانستن این راهحل جدید هدفگیری به تبلیغکنندگان کمک میکند تا برنامهریزی کنند که چگونه استراتژیشان ممکن است بر اساس این تغییرات تغییر کند. درک اینکه چه موضوعاتی در اواخر سال در دسترس خواهند بود، می تواند روشن کند که چقدر می توانید تبلیغات خود را هدفمند کنید.
تلاشهای بازاریابی مجدد (خارج از دادههای شخص اول) ممکن است همچنان به دلیل حریم خصوصی کاربر محدود باشد. ممکن است لازم باشد رویکرد تبلیغاتی خود را به تمرکز بر بهترین راه برای گرفتن اطلاعات شخص اول در اسرع وقت در سفر مشتری تغییر دهید، نه اینکه برای بستن فروش به فعالیت مرورگر متکی باشید.
منبع: گوگل
اعتبار تصویر: Andrey Suslov/Shutterstock
!function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,document,'script', 'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js');
if( typeof sopp !== "undefined" && sopp === 'yes' ){ fbq('dataProcessingOptions', ['LDU'], 1, 1000); }else{ fbq('dataProcessingOptions', []); }
fbq('init', '1321385257908563');
fbq('track', 'PageView');
fbq('trackSingle', '1321385257908563', 'ViewContent', { content_name: 'google-sunsets-floc-announces-new-topics-api-solution', content_category: 'news pay-per-click ' });
سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور