گوگل استادیا در دریایی از ابهام غرق شده است

Google Stadia با امیدهای زیاد و وعده های بزرگ راه اندازی شد، اما سه سال بعد، این سرویس پر از ناشناخته های بیشتر از بازی های واقعی است.

امسال چند بازی در راه است؟

Google Stadia در دو سال اول کامل خود وعده داده بود که حداقل 100 بازی جدید در سال به این پلتفرم بیاورد. در سال‌های 2020 و 2021، این هدفی است که گوگل به آن دست یافت. و در این مرحله، نزدیک به 300 بازی در Stadia وجود دارد.

اما در سال 2022، این هدف بی سر و صدا کنار گذاشته شد. در اوایل سال، گوگل به طور علنی متعهد شد که 100 بازی جدید را روی پلتفرم خود عرضه کند، اما در این مرحله کاملاً واضح است که ما شاهد تحقق این هدف نخواهیم بود.

در هفته نامه ما Stadia Changelog ستون، ما بازی‌های جدیدی را که هر هفته به Stadia اضافه می‌شوند، دنبال می‌کنیم. در سال جاری تاکنون کمتر از 50 بازی منتشر شده است و کمتر از 20 بازی دیگر نیز در حال حاضر در دست انتشار هستند. در این مرحله، به نظر می‌رسد که حداکثر ۷۵ تا ۸۰ بازی جدید عرضه می‌شود، و ۱۰۰ بازی تقریباً کاملاً منتفی است، مگر اینکه حداقل چندین نسخه جدید در هر هفته تا پایان سال وجود داشته باشد.

و واقعاً واضح است که حتی گوگل هم این را می داند. ماه ها پیش، این شرکت بی سر و صدا ذکر آوردن 100 عنوان به این پلتفرم را از پست های مختلف وبلاگ خود پس از اینکه آن را تنها یک یا دو بار در هر دو «This Week on Stadia» و در سری «Stadia Savepoint» قرار داد، کنار گذاشت. گوگل نیز به وضوح با عبارت «منتظر می شود» مراقب بود.

اینها تنها تعدادی از بیش از 100 بازی هستند که انتظار می رود امسال از سوی ناشران کوچک و بزرگ در Stadia عرضه شوند.

نسخه های بزرگ کجا هستند؟

یکی دیگر از موارد مهم بحث کیفیت بازی های منتشر شده در Stadia است.

عناوین مستقل اغلب عالی هستند، می‌توانند فوق‌العاده سرگرم‌کننده باشند و راهی عالی برای پر کردن کتابخانه شما با بودجه کم هستند. اما اینها به ندرت بازی هایی هستند که جمعیت را به خود جلب می کنند.

تا اینجای سال، Google Stadia تنها تعداد معدودی بازی جدید داشته است که می‌توان آن‌ها را نسخه‌های «مهم» در نظر گرفت. Rainbow Six Extraction، Saints Row، و نسخه آتی FIFA 23 در واقع همه چیزهایی هستند که برای نسخه‌های “مهم” تا کنون در سال 2022 به ذهن متبادر شده‌اند. یکی از آنها هنوز منتشر نشده است، و دو مورد دیگر به شدت مورد بررسی قرار گرفته‌اند. در همین حال، بزرگترین بازی‌های سال مانند Elden Ring، Spiderman: Remastered، Dying Light 2، Lego Star Wars: The Skywalker Saga، و Stray، به عنوان چند نمونه، مطلقاً هیچ نشانه‌ای از آمدن به Stadia را نشان نمی‌دهند.

علاوه بر این، گوگل از بازی‌های هیجان‌انگیز سال 2022 صرف نظر کرد. بازی ترسناک The Quarry در تابستان منتشر شد و بازبینی‌های خوبی دریافت کرد و در ابتدا قرار بود قبل از تعطیلی Stadia Games و Entertainment یک انحصاری Stadia باشد. بازی دیگری که در حال مذاکره برای انحصاری شدن بود، High on Life، در دسامبر امسال عرضه می‌شود و تقریباً هیچ شانسی برای انتشار Stadia وجود ندارد – اما با هیجان فراوان بازیکنان در پلتفرم مایکروسافت.

نسخه‌های بزرگ لزوماً چیزی نیستند که یک پلتفرم را عالی می‌کنند، اما برای هیجان‌زده کردن بازیکنان برای یک پلتفرم بسیار مهم هستند. و در نهایت، آنها هستند که آن پلتفرم را می فروشند. مردم اغلب یک کنسول کامل را برای یک بازی خریداری می کنند. این شامل بازیکنان وفادار قبلی Stadia نیز می‌شود که اکنون مجبور شده‌اند برای دسترسی به بازی‌های بزرگ جدید به پلتفرم‌های دیگر بروند.

همچنین به خاطر داشته باشید که این فقط در مورد فرنچایزهای جدید و ناشرانی صحبت می کند که هنوز بازی ها را برای Stadia پورت نکرده اند.

دنباله ها کجا هستند؟

به همان اندازه که فقدان بازی های جدید در Stadia بسیار مهم است، فقدان دنباله بازی های موجود است.

Stadia با فرنچایزهای بزرگی مانند NBA 2K، Borderlands و Football Manager راه اندازی شد. و طی چند سال آینده، موارد بیشتری از راه رسید. EA Madden و FIFA را به Stadia و همچنین بازی موفق جنگ ستارگان خود، Jedi: Fallen Order، آورد.

از آن زمان، Take-Two از Stadia برای انتشار بیشتر NBA 2K صرف نظر کرده است، به نظر نمی رسد که فرنچایز Borderlands بازگردد، Football Manager تنها یک بازی را در Stadia منتشر کرد، EA آخرین قسمت Madden را رد کرد و Jedi: Fallen Order’s دنباله نیز هیچ نشانه ای از آمدن به پلتفرم نشان نمی دهد. خرید یک بازی در Stadia چه فایده ای دارد اگر نیاز به تغییر پلتفرم برای دنباله آن دارید؟

و اکنون، گویی برای تثبیت این نکته، حتی یوبی‌سافت از انتشار بزرگی در Stadia چشم پوشی می‌کند.

Assassin’s Creed: Mirage دنباله مستقیم Valhalla نیست، اما جدیدترین اثر در این فرنچایز است که به معنای واقعی کلمه آغاز شده استادیا. Assassin’s Creed Odyssey بازی بود که به عنوان یک بستر آزمایشی برای فناوری تبدیل شد که Stadia شد و اکنون تنها چند سال بعد، این فرنچایز از این پلتفرم صرف نظر می کند. بازی Assassin’s Creed: Mirage تایید شد که Stadia را رد می کند.

این بد است!

رفع اشکال کجاست؟

یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود بازیکن Stadia در سال 2022 بسیار ناامیدکننده باشد، عدم توجه بازی‌های فعال در Stadia است. برای یافتن بازی‌ای که فاقد ویژگی‌ها، بسط‌ها یا مملو از اشکال است، نیازی به جستجوی دور ندارید.

برای روشن شدن، اشکالات رخ می دهد همه پلتفرم ها، و به طور فزاینده ای در صنعت بازی به طور کلی رایج شده اند. اما در Stadia، مشکل تشدید شده است.

بازی Risk of Rain 2 هفته‌هاست که چند نفره خراب شده است. ماه‌ها پیش به بشر وعده توسعه داده شده بود و هیچ چیزی را ندیده است. Golf With Your Friends و Human Fall Flat هر دو تمامی امکاناتی را که پلتفرم‌های دیگر ارائه می‌دهند را ندارند. World War Z ماه ها پیش وعده کراس پلی را داده بود، و هنوز اینجا نیست. بازی‌های روی Stadia اغلب می‌توانند پوسته‌ای از چیزی باشند که قرار است باشند یا برای هفته‌ها یا حتی ماه‌ها با سکوت توسعه‌دهندگان شکسته بمانند. اگرچه این مشکلی نیست که بتوان مستقیماً گوگل را به خاطر آن سرزنش کرد، اما مشکلی است که دائماً بازیکنان را تحت تأثیر قرار می دهد.

ما ردیابی بازی هایی با ویژگی های خراب یا مشکلات دیگر را در هفته نامه خود شروع کرده ایم Stadia Changelog ستون، بنابراین اگر بازیکن Stadia هستید و مشکلاتی را می بینید، با ما تماس بگیرید!

کنترلر گوگل استادیا

آینده چه چیزی در انتظار شماست؟

Google Stadia زمانی یک محصول فوق العاده امیدوارکننده بود. عملکرد خوبی داشت و همچنان ادامه می‌دهد، وعده‌های بزرگی داد، و در حالی که در بسیاری از موارد دچار مشکل شد، مکان بسیار خوبی برای انجام بازی‌هایی است که در واقع ارائه می‌دهد.

اما در این مرحله، تنها سؤالی که در مورد Stadia واقعاً مهم است این است که “بعدش چیست؟” و این سوالی است که کم کم تمام خوش بینی خود را از دست می دهد.

Stadia مدام هر چیزی و همه چیز “خوب” را از دست می دهد. با قدرتی راه اندازی شد که کنسول ها مطابقت نداشتند و دسترسی به آن را بسیار ارزان تر کرد. اما سه سال بعد، علیرغم اینکه تا حدودی وضعیت “نسل بعدی” خود را حفظ کرده است، از ویژگی های خود عقب مانده است. این قرارداد با برخی از بازیکنان بزرگ Take-Two، Ubisoft و EA امضا شد، اما بازی‌های جدید از این نام‌ها کم‌کم کم‌کم محو می‌شوند. و وعده‌های Stadia در مورد ویژگی‌های بزرگ و انحصاری پلتفرم یا بسیار کمتر مورد استفاده قرار گرفته‌اند یا به طور کامل محقق نشده‌اند.

آیا استادیا می میرد؟ راستش را بخواهید، هنوز گفتنش سخت است. مطمئناً هیچ محصولی برای جایگزینی Stadia وجود ندارد، که باعث می‌شود تعطیلی شرکت به‌ویژه برای بازیکنان ویران‌کننده باشد، و همچنین خارج از الگوی معمول Google است – واقعاً طبیعی نیست که Google محصولات را «کشتن» کند، مگر اینکه نوعی جایگزینی وجود داشته باشد، علی‌رغم آنچه که الگوی رفتاری وجود دارد. می گوید. همانطور که Kyle Bradshaw ما اشاره کرده است، Immersive Stream for Games قطعا به Stadia پتانسیل بیشتری در آینده می‌دهد، اما واقعاً، ما حتی نمی‌دانیم آینده آن محصول چه خواهد بود.

حداقل می توان گفت آینده استادیا مبهم است.

اطلاعات بیشتر در Stadia:

به‌روزرسانی: این پست پس از انتشار ویرایش شد تا یک خطای احتمالی در رابطه با وعده Google برای بیش از 100 بازی در سال 2022 تصحیح شود. در حالی که ما کاملاً مطمئن هستیم که Google ممکن است برخی از ذکر این آمار را حذف کرده باشد، اما همچنان در پست‌های وبلاگ متعدد وجود دارد. ذکر اشتباه به خواست خودمان حذف شده است.

FTC: ما از پیوندهای وابسته خودکار برای کسب درآمد استفاده می کنیم. بیشتر.


برای اخبار بیشتر، 9to5Google را در YouTube بررسی کنید: