جاناتان جونز هفته گذشته در رویداد Google Search Central Live در زوریخ شرکت کرد و یادداشتهای عالی و مفصلی درباره این رویداد منتشر کرد، از جمله کمی بیشتر در مورد بهروزرسانیهای اغلب اصلی. اما او همچنین توضیح داد که دنی سالیوان، رابط جستجوی گوگل، چگونه فکر می کند که گوگل در مورد شهرت سایت و نحوه برخورد با برخی سایت ها در یک سایت به عنوان راه حلی برای این مشکل فکر می کند.
جاناتان جونز به نقل از سالیوان گفت:
اگر سیگنال های سایت را بر اساس محتوای شخص اول ایجاد کرده اید و سپس محتوای شخص ثالث از این سیگنال ها استفاده می کند، برای کاربران سردرگمی ایجاد می کند. در نظر گرفتن مناطق متمایز به عنوان “سایت های درون یک سایت” می تواند به رفع این مشکل کمک کند.
و
اگر به دنبال چیزی کاملا متفاوت هستید، ایجاد یک سایت جداگانه برای ایجاد شهرت و هویت خود را در نظر بگیرید.
جاناتان در X توضیح داد:
در کنفرانس مرکزی جستجوی گوگل، دنی سالیوان با چالش ایجاد تعادل بین سیگنالهای اعتماد شخص اول با محتوای شخص ثالث مقابله کرد:
“اگر محتوای شخص ثالث از سیگنال های شخص اول استفاده کند، برای کاربران سردرگمی ایجاد می کند.”
راه حل؟ مناطق متمایز را به عنوان “سایت های درون یک سایت” در نظر بگیرید یا حتی آنها را به خارج از دامنه منتقل کنید تا اعتماد و هویت جداگانه ایجاد کنید.
افکار؟ سایتهای درون یک سایت – استراتژی هوشمند یا یک کابوس تدارکاتی؟
منظورم این است که این به نظر بسیار شبیه الگوریتم محتوای کاملا متفاوتی است که گوگل برای برخی از این مسائل استفاده می کند. همچنین می دانیم که خط مشی سوء استفاده از شهرت سایت هنوز فقط با اقدامات دستی انجام می شود و هنوز الگوریتمی نیست.
«سایتهای درون یک سایت»—مفید یا دردسرساز؟
در کنفرانس مرکزی جستجوی گوگل، دنی سالیوان با چالش ایجاد تعادل بین سیگنالهای اعتماد شخص اول با محتوای شخص ثالث مقابله کرد:
“اگر محتوای شخص ثالث از سیگنال های شخص اول استفاده کند، سردرگمی برای … pic.twitter.com/pnmA8ZpOBG
– آقای جاناتان جونز (@Jonny_J_) 16 دسامبر 2024
خواندن پست کامل او از این رویداد را توصیه می کنم.
بحث انجمن در X.