ممکن است Google تعداد دفعات نمایش اجمالی هوش مصنوعی را در جستجوی Google، به ویژه در برخی از بخشهای عمودی مانند بهداشت و امور مالی (YMYL) پاسخ داده باشد. Ziptie، مجموعه ابزاری که بررسیهای اجمالی هوش مصنوعی گوگل را ردیابی میکند، نشان میدهد که به طور کلی، گوگل امروز 4 درصد کمتر از یک هفته پیش مرورهای هوش مصنوعی را نشان میدهد.
این نمودار از مانیتور AIO Ziptie نشان میدهد که گوگل در پایان ماه نوامبر، نمای کلی هوش مصنوعی را برای بیش از 17 درصد از تمام درخواستها نشان میدهد. اکنون، بهطور متوسط، این ابزار به گوگل نشان میدهد که مرورهای هوش مصنوعی را برای کمتر از 14 درصد از تمام پرسوجوها نشان میدهد (اگرچه، امروز صبح به بیش از 14 درصد رسید، بنابراین شاید همه چیز در حال بازگشت است؟):
وقتی وارد می شوید، همه عمودی ها کاهش نشان نمی دهند. پرس و جوهای سلامت از نمایش بیش از 60 درصد مواقع به کمتر از 50 درصد موارد کاهش یافت. امور مالی از 25% مواقع تا کمتر از 19% مواقع. بنابراین شاید گوگل تعداد دفعات نمایش کلی این مرورهای هوش مصنوعی را در دستههای «پول شما، زندگی شما» کاهش داده است؟
من برای اولین بار از جان وانتین که در مورد آن در Bluesky پست کرده بود، متوجه این کاهش شدم. او نوشت: “افراد SEO، به نظر می رسد یک کاهش جدی در شیوع AIO از اواخر ماه نوامبر، بر اساس این ردیاب مفید از ZipTie. افت قابل توجهی در امور مالی و سلامتی وجود دارد. هر گونه حدس و گمان در مورد آنچه در اینجا می گذرد؟ من هستم. عصبانی نیستم…”
من با Ziptie تماس گرفتم و آنها این افت را انکار نکردند یا نگفتند مشکلی در ابزار ردیابی آنها وجود دارد.
اگر به ابزار Semrush برای AI Overviews نگاه کنید، افتی را نشان نمی دهد. اما به نظر می رسد به این دلیل است که این پرس و جوهای کمتری را ردیابی می کند، هنگامی که در صنایع خاصی شیرجه می زنید، افت هایی توسط Semrush گزارش می شود.
در اینجا کل است:
اما همانطور که گلن گیب در X اشاره کرد، “هنگام بررسی Semrush شاهد افت مشابهی برای برخی از عمودیها هستم (نه زمانی که دامنههای خاص رتبهبندی میشوند، بلکه زمانی که AIOها بر اساس تمام جستارهایی که آن دامنهها رتبهبندی میشوند ظاهر میشوند). بنابراین ممکن است شیوع AIO کاهش یافته باشد. اخیراً به زودی اطلاعات بیشتری را بررسی خواهم کرد، اما ارزش توجه دارد.
Ziptie کاهش AIO ها را در SERP ها نشان می دهد، اما تعیین دقیق این موضوع بسیار سخت است. با این اوصاف، هنگام بررسی Semrush شاهد افت مشابهی برای برخی از عمودیها هستم (نه زمانی که دامنههای خاص رتبهبندی میشوند، بلکه زمانی که AIOها بر اساس تمام جستارها ظاهر میشوند… pic.twitter.com/DDOM0fEuND
– گلن گیب (@glenngabe) 7 دسامبر 2024
آیا می بینید که سایت های شما کمتر در مرورهای هوش مصنوعی نشان داده می شوند؟ من کمی متعجب شدم از دیدن کاهش اما هی، شاید گوگل برخی از مشکلات را پیدا کرده و قبل از اینکه بتوانیم به آنها بپردازیم عقب نشینی کرده است؟
در ماه مه، گوگل یک بهروزرسانی با کیفیت بزرگ را برای AI Overviews ارائه کرد که صنعت آن را بهروزرسانی Ray نامید.
بحث انجمن در Bluesky و X.