جان مولر از گوگل در Hangout Office Hours Hour درمورد بازگشت ویژگی Request Indexing پاسخ داد. قرار بود طی چند هفته بازگردد اما به سرعت به یک ماه نزدیک می شود. مولر پیشینه افکار گوگل در مورد آینده این ابزار را به اشتراک گذاشت.
درخواست ویژگی نمایه سازی
ویژگی نمایه سازی درخواست ، که در Google Search Console (GSC) یافت می شود ، روشی است که ناشران به صورت دستی درخواست نمایه سازی می کنند. این به طور معمول هنگام انتشار یک صفحه وب جدید یا به روزرسانی یک صفحه موجود استفاده می شود.
همچنین برای سیگنال دهی به Google که یک سایت دوباره آنلاین شده است پس از آفلاین شدن سایت برای مدت زمانی ، مفید است.
درخواست نمایه سازی غیرفعال است
طبق اعلام Google در مورد ویژگی نمایه سازی درخواست ، یک ماه پیش غیرفعال شده بود تا “تغییرات زیرساختی“
قرار بود این ابزار برای چند هفته خراب شود. اکنون نزدیک یک ماه است که این ابزار غیرفعال شده است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
برای ایجاد برخی تغییرات زیرساخت ، ویژگی “درخواست نمایه سازی” ابزار بازرسی URL را غیرفعال کرده ایم. ما انتظار داریم که در هفته های آینده بازگردد. ما همچنان به روش خود پی می بریم و محتوای آن را فهرست بندی می کنیم ، همانطور که در اینجا آورده شده است: https://t.co/rMFVaLht6V
– Google Webmasters (googlewmc) 14 اکتبر 2020
آیا Google Taking Away ابزار درخواست نمایه سازی است؟
شخصی که این س askingال را مطرح می کند به یک نظرسنجی مراجعه کرده و از وی می پرسد که چرا ناشران به این ابزار نیاز دارند. این نظرسنجی توسط جان مولر در توییتر ارسال شده است.
جان مولر فاش کرد که هدف این نظرسنجی کمک به Google برای درک نحوه استفاده ناشران از ویژگی نمایه سازی درخواست و در نظر گرفتن این دیدگاه ها برای تصمیم گیری در مورد اقدام بعدی است.
Google از این ابزار استفاده نمی کند؟
پاسخ جان مولر حاکی از این بود که گوگل قصد ندارد این ابزار را بگیرد.
سوالی که مطرح شد:
“چه چیزی با نمایه سازی درخواست وجود دارد؟ … آیا شما آن را از ما می گیرید؟ “
مولر خندید و جواب داد ،
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
“من قصد ندارم چیزی را بردارم.”
وی با بیان اینکه این ابزار چقدر برای گوگل ارزشمند است ادامه داد:
“… من فکر می کنم این یکی از ویژگی هایی است که تیم های مختلف گوگل واقعاً به نوعی از داده هایی که در آنجا جمع آوری می کنند علاقه دارند و دوست دارند این موارد را هرچه سریعتر وارد فهرست کنند.”
هرزنامه نویسان از ابزار سوuse استفاده می کنند
مولر در ادامه موضوع سوusingاستفاده توسط اسپمرها از این ابزار را مطرح كرد ، جالب است زیرا نشان می دهد این ابزار ، از تعامل گوگل با آن ، همه رنگین كمان ها و داده های عالی برای Google نیست.
“اما متأسفانه گاهی اوقات توجه افرادی که از آن استفاده می کنند جلب توجه می کند تا سعی کنند موارد ناخواسته را نمایه سازی کنند.”
Google Use موارد استفاده
مولر در ادامه اظهار داشت که آنها در حال مطالعه دلایل مختلفی هستند که ناشران از ویژگی نمایه سازی درخواست استفاده می کنند و می فهمند آیا راهی برای اتوماسیون فرآیند برای از بین بردن نیاز به نمایه سازی دستی وجود دارد.
“بنابراین یکی از مواردی که ما به آن فکر کرده ایم این است … آیا چیزی وجود دارد که ما می توانیم انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که عملکرد مورد نیاز مردم یا اینکه چرا آنها به نوعی از این ابزار استفاده می کنند به طور خودکار پوشیده شده است ، بنابراین مردم نیازی به آن ندارند برای انجام هر کار دستی.
و این چیزی است که من به نوعی در توییتر مورد توجه قرار می دهم ، جایی که بسیاری از افراد با دلایل منطقی برای استفاده از این ابزار وارد می شوند.
و احساس می کنم ما فقط باید بتوانیم از پس آن به طور خودکار برآییم تا مردم نیازی به انجام دستی کارها نداشته باشند. “
هیچ برنامه ای برای از بین بردن این ابزار وجود ندارد
مولر در ادامه تأیید کرد که فعلاً برنامه ای برای ثابت نگه داشتن وضعیت آفلاین فعلی این ابزار وجود ندارد.
مولر:
“هیچ برنامه ای برای غیرفعال کردن ابزار یا بردن آن یا موارد مشابه وجود ندارد.”
ابزار توسعه در موارد استفاده استثنایی؟
مولر پیشنهاد کرد که آنچه اتفاق می افتد این است که آنها به دنبال روش هایی برای بهبود کنسول جستجوی Google و نمایه سازی هستند تا این ابزار به چیزی مناسب برای موارد نادر تبدیل شود ، نه چیزی که به عنوان بخشی از گردش کار روزانه ناشران استفاده می شود.
او گفت:
“اما در عین حال اگر بتوانیم بیشتر از این درخواست ها را به طور خودکار کنترل کنیم ، این فقط باعث صرفه جویی در وقت بیشتر و کمی کارآمدتر می شود.
بنابراین نوعی جهت گیری من به آنجا بود که بفهمم چه کاری باید متفاوت انجام دهیم تا نیازی به استفاده از آن ابزار دستی نباشد مگر اینکه واقعاً مورد استثنایی در آنجا وجود داشته باشد. “
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
مورد استفاده اشاره به دلیل استفاده ناشران از ویژگی نمایه سازی درخواست است.
بنابراین وقتی جان مولر می گوید گوگل می خواهد این ابزار چیزی باشد که فقط در “موارد استفاده استثنایی” لازم باشد ، در این صورت اظهار نظر می کند که این ابزار در شرایط عادی ، فقط در موارد استثنایی لازم نیست.
وی در بیانیه پیگیری خود به این نکته اشاره کرد که دلیل ضروری نبودن این مسئله می تواند مسئله گوگل یا بیشتر طرف گوگل باشد تا مسئله ناشر.
در اینجا نحوه توضیح مولر وجود دارد:
وی افزود: “و بسیاری از مواردی كه در این فروم ارسال شد ، در مواردی مانند این واقعاً مفید بود. اوه ، اگر من كاری دستی انجام ندهم ، دو هفته طول می كشد تا صفحه جدیدی نمایه شود.
از نظر من ، به نظر می رسد چیزی شبیه به چیزی است که نباید اینقدر از طرف ما طول بکشد.
بنابراین ما باید واقعاً به نوعی برخی از این مثالها را بگیریم و تلاش کنیم تا نوعی سیستم خود را بهبود ببخشیم – حداقل از دیدگاه من.
این به نوعی پیش زمینه در آنجا بود. “
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
ابزار نمایه سازی درخواست از دست رفته مربوط به مسائل اخیر نمایه سازی نیست
مولر با كمك خاطر نشان كرد كه موارد اخير نمايه سازي و حذف موقت ويژگي نمايه سازي درخواست ارتباطي ندارند.
در حالی که زمان بندی ممکن است نشان دهد که آنها با هم مرتبط هستند ، مولر تأیید کرد که هیچ رابطه ای بین این دو رویداد وجود ندارد.
مولر:
“و این به هیچ یک از موضوعات نمایه سازی که در گذشته داشتیم مربوط نمی شود. در واقع فقط مردم به نوعی روی این موضوع کار می کنند تا بفهمند رویکرد مناسب در اینجا چیست. “
Google از ابزار نمایه سازی درخواست شما استفاده نمی کند
نتیجه این است که ویژگی نمایه سازی درخواست از بین نمی رود. به نظر می رسد که Google موارد استفاده را ارزیابی می کند و سعی دارد بفهمد برای بهبود چه کاری می تواند انجام دهد.
به نظر می رسد که این ابزاری نیست که آنها می خواهند حذف کنند ، بلکه نیاز اساسی به ابزاری است که می خواهند آنها را برطرف کنند تا دیگر نیازی به آن نباشد مگر در “موارد استثنایی” که ناشر واقعاً به چیزی نیاز دارد که با اولویت نمایه شود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید