Google Shares جزئیات کلیدی برای تبلیغ کنندگان

جینی ماروین، رابط Google Ads، اخیراً به‌روزرسانی‌های مهمی را در رابطه با اجرای سیاست رضایت کاربر اتحادیه اروپا توسط Google برجسته کرده است.

Google در حال تقویت اجرای الزامات رضایت برای ترافیک منطقه اقتصادی اروپا (EEA) است.

به عنوان بخشی از این، شرکت حالت رضایت نسخه دو (v2) را معرفی کرده است که شامل پارامترهایی برای شخصی‌سازی تبلیغات و سیگنال‌های رضایت بازاریابی مجدد است.

تبلیغ‌کنندگان باید تا مارس 2024 اقدام کنند، در غیر این صورت خطر از دست دادن قابلیت‌های تبلیغاتی مهم در منطقه وجود دارد.

یک صفحه راهنمای Google می‌خواند:

«برای ادامه استفاده از ویژگی‌های اندازه‌گیری، شخصی‌سازی آگهی و بازاریابی مجدد، باید رضایت استفاده از داده‌های شخصی را از کاربران نهایی مستقر در منطقه اقتصادی اروپا جمع‌آوری کنید و سیگنال‌های رضایت را با Google به اشتراک بگذارید. اگر از داده های Google Analytics با یک سرویس Google استفاده می کنید، شرایط لازم نیز اعمال می شود.”

مطابق پست های ماروین، در اینجا چیزی است که تبلیغ کنندگان باید در مورد مهلت معلق بدانند.

آخرین مهلت مارس: فراخوانی برای اقدام برای تبلیغ کنندگان

حالت رضایت Google، که به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تنظیمات برچسب Google خود را بر اساس رضایت کاربر تنظیم کنند، در حال به‌روزرسانی است.

این به‌روزرسانی پارامترهای خاصی را برای جلب رضایت برای اهداف شخصی‌سازی آگهی و بازاریابی مجدد اضافه می‌کند.

حالت رضایت به روز شده دارای دو پارامتر جدید است: ad_user_data و ad_personalization, که سیگنال های رضایت مربوط به تبلیغات شخصی شده را ارسال می کند.

تبلیغ‌کنندگانی که چارچوب جدید را در مهلت مقرر اتخاذ نکنند، توانایی ارائه تبلیغات شخصی‌شده و بازاریابی مجدد را از دست خواهند داد.

انتقال به Google Analytics 4 توصیه می شود

ماروین توصیه کرد که کاربران یونیورسال آنالیتیکس 360 در اسرع وقت به Google Analytics 4 (GA4) منتقل شوند تا قابلیت‌های تبلیغاتی کلیدی را برای ترافیک وب‌سایت از منطقه اقتصادی اروپا حفظ کنند.

او اشاره کرد که GA4 اکنون یک تنظیم رضایت جدید دارد که به شما امکان می‌دهد به سرعت بررسی کنید که سیگنال‌های رضایت به درستی ارسال می‌شوند.

علاوه بر این، GA4 ویژگی تبدیل‌های پیشرفته را ارائه می‌کند که از داده‌های تبدیل شخص اول برای ارائه نمای دقیق‌تر و انبوه‌تری از رفتارهای تبدیل استفاده می‌کند.

ماروین به دو مزیت کلیدی تبدیل‌های پیشرفته برای تبلیغ‌کنندگان اشاره کرد:

“مزیت اجرای تبدیل های پیشرفته در GA4 به جای فقط در Google Ads این است که داده های ارائه شده توسط کاربر را می توان برای اهداف اضافی (مانند جمعیت شناسی و علایق، و اندازه گیری پولی و ارگانیک) استفاده کرد.”

پرسش و پاسخ بینش

ماروین مجموعه پست های خود را با یک جلسه پرسش و پاسخ به پایان رساند که به نگرانی های رایج پرداخته است:

  • آخرین مهلت حالت رضایت V2: در حالی که تاریخ مشخصی ارائه نشده است، اجرا از مارس آغاز خواهد شد.
  • ترافیک انگلستان: سازمان های بریتانیایی که در منطقه اقتصادی اروپا تبلیغ می کنند نیز باید به روز رسانی ها را اجرا کنند.
  • اندازه گیری تبدیل: بدون رضایت حالت v2، بازاریابی مجدد و شخصی سازی آینده برای مخاطبان امکان پذیر نخواهد بود.

ملاحظات دیگر

در اینجا ملاحظات اضافی برای تبلیغ کنندگان، بر اساس پست های رسانه های اجتماعی ماروین وجود دارد:

  • برای ایجاد و پیکربندی یک بنر رضایت منطبق، کار با یک پلت فرم مدیریت رضایت تایید شده (CMP) را در نظر بگیرید. گوگل همکاری با یکی از شرکای CMP تایید شده خود را توصیه می کند.
  • اطمینان حاصل کنید که برچسب‌ها/مخاطبان بازاریابی مجدد موجود برای رعایت پارامترهای رضایت جدید پیکربندی شده‌اند. تست کنید که برچسب‌های شما بر اساس انتخاب رضایت کاربر به درستی رفتار کنند.
  • استراتژی اندازه‌گیری تبلیغات فعلی‌تان را مرور کنید و مطمئن شوید که ردیابی تبدیل جایگزینی دارید که برای آماده‌سازی برای منظره کوکی‌های شخص ثالث به کوکی‌ها/شناسه‌های تبلیغاتی متکی نیست.
  • اکنون برای آموزش ذینفعان داخلی در مورد الزامات رضایت قریب الوقوع و اینکه چرا آنها برای حفظ دسترسی به کاربران در بازار منطقه اقتصادی اروپا ضروری هستند، وقت بگذارید.
  • با نزدیک‌تر شدن به مهلت اجرایی در ماه مارس، مراقب هرگونه به‌روزرسانی اضافی از Google باشید.

انجام این کار در حال حاضر باعث ایجاد حداقل اختلال در قابلیت های تبلیغاتی شما در منطقه اقتصادی اروپا می شود.

سوالات متداول

Consent Mode V2 چیست و چگونه بر شخصی سازی تبلیغات و بازاریابی مجدد تأثیر می گذارد؟

Consent Mode V2 یک چارچوب به‌روزرسانی شده است که توسط Google برای کمک به تبلیغ‌کنندگان برای رعایت الزامات رضایت منطقه اقتصادی اروپا (EEA) برای تبلیغات آنلاین معرفی شده است.

این نسخه جدید دارای پارامترهای خاصی برای جلب رضایت کاربر نهایی مربوط به شخصی‌سازی آگهی است (ad_personalization) و بازاریابی مجدد (ad_user_data).

تبلیغ‌کنندگان در منطقه اقتصادی اروپا، یا کسانی که ترافیک منطقه اقتصادی اروپا را هدف قرار می‌دهند، باید این تغییرات را تا مارس ۲۰۲۴ اعمال کنند تا توانایی ارائه تبلیغات شخصی‌شده و بازاریابی مجدد را حفظ کنند. عدم پذیرش حالت رضایت V2 می تواند منجر به از دست رفتن قابل توجه قابلیت های تبلیغاتی در منطقه شود.

چرا استفاده از Google Analytics 4 (GA4) برای کاربران Universal Analytics 360 توصیه می شود؟

کاربران Universal Analytics 360 به شدت تشویق می‌شوند که به Google Analytics 4 (GA4) منتقل شوند، زیرا GA4 یک تنظیم رضایت جدید دارد که تضمین می‌کند سیگنال‌های رضایت به درستی به اشتراک گذاشته می‌شوند.

علاوه بر این، GA4 شامل ویژگی «تبدیل‌های پیشرفته» است که به داده‌های شخص اول برای ارائه نمای عمیق و انبوهی از فعالیت‌های تبدیل متکی است.

با انتقال به GA4، تبلیغ‌کنندگان قابلیت‌های تبلیغاتی کلیدی را حفظ می‌کنند و بینش‌های بیشتری در مورد جمعیت‌شناسی، علایق، و اندازه‌گیری‌های پولی و ارگانیک به دست می‌آورند که منحصراً به Google Ads وابسته نیستند.

تبلیغ‌کنندگان باید چه اقداماتی را با توجه به اجرای تقویت‌شده پیرامون الزامات رضایت ترافیک منطقه اقتصادی اروپا انجام دهند؟

  • حالت رضایت V2 را قبل از مهلت مارس اتخاذ کنید تا توانایی ارائه تبلیغات شخصی و بازاریابی مجدد برای مخاطبان منطقه اقتصادی اروپا حفظ شود.
  • برای ایجاد یک بنر رضایت مطابق با الزامات خط‌مشی، با یک پلتفرم مدیریت رضایت تایید شده (CMP) تعامل کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که برچسب‌ها و مخاطبان بازاریابی مجدد موجود به پارامترهای رضایت جدید احترام می‌گذارند و بر اساس رضایت کاربر برای عملکرد مناسب آزمایش می‌شوند.
  • با پیش بینی کاهش آتی در استفاده از کوکی های شخص ثالث، روش های جایگزین ردیابی تبدیل را توسعه دهید که به کوکی ها یا شناسه های تبلیغاتی وابسته نیستند.
  • ذینفعان داخلی را در مورد الزامات رضایت جدید به روز کنید و بر اهمیت آنها برای حفظ دسترسی به بازار کاربران منطقه اقتصادی اروپا تاکید کنید.


تصویر ویژه: مامون شیخ K/Shutterstock