مانند بسیاری از خریداران دیگر، من هرگز نمی خواهم یک معامله خوب را از دست بدهم. اما هر زمان که به طور ناگهانی چیزی را در حین فروش میخرم، از خودم میپرسم: آیا واقعاً تخفیف خوبی بود؟ اگر یکی بهتر از این بیرون وجود داشته باشد چه؟ آیا من واقعاً این را می خواهم؟
پشیمانی خریدار واقعی است و احساس راحتی نیست. و برای بسیاری از خریداران این اتفاق می افتد. برای درک بهتر این پدیده، اخیراً یک نظرسنجی از بیش از 1000 آمریکایی 18 ساله به بالا انجام دادیم و از آنها در مورد عادات خرید و تجربیاتشان در مورد پشیمانی خریدار سؤال کردیم.
از هر ده نفر 9 نفر می گویند که حداقل بعضی اوقات پشیمانی خریدار را از خریدهای ناگهانی تجربه می کنند و 42٪ می گویند که چیزی را خریده اند زیرا در فروش بوده است، سپس بعداً از آن پشیمان شده اند. و در حالی که دلایل مختلفی وجود دارد که افراد احساس پشیمانی خریدار می کنند – از احساس گناه برای خرید هدیه برای خود (48٪) تا تکانشگری (42٪) – یک چیز مسلم است: این حس خوبی نیست
بنابراین اگر مستعد تجربه پشیمانی خریدار هستید، برای بررسی گزینههای خود وقت بگذارید و ببینید چه چیز دیگری وجود دارد. بیایید به چهار ابزار خرید گوگل نگاهی بیندازیم که می تواند به شما کمک کند با پشیمانی خریدار خداحافظی کنید.
1. قیمت ها را مقایسه کنید
پنجاه و سه درصد از خریداران می گویند که توانایی مقایسه قیمت های خرده فروشان و مارک ها به جلوگیری از پشیمانی خریدار کمک می کند. دفعه بعد که انگیزه خرید چیزی را پیدا کردید، خریداران در ایالات متحده، هند و ژاپن می توانند محصول را در Google پیدا کنند و روی تصویر آن ضربه بزنند تا قیمت های فروشگاه های مختلف را مقایسه کنند. ممکن است آن را در جای دیگری با قیمت پایین تری پیدا کنید.