طی چند هفته گذشته، شکایات در مورد URL های فهرست شده در جستجوی Google با پارامتر URL srsltid که در امتداد URL، به عنوان URL متعارف در جستجوی Google برچسب گذاری شده است، افزایش یافته است. در واقع، گوگل اکنون با صدها هزار مورد از این URL ها مطابقت دارد و آنها را در نتایج جستجو تحت این پارامتر ارائه می دهد.
Kevin on X در 5 آگوست از من در مورد این سوال پرسید، “چرا برخی از مشتریان من پارامتر Google Merchant (?srsltid=) را در نتایج جستجوی ارگانیک خود برای وبلاگ ها می بینند؟”
سرهی کوکشاروف این را در وبلاگ خود نوشت و این موضوع را با جزئیات بیشتری مستند کرد.
او گفت اگر یک جستجوی گوگل (inurl:srsltid -intext:srsltid) انجام دهید، صدها هزار نمونه پیدا خواهید کرد. پس از انجام این کار، میتوانید عنوان هر یک از آن فهرستها را جستجو کنید تا ببینید آیا گوگل واقعاً به صفحه سرویس میدهد یا خیر و URL صفحه را با پارامتر srsltid فهرست میکند. و گوگل انجام می دهد.
در اینجا چند نمونه آورده شده است:
اکنون، همه اینها بخشی از ادغام Google Analytics و Merchant Center است که در آن “پارامتر srsltid به پیوندهای ایجاد شده توسط Google Merchant Center در نتایج خرید ارگانیک (به عنوان مثال، www.example.com?srsltid=123xyz) اضافه می شود.” در فوریه 2022 اضافه شد.
تعدادی از شکایات در مورد این موضوع در انجمن های Reddit و Google Analytics وجود دارد. برودی کلارک نیز چند هفته پیش در مورد این موضوع در لینکدین پست کرد. برودی نوشت: “اگر مشاهده می کنید که برخی از URL های معمولی که برای سایت شما رتبه بندی می شوند یا در گزارش های ردیابی رتبه شما ظاهر می شوند، اکنون می دانید که چرا. هنوز درست نشده است.
Serhii Koksharov اضافه می کند، “اگر متوجه srsltid در آدرس های اینترنتی خود شدید، نگران نباشید. این مشکل رایج است. اما مطمئن شوید که از برچسب های canonicals در وب سایت خود استفاده می کنید تا موارد تکراری ظاهر نشوند.”
من در این مورد به گوگل پینگ کردم اما هنوز جوابی نشنیده ام.
بحث و گفتگو در انجمن های X، LinkedIn، Reddit و Google Analytics.