نتایج جستجوی گوگل همیشه منبع اصلی را نشان نمی دهد

نتایج جستجوی گوگل همیشه منبع اصلی را نشان نمی دهد

جان مولر از گوگل در آخرین ویدیوی SEO Google Office Hours گفت که “نتایج جستجوی گوگل نشانه ای از آنچه سیستم های گوگل منبع اصلی می دانند نیست.” این بدان معنی است که صرفاً به این دلیل که گوگل یک قطعه از محتوا را رتبه بندی می کند، لزوماً به این معنی نیست که محتوا منبع اصلی است.

این در ساعت 14:51 در ساعت اداری مطرح شد، جایی که سؤال آصف از جان این بود:

چرا گوگل مقالات LinkedIn Pulse را به عنوان یک ناشر اصلی در نظر می گیرد، حتی اگر ابتدا در وب سایت ما منتشر شد؟

جان مولر پاسخ داد:

هی آصف، ممنون که پرسیدی اول از همه، نتایج جستجو نشانه ای از آنچه سیستم های گوگل منبع اصلی می دانند نیست.

به طور کلی، زمانی که محتوای خود را در پلتفرم‌ها به اشتراک می‌گذارید یا مجدداً منتشر می‌کنید، دید اضافی را در آن پلتفرم معامله می‌کنید، با این احتمال که پلتفرم دیگر در نتایج جستجوی بالای وب‌سایت شما ظاهر شود. در برخی موارد، این ممکن است خوب باشد، به عنوان مثال، اگر می خواهید آگاهی از وب سایت یا کسب و کار خود را در مکان های دیگر افزایش دهید. در موارد دیگر، ممکن است ترجیح دهید فقط وب سایت شما در جستجو ظاهر شود. در نهایت، این یک تصمیم تجاری برای شماست.

گلن گیب این موضوع را در X پوشش داد و نوشت: “در حال پخش محتوا یا انتشار مجدد محتوای خود در سایت‌های دیگر؟ -> از آخرین ساعت کاری دفتر مرکزی جستجوی گوگل: چرا گوگل مقالات LinkedIn Pulse را یک ناشر اصلی می‌داند، حتی اگر ابتدا در وب‌سایت ما منتشر شد. ؟”

جان مولر همچنین در مورد آن اشتراک گذاری در لینکدین وقتی جولیان هوکس پرسید، “خیلی خوب است اگر سایت های سندیکایی یک متعارف دامنه متعارف را همراه با ارسال شما بپذیرند. حدس می زنم که سوال زیادی باشد؟”

جان گفت: “بله، همانطور که گلن اشاره کرد، rel=canonical یک دستورالعمل نیست، حتی در یک سایت. و اگر صفحات متفاوت باشند، منطقی نیست که موتورهای جستجو صفحات را معادل تلقی کنند. شما می‌خواهید مطمئن شوید که نسخه «شما» همانی است که در جستجو نشان داده شده است، باید از «noindex» در نسخه‌های جایگزین استفاده کنید به طور بالقوه در مقابل افراد بیشتری (در و از طریق آن سایت های دیگر)، یا ترجیح می دهید آن را فقط در سایت خودتان نشان دهید؟”

در اینجا فیلم جاسازی شده است:

این هم یک اسکرین شات از لینکدین:

نظرات لینکدین

بحث در انجمن در لینکدین.

Source link