گوگل فاویکون های بزرگ را در جستجوی موبایل آزمایش می کند

در سال 2019، گوگل یک فاویکون را به هر نتیجه جستجوی موبایل اضافه کرد و یک سال بعد تلاش کرد همین کار را در دسکتاپ انجام دهد. گوگل اکنون در حال آزمایش یک ترفند جستجوی موبایل است که از فاویکون های بزرگ استفاده می کند و به نام سایت ها برجستگی بیشتری می بخشد.

در گوشه بالا سمت چپ، این فاویکون‌های به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر در یک دایره سفید قرار گرفته‌اند که نام سایت در کنار آن ظاهر می‌شود. مسیر باقی می ماند اما اکنون در زیر در یک موقعیت ثانویه ظاهر می شود. هنگامی که چندین نتیجه (گروه‌بندی) از یک سایت وجود دارد، صفحه دیگر فقط یک مسیر را نشان می‌دهد که رفتار امروزی نیز همین است.

این نمادهای بزرگ توجه شما را به خود جلب می کنند و در Google Discover در اندروید نیز ظاهر می شوند، البته بدون دایره. در فید محتوا، نحوه نمایش فاویکون‌ها و نام‌های سایت در پایین کارت‌ها پس از تصاویر جلد و سرفصل‌ها جایگزین می‌شود.

با این اوصاف، این ظاهر جدید برای جستجوی موبایل به شدت به دلیل ماهیت کم وضوح اکثر فاویکون‌های موجود در وب، تضعیف شده است، به خصوص که این روزها صفحه‌نمایش تلفن‌ها کاملا واضح است.

تغییر در جستجو در چند هفته گذشته در حال آزمایش (به ویژه در مورد جستجوهای ناشناس) بوده است، اما هنوز به طور گسترده اجرا نشده است، در حالی که توییک Discover محدودتر است.

این در حالی است که گوگل تلاش کرد فاویکون‌ها را به نتایج جستجوی دسک‌تاپ در سال 2020 بیاورد. این طرح به دلیل اینکه هر نتیجه‌ای را شبیه یک آگهی نشان می‌داد مورد انتقاد قرار گرفت و شرکت از آن عقب‌نشینی کرد. در آن زمان، گوگل گفت که فاویکون‌ها با توجه به اینکه به مردم کمک می‌کند سریع‌تر ببینند اطلاعات از کجا می‌آیند، «به خوبی توسط کاربران روی صفحه‌نمایش تلفن همراه مورد استقبال قرار گرفت». اندازه بزرگ فقط باید به آن کمک کند.

دیلان راسل به این مقاله کمک کرد.

با تشکر RKBDI!

FTC: ما از پیوندهای وابسته خودکار برای کسب درآمد استفاده می کنیم. بیشتر.


برای اخبار بیشتر، 9to5Google را در YouTube بررسی کنید: