جستجوی Google صفحات مفیدتری را «توسط افراد، برای افراد» نشان می‌دهد

امروز، گوگل “به روز رسانی محتوای مفید” آینده را ترسیم می کند که نتایج جستجوی شما را مفیدتر می کند و احتمال اینکه توسط یک انسان واقعی نوشته شده باشد بیشتر می شود.

تقریباً تا زمانی که موتورهای جستجو وجود داشته اند، تجارت بهینه سازی موتورهای جستجو (یا SEO) وجود داشته است. اگر به درستی استفاده شود، سئو می تواند مهارت فوق العاده ای باشد که به سازندگان کوچکتر کمک می کند تا از طریق جستجوی گوگل کشف شوند.

البته، طرف دیگر این است که تکنیک های سئو اغلب مورد سوء استفاده قرار می گیرند و منجر به ایجاد وب سایت هایی می شود که برای استفاده از الگوریتم های گوگل نوشته شده اند، نه برای خواندن افراد واقعی. خود گوگل این مشکل را تصدیق می‌کند و اشاره می‌کند که برخی از صفحات در نتایج جستجو «حتی ممکن است به نظر نرسند [they were] برای یا حتی توسط یک شخص ایجاد شده است.»

در جدیدترین و شاید شدیدترین اقدام خود تا به امروز، گوگل از “به روز رسانی محتوای مفید” رونمایی کرده است که با پشتیبانی از زبان های بیشتری به زودی از هفته آینده برای نتایج جستجوی انگلیسی منتشر خواهد شد. همانطور که از نام آن پیداست، تغییرات بر جداسازی سایت‌ها و صفحات به دسته‌های «مفید» یا «غیر مفید» متمرکز شده‌اند. این دسته بندی به عنوان یک معیار جدید برای رتبه بندی که در آن صفحه باید در نتایج جستجو ظاهر شود استفاده می شود.

با توجه به پیچیدگی الگوریتم‌های جستجوی Google، جزئیات دقیقی در مورد موارد مفید یا غیر مفید به ما داده نشد. با این حال، برای ارائه ایده ای از آنچه شرکت به دنبال آن است، گوگل چند سوال را به عنوان یک راهنما ارائه کرده است. تا جایی که امکان دارد، سازندگان وب باید هدفشان این باشد که بتوانند به این سؤالات پاسخ «بله» بدهند.

آیا مخاطبان موجود یا مورد نظری برای کسب و کار یا سایت خود دارید که اگر محتوای آن مستقیماً به شما برسد، برایشان مفید باشد؟

آیا محتوای شما به وضوح تخصص دست اول و عمق دانش را نشان می دهد (به عنوان مثال، تخصص ناشی از استفاده واقعی از یک محصول یا خدمات، یا بازدید از یک مکان)؟

آیا سایت شما هدف یا تمرکز اصلی دارد؟

آیا پس از خواندن محتوای شما، آیا کسی احساس می کند که به اندازه کافی در مورد یک موضوع یاد گرفته است تا به هدف خود کمک کند؟

آیا کسی که محتوای شما را می خواند احساس می کند تجربه رضایت بخشی داشته است؟

آیا راهنمایی ما را برای به‌روزرسانی‌های اصلی و بررسی محصول در نظر می‌گیرید؟

نکته مهم این است که این معیارها بیشتر از صفحات منفرد را تحت تأثیر قرار می دهند. اگر جستجوی Google تشخیص دهد که یک وب سایت حاوی محتوای غیر مفیدتری نسبت به سایت های دیگر است، همه محتوای آن سایت تحت تاثیر منفی قرار خواهد گرفت. و این تازه آغاز راه است، با قول گوگل به‌روزرسانی‌های مفیدتر «اول مردم» برای موتور جستجو.

در جاهای دیگر، گوگل همچنین به تلاش‌های اخیر خود برای بهبود کیفیت بررسی‌های محصول که در نتایج جستجو نشان داده می‌شود، ادامه می‌دهد. مجموعه ترفندهای بعدی به ارائه “با کیفیت بالا و بررسی های اصلی” کمک می کند و در هفته های آینده ارائه می شود.

FTC: ما از پیوندهای وابسته خودکار برای کسب درآمد استفاده می کنیم. بیشتر.


برای اخبار بیشتر، 9to5Google را در YouTube بررسی کنید: