جستجوی Google نشان می‌دهد که بازی‌ها کجا می‌توانند پخش شوند

جستجوی Google اکنون به شما نشان می‌دهد که چه سرویس‌های پخش ابری دارای یک بازی ویدیویی خاص هستند که بر اساس پشتیبانی موجود از فیلم، تلویزیون و موسیقی است.

سال‌هاست که جستجوی گوگل به‌عنوان جمع‌آوری کننده سرویس‌های استریم جهان عمل می‌کند. اگر می‌خواهید نمایش خاصی را تماشا کنید، می‌توانید از جستجوی Google یا Google TV برای دریافت اطلاعات دقیق درباره سرویس‌هایی که در آن وجود دارد استفاده کنید. به عنوان مثال، جستجوی The Simpsons نشان می دهد که نمایش را می توان از برنامه های مختلف از جمله Disney+ و Hulu پخش کرد یا از چندین فروشگاه خریداری کرد.

در چند روز گذشته، جستجوی گوگل این قابلیت را گسترش داده و از بازی های ویدیویی پشتیبانی می کند. با این حال، گوگل به جای پیوند دادن به ویترین های کنسول های مختلف یا بسیاری از خرده فروشان بازی های رایانه شخصی، به شدت بر روی بازی های ابری تمرکز کرده است.

این کاملاً منطقی است، زیرا گوگل به لطف Stadia و Google Cloud’s Immersive Stream دارای پوسته ای در بازی است. البته، همانطور که امیدوارید، جستجوی گوگل تنها نتایج Stadia را با پشتیبانی تایید شده از Amazon Luna، Nvidia GeForce Now و Xbox Cloud Gaming ارائه نمی کند.

به اندازه کافی عجیب، به نظر می رسد لیست خدمات بین دسکتاپ و موبایل متفاوت است. جستجوی “Destiny 2” در اندروید فقط نتیجه ای را برای Stadia به ارمغان می آورد، در حالی که همان جستجو در دسکتاپ GeForce Now و Stadia را نشان می دهد.

اما این بدان معنا نیست که Stadia با کمی رفتار خاص روبرو نمی شود. در تلفن همراه، وقتی یک بازی از طریق Stadia نسخه آزمایشی رایگان دارد، صفحه متن را از سیاه به سبز تغییر می‌دهد تا «آزمایشی موجود است». در غیر این صورت، جستجوی Google به سادگی نشان می‌دهد که یک بازی «رایگان» است (مانند Fortnite در Xbox، یا Destiny 2 در Stadia) یا اگر فقط می‌توانید آن را با «اشتراک Premium» پخش کنید (مانند بازی‌های Luna).

با کلیک بر روی دکمه «پخش» در صفحه نتایج جستجوی Google، در صورت امکان، مستقیماً به فروشگاه آن سرویس در برنامه راه اندازی می شود. به نظر می رسد که این برای Stadia به خوبی کار می کند، اما نه برای Game Pass که به نظر نمی رسد امروز بر روی Android راه اندازی شود.

ما چند ماه است که مشکوک هستیم که گوگل در حال آماده شدن برای جمع آوری خدمات بازی ابری مانند این است. اولین اشاره ما زمانی بود که Google شروع به آماده کردن راه‌انداز ChromeOS برای نمایش عناوین بازی‌های ابری هنگام جستجو کرد. با توجه به ماهیت ابر آماده پلتفرم، این می توانست به عنوان یک ویژگی انحصاری برای ChromeOS منطقی باشد، اما دیدن این اطلاعات به طور گسترده در دسترس است.

اطلاعات بیشتر در مورد بازی ابری:

FTC: ما از پیوندهای وابسته خودکار برای کسب درآمد استفاده می کنیم. بیشتر.


برای اخبار بیشتر، 9to5Google را در YouTube بررسی کنید: