14000 ویژگی رتبه بندی جستجوی گوگل فاش شد

نشت داده های لوگوی گوگل

رند فیشکین به همراه مایک کینگ ممکن است یکی از بزرگترین افشاگری های اطلاعاتی خارج از وزارت دادگستری را در مورد جستجوی گوگل و ویژگی ها و سیگنال های رتبه بندی داخلی آن منتشر کرده باشند. این سند از یک منبع ناشناس است (دیگر ناشناس نیست، در زیر ببینید) اما توسط رند فیشکین تأیید شده است و حاوی جزئیات زیادی در مورد نحوه عملکرد جستجوی Google گزارش شده است.

مهمتر از آن، به نظر می‌رسد که با تعدادی از اظهارات Google که طی دو دهه گذشته از سوی چندین کارمند جستجوی Google بیان شده، در تضاد است، همانطور که در گذشته در اینجا توضیح دادم.

من هنوز همه آن را طی نکرده ام اما احساس کردم برای همه شما مهم است که خودتان این مطلب را بخوانید، می توانید جزئیات را در این سرفصل ها مشاهده کنید:

رند نوشت: «بسیاری از ادعاهای آنها مستقیماً با اظهارات عمومی ارائه شده توسط کارمندان Google در طی سال‌ها در تناقض است، به‌ویژه انکار مکرر شرکت مبنی بر استفاده از سیگنال‌های کاربر متمرکز بر کلیک، انکار اینکه زیر دامنه‌ها به طور جداگانه در رتبه‌بندی در نظر گرفته می‌شوند، رد کردن جعبه ایمنی برای وب‌سایت‌های جدیدتر. ، جمع آوری یا در نظر گرفتن سن دامنه و موارد دیگر را رد می کند.”

مایک کینگ نوشت: “من اسناد مرجع API را بررسی کرده‌ام و آنها را با برخی نشت‌های قبلی گوگل و گواهی ضدانحصار DOJ مورد بررسی قرار داده‌ام. من آن را با پتنت و تحقیقات گسترده‌ای که برای کتاب آینده‌ام، علم سئو انجام شده است، ترکیب می‌کنم. در حالی که هیچ جزئیاتی در مورد عملکردهای امتیاز دهی گوگل در اسنادی که من بررسی کرده ام وجود ندارد، اطلاعات زیادی در مورد داده های ذخیره شده برای محتوا، پیوندها و تعاملات کاربر نیز وجود دارد. ) از ویژگی‌هایی که دستکاری و ذخیره می‌شوند وسوسه می‌شوید که به طور کلی این عوامل رتبه‌بندی را بنامید، اما این نادقیق است.

Aleyda Solis خلاصه ای سریع از X دارد که در آن بخشی از نشت را خلاصه کرده است:

  • ویژگی های رتبه بندی 14K و بیشتر در اسناد وجود دارد
  • گوگل قابلیتی دارد که آن ها محاسبه می کنند به نام «siteAuthority»
  • Navboost دارای یک ماژول خاص است که کاملاً بر روی سیگنال های کلیکی متمرکز شده است که کاربران را به عنوان رأی دهندگان نشان می دهد و کلیک های آنها به عنوان رأی آنها ذخیره می شود.
  • گوگل ذخیره می کند که کدام نتیجه بیشترین کلیک را در طول جلسه داشته باشد
  • گوگل ویژگی‌ای به نام hostAge دارد که به‌طور خاص «برای جعبه‌بندی هرزنامه‌های تازه در زمان ارائه» استفاده می‌شود.
  • یکی از ماژول‌های مربوط به امتیازات کیفیت صفحه، معیاری از بازدیدهای کروم در سطح سایت دارد

من هنوز وقت نکردم همه چیز را مرور کنم، طی چند روز آینده این کار را انجام خواهم داد.

همچنین من هنوز هیچ یک از کارمندان Google را به طور عمومی در این مورد ندیده‌ام – می‌دانم که این جدید است و نمی‌دانم که آیا نظر Googler را در این مورد خواهیم دید یا خیر.

این من را کمی به یاد نشت رتبه بندی جستجوی Yandex می اندازد.

در اینجا چند پست در مورد این موضوع در شبکه های اجتماعی وجود دارد – باز هم، این فقط چند ساعت است که منتشر شده است و هیچ کس جز رند و مایک زمان واقعی برای پردازش این موضوع با جزئیات فوق العاده نداشته است.

من مشتاقانه منتظر هستم که واقعاً در این مورد تحقیق کنم.

به‌روزرسانی: من به‌طور خلاصه این دو داستان را مرور کردم و کمی در اسناد API واقعی و صادقانه، بر اساس همه چیزهایی که در بیش از 20 سال گذشته در جستجوی Google دنبال کرده‌ام – اینها واقعاً درست به نظر می‌رسند. برخی از مشخصات این اسناد را هم در داخل و هم خارج از رکورد به عنوان ویژگی‌های رتبه‌بندی واقعی شنیدم، برخی دیگر از آنچه من می‌دانم استفاده نمی‌شوند و برخی دیگر نمی‌دانم چگونه استفاده می‌شوند (یعنی مستقیماً برای رتبه‌بندی یا بعد از اعتبارسنجی رتبه‌بندی واقعی). ). به نظر من ارزش دارد که این اسناد را به تفصیل بررسی کنیم.

به روز رسانی 2: منبع فاش شد – عرفان عظیمی این ویدیو را برای من ایمیل کرد:

بحث انجمن در X.



Source link