هنگامی که گوگل توصیه های جدید کنسول جستجوی گوگل را اعلام کرد، یکی از نمونه های توصیه ها صادرات انبوه داده های شما بود زیرا “کنسول جستجو فقط 35 درصد از داده های عملکرد شما را نشان می دهد.” اکنون، این چیز جدیدی نیست، ما میدانستیم که گوگل اطلاعات شما را در سرچ کنسول بسیار ناشناس کرده است، اما اکنون گوگل در این گزارش نمونه نشان میدهد که چقدر از دادههای شما ناشناس است.
در جولای سال 2022، گزارش دادیم که به طور متوسط حدود 50 درصد از جستجوها در کنسول جستجو پنهان هستند. گوگل در آن زمان آن را رد نکرد، در واقع آنها اسناد خود را به روز کردند تا محدودیت های داده و ناشناس سازی داده هایی را که انجام می دهند توضیح دهند.
در هر صورت، به نظر می رسد که این برای بسیاری به عنوان یک خبر به نظر می رسد، زیرا اکنون در بخش توصیه های جدید (که هنوز اکثر شما نمی بینید) به وضوح قابل مشاهده است.
جان مولر از گوگل به آخرین آمار 35 درصدی در لینکدین (بخش نظرات) پاسخ داد: “بیشتر سایت ها همه / بیشتر داده های خود را می بینند.” حدس می زنم سایت های بزرگتر کمتر می بینند؟
او نوشت: “تعداد واقعاً به سایت بستگی دارد.” توصیه در اسکرین شات بالا فقط زمانی نشان داده می شود که گوگل فکر می کند درصد به اندازه کافی بالا است، او نوشت: “ما این توصیه را زمانی نشان می دهیم که فکر کنیم تفاوت کافی وجود دارد.”
او همچنین اضافه کرد: “همچنین، نکات ظریفی وجود دارد: حتی زمانی که همه داده ها به صورت جداگانه نشان داده نمی شوند (ردیف های جداگانه)، نمودار بالا خوب است. استفاده از API همچنین داده های بیشتری را به شما می دهد، بنابراین استفاده از چیزی مانند Search Analytics برای Sheets بیشترین بهره را خواهد برد. به اندازه کافی روی سطح عملی دادهای که واقعاً به آن نیاز دارید تمرکز کنید – گزینههایی برای انجام بیشتر وجود دارد، اما احتمالاً اکثر مردم به آن نیاز ندارند.
به علاوه، این عدد 35 درصد می تواند برای هر سایت متفاوت باشد. همانطور که مطالعه بالا گفته شد، حداقل در سال 2022 نزدیک به 50٪ از بیشتر سایت هایی بود که Ahrefs دنبال می کند. مولر نوشت: “این واقعاً به سایت بستگی دارد – درصد ثابتی نیست.”
بنابراین این نباید جدید باشد، اگر تمام دادههای خود را میخواستید، باید همیشه آنها را صادر میکردید. اما همانطور که گفته شد، اگر این توصیه را مشاهده کردید، شاید باید داده های خود را صادر کنید. اگر این توصیه را نمیبینید، شاید باید دادههای خود را صادر کنید و مقایسه کنید تا ببینید که چه زمانی ممکن است Google این اعلان را نشان دهد، درصد باید چقدر کم باشد.
بحث در انجمن در لینکدین.
به روز رسانی: پس از اینکه من این را در اینجا پست کردم، جان مولر در مورد Mastodon نظر داد و گفت:
بله، جدید نیست. این همان چیزی است که توصیهها برای آن مفید هستند – به افراد اجازه میدهد بدانند چه زمانی میتوانند فرآیندهای خود را تغییر دهند، به خصوص اگر چیزی وجود داشته باشد که ممکن است در غیر این صورت از قلم افتاده باشد. همه چیز قابل اجرا نخواهد بود، همه نمی خواهند هر کاری را که می توانند انجام دهند (یا وقت دارند) انجام دهند. شاید باید آن را ICYMI بنامیم 🙂