جان مولر از گوگل گفت که او به طور کلی موافق ایده اعلان قبلی برای دریافت یک اقدام دستی است، اما او گفت: “چالش برانگیز است.” جان سپس توضیح میدهد که الگوریتم جستجوی گوگل سعی میکند به سایتها پاداش دهد، در حالی که هر گونه مزیتی را که هرزنامه ممکن است داشته باشد را نفی میکند – اما کاهش نمیدهد. اما این ممکن است از سوال خاص ارائه شده طفره رفته باشد.
این سوال توسط Vlad Melnic در لینکدین پرسیده شد که پرسید:
با توجه به اینکه اقدامات دستی تا چه حد می تواند بر درآمد و عملیات تأثیر بگذارد، چه احتمالاتی وجود دارد که هشدارها ممکن است در آینده، قبل از ارائه/انجام یک اقدام، اجرا شوند؟
اخطار یک هفته ای برای رفع مشکل قبل از حذف کامل دامنه از SERP ها غیرمنطقی به نظر نمی رسد، به خصوص با توجه به اینکه چگونه می تواند ده ها، شاید صدها نفر را که در آنجا کار می کنند، تحت تاثیر قرار دهد.
جدیدترین خط مشی سوء استفاده از شهرت سایت توسعه، قبل از گسترش آن هیچ اطلاعیه ای نداشت. در حالی که وقتی برای اولین بار معرفی شد، گوگل دو ماه کامل قبل از اجرای آن اخطار داد. پس چرا گوگل هیچ اطلاعیه ای در مورد گسترش این خط مشی نداد؟
جان مولر از گوگل در پاسخ به سوال ولاد ملنیک گفت:
این یک سوال خوب و سخت است. به طور کلی، من موافق هستم، اما چالش برانگیز است… اگر ما این کارها را برای بهبود کیفیت نتایج جستجو انجام دهیم (هدف جریمه کردن سایت ها نیست، بلکه بهبود نتایج است)، در این صورت عجیب است که عمدا از آن خارج شویم. نتیجه بد برای یک هفته همچنین، اغلب امید ما این است که مشکل را خنثی کنیم (مثلاً برای پیوندها: نادیده گرفتن پیوندهای بد در سیستم هایمان)، بنابراین به ندرت ممکن است این مشکل برطرف شود (مثلاً حذف پیوندهای بدی که به طور مصنوعی یک سایت را تحت تأثیر قرار داده است) منجر به ماندن سایت در همان مکان در جستجو می شود.
جان بعداً اضافه کرد، “به هر حال، من کاملاً آماده پیشنهادات هستم! شاید حد وسطی وجود داشته باشد که بتواند به نحوی کار کند و برای همه طرف ها مفید باشد.”
موضوع این است که سوال مربوط به “اقدامات دستی” بود، اما به نظر می رسد جان به آن پاسخ داده است که انگار یک سوال الگوریتمی است؟ یا شاید من دچار سوءتفاهم هستم؟
یکی از مثالهایی که جان مولر ارائه کرد این بود که وقتی Penguoin 4.0 راهاندازی شد، دیگر تنزل رتبه نداشت، بلکه ارزش آن کاهش یافت (فقط آن لینکهای بد را در نظر نگرفتند).
اما من فکر نمیکنم اقدامات دستی به این شکل کار کنند، حداقل برای اکثر آنها. مانند جریمه سوء استفاده از اعتبار سایت، آن صفحات را به طور کامل از فهرست حذف کرد.
در هر صورت، برای من بسیار عجیب بود که گوگل یک یا دو ماه اعلام نکرد که خط مشی سیاست هرزنامه سوء استفاده از شهرت سایت در حال به روز رسانی است و شامل دخالت شخص اول یا نظارت بر محتوا می شود. این یک تغییر بزرگ در سیاست بود و تعداد زیادی از ناشران را تحت تأثیر قرار داد. در نهایت، حدس میزنم مهم نیست – آن ناشران باید به هر حال آن محتوا را کنار بگذارند، یا گوگل ماهها بعد برای آنها اقدام میکند. اما هر گونه قرارداد قراردادی که این شرکت ها با آن اشخاص ثالث داشتند، می توانست در طول دوره هشدار انجام شود.
اینم اسکرین شات از تاپیک:
بحث در انجمن در لینکدین.