به دست آوردن دید در نتایج موتورهای جستجو گاهی اوقات مانند یک سربالایی به نظر می رسد، اما نمایه کسب و کار Google می تواند به شما کمک بزرگی کند. با تازه و پویا نگه داشتن نمایه خود، از این ابزار بازاریابی رایگان Google بهره بیشتری ببرید. افزودن بهروزرسانیهای منظم پست Google به شما کمک میکند توجه مشتریان را درست از قلب جستجوی Google و Maps جلب کنید.
یک پست کسب و کار Google شامل یک عنوان، عکس یا ویدیو، توضیحات و دکمه فراخوان برای اقدام است. خیلی ساده، درست است؟ اما می تواند تاثیر مثبتی بر کسب و کار شما داشته باشد.
در این مقاله، نحوه ایجاد پستهای مؤثر در گوگل را توضیح میدهم که ترافیک سایت شما را جذب کند و سئوی محلی شما را تقویت کند.
Google Posts چیست؟
هنگامی که یک نمایه کسب و کار Google ایجاد می کنید – که قبلاً به عنوان Google برای کسب و کار من (GMB) شناخته می شد – اطلاعات اولیه مانند مکان، ساعات کاری و اطلاعات تماس خود را در اختیار موتور جستجو قرار می دهید.
این داده ها در یک کادر برجسته در صفحه اول جستجوی Google یا در Maps نمایش داده می شوند. زمانی نمایان میشود که شخصی یک جستجوی کلی برای کسبوکاری در جایگاه شما انجام دهد یا به طور خاص شرکت شما را جستجو کند. به همین دلیل مهم است که در صورت تغییر اطلاعات تماس، آدرس کسب و کار خود را در Maps به روز کنید.
پستهای Google به شما امکان میدهند پیامهای تبلیغاتی یا اطلاعاتی را مستقیماً از نمایه کسبوکار Google خود به مشتریان ارسال کنید. ارسال GMB بخشی از بهینه سازی کسب و کار Google است که به شما امکان می دهد کنجکاوی را برانگیخته و کاربران را وادار به یادگیری بیشتر کنید. میتوانید از پستهای Google برای برجسته کردن فروش، ارائه تخفیف به مشتریانی که اولین بار هستند، اعلام ورود موجودی جدید و موارد دیگر استفاده کنید.
چرا باید در گوگل پست کنم؟
در اینجا چند دلیل برای گنجاندن پست های تجاری ارزشمند گوگل در استراتژی سئوی محلی خود آورده شده است.
بهبود سئو
هرچه اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کار خود در اختیار Google قرار دهید، موتور جستجو آسانتر میتواند شرکت شما را با جستارهای مرتبط مطابقت دهد. با غنی سازی نمایه خود با به روز رسانی، زمینه ای را در مورد محصولات و خدمات خود ارائه می دهید.
یک مزیت رقابتی به دست آورید
هر کسی که رقبای برتر را در جستجو امتحان کرده باشد، می داند که چشم انداز سئو چقدر رقابتی است. با بهینهسازی همه ویژگیهای موجود در نمایه کسبوکار Google خود، حضور خود را به حداکثر میرسانید و به کسبوکارتان درخشش بیشتری میدهید تا به برجستهتر شدن آن کمک کند.
کسب و کار خود را تبلیغ کنید
هرچه کانال های بیشتری برای دسترسی به مشتریان داشته باشید، موقعیت بهتری برای رشد مخاطبان خود خواهید داشت. پستهای GMB فرصتی عالی برای ارائه پیامهای مرتبط به مخاطبان، بهویژه آنهایی که تازه کسبوکار شما را میشناسند، هستند. از پست ها برای بیان شخصیت و ایجاد حس خوشامدگویی استفاده کنید.
ارائه یک تجربه بدون درز
مشتریان تا حد امکان بدون زحمت اطلاعات می خواهند. پستهای کسبوکار Google به شما امکان میدهند اطلاعات بهموقع را مستقیماً از صفحات جستجوی مورد علاقه ارائه دهید، و مشتریان را بدون نیاز به بازدید از وبسایت خود درگیر خود کنید – اگرچه مطمئناً میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر آنها را به آنجا ارسال کنید. تجربه یک جنبه حیاتی از EEAT (تجربه، تخصص، اقتدار، اعتماد) است و اهمیت دیدگاه مشتری را برجسته می کند. با مشارکت فعال در نمایه کسب و کار Google (GBP) خود از طریق پستها، عنصر انسانی را به کسب و کار خود القا میکنید که کاربران فوراً آن را تشخیص میدهند. تجربه واقعی قابل تکرار یا شبیه سازی نیست.
نمایه خود را تعاملی کنید
از دکمههای عملی مانند «رزرو کن» یا «اکنون تماس بگیرید» استفاده کنید تا مشتریان را به برقراری ارتباط با کسبوکارتان سوق دهید. در حالت ایدهآل، مشتریان را تشویق میکنید تا قبل از رفتن به نمایه رقیب، از نتایج جستجو اقدام کنند.
اطلاعات فعلی را ارائه دهید
پستهای کسبوکار Google همچنین نشان میدهد که کسبوکار شما به صورت آنلاین فعال است، که برای جمعیتی با فناوری که همیشه به دنبال جدیدترین اطلاعات هستند جذاب است. جزئیات به روز به ایجاد اعتبار کمک می کند و به مشتریان بالقوه در کسب و کار شما اطمینان می دهد. اگر بدانند که شما آماده پاسخگویی هستید، به احتمال زیاد با شما تماس خواهند گرفت.
انواع پست های گوگل
ایجاد پستهای نمایه کسبوکار Google زمانبر نیست. اغلب، میتوانید اطلاعاتی را که قبلاً در پلتفرمهای اجتماعی یا ایمیلهای تبلیغاتی منتشر میکنید، تغییر دهید.
به روز رسانی ها
شما می توانید از این دسته پست برای پوشش طیف گسترده ای از موضوعات مورد علاقه مشتریان خود استفاده کنید. در اینجا چند ایده وجود دارد:
- افتتاح مکان های جدید، جوایز اخیر یا طرح های خیریه را اعلام کنید.
- محصولات، خدمات و آیتم های منو جدید یا محبوب را برجسته کنید.
- با تبلیغ یک روز اسپا روز مادر یا برانچ روز پدر، کسب و کار خود را به رویدادهای فصلی گره بزنید.
- اگر خدماتی مانند محوطه سازی یا طراحی داخلی ارائه می دهید، نمونه کارهای تکمیل شده را به نمایش بگذارید.
- پیوند به مقالات یا نمایه های کسب و کار خود در اخبار.
- به مشتریان در مورد بسته شدن غیرمنتظره اطلاع دهید.
ارائه می دهد
با تبلیغات فروش یا تبلیغات، مشتریان را تشویق کنید به فروشگاه شما بیایند یا خدماتی را رزرو کنند. یک شرکت محوطه سازی ممکن است برای استقبال از بهار یک کوپن تخفیف 10 درصدی ارائه دهد، در حالی که یک فروشگاه لباس می تواند توجه را به فروش پایان فصل جلب کند. برای اطلاعات بیشتر میتوانید عنوان، تاریخهای ارائه پیشنهاد، کدهای تخفیف، شرایط و ضوابط، و پیوندهایی به یک صفحه وب را وارد کنید.
مناسبت ها
از پستهای تجاری Google برای تبلیغ رویدادهایی مانند کتابخوانی نویسنده در کتابفروشی یا نمایشگاه پذیرش حیوانات خانگی در فروشگاه لوازم حیوانات خانگی استفاده کنید. یک پست رویداد به شما امکان می دهد یک عنوان، تصویر، ویدیو، توضیحات و دکمه فراخوان برای اقدام اضافه کنید.
نحوه استفاده از پست های گوگل
اگر این کار را انجام ندادهاید، با افزودن یا ادعای کسبوکار خود، نمایه کسبوکار Google را تنظیم کنید. میتوانید کاربرانی را به حساب Google Business خود اضافه کنید، بنابراین آژانس یا مشاور SEO شما نیز میتواند از طرف شما پست بگذارد. اگر نمایه کسب و کار Google شما به هر دلیلی به حالت تعلیق درآمده است، باید قبل از ادامه، آن را به وضعیت خوبی برگردانید.
برای ایجاد یک پست GMB، وارد حساب Google که برای مدیریت نمایه کسب و کار خود استفاده می کنید وارد شوید و نام کسب و کار خود را جستجو کنید تا به نمایه خود دسترسی پیدا کنید. بسته به اینکه از دسکتاپ یا تلفن همراه استفاده میکنید، «ارتقای» یا «افزودن بهروزرسانی» را انتخاب کنید.

1. نوع پست را انتخاب کنید
دسته پست Google Business را برای ایجاد انتخاب کنید. همانطور که در بالا توضیح داده شد، میتوانید بهروزرسانی، پیشنهاد یا رویداد را انتخاب کنید.

2. یک عنوان ایجاد کنید
پیشنهادات و رویدادها در بالای پست عنوان دارند. عنوان شما باید کوتاه و توصیفی باشد و اطلاعات کلیدی را به کسی که صفحه نتایج جستجو را اسکن می کند ارائه دهد. چهار تا پنج کلمه و کمتر از 58 کاراکتر متناسب با فضا را هدف قرار دهید.
برای برجسته کردن پست و جلب توجه خواننده خود، برخی از این ترفندها را امتحان کنید:
- احساس فوریت ایجاد کنید. مثال: “آخرین فرصت – فروش شنبه به پایان می رسد”
- از یک فعل برای فعال کردن عنوان استفاده کنید. مثال: “در تعویض روغن بعدی خود صرفه جویی کنید”
- کسب و کار خود را با برجسته کردن ارزش آن برای خواننده متمایز کنید. مثال: “صابون های محلی برای پوست های حساس”
- ایجاد هیجان. به عنوان مثال: “بزرگترین فروش فصل ما”

3. جزئیات بیشتر را به اشتراک بگذارید
جزئیات ضروری را در توضیحات پست خود ارائه دهید. گوگل حداکثر 1500 کاراکتر به شما می دهد، اما آن را بین 150 تا 300 کاراکتر نگه دارید تا خوانندگان مجبور نباشند برای ادامه خواندن روی پست کلیک کنند. بسیاری از کاربران در این مرحله به دنبال اطلاعات سطح بالا هستند، بنابراین تمرین خوب است که کوتاه و شیرین باشید.
پست شما باید:
- از لحن خوشآمدگویی و خوشآمدگویی استفاده کنید.
- حرفه ای، صیقلی و بدون خطا باشید.
- از علامت تعجب و تمام کلاه ها خودداری کنید.
- به راحتی در بازاریابی صحبت کنید.
گوگل پست هایی را که شامل شماره تلفن در توضیحات هستند رد می کند. کاربران میتوانند در اطلاعات تماس شما برای یک شماره تلفن جستجو کنند، یا میتوانید دکمه «اکنون تماس بگیرید» را اضافه کنید که از شماره موجود در نمایه شما استفاده میکند.
4. یک Call-to-Action اضافه کنید
میتوانید پیوندی را در توضیحات خود بگنجانید، اما دکمه فراخوان برای اقدام (CTA) برجسته است و قدم بعدی را برای کاربران آسانتر میکند. انواع مختلف CTA (که برای رویدادها و بهروزرسانیها در دسترس هستند) عبارتند از:
- اکنون ثبت کن: رزرو کنید یا قرار ملاقات رزرو کنید.
- الان تماس بگیر: با استفاده از شماره موجود در نمایه خود با کسب و کار تماس بگیرید.
- اکنون سفارش دهید: خرید کنید.
- ثبت نام: ثبت نام کنید یا به یک گروه، فعالیت یا لیست پستی بپیوندید.
- بیشتر بدانید: اطلاعات بیشتر را در یک صفحه وب دیگر بیابید.
- فروشگاه: یک فروشگاه آنلاین را کاوش کنید.
برای افزودن یک دکمه CTA، دکمه مناسب را از کادر کشویی انتخاب کنید و URL را وارد کنید تا کاربران به مکان صحیح هدایت شوند.

5. شامل یک تصویر
صفحات نتایج موتورهای جستجو اغلب مملو از متن هستند، بنابراین محتوای نوشته شده را با عکس های اصلی که چشم را به پیام شما جلب می کند، تکمیل کنید. برای داشتن احساسی معتبر، به جای عکس های استوک، تصاویر حرفه ای را انتخاب کنید که نشان دهنده برند شما هستند.
برای بهترین نتیجه، عکس ها باید به صورت زیر باشند:
- مرتبط با موضوع
- دعوت بصری
- شفاف و به خوبی روشن شده است
- قاب جذاب با نقطه کانونی واضح
6. انتشار دهید
روی دکمه پیشنمایش کلیک کنید یا ضربه بزنید تا نگاهی به شکل ظاهری پست هنگام انتشار داشته باشید. برای ایجاد تغییرات، گزینه ویرایش را انتخاب کنید و زمانی که از پست راضی بودید، انتشار را انتخاب کنید.
اگر به زمان حساس است، مطمئن شوید که یک محدوده تاریخی برای پست انتخاب کنید. اگر محدوده تاریخی را انتخاب نکنید، Google پست را پس از شش ماه بایگانی می کند.
هنگامی که پست منتشر می شود، در نمایه شما ظاهر می شود تا همه آن را مشاهده کنند. علامت سوال در کنار وضعیت پست در داشبورد شما نشاندهنده مشکلی در محتوا است، بنابراین قبل از ارسال مجدد، باید پست را اصلاح کنید تا با خطمشی محتوای Google مطابقت داشته باشید.
7. تعامل با مشتریان
اگرچه کاربران نمیتوانند مستقیماً روی پستهای Google نظر بدهند، اما میتوانند با افزودن نظر یا پرسیدن سؤال در بخش پرسش و پاسخ، با کسب و کار شما تعامل داشته باشند. اگر ویژگی چت را فعال کنید، آنها همچنین می توانند مستقیماً برای شما پیام ارسال کنند. از این فرصت ها برای ارتباط با مشتریان و بهبود تجربیات آنها استفاده کنید.
در اینجا چند روش موثر برای تعامل با مشتریان وجود دارد:
- به همه نظرات، از جمله نظرات منفی، به موقع پاسخ دهید.
- مفید، حرفه ای و مودب باشید.
- نام یا حروف اول خود را برای شخصی سازی پاسخ ها امضا کنید.
- بیش از حد پرفروش نباشید
- هرگز اطلاعات شخصی یا مالی (مانند شماره کارت اعتباری) را به صورت آنلاین مبادله نکنید.
راهنمای اندازه تصویر پست گوگل
برای بهترین نتایج هنگام پست کردن در Google، اندازه تصاویر را برای مطابقت با این مشخصات تغییر دهید:
- حداقل اندازه عکس: 400 در 300 پیکسل
- اندازه ایده آل عکس: 1200 در 900 پیکسل
- نسبت تصویر 4:3
- حجم فایل: حداکثر 5 مگابایت
- فرمت فایل: PNG یا JPG
نحوه ردیابی تعامل پست گوگل
Google دیگر دادههای خاصی درباره مشارکت پست Google Business ارائه نمیکند، مانند تعداد نمایشها یا کلیکها در یک پست. با این حال، میتوانید سایر جنبههای عملکرد نمایه کسبوکار خود را از طریق Insights دنبال کنید.
برای نظارت بر تعامل پست Google، URL های سفارشی برای پیوندهای قرار داده شده در پست ایجاد کنید. سپس می توانید از Google Analytics برای نظارت بر ترافیک ورودی به سایت خود از طریق کلیک روی پست تجاری خود استفاده کنید. این همچنین شما را قادر می سازد تا نحوه تعامل مشتریان با سایت شما را پس از ورود به صفحه پیگیری کنید.
از نمایه کسب و کار گوگل خود نهایت استفاده را ببرید
ایجاد و حفظ نمایه کسب و کار Google شما بخش مهمی از افزایش دید آنلاین شما است. اگر در مورد سایر مواردی که در بهبود سئوی محلی شما نقش دارند کنجکاو هستید، تیم ما می تواند به شما کمک کند. برای دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید تا بدانید که چگونه کارشناسان سئو ما می توانند با قدرت جستجو چشمان بیشتری به کسب و کار شما جلب کنند.