با عرضه پیکسل 7، گوگل به وضوح نشان داد که چشم اندازی دارد که دستگاه های خانواده سخت افزاری خود را بهتر با هم کار کند. اکنون، گزارش جدیدی ادعا میکند که گوگل در حال برنامهریزی برای «دوبرابر کردن» تلفنهای پیکسل و سختافزار خود است و بر روی موفقیت خود نسبت به شرکا شرط میبندد.
جاهطلبیهای گوگل در بازار گوشیهای هوشمند طی سالها موفقیت متوسطی داشته است و طبق گزارشها، پیکسل 3 همچنان پرفروشترین شرکت این شرکت است. اما با سری پیکسل 6، گوگل شاهد «سریع ترین فروش» پیکسل خود بود، چیزی که منجر به تبدیل شدن گوگل به پنج سازنده برتر گوشی های هوشمند در آمریکای شمالی شد.
اما در حالی که موفقیت آن تا به امروز نسبتاً ناچیز بوده است، ظاهراً گوگل از شرط بندی های خود بر روی تلفن های پیکسل جلوگیری می کند.
بر اساس گزارش جدید از اطلاعات، گوگل در حال “دوبرابر کردن” تلفن های پیکسل و سخت افزار خود است. ظاهراً این شامل جابهجایی کارکنان توسعه محصول و مهندسی نرمافزار برای کار بر روی دستگاههای دارای مارک Google است تا ویژگیهای سختافزار غیر Google.
البته گوگل لایه نرمافزاری پایه را برای تقریباً هر گوشی اندرویدی روی کره زمین فراهم میکند، با ویژگیهای جدیدی که اغلب برای دستگاههایی از همه برندها ارائه میشود. ظاهراً این حرکت منجر به “کاهش” پشتیبانی برای شرکای مانند سامسونگ نمی شود، اما ما می توانیم برخی از اثرات آن را در حال حاضر مشاهده کنیم. یک سند داخلی که توسط اطلاعات نشان داد که تصمیمات اخیر برای حذف پشتیبانی Google Assistant در برخی از ساعتهای هوشمند Wear OS و همچنین کاهش پشتیبانی از ویژگیهای Assistant مانند Driving Mode ظاهراً بخشی از این تغییر در شرکت بوده است.
مربوط: گوگل در واقع «داشبورد» حالت رانندگی دستیار را خاموش میکند
ظاهراً گوگل فهرست کوتاهی از برندهای اندرویدی دارد که «باید بهترین خدمات گوگل را برای آنها توسعه دهد». این لیست حداقل شامل سامسونگ، وان پلاس و شیائومی می شود.
تأثیر دیگری که قبلاً دیدهایم مربوط به دستگاههای «کماهمیت» ساخت Google است. ماه گذشته، گوگل برنامههای خود را برای لپتاپهای ChromeOS خود متوقف کرد و آشکار شد که گوگل در بحبوحه عرضه Pixel Watch از ساعتهای هوشمند Fitbit کنارهگیری میکند.
ظاهراً الهامبخش این تغییر در طرز فکر گوگل از طریق دو عامل شروع میشود، که با عملکرد سامسونگ در بازار شروع میشود.
ظاهراً گوگل “نگران” است که سامسونگ مشتریان خود را به اپل از دست بدهد. فروش آیفون برای اولین بار در سال 2022 از گوشی های اندرویدی در ایالات متحده پیشی گرفت.
نظرات یکی از مدیران ارشد جستجوی گوگل، سیسی هسیائو، نشان می دهد که ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت، معتقد است که تلاش های گوگل در ایجاد بهترین موقعیت سخت افزاری خود [Google] از تغییرات در بازار موبایل محافظت شود.
بخش دیگر معادله ناشی از وضعیت اقتصادی گسترده تر است، زیرا ساندار پیچای هدف خود را برای کارآمدتر کردن شرکت 20 درصد بیان کرده است. این امر منجر به انجماد استخدام و کاهش مقیاس در مناطق دیگر شده است. ماه گذشته، گوگل بخش آزمایشی Area 120 خود را 50 درصد کاهش داد و همچنین اعلام کرد که پلتفرم بازی ابری Google Stadia در اوایل سال 2023 تعطیل خواهد شد.
قابل توجه، همچنین، Hsiao همچنین ظاهراً در نظر گرفته است که برخی از کارمندان خود را از Android Automotive دور کند، پروژهای که خودروسازانی مانند فورد، ولوو و غیره از آن برای سیستمعامل داخلی خودرو استفاده میکنند. در حالی که این پروژه قرار است در سالهای آتی سالانه بیش از یک میلیارد دلار گوگل را افزایش دهد، این مبلغ بسیار ناچیز است که نمیتواند تفاوت معنیداری در نتیجه شرکت ایجاد کند – آلفابت، شرکت مادر گوگل، درآمدی کمتر از 70 میلیارد دلار گزارش کرده است. Q2 2022 به تنهایی. این گزارش می گوید که این روی نسخه استاندارد Android Auto تأثیری ندارد.
در جمع بندی گزارش، اطلاعات به نقل از کرک مک مستر، رئیس قبلی سیانوژن، که گفت گوگل «نمیتواند از پس گوشیهای پیکسل و سختافزار خود برآید، زیرا اپل در بازار گوشیهای هوشمند به رشد خود ادامه میدهد. او افزود که کنارهگیری گوگل از تلاشها برای توسعه سختافزار خود، «واقعاً قدرت را به اپل واگذار میکند».
اطلاعات بیشتر در مورد Pixel:
FTC: ما از پیوندهای وابسته خودکار برای کسب درآمد استفاده می کنیم. بیشتر.
برای اخبار بیشتر، 9to5Google را در YouTube بررسی کنید: