گوگل امروز اعلام کرد که در حال راه اندازی ویژگی جدید «موضوعات جستجو» برای کمپین های خودکار عملکرد حداکثر است.
این افزوده به تبلیغکنندگان اجازه میدهد تا ورودیهای بیشتری را برای کمک به هدایت سیستم مجهز به هوش مصنوعی ارائه کنند.
به گفته گوگل، تم های جستجو به Performance Max کمک می کند تا کاربران مرتبط را در جستجو، YouTube، Gmail، Discover، Maps و Display پیدا کند. این شرکت میگوید که به تبلیغکنندگان این امکان را میدهد تا از هوش مصنوعی گوگل بهره ببرند و در عین حال تخصص خود را به اشتراک بگذارند.
تم های جستجو چه تفاوتی دارند؟
Performance Max در حال حاضر بودجه، دارایی ها، فیدها و صفحات فرود شما را تجزیه و تحلیل می کند تا مکان های ارزشمند را پیش بینی کند.
میتوانید با اضافه کردن دستهها یا موضوعات مرتبط با کسبوکارتان، شکافها را با «موضوعهای جستجو» پر کنید. این علاوه بر آنچه که از دارایی ها و فیدهای ارائه شده می آموزد، راهنمایی بیشتری برای سیستم فراهم می کند.
مزایا و موارد استفاده
گوگل میگوید این ویژگی Performance Max را قادر میسازد تا ترافیک جستجویی را که ممکن است از دست داده است، بگیرد. این برای شرایطی طراحی شده است که هوش مصنوعی نمی تواند به راحتی اطلاعات پیچیده یا جدید را از داده های کمپین موجود تشخیص دهد.
برخی از نمونه هایی که گوگل از موارد استفاده ایده آل ارائه کرده است عبارتند از:
- صفحات فرود با جزئیات محصول/خدمات ناقص یا قدیمی
- گسترش به بازارهای جدید که در آن کمپین ها فاقد سابقه عملکرد هستند
- تبلیغات جدید تعطیلات بدون داده های تاریخی
- دستیابی به پوشش جامع در موضوعات مهم تجاری
جزئیات کلیدی
تبلیغکنندگان میتوانند حداکثر 25 موضوع جستجو برای هر گروه تبلیغاتی را در کمپین حداکثر عملکرد اضافه کنند. در کمپینهای جستجوی معمولی، مضامین مانند عبارات و کلمات کلیدی تطبیق گسترده در نظر گرفته میشوند. استثناهای برند و کلمات کلیدی منفی در سطح حساب همچنان اعمال خواهند شد.
مضامین جستجو را می توان در سطح گروه تبلیغاتی در یک کمپین وارد کرد. سپس هوش مصنوعی پرس و جوها و مکانهای جستجوی مرتبط را با این مضامین مطابقت میدهد. این به Performance Max اجازه میدهد تا دسترسی خود را به موجودیهایی که Google در غیر این صورت مرتبط تعیین نمیکرد، گسترش دهد.
بیشتر درباره Google Ads Performance Max
کمپینهای Performance Max از هوش مصنوعی Google برای یافتن خودکار مکانهای تبلیغاتی با عملکرد بالا در جستجو، نمایش، YouTube و Gmail استفاده میکنند.
کمپین ها خود را در طول زمان بر اساس داده های تبدیل بهینه می کنند. Performance Max در سال 2020 به عنوان یک نوع کمپین ساده شده جدید راه اندازی شد که فقط به بودجه و دارایی از تبلیغ کنندگان نیاز دارد.
جستجوی تم ها اکنون در نسخه بتا موجود است
تم های جستجو اکنون به صورت بتا برای همه کمپین های Performance Max در دسترس است. گوگل آن را به عنوان پاسخی مستقیم به درخواستهای تبلیغکننده برای کنترل بیشتر بر سیستم خودکار قرار میدهد.
بازخورد اولیه آزمایش کنندگان خلبان مثبت بوده است. گوگل قصد دارد در سال 2024 اطلاعات و راهنمایی های قوی تری در مورد استفاده از تم های جستجو اضافه کند.
تصویر ویژه: عکس برای همه چیز/Shutterstock