جان مولر تأییدیه ای مبنی بر تخریب عبارت متداول SEO Authority توسط Redditor منتشر کرد، که ابهام زدایی کرد که در واقع مرجعیت موضوعی برای سئو چیست.
بحث Reddit در مورد مرجعیت موضوعی
بحث با پست شخصی شروع شد که رئیسش به آنها گفت که مفهوم اقتدار موضعی را درک نمی کنند.
پست کردند:
درک من این است که شما چیزی در مورد مرجع موضوعی و نمودار دانش متوجه نشدید. این را مدیرم به من گفت.
لطفا اگر نمونه ای دارید به من کمک کنید تا آن را درک کنم.
من ویدیوهای یوتیوب را مرور کردم اما نتوانستم مطالب مرتبطی پیدا کنم.
شخصی با نام کاربری Reddit GrumpySEOguy پاسخ داد:
“مرجعیت موضوعی” یک اصطلاح فانتزی جدید است که توسط “گوروها” SEO برای دریافت کلیک استفاده می شود.
این مفهوم از زمانی که من به یاد دارم وجود داشته است و در واقع “ربط” نامیده می شود.
– relevency به این سوال پاسخ می دهد که “آیا وب سایت من امکان قرار گرفتن در نتایج برای یک عبارت جستجوی خاص را دارد؟”
– مرجع به این سوال پاسخ می دهد که “WHERE” وب سایت من در نتایج جستجوی یک عبارت جستجوی خاص رتبه بندی می کند.
منظور GrumpySEOguy این است که ارتباط و اعتبار اساساً به یک معنا هستند.
و آنها همچنین تأیید می کنند که سایتی که برای یک عبارت جستجو رتبه بالاتری دارد، برای آن عبارت جستجو معتبر (مرتبط تر) است.
GrumpySEOguy موارد زیر را دنبال کرد:
به عبارت دیگر، رئیس شما ویدیوهای یوتیوب زیادی را توسط متخصصان سئو تماشا میکند و احتمالاً ارتباط آن را هم درک نمیکند.»
جان مولر با انتشار پستی پاسخ داد:
“این”
او بعداً این موضوع را پیگیری کرد و گفت که آنها نباید نگران اقتدار موضوعی باشند.
تصویری از مولر که توصیه میکند نگران مقامات موضوعی نباشید
همه چیز قدیمی دوباره جدید است (و دوباره)
روندی وجود دارد که مربیان سئو نسبتاً تازه کار هستند که در آن نام چیزی را که قبلاً وجود داشته تغییر میدهند، سپس آن را بهگونهای منتشر میکنند که گویی جدید است.
حتی روند تغییر نام تاکتیک های قدیمی برای انتقال آنها به عنوان جدید جدید نیست، دهه ها است که ادامه دارد.
به عنوان مثال، تاکتیک تولید محتوای 10 برابری از سال 2015 در مورد ایجاد محتوایی بود که ده برابر بهتر از محتوای موجود است تا موقعیت بهتری برای به دست آوردن پیوندها ایجاد کند (زیرا ده برابر بهتر از آنچه در حال حاضر رتبه بندی شده است).
چند سال بعد تاکتیک ساخت محتوای Skyscraper آمد که مشابه اما بدتر بود. تاکتیک Skyscraper به سئوکاران مبتدی توصیه کرد که محتوای طولانیتری تولید کنند، گویی طولانیتر کردن محتوا راهی برای بهتر کردن محتوا است. محتوای Skyscraper همچنین آنچه را که استراتژی 10x انجام نداد، با صدای بلند بیان کرد: به سئوکاران توصیه کرد که کارهای رقبا را کپی کنند اما بهتر آن را بازنویسی کنند و سپس لینک های رقیب را جستجو کنند.
بیایید هر دوی این تاکتیک ها را در یک جعبه قرار دهیم و آنها را در حاشیه قرار دهیم:
هر دو تاکتیک احمقانه هستند زیرا توصیه اساسی در 10x و Skyscraper این است که محتوایی بهتر از رقیب خود ایجاد کنید.
اوه… درسته؟ مثل این است که اسمی مرسوم برای نفس کشیدن بگذارید و آن را یک استراتژی برای افزایش عمر خود بنامید.
آیا زدن نام بر روی فعالیتی که عقل سلیم است، حتی به عنوان یک تاکتیک واجد شرایط است؟
مرجع موضوعی
اتوریتی موضعی یک اصطلاح SEO است که از مفاهیم مختلف در مورد اقتدار که در گوگل استفاده می شود، استخراج شده است.
بله، گوگل به دنبال نشانه هایی از اقتدار است، این یک واقعیت است.
و این درست است که گوگل یک وب سایت یا بخشی از آن را تجزیه و تحلیل می کند تا مشخص کند که آیا سایت یا بخشی از آن مربوط به یک موضوع است یا خیر.
مفهوم سئوی Topical Authority آن حقایق را می گیرد و واقعیتی جایگزین ایجاد می کند که ایجاد محتوای متمرکز بر یک موضوع و پیوند دادن همه آنها به یکدیگر باعث می شود Google آن را برای آن موضوع معتبر ببیند.
اما، این نکته اضافی در مورد پیوند دادن مقالات مرتبط به یکدیگر به منظور اینکه گوگل به آن نشان شایستگی مرجعیت موضعی بدهد، هیچ مبنایی در واقعیت ندارد.
در نظر گرفتن دسته ای از محتوای مرتبط و پیوند دادن همه آنها با یکدیگر بر اساس ارتباط آنها با یکدیگر بهترین روش عقل سلیم است.
- اما آیا انجام این کار محتوای متوسط را معتبرتر می کند؟
- آیا انجام همین کار برای محتوای با کیفیت خوب باعث اعتبار بیشتر آن می شود؟
محتوای خوب معتبر است زیرا محتوای خوبی است که با درخواست های کاربر مرتبط است.
ایدههای مربوط به «اقتدار موضوعی» شبیه ایدههای مربوط به آسمانخراشها و محتوای 10 برابری است: آنها برچسبهایی هستند که در بالای بهترین شیوههای قدیمی که عقل سلیم نیز دارند، تزیین شدهاند.
حال بیایید نگاه یک فرد متفکر به مفهوم مرجعیت موضعی بیندازیم:
ایجاد مقدار زیادی محتوای خوب در مورد موضوعی که برای مخاطبان شما مهم است و سازماندهی راحت آن در وب سایت در یک دسته بندی تنها بهترین عمل نیست، بلکه عقل سلیم است.
ایده عقل سلیم ایجاد تعداد زیادی محتوای خوب با تمرکز بر یک موضوع محبوب و سپس سازماندهی آن به طوری که یافتن آن برای کاربران آسان باشد، عقل سلیم است، این یک استراتژی محتوا نیست.
و مردم برای مدت طولانی و طولانی این کار را انجام میدادند، قبل از اینکه برخی از مربیان مبتدی SEO برچسب Topical Authority را روی آن بزنند.
اصطلاح «اقتدار موضوعی» به سادگی بر روی مجموعه ای از بهترین شیوه های مربوط به معماری خوب سایت (سازماندهی محتوا در یک سایت) قرار گرفت.
Google به دنبال علائم معتبر بودن است، اما هیچ امتیاز واقعی “مرجعیت” در Google وجود ندارد و Google برچسب مرجع موضعی را به محتوایی که بر اساس موضوع گروه بندی شده است اضافه نمی کند.
خوب است که بگوییم یک سایت دارای اعتبار موضوعی است زیرا رتبه خوبی دارد. اما زمانی که مردم شروع به صحبت در مورد آن کنند انگار که یک تاکتیک انقلابی است (اینطور نیست، این فقط یک عقل سلیم است) گیج می شود.
همانطور که جان مولر از گوگل گفت،
“نگرانش نباش.”