Google Noindex را برای محتوای اخبار همبسته توصیه می کند

آیا نگران این هستید که محتوای سندیکایی از محتوای خبری شما پیشی بگیرد؟

گوگل توصیه دیرینه خود را مبنی بر اینکه ناشران از شرکای سندیکایی برای noindex کردن محتوای خبری سندیکایی نیاز دارند، تقویت کرد.

بحث توییتر با داده های جمع آوری شده توسط جان شهاتا، مدیر عامل Newzdash آغاز شد.

یافته اصلی: یاهو نیوز به طور پیوسته نسبت به سایت های ناشر اصلی نسبت ترافیک بالایی را برای محتوای خبری سندیکایی دریافت می کند.

هنگامی که یاهو محتوای ناشران را به صورت سندیکایی منتشر می‌کند، آن نسخه سندیکایی اغلب از محتوای اصلی در نتایج جستجو و اخبار گوگل برتری می‌یابد یا رتبه‌ای مشابه دارد.

از این رو، یاهو نیوز احتمالاً بخش قابل توجهی از ترافیک را دریافت می کند که می توانست به سایت های ناشر اصلی رفته باشد.

Google تأیید می کند: محتوای همبسته Noindex

Google SearchLiasion وارد بحث شد و چندین پاسخ را همراه با اسلایدهایی از یک رویداد اخیر که در مورد به‌روزرسانی‌ها با توصیه‌هایی در مورد syndication، canonical و noindex بحث می‌کرد، وارد این بحث شد.

در اینجا، می‌توانید توصیه دقیق برای شرکای سندیکا برای استفاده از برچسب noindex را مشاهده کنید، که می‌تواند به سیستم‌های خودکار Google کمک کند مقاله اصلی را بهتر تشخیص دهند.

گوگل معتقد است که فقط noindex را توصیه می کند، نه canonicals.

در نهایت، گوگل شرکای سندیکای دستورالعمل‌های خود را به دلیل برتری محتوای ناشر اصلی سرزنش نمی‌کند.

این توصیه به این معنا نیست که Google نمی تواند تشخیص دهد که چه محتوایی اصلی و چه چیزی تکراری است.

برچسب‌های Canonical کار نمی‌کنند زیرا محتوای وب‌سایت ناشر سندیکا به لطف قالب‌های وب‌سایت منحصربه‌فرد و محتوای مرتبط اطراف می‌تواند با محتوای اصلی متفاوت باشد.

برخی از کاربران توییتر این توصیه را اشتباه تفسیر کردند که منجر به توضیح زیر شد:

گوگل همچنین سه گزینه را برای ناشرانی که از شرکای محتوای سندیکایی استفاده می‌کنند ارائه کرده است.

متخصصان سئو به ناشران توصیه کردند که اطمینان حاصل کنند که محتوای اصلی از بقیه بالاتر است.

ناشران باید تصمیم بگیرند

موضوع پیچیده محتوای سندیکایی که به طور بالقوه از محتوای اصلی برتری دارد، توجه مجددی را به خود جلب کرده است.

علیرغم برخی سردرگمی‌ها و تفسیرهای نادرست، گوگل همچنان در توصیه‌های دیرینه خود ثابت قدم است و تاکید می‌کند که ناشران باید از شرکای سندیکایی خود بخواهند از برچسب noindex استفاده کنند.

در نهایت، گوگل این را به ناشران اخبار و شرکای سندیکایی واگذار می کند که به درستی نحوه مدیریت محتوا را تعیین کنند تا اطمینان حاصل شود که هر دو به اهداف انتشار خود دست می یابند.


تصویر ویژه: dennizn/Shutterstock