Google برای کسب و کار من (GMB) یک ابزار رایگان و آسان برای استفاده است که به کسب و کارها اجازه می دهد تا نحوه نمایش فهرست خود را در جستجوی Google مدیریت کنند. با یک حساب Google برای کسب و کار من، می توانید با مشتریان تعامل داشته باشید و آنچه را که کسب و کار شما را از رقبا متمایز می کند به نمایش بگذارید.
یادداشت ویراستار
گوگل اخیرا اعلام کرده است که نام Google My Business را به نمایه کسب و کار گوگل تغییر داده است. تا به امروز، تغییرات اندکی در ابزار فراتر از نام جدید آن صورت گرفته است.
درباره نمایه کسب و کار جدید Google اینجا بیشتر بخوانید.
این توصیهها برای بهینهسازی افزودن کاربر به نمایه شما همچنان به پلتفرم نمایه کسبوکار Google که به تازگی تغییر نام داده است، مرتبط هستند.
اگر میخواهید از فرصتهای جستجوی محلی حداکثر استفاده را ببرید، ممکن است تصمیم بگیرید یک تیم SEO را برای بهینهسازی فهرست GMB خود وارد کنید و از یک استراتژی مبتنی بر مکان برای تقویت حضور آنلاین خود استفاده کنید. در این مورد، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که یاد بگیرید چگونه یک کاربر را به Google My Business اضافه کنید.
وقتی کاربرانی را به «Google برای کسبوکار من» اضافه میکنید، میتوانید به آژانس SEO خود اجازه دسترسی به فهرست کسبوکارتان را بدون نیاز به اشتراکگذاری اعتبار شخصیتان بدهید. امروز، ما قصد داریم تفاوت بین نقشهای کاربری Google برای کسبوکار من را بررسی کنیم، سپس نحوه افزودن کاربران به Google برای کسبوکار من را توضیح دهیم.
راهنمای ابزارهای گوگل برای سئو
این راهنما را دانلود کنید تا یاد بگیرید چگونه از ابزارهای رایگان و قدرتمندی که Google برای بهبود فرآیندها و عملکرد سئو ارائه می دهد بهترین استفاده را ببرید.
Google My Business: The Basics
نقش های کاربری Google برای کسب و کار من
مجوزهای کاربر GMB نوع اقداماتی را که کاربران می توانند روی حساب شما انجام دهند محدود می کند. وقتی از فرآیند مدیر افزودن به «Google برای کسبوکار من» عبور میکنید، باید انتخاب کنید که چه سطحی از مجوزها به کاربر(های) جدیدتان اعطا شود.
سه نقش مختلف در «Google برای کسبوکار من» وجود دارد:
- مالک اصلی: این بالاترین سطح دسترسی است. هر کسی که این فهرست را ادعا کند در ابتدا مالک اصلی خواهد بود مگر اینکه مالکیت را به فرد دیگری منتقل کند.
- مالک: نمایه ها می توانند چندین مالک داشته باشند و هر یک از آنها می توانند نمایه ها را اضافه یا حذف کنند، جزئیات کسب و کار را ویرایش کنند و کاربران اضافه یا حذف کنند.
- مدیر: نمایهها میتوانند چندین مدیر داشته باشند، و هر یک از آنها میتوانند جزئیات کسبوکار را ویرایش کنند، اگرچه نمیتوانند کاربرانی اضافه یا حذف کنند.
در اینجا یک تفکیک سریع از سطوح مجوز برای انتخاب هنگام اضافه کردن کاربران به حساب GMB خود آورده شده است.
1 – مالک اصلی
در حالی که یک سایت می تواند چندین مالک داشته باشد، تنها یک مالک اصلی وجود دارد. مالک کسب و کار معمولاً مالک اصلی حساب است. به این ترتیب، شما قدرت کامل بر حساب خود را حفظ می کنید. مالک اصلی را نمی توان از حساب حذف کرد مگر اینکه نقش مالک اصلی را به شخص دیگری منتقل کند.
2 – مالک
اگر کسب و کار شما چندین مکان دارد، ممکن است به یک کاربر جدید یا یک آژانس سئو مجوزهای مالک بدهید تا بتوانند نمایه شما را بهینه کنند. مالکان می توانند تمام اطلاعات هر یک از نمایه های کسب و کار شما را ویرایش کنند و آنها را به حساب Google Ads شما پیوند دهند. آنها همچنین می توانند کاربران را اضافه یا حذف کنند و فهرست های کسب و کار را حذف کنند. آنها همه قابلیتهای مشابه مالک اصلی را دارند، اما نمیتوانند مالک اصلی را حذف کنند.
3 – مدیر
مجوز مدیر به کاربری که در حال انجام عملیات روزانه است دسترسی می دهد. این سطح از مجوز به کاربر اجازه میدهد تا جزئیات کسبوکار مانند ساعات کار، عکسهای مکان، و فهرستبندی محصولات یا خدمات را ویرایش کند. یک مدیر همچنین می تواند به نظرات پاسخ دهد و پست های جدید اضافه کند. مدیران نمی توانند افراد را اضافه یا حذف کنند و همچنین نمی توانند فهرستی را اضافه یا حذف کنند. با این حال، آنها این توانایی را دارند که خود را به عنوان مدیر حذف کنند.
یک کاربر به Google برای کسب و کار من اضافه کنید
اکنون که می دانید هر تنظیم مجوز چه سطحی از دسترسی را می دهد، می توانید با اطمینان کاربران جدید را به حساب خود اضافه کنید.
نحوه اضافه کردن کاربران به Google My Business در شش مرحله ساده:
مرحله 1. وارد حساب Google My Business خود شوید.
هنگامی که وارد سیستم شدید و در داشبورد قرار گرفتید، پیمایش داشبورد را در سمت چپ و ویجت ها را در سمت راست خواهید دید.
مرحله 2. مکان را برای افزودن کاربر انتخاب کنید.
اگر بیش از یک مکان دارید، انتخاب کنید که به کدام یک کاربر جدید اضافه کنید.
مرحله 3. کاربر را انتخاب کنید.
برای افزودن کاربران به Google برای کسب و کار من، روی گزینه «کاربران» در منوی سمت چپ کلیک کنید. این یک پنجره جدید را باز می کند.
مرحله 4. روی نماد “دعوت از کاربر جدید” کلیک کنید.
پنجره جدید همه کاربران متصل به حساب را لیست می کند. به عنوان یک مالک، نماد دعوت از کاربران جدید را در گوشه سمت راست بالای پنجره خواهید دید. روی این دکمه کلیک کنید.
مرحله 5. یک ایمیل اضافه کنید و نقش کاربر را انتخاب کنید.
ایمیل کاربر جدید را وارد کنید و به او یک نقش کاربری اختصاص دهید.
مرحله 6. روی دعوت کلیک کنید.
پس از انتخاب نقش مناسب برای کاربر جدید، می توانید کلیک کنید دعوت. این به طور خودکار یک ایمیل ارسال می کند و از آنها می خواهد که دعوت شما را بپذیرند. وقتی قبول کردند، اعلانی دریافت خواهید کرد.
آیا می خواهید درباره جستجوی محلی بیشتر بدانید؟
اگر هنوز درباره «Google برای کسبوکار من» سؤالی دارید یا میخواهید درباره بهینهسازی فهرست کسبوکار Google خود برای استراتژی SEO مبتنی بر مکان اطلاعات بیشتری کسب کنید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. ویکتوریوس یک تیم مجرب از استراتژیست های سئو دارد که نیازهای شما را اولویت بندی می کنند و از تاکتیک های اثبات شده زمان برای رشد کسب و کار شما استفاده می کنند.
امروز با ما تماس بگیرید تا درباره آژانس سئوی محلی ما بیشتر بدانید.