Google در حال بهروزرسانی خطمشی «تعریف نادرست تبلیغات Google – طراحی آگهی گمراهکننده» است تا در تبلیغاتی که از دکمههای فریبنده و نامشخص استفاده میکنند، اعمال قویتر و واضحتر داشته باشد. گوگل نوشت: «تبلیغاتی که درک آن را برای کاربر دشوار میسازد که با استفاده از دکمههای مستقل در تبلیغات تصویری که فاقد زمینه روشنی برای توضیح عملکردشان است یا برجستگی آنها نسبت به محتوای تبلیغات اطراف نامتناسب است، در حال تعامل با یک آگهی هستند، محدود میشوند. “
همه ما این نوع تبلیغات را دیدهایم، حداقل، من فکر میکنم این چیزی است که گوگل با این خطمشی بهروز شده توصیف میکند. در اینجا یک مثال است که من به سرعت در Reddit از سالها پیش مشاهده کردم:
احتمالاً همه شما با این موارد برخورد کرده اید، جایی که باید روی دانلود یا دکمه دیگری کلیک کنید، اما تبلیغاتی با دکمه های مشابه درست در کنار آن وجود دارد. بنابراین دشوار است که بدانید کدام تبلیغ است و کدام دکمه ای است که می خواهید روی آن کلیک کنید.
من فکر می کنم Ad Exchanger این را دکمه پخش شم نامیده است.
همانطور که گفته شد، گوگل گفت:
در 23 ژانویه 2025، خط مشی ارائه نادرست تبلیغات گوگل – طراحی تبلیغات گمراه کننده به روز می شود تا مشخص شود تبلیغاتی که درک تعامل آنها با یک آگهی را برای کاربر دشوار می کند با استفاده از دکمه های مستقل در تبلیغات تصویری که فاقد زمینه واضح است. عملکرد، یا برجستگی آنها نسبت به محتوای تبلیغاتی اطراف نامتناسب است، محدود می شوند.
ما از 23 ژانویه 2025، با افزایش اجرای کامل در طی تقریباً 8 هفته، اجرای شفاف سازی خط مشی را آغاز خواهیم کرد.
بنابراین این امر تا 23 ژانویه 2025 اجرایی نخواهد شد و سپس اجرای کامل آن تا 23 مارس 2025 انجام نخواهد شد.
نقض این سیاست منجر به تعلیق فوری حساب بدون هشدار قبلی نخواهد شد. حداقل 7 روز قبل از تعلیق حساب شما، اخطاری صادر می شود، بنابراین ممکن است این اجرا ضعیف تر از برخی دیگر باشد.
بحث انجمن در X.