سئوی نقشه های گوگل: رتبه بالاتر نقشه های گوگل

اهمیت سئو نقشه گوگل

در حالی که اینترنت می‌تواند شما را به کسب‌وکارهای سرتاسر جهان متصل کند، مردم همچنان برای یافتن محصولات و خدمات نزدیک به Google متکی هستند. هنگامی که سئوی خود را بر روی نقشه های گوگل متمرکز می کنید، می توانید در بسته نقشه بسیار مورد علاقه ظاهر شوید، که سه کسب و کار را به تصویر می کشد که یک درخواست جستجو را برآورده می کند. این موقعیت بسیار مطلوب است – وقتی بسته 3 Google در نتایج جستجو ظاهر می شود، 44٪ از کلیک ها را در یک صفحه ایجاد می کند. به علاوه، از آنجایی که Google بسته نقشه را از صفحه یک بیرون می کشد، در نتایج جستجوی ارگانیک زیر آن نیز ظاهر خواهید شد.

کسب‌وکارهایی که در Google Maps رتبه‌بندی می‌شوند، علاوه بر لذت بردن از افزایش دید، تجربه کاربری بی‌نظمی را درست در صفحه نتایج جستجو ارائه می‌کنند. مشتریان به موقعیت مکانی، ساعات کاری، نظرات و سایر جزئیات دسترسی سریع دارند که باعث کاهش اصطکاک و تشویق به تبدیل می شود. بیش از سه چهارم افرادی که در تلفن هوشمند خود به دنبال یک کسب و کار محلی بودند، در عرض یک روز از یک مکان فیزیکی بازدید کردند و تقریباً از هر 10 نفر از این مصرف کنندگان، سه نفر کیف پول خود را برای خرید بیرون کشیدند.

عوامل رتبه بندی نقشه های گوگل

گوگل می‌خواهد اطمینان حاصل کند که نتایج جستجوی خود تا حد امکان مفید هستند، بنابراین الگوریتم‌های آن سه معیار اصلی زیر را هنگام تعیین مکان‌هایی که کسب‌وکارها در Google Maps ظاهر می‌شوند در نظر می‌گیرند.

  1. ارتباط: آیا کسب و کار شما آنچه را که جستجوگران به دنبال آن هستند ارائه می دهد؟ در توصیف محصولات و خدمات خود تا حد امکان دقیق باشید تا به موتورهای جستجو کمک کنید تا کسب و کار شما را با یک جستجو مطابقت دهند.
  2. فاصله: کسب و کار شما در رابطه با جستجوگر کجاست؟ گوگل در نظر دارد که کاربران چقدر باید سفر کنند تا راحت ترین کسب و کارها را شناسایی کنند. با این حال، حتی اگر کسب‌وکار شما نزدیک‌تر باشد، اگر کسب‌وکار دیگری مرتبط‌تر دیده شود، ممکن است رتبه بالاتری کسب کند.
  3. برجستگی: آیا کسب و کار شما به خوبی مورد توجه قرار گرفته است؟ شرکت‌هایی که بیشتر قابل مشاهده هستند یا رتبه‌بندی ستاره‌ای دارند ممکن است بالاتر از شرکت‌هایی با حداقل ردپای دیجیتالی قرار بگیرند. عکس ها نیز در برجسته سازی کیفیت کار نقش دارند.

من همچنین یک اطلاعیه خدمات عمومی را در اینجا ارائه خواهم کرد. عملکرد کلی جستجوی وب سایت شما بر رتبه شما در Google Maps تأثیر می گذارد. علاوه بر پیروی از استراتژی‌های ذکر شده در این مقاله، به یاد داشته باشید که بهترین روش‌ها برای سئو همچنان اعمال می‌شوند. حتماً سئوی فنی، درون صفحه و خارج از صفحه را در وب سایت خود پیاده سازی کنید تا به گوگل کمک کنید تا کسب و کار شما را درک کند و آن را در Maps رتبه بهتری کسب کند.

چگونه در نقشه های گوگل رتبه بالاتری داشته باشیم

اکنون، بیایید استراتژی سئوی محلی شما را معرفی کنیم. مراحل زیر به شما کمک می‌کند تا رتبه‌بندی Google Maps خود را بهبود بخشیده و تجربه‌ای برتر را به مشتریان بالقوه ارائه دهید.

1. نمایه کسب و کار Google خود را ادعا کرده و پر کنید

نمایه کسب و کار Google شما (GBP، سابقاً Google My Business) یک مرکز آنلاین اطلاعات درباره شرکت شما است. جزئیات GBP شما در جستجوی Google و Maps به عنوان یک پانل دانش ظاهر می‌شود.

Google برای جمع آوری حقایق در مورد کسب و کار شما به نمایه شما متکی است (البته برای اطمینان از سازگاری اطلاعات به صفحه مکان شما نیز نگاه می کند). مشتریان همچنین از آن برای اطلاع از پیشنهادات شما استفاده می کنند، بنابراین مهم است که از این ابزار بازاریابی رایگان برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید.

برای شروع، بررسی کنید که آیا یک نمایه برای شرکت شما وجود دارد یا خیر. اگر چنین است، ادعا کنید و آن را تأیید کنید. اگر فهرستی برای کسب و کار شما وجود ندارد، آن را راه اندازی کنید. می توانید دستورالعمل های دقیقی را در پست وبلاگ ما درباره بهینه سازی نمایه کسب و کار Google خود بیابید.

پس از آماده شدن نمایه شما، هر بخش را تا حد امکان به طور کامل پر کنید. هر چه موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری داشته باشند، به طور موثرتری می توانند کسب و کار شما را با درخواست های کاربر جفت کنند.

2. اطلاعات NAP را کامل کنید

نام، آدرس و شماره تلفن (NAP) کسب و کار خود را وارد کنید. گوگل از این اطلاعات اولیه برای تعیین موقعیت مکانی و نزدیکی شما به کاربر استفاده می کند. همچنین NAP شما را به سایر اطلاعاتی که آنلاین می یابد ارجاع می دهد. اگر Google تأیید کند کسب و کار شما واقعی است و مشتریان بتوانند با شما تعامل داشته باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که کسب و کار شما در جستجو ظاهر شود.

دقیق باشید و اطمینان حاصل کنید که NAP در نمایه شما با آنچه در وب سایت شما و سایر فهرست ها در سراسر اینترنت منتشر شده است مطابقت دارد. به عنوان مثال، از انتشار شماره تلفن همراه خود در پوند انگلیس، شماره تلفن رایگان در وب سایت خود و شماره دفتر با Better Business Bureau خودداری کنید.

3. ساعات کاری خود را به روز کنید

به گفته گوگل، 54 درصد از مشتریانی که جستجوهای محلی گوگل را در گوشی های هوشمند خود انجام می دهند، ساعات باز بودن یک کسب و کار را بررسی می کنند.

ساعات کار خود را در نمایه خود به روز نگه دارید، به خصوص اگر در تعطیلات یا در زمان های مختلف سال تغییر کند. شما نمی‌خواهید مشتریان بالقوه‌ای را که ساعات کاری شما را چک می‌کنند و فقط برای یافتن در قفل شده به محل شما می‌رسند، ناامید کنید. حتی بدتر از آن، شما در معرض یک بررسی منفی قرار می گیرید که می تواند بر رتبه شما تأثیر بگذارد.

4. Google Reviews را ایجاد کرده و به آن پاسخ دهید

BrightLocal دریافت که در سال 2022، 76 درصد از مصرف‌کنندگان به طور مرتب نظرات را می‌خوانند تا درباره شرکت‌ها اطلاعات کسب کنند. کسب‌وکارهایی با رتبه‌بندی بالا سیگنال‌های اعتماد مهمی را به موتورهای جستجو و مشتریان ارسال می‌کنند و کیفیت خدمات و محصولات خود را به نمایش می‌گذارند.

برای کسب این نظرات، البته، باید یک تجربه استثنایی برای مشتری ارائه دهید. با این حال، بخش مهمی از نقشه های گوگل و سئو، تشویق مصرف کنندگان خوشحال برای به اشتراک گذاشتن نظرات خود با دیگران است. گوگل برای کمک به تعیین رتبه بندی جستجوی محلی به تعداد و کیفیت بررسی ها نگاه می کند. شما همچنین به بررسی‌های اخیر می‌خواهید، بنابراین روی ارزش‌های خود استراحت نکنید – برای رشد حضور دیجیتالی خود، آن نظرات را با سرعتی ثابت ادامه دهید. هنگامی که مشتریان نظری را ارسال کردند، به صورت حرفه ای پاسخ دهید تا نشان دهید که برای آنها ارزش قائل هستید و مایل به کمک به حل مشکلات هستید.

5. عکس ها را به GBP خود اضافه کنید

گوگل اشاره می‌کند که نمایه‌هایی که دارای تصاویر هستند، به احتمال زیاد درخواست‌هایی برای مسیرها یا کلیک‌ها به یک وب‌سایت ایجاد می‌کنند. عکس‌های با نور خوب و دعوت‌کننده، اولین تاثیر فوق‌العاده‌ای را در کاربران ایجاد می‌کنند. آنها به ایجاد مشروعیت کمک می کنند و به مشتریان درک بهتری از آنچه کسب و کار شما ارائه می دهد، می دهند.

روی کیفیت، نه کمیت، تأکید کنید و عکس‌های خود را انتخاب کنید. تصاویری از داخل و خارج از محل خود را انتخاب کنید که فضایی دلپذیر و تمیز را به نمایش بگذارد و همچنین تصاویری از اقلام یا محصولات منو را به نمایش بگذارد. مشتریان شما نیز به محتوای تولید شده توسط کاربر کمک خواهند کرد.

اگر ارائه‌دهنده خدمات هستید، در صورت امکان حتماً نمونه‌هایی از کار خود را نشان دهید. مشتریان بالقوه از طریق این عکس‌ها نگاه می‌کنند تا ببینند کارتان را چقدر خوب انجام می‌دهید، پس خود را نشان دهید!

6. به طور منظم Google Posts را ایجاد کنید

می‌توانید به‌روزرسانی‌ها و پیام‌های بازاریابی را مستقیماً از طریق GBP خود به مشتریان ارائه دهید. این پست ها می توانند شامل عنوان، توضیحات، عکس و فراخوان برای اقدام باشند. از پست‌های Google برای اعلام، تبلیغ رویدادها، ارائه تخفیف یا برجسته کردن محصولات و خدمات جدید استفاده کنید.

پست های منظم گوگل نشان می دهد که کسب و کار شما فعال و فعال است. پست‌ها همچنین زمینه بیشتری را در مورد موقعیت مکانی و خدمات شما به موتورهای جستجو ارائه می‌دهند، به خصوص اگر بتوانید به طور طبیعی کلمات کلیدی را وارد کنید. اگر جایگاه شما به‌ویژه رقابتی است، پست‌های Google راهی عالی برای متمایز کردن کسب‌وکار شما هستند. شما می توانید با اخبار و تبلیغات جالب توجه را به خود جلب کنید و امیدواریم ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.

7. هر فهرست نقشه های تکراری را حذف کنید

برای رتبه بندی خوب، کسب و کارها باید فقط یک پوند در هر مکان داشته باشند. به عنوان مثال، اگر شرکت شما به محل جدیدی نقل مکان می کند، به جای ایجاد یک فهرست جدید، آدرس نمایه کسب و کار Google خود را تغییر دهید. به طور مشابه، اگر صاحب یک کسب و کار با انواع خدمات مختلف هستید، از ایجاد GBP جداگانه برای تبلیغ هر سرویس خودداری کنید.

لیست های تکراری باعث عدم اطمینان موتورهای جستجو و مشتریان در مورد صحت و قابلیت اطمینان اطلاعات کسب و کار شما می شود. با حذف فهرست‌های تکراری یا ادغام فهرست‌ها، اگر نظراتی در مورد هر دو وجود دارد که می‌خواهید حفظ کنید، حضور خود را در Google Maps پاک کنید.

8. وب سایت خود را برای کلمات کلیدی محلی بهینه کنید

موتورهای جستجو پیوند نمایه کسب و کار Google شما را به وب سایت شما دنبال می کنند و صفحات وب شما را برای اطلاعات بیشتر در مورد شرکت شما می خزند. با گنجاندن کلمات کلیدی محلی در سایت خود، به الگوریتم های جستجو کمک می کنید تا تعیین کنند که کسب و کار شما تا چه اندازه به جستارهای جستجوی خاص مرتبط است. در اینجا چند نکته وجود دارد:

  • کلمات کلیدی مرتبط با محصولات و خدمات خود را شناسایی کنید، از جمله کلماتی که توسط رقبای شما استفاده می شود. بسیاری از ابزارهای سئوی محلی وجود دارد که می تواند به شما در انتخاب کلمات کلیدی برای هدف کمک کند.
  • کلمات کلیدی را بر اساس عواملی مانند حجم جستجو، رقابت و اهداف تجاری خود انتخاب کنید.
  • محتوای جالب، با کیفیت و مرتبط ایجاد کنید.
  • بهترین روش‌ها را برای ترکیب کلمات کلیدی محلی در عنوان صفحه، توضیحات متا، تگ‌های هدر، اسلاگ URL و متن جایگزین تصویر دنبال کنید.

9. طرحواره محلی را به سایت خود اضافه کنید

نشانه گذاری طرحواره کد استاندارد شده ای است که به وب سایت ها اضافه می شود تا اطلاعات کلیدی در مورد مشاغل را به موتورهای جستجو ارائه دهد. این حقایق به گوگل کمک می کند تا جزئیات را به دقت از وب سایت شما بیرون بکشد و آنها را در نتایج جستجوی ارگانیک به عنوان قطعه های غنی نمایش دهد. این لیست های چشم نواز می توانند به شما در نتایج جستجو، جلب توجه، نمایش اطلاعات ضروری و الهام بخشیدن به کاربران برای بازدید از وب سایت شما کمک کنند.

طرح کسب و کار محلی به شما امکان می دهد کسب و کار خود را به روش های مختلف دسته بندی کنید تا به موتورهای جستجو کمک کند آن را بهتر با پرس و جوها مطابقت دهند. به عنوان مثال، می توانید شرکت خود را به عنوان یک مرکز مواد غذایی، فروشگاه، یا کسب و کار بهداشت و زیبایی تعیین کنید. گزینه های اضافی در این دسته ها وجود دارد. زیرمجموعه‌های کسب‌وکارهای سلامت و زیبایی شامل سالن‌های زیبایی، اسپاهای روزانه، سالن‌های ناخن، باشگاه‌های سلامت و سالن‌های خالکوبی است. سایر طرح‌های کسب‌وکار محلی شامل آدرس، رتبه‌بندی کل، مختصات جغرافیایی، منطقه مورد استفاده، ساعات کاری و محدوده قیمت است.

به یاد داشته باشید، گوگل همیشه اینترنت را اسکن می کند تا قبل از نمایش یک کسب و کار در Maps اطلاعات جمع آوری کند. طرح واره محلی به موتورهای جستجو اعتماد بیشتری به جزئیات کسب و کار شما می دهد.

10. نقشه های گوگل را در سایت خود قرار دهید

صفحه تماس در وب سایت شما راه دیگری برای نشان دادن مکان شرکت شما به موتورهای جستجو است. شما باید آدرس کامل خود را در متن قابل خزیدن قرار دهید. زمینه اضافی را با جهت‌ها یا ارجاع به مکان‌های دیدنی، خیابان‌های متقاطع، یا ایستگاه‌های مترو ارائه کنید. برای تأیید NAP خود و تسهیل یافتن مکان شما برای مشتریان، مستقیماً Google Maps را در صفحه جاسازی کنید.

11. بک لینک های محلی کسب کنید

علاوه بر خزیدن وب سایت شما برای کسب اطلاعات در مورد کسب و کار شما، موتورهای جستجو در جای دیگری از اینترنت جستجو می کنند تا اعتبار شرکت شما را تأیید کنند. بک لینک از وب سایت های شخص ثالث معتبر به صفحات وب شما می تواند تأثیر قابل توجهی در رتبه بندی شما داشته باشد. گوگل تعداد لینک های ورودی از دامنه های ارجاع منحصر به فرد و کیفیت آن سایت ها را در نظر می گیرد.

برای سئوی محلی، از سازمان ها و رسانه های جامعه خود بک لینک بسازید. با اتاق بازرگانی یا انجمن توسعه تجارت محلی خود تماس بگیرید، با مشاغل کوچکی که مخاطبان هدف مشابهی دارند شریک شوید، پست های مهمان را در وبلاگ های محلی منتشر کنید و از رویدادهای خیریه حمایت کنید.

12. فهرست‌های تجاری Google Maps خود را در صورت نیاز ویرایش کنید

سئوی نقشه گوگل باید بخشی مداوم از استراتژی های بازاریابی شما باشد. علاوه بر به روز نگه داشتن اطلاعات اولیه تماس و ساعات کاری خود تا مشتریان بتوانند با موفقیت با کسب و کار شما تعامل داشته باشند، نمایه را تا حد امکان برای مشتریان مفید کنید. عکس‌ها را اضافه کنید، به نظرات پاسخ دهید، پست‌ها را منتشر کنید و جمع‌آوری اطلاعات درباره کسب‌وکارتان را برای موتورهای جستجو و مصرف‌کنندگان آسان کنید.

تا زمانی که به حساب Google مرتبط با کسب و کار خود وارد شده باشید، می‌توانید نمایه خود را مستقیماً از برنامه Google Maps ویرایش کنید. توجه داشته باشید که برخی از ویرایش‌ها باید توسط Google تأیید شوند، بنابراین ممکن است فوراً ظاهر نشوند.

  • روی عکس نمایه در گوشه سمت راست بالای برنامه کلیک کنید.
  • روی «نمایه کسب‌وکار شما» ضربه بزنید.
  • روی «ویرایش نمایه» ضربه بزنید.
  • روی «ویرایش اطلاعات کسب و کار» ضربه بزنید. از اینجا می‌توانید تغییراتی در اطلاعات تماس، مکان، ساعات کاری و موارد دیگر ایجاد کنید.
سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور