Google Lightning Talks: وضعیت سئو

ویدئویی از سری Lightning Talks گوگل ، با عنوان حالت بهینه سازی موتور جستجو، داده هایی را در مورد نحوه پیروی از وب سایت ها از روش های استاندارد SEO ارائه می دهد.

Aleyda Solis ، مشاور سئو و بنیانگذار Orainti ، به عنوان مجری مهمان Lightning Talks به عنوان یک مهمان پیوست ، زیرا او از آموخته های اصلی از بخش SEO در سالنامه وب 2020 استفاده می کند.

وب الماناک گزارشی جامع از وضعیت وب است که توسط متخصصین و داده های مورد اعتماد پشتیبانی می شود.

سولیس نویسنده فصل SEO وب المانا در سال 2020 به همراه مایکل کینگ و جیمی نیلی است.

در اینجا یافته های کلیدی فصل SEO وجود دارد که هدف آن شناسایی عناصر اصلی و پیکربندی هایی است که در بهینه سازی موتور جستجوی ارگانیک یک وب سایت نقش دارند.

مهم است که توجه داشته باشید داده ها در وهله اول با تجزیه و تحلیل صفحات اصلی وب سایت ها جمع آوری می شوند و کلیه آمارها به صفحات تلفن همراه اشاره دارد.

نکات برجسته از بخش جستجوگر جستجوگرها در وب 2020

قابلیت خزش و نمایه سازی

در سال 2020:

  • 75٪ وب سایت ها دارای robots.txt معتبر در مقابل 72٪ در سال 2019 هستند.
  • rel = “canonical” برچسب 53٪ در سال 2020 ، در مقابل 48٪ در 2019 بود.
  • از برچسب های متعارف کشف شده ، 45٪ خود ارجاع بوده و 8.5٪ به URL دیگری اشاره کرده اند.

روندهای محتوا

در سال 2020:

  • صفحه متوسط ​​348 کلمه داشت ، در سال 2019 306 کلمه مقایسه شده است.
  • 99٪ از صفحات دارای برچسب عنوان بودند ، در مقابل 97٪ در سال 2019.
    طول برچسب عنوان متوسط ​​6 کلمه / 38 کاراکتر است که از 20 حرف در سال 2019 بیشتر است.
  • 68٪ از صفحات دارای توضیحات متا بودند ، این در حالی است که در سال 2019 ، 64٪ صفحات ذکر شده است.
  • طول متوسط ​​توضیحات متا 19 کلمه و 138 کاراکتر بود که طبق توصیه های بهترین روشهای جستجوگر سئو کمتر از 160 حرف است.
  • صفحه متوسط ​​67 پیوند کل داشت که 54 پیوند داخلی بود. 10 درصد کمتر از سال 2019
  • صفحه متوسط ​​دارای 6 پیوند خارجی بود ، در حالی که در سال 2019 این تعداد 8 پیوند بود.
  • 30٪ صفحات دارای ویژگی rel = “nofollow بودند.
  • کمتر از 0.3٪ صفحات از برچسب های جدید rel = “ugc” یا rel = “sponsored” استفاده کرده اند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

افزایش تعداد کلمات متوسط ​​لزوماً نشانگر بهتر بودن محتوای بیشتر نیست. Solis می گوید آنچه مهمترین است تأمین نیازهای جستجوی کاربر با اطلاعات جامع و مفید است.

کاهش میزان پیوندهای داخلی در صفحات ممکن است نشان دهد که سایت ها توانایی خود را در بهبود کارایی خزیدن و جریان برابری لینک به روشی که در سال قبل انجام داده اند ، به حداکثر نمی رسانند.

کاهش میزان پیوندهای خارجی در صفحات نشان می دهد که وب سایت ها هنگام پیوند به سایت های دیگر دقت بیشتری می کنند ، این امر می تواند به منظور جلوگیری از عبور از ارزش ویژه لینک یا جلوگیری از ارسال کاربران به سایت های دیگر باشد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

داده های ساختاری

در سال 2020 ،

  • JSON-LD فرمت داده ساختار یافته ترجیحی بود که در 30٪ صفحات ظاهر می شود.
  • 39٪ صفحات داده های ساخت یافته را در HTML خام قرار می دهند.
  • 40٪ صفحات داده های ساختاریافته را در renderDOM، که به قابلیت های ارائه دهنده جاوا اسکریپت موتورهای جستجو متکی است.
  • علیرغم رهنمودهایی که ذکر شده نباید از این اطلاعات در صفحات اصلی استفاده شود ، داده های ساخت یافته AggregateRating (مرور ستاره ها) در 24٪ صفحات مورد استفاده قرار گرفت.
  • استفاده از داده های ساخت یافته VideoObject 28٪ رشد کرد.
  • میزان استفاده از علامت گذاری صفحه FAQ 3000٪ رشد کرد.
  • میزان استفاده از مارک HowTo 623٪ رشد کرد.
  • میزان استفاده از نشانه گذاری QApage 192٪ رشد کرد.

داده های مربوط به به روزرسانی تجربه صفحه Google

در سال 2020:

  • 20٪ صفحات با آستانه Core Web Vital گوگل مطابقت دارند.
  • 73٪ صفحات HTTPS را پذیرفته اند که 10٪ نسبت به 2019 افزایش یافته است.
  • 43٪ از صفحات دارای یک متا viewport با پیکربندی مناسب هستند.
  • 11٪ از صفحات به هیچ وجه از برچسب متا viewport استفاده نمی کنند ، این نشان می دهد که هنوز برای تلفن همراه مناسب نیستند.
  • 83٪ صفحات از ویژگیهای پاسخگو استفاده می کنند.

داده های موجود در نسخه 2020 وب الماناک بر اساس تجزیه و تحلیل 7.5 میلیون وب سایت است. همچنین شامل داده های گزارش های Lighthouse و Chrome UX است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

برای اطلاعات بیشتر ، به فیلم کامل زیر مراجعه کنید:

https://www.youtube.com/watch؟v=xpSRdok0qUM

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور